Mulle on nyt käynyt ainakin viidesti vapun jälkeen, olen oikeasti alkanut pohtimaan juttua ennen kuin muistan että tämä onkin tuttua menneisyydestä...
Tuttua muillekin?
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
-
Vieras
Tuttua muillekin?
Olet juuri murskannut kuivaa kukintoa, sekoittanut sen tupakkaan omalla lempi "väsärilläri" tai "kyhärilläsi" (itse käytän oliivinvihreää arabian teema-matalaa ruokalautasta) Hyvin onnistunut jointti kädessäsi marssit omaan ns. polttopisteeseesi. Nostat Colt-sytkärin, huokaiset, sytytät, sytytät, sytytät. "Mitä ihmettä, coltin rulla on jumissa?" ajattelet ja kuuntelet sytty korvaa vasten että kaasu kyllä virtaa. Hetken ällisteltyäsi huomaat että peukuissa jaq etusormissa on runsaasti hartsia. Kun raapaiset sytkäriä vaikka nimettömällä niin --IHME--- rulla pyöriikin ja sytkäri toimii niin kuin vain colt voi toimia--luotettavasti...
Mulle on nyt käynyt ainakin viidesti vapun jälkeen, olen oikeasti alkanut pohtimaan juttua ennen kuin muistan että tämä onkin tuttua menneisyydestä...
-
Kukkailija
Re: Tuttua muillekin?
Noi uudet coltit on ihan hanurista, välillä saa sormet verillä koittaa sytyttää sitä romua.Ostan tätä nykyä jotain halpissytkiä vain 
"Siinä sä staijaat, vedät yrteistäsi tuoksut;
sielulle piirrät aamuruskot" -Hector
sielulle piirrät aamuruskot" -Hector
Lievä offtopic, mutta ei ole iso projekti ottaa sitä lapsilukkoa pois. Itse otan aina poies.
Itekkin otan aina lapsilukon pois sytkäristä. Ja oon huomannu noissa colteissa semmose homman etku niit vähä aikaa sytyttelee ni ei enää toimi vähään aikaan vaikka on kaasua. Pitää aina joku 5-10min venata ennenku alkaa toimimaan..kukaan muu huomannu tommosta? Onkohan tarkotuksella vai....?
Välil käy näi sille ei vaan voi mitään.
http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.p ... 248#637248
http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.p ... 248#637248
mast0 kirjoitti:Itekkin otan aina lapsilukon pois sytkäristä. Ja oon huomannu noissa colteissa semmose homman etku niit vähä aikaa sytyttelee ni ei enää toimi vähään aikaan vaikka on kaasua. Pitää aina joku 5-10min venata ennenku alkaa toimimaan..kukaan muu huomannu tommosta? Onkohan tarkotuksella vai....?
No on huomattu!
Selkeä salaliitto kannabiksenpolttajia vastaan. Sadonkorjuun yhteydessä kun innoissaan rapsuttaa sormihasista sormista, et saa lapsilukollista colttia niillä sormilla syttymään, ja sitten kun saat, kosteahko sormihasis vaatii niin ahkeraa liekittämistä että siihenkään ei coltista ole. Ysäricoltit takasi!
"Then it came to me, what things in life are truly vital. Living to the fullest without being suicidal. I'd rather be a nobody than a foolish idol. It came to me what things in life are truly vital"
On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin colt.
Hyviä bongin sytytyksessä on takkojen grillien yms sytytykseen tarkoitetut sytyttimet missä on semmonen pitkä varsi.
Ja vielä täytettävä semmonen ni säästyy roskaa silläkin saralla.
Mulla oli kerran tommonen ni väänsin siitä sen "varren" minkä päähän liekki syttyy, auton jarruputkien taivuttamiseen tarkoitetulla "pihdeillä" sivulle melkeen U muotoon (arvio 140 astetta) ja se oli pätevä, sitte tuli kaveri kylään ja se hävis ku pieru saharaan.
Hyviä bongin sytytyksessä on takkojen grillien yms sytytykseen tarkoitetut sytyttimet missä on semmonen pitkä varsi.
