Kuva

Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
sum1

Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja sum1 » 15.3.2008 18:59

koitin etsiä mutta ei söörtsi oikee mitää löytänyt asiasta joten..

Pari settiä kasvatellut ja vuoden alussa isosiskolle tuli asiasta kerrottua veti hirveet pultit ja ihan sama mitä sanoin niin se käänsi sen mua vastaan. Ei olla sen koommin puhuttu enää tai edes nähty. Äidille sanoin myös samoihin aikoihin että sauna ei ole käytössä enää kun siellä on kasvihuone, hän ei mitään enempiä kysellyt asiasta.

Mutta nyt on taas ilmeisesti siskolle jutellut niin haluaa viimein selvittää että mikä tää "paska homma" on tuo termi siis varmasti siskolta tuluta. Olisi kiva kuulla että miten olette kertoneet ja millaisia reaktioita olette saaneet perheeltä?

Itse en edes käytä vaan kasvatan lähinnä lääkekäyttöön mutta sekin on siskon mielestä pahempi koska käytännössä myyn sitä, hän olettaa varmaan että kuljen kylillä lapsille myymässä tai jotain vaikka se on todella kaukana todellisuudesta. Olen siis ihan omillaan toimeen tuleva ja työssäkäyvä mies enkä mikään nuorikaan enää :p. Itse en tunne olevani pahemmin selityksiä velkaa edes äidilleni tästä koska tiedän mitä teen ja siinä ei ole mitään väärää eikä se ketään satuta. Osittain uskon että hän luottaa muhun sen verran ettei pulttaa kuten sisko mutta osittain kyllä jännittää että mitähän oikeasti käy. Tuomionpäivä! ;). Isäni ei kyllä koskaa saisi tietää koska hän on sellanen tiukkis ettei varmana tajua, viinakin kun maistuu vähän liikaa niin olen varma että huumeet tuomitsee totaalisesti.

mut kertokaa kokemuksia, ja toki voi kertoa myös jotain pointteja mitä kannattaisi äipälle kertoa asiasta. Pitäisi kai tehä joku lista mitä sanon kun tuppaan unohtelemaan asioita jos jänskättää.

Avatar
Get Stoned
Viestit: 472
Liittynyt: 16.1.2005

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja Get Stoned » 15.3.2008 19:07

Omia kokemuksia ei näistä tilanteista niinkään olen (mitä nyt joskus nuorena poikana kasvatin äidin ikkunalaudalla pari ulos menevää ryyderiä asiaa yhtään salailematta :laugh:), mutta kannattaa aina arvioida, että onko mahdollista että äitisi ilmoittaisi asiasta poliisille? Näitäkin tarinoita on forumilta joskus löytynyt. Jos tämä riski on olemassa, mutta on pakottava tarve kertoa, niin ei kannata kertoa ainakaan juuri sillä hetkellä kun kasvit on kasvamassa.
Kyl ihmiset alkaa pikku hiljaa pakosti tajuu et ekaan kannabispiikkiin ei välttämättä edes kuole.

sum1

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja sum1 » 15.3.2008 19:14

Ei tuota riskiä kyllä ole, on kuitenki äiteeseen niin hyvä suhde. Siskostakaan en pelkää koska se ei pystyis pikkuveljeään linnaan toimittamaan.

sum1

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja sum1 » 16.3.2008 15:59

Nyt on sitten asia selkeytetty äidin kanssa ja kyllähän se vaikeeta oli. Hänelläkin on pahat ennakkoluulot HUUMEISTA jonka ymmärrän toki mutta kun eivät kannabiksesta tiedä vaan mitään. Yritin selvittää mistä on oikeesti kyse ja että tästä valtaosa menee lääkekättöön jopa, samoin kerroin että pössyttelijät ei suinkaan ole niitä agressiivisia nistejä joita joskus kun vanhemmilla asuin nin tuli rappukäytävään oven lasin läpi koska alakerrassamme oli huumeluola. Vaan että savun sankarit on päinvastoin hyvinkin rauhallisia ihmisiä.

Kerroin myös noista lääkekäyttö-asioista ympäri mailmaa jonka uskon vaikuttavan mielipiteeseen paljon.

