Päivittäiskäyttö 6kk - Ei pitkäaikaisia haittoja?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Päivittäiskäyttäjä

Päivittäiskäyttö 6kk - Ei pitkäaikaisia haittoja?

ViestiKirjoittaja Päivittäiskäyttäjä » 26.5.2008 14:46

Vapusta lähtien olen poltellut LR#2:n kukkaa päivittäin. Kukkaa riittää arvioni mukaan kesäkuun alkuun saakka jolloin valmistuu Passion#1-sato bubblerista. Tällä hetkellä näyttää että sato jää 100 gramman paikkeille. Neljä vartta ja 600W natu. SILTI tuota polttelisin syyskuulle asti jos keskimäärin gramma menis päivässä.

Onko nämä hidastumiset ja lähimuistin huononemiset ohimeneviä juttuja jotka polttelutauko parantaa? positiivisena puolena että ei masenna vaikka ei just oliskaan vaikutuksen alaisena. Spontaaneja naurunpurskahduksia julkista liikennettä käyttäessä...siis "selvinpäin". Esimerkiksi ajatus että kohta pääsee pajauttamaan ja vastaantulijan punaiset silmät laittaa ajattelemaan että tuo on pajautellut jo aamusta asti ja sit sitä voi repeäminen käydä, vähintään typerä irvistys kun koetan hillitä hymyäni. Mitään toleranssin nousua en vielä ole havainnut, joka motivoisi tauon pitämiseen... :pimp:

Omien korvien välissä

Re: Päivittäiskäyttö 6kk - Ei pitkäaikaisia haittoja?

ViestiKirjoittaja Omien korvien välissä » 26.5.2008 15:35

Jos pää kestää, mikäs siinä. Ei kannabis mitenkään "vaurioita" ketään ja mahdollinen "hitaus" on joko aamupöhnää tai kuviteltua. Jostain teinistä voi olla kivaa että on muka "pienissä".

Mutta ei se päivittäinen käyttö ole mikään tavoite, tai kaikkien kohdalla hyväksi. Kannattaa pitää selviäkin päiviä joskus ja polttaa päivän ekat vasta kun kaikki työt on todellakin tehty. Polttelu on ihan ok, mutta sitä ei kannata päästää koko elämää hallitsevaksi jutuksi.

Yritä hakea sisältöä muistakin jutuista.

Hampster
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hampster » 26.5.2008 17:51

Itse en ole havainnut mitään haittavaikutuksia jos polttelun sijoittaa iltaan kun ei tarvitse enää edustaa itseään mitenkään eli duunista on päästy ja treenit käyty vetämässä ja mitään hommia/tapaamisia ei ole missä ei voisi pienessä pilvessä olla.
smile

Humaah

ViestiKirjoittaja Humaah » 26.5.2008 19:55

Kuulopuheita (ja kokemusta) on kuultu semmoseta metodista, että jos ei masturboi illalla niin ei synny aamupöhnää. Ei toi kyl toimi jos on vähäkää enemmän polttanu päiväs, mutta normaaleihin iltapajareihin toi toimii (placebo?!).

Jojo

ViestiKirjoittaja Jojo » 26.5.2008 20:20

Totaalinen hajoaminen ylläolevalle. :D
"We don't see things as they are; we see them as we are."

123456

ViestiKirjoittaja 123456 » 26.5.2008 20:49

Humaah kirjoitti:Kuulopuheita (ja kokemusta) on kuultu semmoseta metodista, että jos ei masturboi illalla niin ei synny aamupöhnää. Ei toi kyl toimi jos on vähäkää enemmän polttanu päiväs, mutta normaaleihin iltapajareihin toi toimii (placebo?!).