Ja vielä täytettävä semmonen ni säästyy roskaa silläkin saralla.
Mulla oli kerran tommonen ni väänsin siitä sen "varren" minkä päähän liekki syttyy, auton jarruputkien taivuttamiseen tarkoitetulla "pihdeillä" sivulle melkeen U muotoon (arvio 140 astetta) ja se oli pätevä, sitte tuli kaveri kylään ja se hävis ku pieru saharaan.
Here we grow again...
-
hampuuuusi
Pientä mainostusta, mutta käyttäkää ihmiset ZIPPO(A) hyvä ja luotetta vehje.
Hyvin harvoin ei pelaa, kunhan muistaa lisätä pensaa ja joskus kiven vaihtaa (ei iso vaiva).
Niin kyllä toimii, kyllähän se vähän enemmän kustantaa kun jokin colt tai muut ns. halppis
sytkärit mutta kannattaa panostaa, onse tuli kumminkin melko olennainen näissä hommissa.
Ikuinen takuu ja kohtuu vaikea hajottaa.
Hyvin harvoin ei pelaa, kunhan muistaa lisätä pensaa ja joskus kiven vaihtaa (ei iso vaiva).
Niin kyllä toimii, kyllähän se vähän enemmän kustantaa kun jokin colt tai muut ns. halppis
sytkärit mutta kannattaa panostaa, onse tuli kumminkin melko olennainen näissä hommissa.
-
coltmies
mast0 kirjoitti:Itekkin otan aina lapsilukon pois sytkäristä. Ja oon huomannu noissa colteissa semmose homman etku niit vähä aikaa sytyttelee ni ei enää toimi vähään aikaan vaikka on kaasua. Pitää aina joku 5-10min venata ennenku alkaa toimimaan..kukaan muu huomannu tommosta? Onkohan tarkotuksella vai....?
Siinä on ylikuumenemissuoja. Oot kyllä huolella liekitellyt kun se on napsahtanut. Ja tosiaan, sytkäri palaa toimintakuntoiseksi hetken jäähdyttyään. Vielä kun ne keksii siihen sellaisen kaasun joka ei impaten kolise eikä ole räjähdysherkkää niin meillä on jo melkoisen turvallinen stendari.
hampuuuusi kirjoitti:Pientä mainostusta, mutta käyttäkää ihmiset ZIPPO(A) hyvä ja luotetta vehje.
Mutta kun se haisee ja maistuu kuvottavalle
Ostan mieluummin 10 coltia, kuin pilaan hyvän kukan maun sillä öljyisellä käryllä, mikä ziposta jää aina...
Mä en muuten huomannut koko lapsilukkoa tai mitään ongelmaa sytyttämisessä, ennen kuin joku huomasi mainita, että niissä on sellainen vättymäinen mekanismi. Ei se minuu oo haitannut

~SeRaL~
♥.·:*¨`*:·.♥.·:*¨`*:·.♥ ♥.·...
Jos et pysty voittamaan niitä, liity niihin. Jos sekään ei onnistu, tyydy vain nöyryyttämään niitä julkisesti
Jos et pysty voittamaan niitä, liity niihin. Jos sekään ei onnistu, tyydy vain nöyryyttämään niitä julkisesti
-
pöpöpö
SeRaL kirjoitti:...
Mutta kun se haisee ja maistuu kuvottavalle![]()
![]()
Ostan mieluummin 10 coltia, kuin pilaan hyvän kukan maun sillä öljyisellä käryllä, mikä ziposta jää aina...
Mä en muuten huomannut koko lapsilukkoa tai mitään ongelmaa sytyttämisessä, ennen kuin joku huomasi mainita, että niissä on sellainen vättymäinen mekanismi. Ei se minuu oo haitannut
Sun kauppiaalla on sitten ollut hyvä stäshi stendareita pari vuotta sitten jolloin Colt muuttui lapsilukolliseksi. Toisaalta jos et tupakoi yksi colt voi riittää kynttilän- ja satunnaisen paukun sytytykseen monta vuottakin. Edellyttäen että "paukku" ei ole sitä sytkäreitä syövää PL:ää vaan vaikka kukkasta.