Pahin asia mikä tuli ilmi on että siskoni on edelleenkin ihan paskana tämän takia ja ilmeisesti haluaa narauttaa mut sittenkin, en voi käsittää edes tätä. Oma sisko. Hän tietää varsin hyvin että jos isämme saa tietää niin sen jälkeen mulla ei enää ole isää, jos se ei mua tapa niin ainakaan en ole sen poika enää. Sitten olisi mennyt sisko ja isä :(. En voi ymmärtää miten rakas siskoni voi olla tuollainen :(.. olen todella vihainen ja todella surullinen.

Äitini onneksi luottaa minuun toisin kuin sisko. Hän varmasti uskoi mitä sanoin ja yrittää nyt sitten saada siskon järkiinsä ettei tuhoaisi tätä perhettämme näin pikkumaisen asian vuoksi. Tiedän että siskon ennakkoluulot ovat pahat sen takia koska nuorempana hän menetti ilmeisesti kaverinsa huumeille. Mutta kun hän ei tiedä että se ei ollut kannabis :(

nyt vaan siis toivon että äiti saa siskolel vähän järke ettei menisi laukomaan viranomaisille eikä muillekkaan asioita, muuta en voi kun toivoa. Mun on itse ihan turha yrittää koska se ei kuuntele enää mua lainkaan. Olen vaan itse saatana nyt kun teen tätä. :twisted:

on samavika

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja on samavika » 16.3.2008 16:27

rupee nyt ajattelemaan et jos tämä mainitsemasi lääkehuume ei olekaan sinulle sopiva aine vaan kysytkin asiaan konkreettista tietoa esim. terveyskeskuslääkäriltä. sinulla saattaa olla kaksisuuntainen mielialahäiriö ja vakava masennus viesteistäsi päätellen. lääkärin kanssa ja perheterapiassa saat varmasti vastaukset kysymyksiisi ja asiasi järjestykseen!

Voimia! e-tenkin siskolle ja äiteelle! :guru:

Avatar
Mougli
Viestit: 494
Liittynyt: 28.1.2007

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja Mougli » 16.3.2008 17:34

Sitten kannattaakin miettiä, että pilaako isä- ja siskosuhteen kasvien takia. :? Jos on olemassa se riski niin ite en ainakaan kasvattelis. Päihteen takia (oli se sitten lääke tai ei) ei kannata pilata ihmissuhteita, vaikka sun vika se ei oiskaan.
tuulipuvun tuolla puolen jossain on maa /
kuin unta tai elokuvaa / siellä murjotut ilakoi / siellä henkien humina se soi / siellä sillat poltetaan illoin / ja ne aamulla rakennetaan

sum1

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja sum1 » 16.3.2008 17:44

minulle sopiva? en minä tuota itselleni teekkään vaan kavereille.

Avatar
blaze
1 tähti
1 tähti
Viestit: 330
Liittynyt: 17.6.2007

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja blaze » 16.3.2008 18:40

niin että siskosi on oikeassa myymisen suhteen ?
minä antaisin olla vain tuossa tilanteessa :?
"You Are SomeBody Or NoBody"

sum1

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja sum1 » 16.3.2008 20:11

No minä en näe mitään väärää tuossa silti. En kenestäkään käyttäjää ole tehnyt, en lapsille tuota enkä ketään satuta. Alunperin tämä idea lähti rullaamaan siitä kun sain tietää että saisin ehkä kaiken menemään suoraan lääkekäyttäjälle joka tähän asti on herkkunsa joutunut kauempaa hakemaan.

Tämähän on sama asia kun myötäisi että on vaikka tullut johonkin uskoon mistä perheellä on väärä kuva, ei välttis kenellekkään pahaa tee mutta silti perhe pistää homman poikki omien pelkojensa takia vaikkei peloille ole perusteita. Eikö se ole väärin pakottaa joku valitsemaan oman tiensä sijasta joku muu mihin ei usko?

Ja oikeastaan suhde siskoonhan on jo mennyt varmaan lopullisesti vaikka lopettaisin, miten se tästä voisi enää parantua sillä että lopettaisin ja "palaisin ruotuun"? Aika paha olla sen kanssa kotona jossain Joulupöydässä tän jälkeen.