Joo, ihan totta. Voit toki masturboida, mutta se täytyy tehdä peilin edessä nenää kaivaen, näin kumoat tuon vaikutuksen. Toimii vaikka olisit polttanut 10g älystä.

kameleontti

ViestiKirjoittaja kameleontti » 27.5.2008 14:21

Ite oon noin puol vuotta poltellu ja vittumaisint on et ei todellakaa nouse samal taval ku aikoinaa, eikä kiksit oo samanlaiset.
Lähimuisti on vähä huonontunu ei sen kummempaa.
Ei mitää masennus juttui eikä mitää. Enemmän masentaa melkee se ku kyssää, et pitäs jotai taukoo kyl pitää.
Oloi?!

ahdistunut

ViestiKirjoittaja ahdistunut » 28.5.2008 12:38

Onko mahdollista, että noin vuoden verran kestänyt hamputtelu (kahden viikon taukoja on ollut ehkä pari kappaletta) on aiheuttanut paniikkikohtauksia? Olen ollut aina suht herkkä ihminen esimerkiksi ahdistuksen suhteen (ahdistusta on syntynyt tietyissä tilanteissa, esim. ihmisiä täynnä olevissa kaupoissa jo ~parin vuoden ajan), joten nyt hieman pelottaa että paniikkikohtaukset johtuisivat polttelusta. En kuitenkaan missään nimessä haluaisi tästä ns. harrastuksesta luopua - ellei sitten ole todella pakko... :? Äh, en halua vielä edes miettiä sellaista vaihtoehtoa, sillä kannabikseen olen jo ehtinyt tykästymään kovasti.
Noin viikon "PL-putken" jälkeen koin ensimmäistä kertaa paniikkikohtauksen ja sen jälkeen onkin ahdistanut kovasti tässä muutaman viikon ajan. Tätä ennen en ollut polttanut lätkää erityisemmin (mieluummin olen polttanut jotain vihreää kuin jatkettua paskaa - olen usein ollutkin mieluummin kokonaan polttamatta kuin koskenut likaiseen lätkään), joten voisin kuvitella että tämä voimakas ahdistuneisuuteni + paniikkikohtaukset johtuvat lätkästä (jostain sen jatkeesta?). Vai olisiko lätkä voinut jotenkin "herättää" minussa piilevän paniikkihäiriön? Pitääkö minun nyt luopua polttelusta? Aargh...

Olisi todella helpottavaa kuulla muiden mielipiteitä/kokemuksia/neuvoja!

(Kiitos jo etukäteen vastauksista!)

Kura

ViestiKirjoittaja Kura » 28.5.2008 13:05

Kannabis voi laukaista paniikki kohtauksia, itse en kyllä polttelisi jos niitä esiintyy. Kaverilla satunnainen polttelu laukaisi joskus alaikäisenä paniikkikohtauksia ja muutaman kohtauksen jälkeen ssiitä kehittyi ihan kunnon paniikkihäiriö, joka oli varmasti sieltä pahemmasta päästä, noh polttelu loppui ja reilun vuoden panikoinnin jälkeen siitä kehittyi paljon vakavempi psyykkinen sairaus joka sai jätkän hoitoon :? . En nyt halua pelotella, mutta tollaset paniikkikohtaukset viittaa siihen ettei aivoissa ole kaikki ihan kunnossa ja päästä voi löytyä vaikka minkälaista vikaa. Esimerkiksi mutsillakin on lievä paniikkihäiriö, jonka tosin on laukaissut pari kertaa kova stressi ja hänelläkin on taipumusta masennukseen, jos jotain kovin masentavaa tapahtuu. Kaverilla noin paniikkikohtaukset laukaisi lehti ja vain kerran melko hyvä lätyskä, eli tuskin on mitään peltsin jatkeita mitkä tota aiheuttaa. kannattaa ottaa huomioon, että kaverilla noi tuli jo melko vähäisen polttelun jälkeen, joten ei kannata ruveta pelkäämään mitään vakavampaa, luultavammin noi panikoinnit loppuu vähän sen jälkeen, kun jätät polttelun.