Ite oon sitä mieltä, että zippo on kyllä hyvä stendari noin yleiseen sytyttämiseen. Mutta esim. bongin sytyttäminen (yleensä minkä vaan missä zippoa pitää kääntää, että liekkiä saisi alaspäin) on hyvin hankalaa zipolla. Muuten propsit zipolle, on sentään patentilla ikää..
Coltista juu saa lapsilukon suht iisisti pois, mutta ylikuumenemissuoja on lämpätessä erittäin tervetullut, muutenhan se syttyy palamaan ku mestat kuumenee. Näin käy usein jollekkin cricetille tai jollekki muulle halpisstendarille. Tätä fiitsöriä ei coltista onneksi pois saa. Pysyy kivetki paikallaan
Coltista juu saa lapsilukon suht iisisti pois, mutta ylikuumenemissuoja on lämpätessä erittäin tervetullut, muutenhan se syttyy palamaan ku mestat kuumenee. Näin käy usein jollekkin cricetille tai jollekki muulle halpisstendarille. Tätä fiitsöriä ei coltista onneksi pois saa. Pysyy kivetki paikallaan
Try my book and you'll have the chronic in no time!
Dial 1-800-713-GROW
Dial 1-800-713-GROW
drgreen kirjoitti:Ite oon sitä mieltä, että zippo on kyllä hyvä stendari noin yleiseen sytyttämiseen. Mutta esim. bongin sytyttäminen (yleensä minkä vaan missä zippoa pitää kääntää, että liekkiä saisi alaspäin) on hyvin hankalaa zipolla. Muuten propsit zipolle, on sentään patentilla ikää..
Noita Zippojahan löytyy juuri tuohon piipun sytyttämiseen tarkoitetulla päällä. Bongissa se ei taida niin kätevä olla, en tiedä kun en käytä. Zippoa siis. Mutta tuollaisia on.
esim.http://www.lockknives.co.uk/catalog/images/200PL-Open.jpg
ja jossain olen nähnyt sellaisen missä on reikä vaan siellä päällä... Se saattaisi toimia paremmin zipossa..
Human nature. I do something nice for you, you do something nice for me, like not kill me. Next thing you know, we're friends.
Macgyver
Macgyver
-
StevenSeagal
drgreen kirjoitti:Tätä fiitsöriä ei coltista onneksi pois saa. Pysyy kivetki paikallaan
Kyllä sen pois saa. Viime talvella aamupaukuilla palo collegehousut kyseisen operaation johdosta, meni hetki tajuta mitä tapahtuu, kun jousi lentää naaman
edestä ja jalkaa alkaa polttaa samaa aikaa.
tiedättekö mistä tunnistaa zippomiehen..?
haisee bensalle ja pummaa tulta.
haisee bensalle ja pummaa tulta.
pöpöpö kirjoitti:...
Sun kauppiaalla on sitten ollut hyvä stäshi stendareita pari vuotta sitten jolloin Colt muuttui lapsilukolliseksi. Toisaalta jos et tupakoi yksi colt voi riittää kynttilän- ja satunnaisen paukun sytytykseen monta vuottakin. Edellyttäen että "paukku" ei ole sitä sytkäreitä syövää PL:ää vaan vaikka kukkasta.
Ei suinkaan, olen ostanut jo monta niitä lapsilukollisia sytkäreitä ja en minä huomaa mitään eroa entiseen. Ihan samalla tavalla syttyy, kuin sillä entiselläkin versiolla.
~SeRaL~
- Smoking Ace
Pyh pyh köyhät ostakaa aito zippo niin ei tuu ongelmia. 
You can't change the past, but you can ruin the present by worrying too much about the future.
-
Loco
ziko kirjoitti:tiedättekö mistä tunnistaa zippomiehen..? haisee bensalle ja pummaa tulta.
Mulla Colt toiminu aina niin lämppäyksessä, bongissa yms...
Halpis-stendareissa todennu sormien palavan heti.