Saku

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja Saku » 16.3.2008 20:19

Jos on pakottava tarve kertoa asiasta vanhemmille, niin oletan, että olisi viisasta tökkiä kepillä ensin jäätä eikä sanoa suoraan, että kasvattaa. Mikä velvollisuus tai tarve aikuisella ihmisellä on edes tilittää vanhemmilleen asioistaan?

sum1

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja sum1 » 16.3.2008 20:26

no kertominen lähti siitä kun alkuvuodesta äippä ajatteli tuoda kummitätini katsomaan kämppääni, totesin että käy mutta saunaan ei kannata katsoa sitten ku siellä ei ole lauteita vaan jotain muuta. Samoin sisko oli tulossa käymään joten sanoin saman kun äipälle mutta siitähän sisko agressioitui ja vaati lisäselvityksiä..

lantusman
Viestit: 104
Liittynyt: 9.2.2008

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja lantusman » 16.3.2008 21:15

no jo on sukulaiset sulla :D
ja joo viestissä on oltava lause.

sum1

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja sum1 » 16.3.2008 21:34

niin on joo todellakin. Pitäs kai muuttaa ja pistää niin stealthiksi kaappi etten melkee itekkään löydä sitä.

mites te muut?oonko mä ainoa jolla on tälläsiä?

Avatar
Pellon Pekko
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 908
Liittynyt: 16.4.2006

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja Pellon Pekko » 16.3.2008 21:44

Minunkin on tehnyt mieli valistaa asiasta lähipiiriäni, mutta en ole uskaltanut juuri tuollaisten reaktioiden pelossa. Rohkea teko.

Nyt he tietävät. Ehkä he tästä lähtien kiinnittävät eri tavalla huomiota vaikkapa kannabiksen lääkekäytöstä kertoviin uutisiin... Tiukatkin mielipiteet voivat muuttua ajan kanssa.

Ehkä minäkin jonain päivänä uskallan kertoa.

Avatar
JahRuska
Viestit: 216
Liittynyt: 28.5.2007

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja JahRuska » 16.3.2008 22:10

Lopeta myyminen, ellei se ole pakollista, sitä ei voi oikein puolustaa ja siihen kyllä aina takerrutaan.

Kannattaa kertoa syy miks kasvatat ja kerro mitä hamppu on. Monilla on kuva, että sitä pistetään suoneen ja yhtä vaarallista kun heroiini. Helpompi puolustaa kun ne tietää, että mitä puolustat.

Kerää ihmeessä paljon vaan kaikkee aineistoo itelles ja näytä vaikka netistä tietoo. Kunnolla pitää kerralla selventää asia, ettei jää mikään kaivelee. Monesti tällänen keskustelu eksyy aiheesta tai molemmat vaan väittää samaa asiaa. Pyydä heitä kysymään kysymyksiä ja vastaa kaikkeen mitä sulta kysytään.
No Compromise in the Defense of Mother Earth!

ksv

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja ksv » 16.3.2008 22:59

jahruska, miks sum1 sitten edes kasvattaisi jollei sitä myisi?

sum1

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja sum1 » 16.3.2008 23:02

kiitos kertomuksista ja vinkeistä.

Äidille kerroinkin juuri kaikki syyt miksi tätä aloin tekemään ja samoin kerroin juuri miten sitä voidaan nauttia. Mulla ja äipällä on mielestäni ollut hyvä suhde ja hän luottaa minuun. Siksi toivonkin että hän osaisi selittää siskollekkin mitä hänelle kerroin asiasta. Siskolle mun on itse ihan turha yrittää sanoa mitään ennen kun hän tekee aloitteen, se on vaan niin vihainen ja paniikissa niin ei minua kuuntele eikä usko. Äitiä uskon uskovan. Kerroin myös että kertoisi sille että ottaisi selvää kannabiksesta koska selkeästi ei tiedä mitään tästä. Toin myös alkoholin asiaan mukaan koska silläkin oli vaikutus minuun koska varsinkin isä on aina ollut kova juomaan ja samoin siskokin enkä koskaan niiden käyttäytymisestä pitänyt kännissä. Äiti tietää sen ja ei itsekkään isän ryyppäämisestä tykkää. Tosin maistuu se äidillekkin. Itse olin absolutisti 24-vuotiaaksi asti, nykyään juon mutta hillitysti.