Tollasen vuoden putken jälkeen saattaa ilmetä jotain psyykkisiä oireita, kun ei enään saakkaan pilveä, mutta siihenkin on kikka, käytä kannabista(vaikka syötynä) niin pieniä määriä ettei se tunnu yhtään missään(ellei se aiheuta jotain kohtauksia) jonkun aikaan niin vieroitusoireet pysyvät poissa. Tossa huumetta aivoille dokumentissa joku tutkija sanoi, että toi on ihan todistettu metodi, mutta se käyttö "lopettamisen" jälkeen pitää kyllä osata pitää niin pienenä, että kannabisreseptorit aktivoituvat, muttei vaikuta psyykkisesti mitenkään. Kyllähän jotkut pystyy polttelemaan, vakka kannabis olis laukaissut joskus jotain paskaa pääkopassa, mutta pidä nyt reilu tauko päihtymisestä ja mieti sitä sitten joskus uudestaan, mutta suosittelen ottamaan varovasti silloinkin.

Kannattaa oikeesti mennä lääkäriin, jos noita paniikkikohtauksia tulee paljonkin sen jälkeen kun OLET lopettanut, kaverini ei mennyt..
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme

ahdistunut

ViestiKirjoittaja ahdistunut » 28.5.2008 16:12

Ihmettelen vain kovasti sitä, että vasta nyt näitä paniikkikohtauksia ja tällaista kummaa ahdistuneisuutta on alkanut esiintyä. Aivan kuin se viikon lätkän polttaminen olisi jotenkin saanut aikaan ahdistukseni? Olen siis aiemminkin tottunut polttamaan viikon ajan päivittäin esimerkiksi vahvaa kukkaa (en siis todellakaan mitään lätkää), muttei minulla siitä ole mitään tällaista tullut (mitä nyt ensimmäisenä polttamattomana päivänä mielialani on saattanut ailahdella kummallisesti, mutten todellakaan ole mistään paniikkikohtauksista kärsinyt...).

Uskon kyllä, että stressilläkin on suunnattoman suuri vaikutus ahdistuneisuuteeni - stressaan kaikesta. Oikeastaan uskon sen olevan pääsyyllinen tähän kaikkeen, vaikken asiasta täysin varma voikaan olla. Ehkä jotenkin kasautunut stressi oli saanut aikaan paniikkikohtauksille alttiiksi tulemisen, ja sitten monen päivän polttaminen laukaisikin kasautuneen stressin paniikkikohtauksina? Äh, en tiedä. Pakko myöntää, että tällaiset ongelmat pelottavat. Harmittaa kovasti jättää hamputtelu, sillä tuntui siltä kuin se olisi ollut ainut asia, jonka parissa pystyin _kunnolla_ rentoutumaan häiritsevän stressaavista ja paineita aiheuttavista ajatuksista.

En minä siis vuoden aikana aivan jokaisena päivänä ole polttanut, vaan niin että viikossa on tullut polteltua noin 2-6 päivänä. En siis usko että minulle vielä mitään riippuvuutta olisi voinut kehittyä... Vaikka toisaalta kuulun sellaiseen ihmistyyppiin, joka addiktoituu helposti kaikkeen mukavaan (oli se sitten kannabiksen käyttämistä tai vaikkapa liikuntaa).

Lääkärille jutustelemaan aion päästä mahdollisimman nopeasti, tuntuu että psykologin kanssa keskustelu voisi selventää päätäni ja poistaa tätä pelkäämistä siitä mitä minulle on tapahtumassa. (Vaikka tuskin minulle mitään sen kummempaa on tapahtumassa, ahdistaa & masentaa vain niin inhottavalla tavalla...)

Kura, pystyykö kaverisi käyttämään enää ollenkaan kannabista?

Kura

ViestiKirjoittaja Kura » 29.5.2008 10:39

Ei sillä ole niinkään väliä, että onko poltto vahvaa budia tai paskaa lätkää, tollasten paniikkien laukaisemisessa, enemmän vaikuttaa se missä suhteessa, siinä poltossa on kaikkia vaikuttavia aineita. Silti en suosittele, polttamaan vaikka vaan budia, koska pahoin pelkään, että sekin laukaisee ton saman paniikin(ehkä voimakkaampanakin tai jotain muuta) ajan myötä. Niinkuin sanoin, niin kaverillakin lehti laukaisi noi paniikit ja noissa paniikeissa on se hauska juttu, että joku ulkopuolinen voi puhua sut pois siitä(tein ton pari kertaa kaverille), ainakin jos paniikkia lisää se, ettei tiedä mistä toi johtuu. kerrankin vältettiin kaverin paniikkikohtaus melko hyvän lätkän polton jälkeen, kun toinen kaveri tokaisi, että ota tosta vettä, se auttaa ja auttoihan se, tosta näkee miten vietävissä ihmisen mieli on.

Ei se pysty polttelemaan enään, koska hän tietää, että se ahdistuneisuus tulisi ihan omalla alitajuisella psyykkaamiselläkin esille, muutenkin vielä monen vuoden jälkeen tosi vahva lääkitys päällä, pystyy tosin käymään koulussa ja työharjoitteluissa. Toikin on ihan tapaus kohtaista, että voiko kannabista käyttää, vaikka se olis laukaissut jotain ongelmia päässä, monet voi vaikka olis vielä lääkitys päällä.

Oon samaa mieltä tosta että stressi laukaisisi paniikkikohtauksia, toi kaveri ja mutsi on mitä kovempia ihmisiä stressaamaan ja luulen että kaverin tapauksessa, on ollut paljon silläkin tekemistä, kun hän on joutunut kokoajan pelkäämään äitinsä sairauden puolesta, ettei se mene taas pahemmaksi. Toi kaverin sairaus onkin skintsofreeninen pakko-oireinenhäiriö, joka alkoi niin että hän huolestui kaikista ihmisistä joita näki(ulkona vaikka joku lenkkeilijä jää auton alle, kun ylittää tietä ja kuolee) Äiti on joutunut pelkäämään isäänsä pienenä, yms.

Kannattaa miettiä, jos on jotain käsittälemättömiä asioita painamassa mieltä, sellasten takia yleensä kannabis laukaisee tollasia kohtauksia, kun alitajusta pääsee paskaa pinnalle(mitä ei tuskin itse heti tunnista, ainakaan jos ei ihan kunnolla mieti).
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme

Horst Bulau
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Horst Bulau » 29.5.2008 12:29

Ahdistuneelle: Ilman muuta taukoa, tunnut sen itsekin tietävän.

Kura kirjoitti:
Kannattaa miettiä, jos on jotain käsittälemättömiä asioita painamassa mieltä, sellasten takia yleensä kannabis laukaisee tollasia kohtauksia, kun alitajusta pääsee paskaa pinnalle(mitä ei tuskin itse heti tunnista, ainakaan jos ei ihan kunnolla mieti).

Tämä on toisaalta hyväkin asia - tuleepa ne asiat sitten käsiteltyä. Kokemus ei kuitenkaan ole välttämättä kovin miellyttävä ja jos sitä alkaa vastustelemaan niin huononee vaan.

Paniikkihäirästä tai muista en tiedä mutta jos valmiiksi huonoon fiilikseen polttaa niin kannattaisi valmistautua lievään "aivomyrskyyn". Tai mieluummin ei polta ollenkaan, tai sitten hyvin vähän ja tuttua lajiketta. Minusta päästä pois "käsitelty" kakka , oli sitten akuutit fiilikset mitkä vaan, on paaaljon parempi kuin vaikkapa bentsoilla sinne pään syövereihin haudattu kakka. Kokeiltu on molemmat ja hartaasti. Poistettu kakka on hyvä kakka. :laugh:

Eli jos itkettää, naurattaa, vainottaa, mitä vaan... niin antaa vaan mennä. Seurauksena saattaa olla tasapainoisempi suhtautuminen huoliin. Ja kaikilla on huolia,kysymys on vain siitä miten ne ottaa. Kannabis toimii toisilla psykoterapian tavoin, se ei hautaa niitä huolia vaan nostaa ne pöydälle , vieläpä katselee niitä ropleemeja suurennuslasilla . Jos ihminen ei ole valmis siivoamaan sitä pöytää niin tilanne voi tuntua tukalaltakin.

Kaikille ei hamppu sovi juuri tuon takia, jos kaali on kovin solmussa niin kannattaa aukoa niitä solmuja tosi varovasti alkuunsa, miten sitten aukookin. Itselleni sopii pienet määrät ja aika harvakseltaan.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.5.2008 12:37

Päivittäiskäyttäjä kirjoitti:Onko nämä hidastumiset ja lähimuistin huononemiset ohimeneviä juttuja jotka polttelutauko parantaa?

Mulla oli tos aiemmin tänä vuonna n. 1kk putki jossa polttelin arkipäivin pelkästään iltaisin ja viikonloppuina sitten myös päivällä ja aamulla. Huomasin itsessäni tota hidastumista ja varsinkin lähimuistin huononemista, mutta oli tosiaan ohimenevää ja oireet katosivat pikkuhiljaa kun pistin putken poikki. Jo parissa päivässä toimi pää selvästi paremmin, vaikea arvioida että kauan meni sitten "täydelliseen" palautumiseen.

Hra Virne

ViestiKirjoittaja Hra Virne » 30.5.2008 13:05

Mulla on ollu monta sauhun nostattamaa paniikki oloa, mutta oon vaan poltellu ja iän kertyessä niitä ei enään oikeen onneksi tuu.
Kun sauhuun tottuu, niin paniikit vähenee/poistuu, näin mulla ainakin. Nuorempana ei oikein tienny mitä tapahtuu kun polttaa, poltti vain ja sit ku oli tosi tillintallin niin alko ahdistaan :D

Niitä oli myöskin selvänä, mut kaipa niitä osaa nykyään hallita, muistaa hengittää rauhallisesti ja rentoutua.
Juuri tuollaiset suuret ihmisjoukot sai mulla hirveimmän olon aikaan, ns.torikammo.
Itsekontrolli on tärkeä asia, pitää oppia rauhottumaan. Se auttaa tosi paljon. Stressi pois!
Tuntuu, että kun on voittanut paniikkihäiriönsä ilman lääkkeitä, niin on päässyt syvälle mieleensä ja jonkinlainen ns.harmonia löytyy helposti.
Teininä ja joskus parikymppisenä, eli kun hormonit hyrrää niin mulla oli paniikki olo usein, mut kaipa sitä on rauhottunut nykyään ja on enemmän sinut itsensä kanssa.

Se on sellainen ultimaalinen itsetutkiskelu keino polttaa savua vaikka saa paniikin liian tuhdeissa, sen kun oppii hallitsemaan niin tulee hyvä fiilis.
Mutta, jos oikeesti ahdistaa ja on tosi paska olo ja pelottaa et mikä on, niin kannattaa kyllä mennä lääkärille.
Itsekin kävin joskus 18v wanhana kysymässä et mikä mulla on, ja psykologi sano että mua vaivaa vaan paniikkihäiriö.
Tieto autto paljon kun sai tietää että miten yleistä ja vaaratonta (korkeintaan taju pois) se on.
Mut jos tuntuu ettei pää kestä, niin älä polta. Tai pidä ainakin vaikka viikon-parin tauko jokaisen polttokerran jälkeen.
Voihan toi olla merkki vakavammasta, mutta sille ei voi sit mitään. Toivotaan ettei oo!
Ihmismieli on aika kestävä, mut älä kiduta itseäs jos kärsit :lohtu:
Hyvää kesää&ota iisisti, turha stressi pois! Oo positiivinen, kyllä se siitä :D

Rohkeasti vaan lääkäriin, ei ne sua syö. Kerrot mikä on aivan avoimesti, ei ne sua syö. Kun saat tietoa ammattilaiselta panikoimisesta, opit ehkä tajuamaan että sen kanssa voi elää, kiusallistahan se vaan on. Ren
toutuminen on avain sen voittamiseen!

Tupruttaja

ViestiKirjoittaja Tupruttaja » 30.5.2008 14:18

Takana 2,5 vuotta käytännössä päivittäistä polttamista. Välissä saattaa olla joku viikonloppu ja muutamia yksittäisiä päivä ilman savuja. Takana myös juuri suoritetut neuropsykologiset testit ja magneettikuvaus yms. Testit meni keskiverto paremmin, matematiikka erinomaisesti. Aivoissa ei mitään outoa. Järki juoksee kuten ennenkin, ei mitään hitautta tai tahmeutta. ÄO:kin yhtä korkea kuin ennen. Ehkä ainut ero on että muistini on oikeastaan parantunut. Se johtunee sekä alkoholin käytön lopettamisesta (alkoholi oikeasti tuhoaa niitä aivosoluja) ja laillisen hamppuöljyn käytöstä. Se kun sisältää omega-3, omega-6, omega-9 ja vaikka mitä muuta aivoille tärkeitä aineita. Jos syötät aivoillesi vain sokerimössöä ja muuta teollisesti käsiteltyä kuraa niin varmasti tyhmentyy vähitellen.

Ylipäänsä luulen että jos tuollaista tuntuu niin syy on omissa teoissa. tarkemmin sanottuna tekemättömyydessä. Jos vain polttaa savut ja makailee sohvalle illasta toiseen niin aivot menevät joutokäyntitilaan. Aivot ovat erittäin sopeutuvaisia ja jos niitä ei rasita tai käytä niin ne alkavat sopeutua siihen. Jos taas savujen jälkeen tai miksei ennenkin luet kirjoja, kasaat palapelejä ja muuta aivojumppaa niin ei tule hitautta. Kannabis ei teitä hidasta vaan te itse teoillanne joilla aivoja rasitatte.

Paniikkihäiriöitä oli itselläkin aiemmin, ei tosin polton yhteydessä, mutta niihin tottui ja ne sai aika nopeasti kuriin. Ei ole niitäkään pitkään aikaan ollut. Hamppu voi tosiaan kaivaa alitajunnasta sinne jääneitä mörköjä. Ne pitääkin kaivaa sieltä! Muuten ne jäävät sinne ja aiheuttavat ongelmia tasaisin välein. Antautukaa muistoille ja antakaa mörköjen tulla esiin. Sitten kesytätte ne ja annatte niiden paeta kauas pois. Ihminen muistaa kaiken kokemansa ja näkemänsä, mutta ei aina tietoisesti.

Jos kuitenkin tuntuu ettei selviä niin silloin kavereilta pyytämään tukea ja/tai lääkäriin. Ei kuitenkaan kannata niellä kaikkea mitä määrätään. Jos sotkee aivokemiansa lääkkeillä niin oireet voivat vähentyä tai kadota tai vaikka paheta. Voi käydä niin että se mörkö haudataan joksikin aikaa odottamaan. Puhuminen on parasta apua. Psykologista on usein enemmän apua kuin kymmenestä lääkäristä. Psykologi haluaa usein selvittää häiriöiden aiheuttajan ja auttaa pääsemään siitä eroon lopullisesti. Lääkäri nyt tekee mitä lääkärit tekee eli kuuntelee 5 min, kirjoittaa reseptin ja pyytää hakemaan lisää kun ne loppuu tai tarvittaessa pyytämään erilaista lääkettä jos ensimmäinen ei auttanutkaan tai pahensi oloa.

Kaikki on vain päänne sisässä, muistakaa se. Ihmismieli on uskomattoman vahva työkalu jota pitää uskaltaa käyttää. Älkää antako sen tylsistyä. Ihmisen vahvuus on aina ollut sopeutuminen, mutta se voi modernissa maailmassa olla myös heikkous jos sopeudutte sohvaperunaksi tv:n ääreen ja annatte itsenne nahistua. Siitä on turha syyttää hamppua, hamppu ei tee päätöksiä vaan te itse.

Janus
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Janus » 30.5.2008 14:27

Väliin vähän tutkimustietoa.

Jamaikalla on tehty tutkimus polttelun vaikutuksesta pitkällä aikavälillä. Lyhin käyttöaika oli seitsemän vuotta ja pisin 37 vuotta. Keskimäärin ganjaa paloi seitsemän (1-24) jointtia päivässä.

"Preliminary findings have shown little evidence of significant differences between the two groups in the extensive anthropological, medical, psychiatric and psychological investigations."

Psykologiset ja neuropsykologiset testit eivät osoittaneet mitään merkittäviä eroja verrokkiryhmään.

Lisäksi kannattaa tutustua Kannabis ja aivot -ketjuun. Siellä on yhteenvetoa 17 eri tutkimuksesta joissa kaikissa tuli selväksi ettei kannabis vaurioita aivoja tai tyhmennä. Kuten Tupruttaja edellä sanoi te itse vaikutatte siihen. Te ette hidastu tai lähimuistinne huonone, jos käytätte niitä! Antakaa aivoillenne haasteita ja työtä. Lihaksetkaan eivät kehity tai säily ilman että niitä rasitetaan.

Minulla ei ole ollut ongelmia hitauden, nopeuden tai lähimuistin kanssa kuin enintään vaikutuksen alaisena ja silloinkin kyseessä on sitten isompi pesä. :) Takana kuitenkin pidemmän aikaan lähes päivittäistä polttelua tai nykyään höyrystelyä. Kaikille hamppu ei kuitenkaan välttämättä sopi ja jos näin on niin ei sitä kannata väkisin yrittää käyttää. Otsikkoon kuitenkin tutkimukset vastaavat että ei ole haittoja. Ei edes kymmenien vuosien seitsemän jointtia päivässä tahdilla. Jos tuntuu olo tyhmenevän niin tv kiinni viikoksi ja kirjoja tilalle tai patikointia ulkoilmassa tai vaikka jonkin älyllisesti haastavan pelin pelaamista.

meitsivaan

ViestiKirjoittaja meitsivaan » 30.5.2008 15:58

Hampster kirjoitti:Itse en ole havainnut mitään haittavaikutuksia jos polttelun sijoittaa iltaan kun ei tarvitse enää edustaa itseään mitenkään eli duunista on päästy ja treenit käyty vetämässä ja mitään hommia/tapaamisia ei ole missä ei voisi pienessä pilvessä olla.

Sama homma, kohta 2 vuotta jokapäivä polttaneena. Ainoo haittavaikutus lähimuistin huonontuminen, sekä uneliaat aamut jos jumittanu liian myöhään :pimp:
Siltiki pajareis

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 2.6.2008 15:17

Oon omalla kohdalla huomannu savujen auttavan paniikkikohtauksiin. Yleensä iskevät kotona yksin ollessa, kun alkaa miettimään stressaavia asioita. Pienet hitit bongista ja sohvalle makaamaan ja auttaa melkeinpä heti. Siinä sohvalla kun makaa, musiikkia kuunnellen tulee yleensä käsiteltyä ne stressaavat asiat ja onkin jo parempi olo. 9kk päivittäistä polttoa takana ja siinä ajassa syönyt 6kk sepram 30mg masennukseen ja 15mg opamax paniikkihäiriöön ja todennut että kohtuullinen polttelua auttanut paremmin kuin kumpikaan noista. Mutta sehän riippuu yksilöstä mikä auttaa... :yes:

Kolja
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Kolja » 3.6.2008 21:43

Placebohaittoja on vaikka mitä, tulee leffoista lähinnä kun ihmiset "oppii miten kannabis vaikuttaa". Itse luulin parin vuoden polttelun jälkeen että tunnen kannabiksen ja olen immuuni placebotiloille, mutta olin väärässä. Kehitin vieläkin itse itselleni erilaisia juttuja savuissa, hyviä ja huonoja. (esimerkiksi sokeria ja jotain komiikkaa savuissa -> hyperaktiivinen aivan upea "pilvi", sitten reilut savut väsyneenä ja lietson itseni kevyeen paniikkikohtauksen tapaiseen)

Jos on altis paniikkikohtauksille tai savut ei tunnu toimivan niin set & setting säätöä kehiin niin alkaa toimimaan. Raitista ilmaa, vaihtuvaa ympäristöä ja 30's jazzia kehiin.

En jaksanut lukea näitä tekstilitanioita mitä muut tähän on kirjottaneet niin voin toistella juttuja.

Stardust81
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Stardust81 » 7.6.2008 9:03

Mulla on hieman taipumusta ahdistuneisuuteen, ilmeisesti, en ole tämän takia ikinä lääkäriin mennyt, vaan lähinnä käyttänyt maalaisjärkeä, vähäistä lääketieteellistä kokemustani ja psykologian opintoja.

Jo ennen hamppua saatoin stressaantua joistain asioista, ja se johti joskus unettomuuteen tai ahdistukseen, joskus jopa rytmihäiriöihin. Jo tässä vaiheessa tajusin että elämässä on liikaa hoidettavia asioita juuri sillä hetkellä, ja esimerkiksi kuumotukset rytmihäiriöistä syntyvät juuri tästä stressistä.

Sitten tutustuin hamppuun. Muutamat ekat kerrat olivat kivoja, sen jälkeen alkoi hampun vaikutuksen alaisena kuumottamaan, sydän hakkaamaan, tulemaan kylmä hiki ja ahdistamaan. Sitten aloin miettimään, että tämähän taitaa taas vain olla pään sisällä, eikä oikeasti hampusta ole minulle vaaraa, enkä siihen kuole. Aloin miettimään asioita enemmänkin (sekä selvin päin että pienissä myssyissä) ja kun järkeilin kaikki tilanteet läpi ja tein itselleni esim. hoitamattomista asioista listan, ja aikataulutin ne, kuumotuksetkin katosivat.

Nykyisin hamppu ei aiheuta minulle mitään kuumotuksia, ja jos kävisi niin että esim nousuvaiheessa tuntuu että "nyt nousee liikaa" niin en anna paniikin päästä yltymään vaan vedän syvään henkeä, kerron itselleni että tämä on vain pössyn nousuvaihe ja kohta on kivaa, ja tilanne laukeaa sillä.

Mieheni taas ei ole koskaan ennen ollut taipuvainen ahdistukseen, mutta myssytellyt aika paljonkin. Monesta elämänmuutoksesta johtuen hänellekin kertyi stressiä, ja lopulta ahdistusoireita (onko tämä jo suomalaisten kansantauti???). Hän syytti alkuun hamppua, mutta minun kertomusteni ja ihan lääkärinkin voimalla sitten selvisi, että kyseessä on elämän suuri muutos, sen aiheuttama hämmennys ja stressi, eikä lopulta kyse ole todellakaan hampusta. Hän jätti hampun pitkäksi aikaa kokonaan pois, sai psyykkisen prosessin vietyä hyvin läpi, ja myssyttelee taas sopivin tauoin iloisin mielin.

Eli hamppu ei kyllä sitä ahdistusta saa aikaan, vaan joku muu. Toki jos koko ajan takaraivossa kolkuttaa ajatus "en halua kohdata nykyhetkeä, vaan mieluummin olen pössyissä" tai "olen rikollinen kun myssyttelen, vaikka pidänkin tästä" niin asiat on vain käytävä henk koht läpi. Pössyissä tulee ehkä kuitenkin kelailtua syviä elämänsyntejä läpi vähemän, kuin selvin päin, joten pidä nyt edes välillä välipäiviä.

Jos itse polttelen vaikkapa kolmekin viikkoa putkeen joka ilta, on aamut vähän jumisia ja töissä ei ole niin energinen, kuin voisi olla jos ei polttele. Mutta kun pitää vaikka 4 päivän tauon, ero on jo huima, ei jumita ikinä aamuisin ja on uudenlaista energiaa iltaisinkin. Itellä en ole huomannut ikinä mitään vieroitusoireita, EHKÄ saatan ekana "myssyttömän illan" aamuna olla hieman äreämpi, mutta esim. unen saa hyvin, ruoka maistuu kuten ennenkin, en ajattele sen enempää hamppua kuin yleensä jne. Ja muistikin pelaa heti paremmin.

Eli summa summarium: hamppu ei pilaa mitään lopullisesti, ja ahdistuskin on hyvin todennäköisesti muuta kuin hampun syytä, mutta pidä nyt hyvä ihminen taukoja välillä. Aina sitä voi sitten tauon jälkeen sytyttää kuitenkin jounin hyvillä mielin.
Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”