Pitää sanoa että tää mun tarina ei ole kovin hyvä rohkaisemaan ihmisiä kertomaan, ei todellakaan. Halusin vaan olla avoin rakkaalle siskolle ja nyt ollaan kaikki paskana. Mutta pitää sanoa että käy miten käy niin tuskin lopetan kokonaan, tykkään kasvatella noita tyttösiä ja eniten inhoan että joku yrittää pakottaa mut tekemään jotain minkä tunnen olevan väärin. Ei hyvä heilu.

Niinpä, miksi kasvattaisin sitten ollenkaan. En miksikään. Tämä on mukava harrastus josta hyötyy muutkin kuin minä. Mulla ei ole mitään rahallista pakkoa tehdä tätä, tässä on kysymys vaan asiasta mihin uskon, mistä pidän ja mikä auttaa jotain ihmistä.

Avatar
Kura
Viestit: 1291
Liittynyt: 13.11.2005

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja Kura » 16.3.2008 23:53

Mullakin on ollut kova halu kertoa harrastuksista mutsille jo pidemmän aikaa. En kyllä todellakaan usko että äitini suhtautuisi tohon harrastukseen kovinkaan hyvin. Tuli meinaa jäätyä joskus 16-vuotiaana sille kiinni ja se oli hänelle TOSI kova pala, kun poika käyttää huumeita, lupasin lopettaa polttelun ja sen teinkin siksi asti, kunnes olin melkein 18-vuotias. Mutsillani on tapana saada paniikkikohtauksia kaiken lisäksi tollasissa pahoissa tilanteissa, kuten se kun jäin kiinni. Myös masentuneisuutta ja mielestäni todella irrationaalista ajatusta oli. Hän on muutenkin erittäin herkkä ihminen Vituttaa vaan todella, kun minulla on muuten äitiini hyvät välit, vaikkei kovin usein nähdäkkään ja noi kasvit makuuhuoneessa on yksi syy, miksen halua häntä tänne kovinkaan usein käymään ja tutkimaan :? , varsinkin kun mutsi asuu alle kilsan päässä, niin se voisi tulla melkein milloin vaan käymään, ilman että tarvitsisi siivota hajuja pois. Myös puhelimeen on tullut liian usein vastaamatta koska on tullut polteltua. Asia häiritsee ehkä kyllä eniten sen takia, koska haluan olla ihmisille joista välitän rehellinen kaikesta ja en siihen pysty mutsin kanssa, joka on ehkä tärkein ihminen minulle. Tuntuu siltä että olisi joku iso kuilu välissä, enkä pidä siitä olenkaan.

.
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme

Avatar
Kinte
Viestit: 500
Liittynyt: 9.1.2007

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja Kinte » 17.3.2008 7:06

Jep. Isääni en näe. Äidin kanssa mahtavissa väleissä ja kerrottua tulikin.
Ja tiesihän se asiasta jo valmiiksi. <:
Rauhallisesti otti ja on se rauhansätkä kuulemma "vahingossa" joskus itselläänkin palanut. :>

sum1

Re: Vanhemmille kertominen kasvatuksesta

ViestiKirjoittaja sum1 » 17.3.2008 17:10

Kuran kuvaus äidistään on melkeen kuin siskostani. Hänkin on todella herkkä ja olen arvellutkin että nyt on jonkinlainen paniikkikohtaus päällä hänellä. Ymmärtäähän sen osittain jos on nuorena ystävän huumeille menettänyt niin sitä ei voi hyväksyä mutta mutta, järjellinen ajattelukyky vaan tuntui menevän samantien korvista ulos kun asiasta mainitsin. Muutuin pikkuveljestä joksikin saatanan kätyriksi nanosekunnissa.

Se on kyllä inhottavaa kun ei voi olla avoin elämästään. Muutenkin puolet elämästäni salailin muita juttuja kaikilta ja se ei tehnyt hyvää minulle ollenkaan, pahensi vaan asioita..aika pitkälti tuhosi elämäni. Olisi ollut parempi kertoa muttei vaan uskaltanut tai kehdannut.

mutta tässä iltasella saan ehkä tietää äidiltä että saiko siskoa yhtään viilennettyä vai ei. jos ei niin ehkä hakkiudun tytöistä eroon hetkeksi varmuuden vuoksi jos vaikka tulisi saparoita taloon jossain vaiheessa.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa