Kertokaa minulle miksi!

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Hermostunut

Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja Hermostunut » 11.8.2008 0:55

Pyydän näin alkuun anteeksi kun tein tämän turhan aiheen :roll:

Kertoisiko JOKU minulle MIKSI ihmiset haluavat rajoittaa mitä ihmiset käyttävät?
En ole itse käyttänyt kannabista, enkä muitakaan huumeita. (Kannabista tosin alan varmaan kasvattamaan itse)
Minulla menee hermo näihin jeesusteleviin tuulipukuihin (anteeksi pilkkani "jeesustelevia" kohti!), enkö saisi käyttää aineita mitä itse haluan?!
Kohta on syksy, lähden etsimään sieniä pelloilta (suippomadonlakkeja) päihtymystarkoitukseen, eli minusta tulee narkkari.


Kiitos ja kumarrus, hyvä hamppuforum.
Polttakaa minunkin puolesta sätkä!

(Joku voisi ehdottaa jotain hyviä lajikkeita ensikertalaiselle, kohtuu sato, ei paljoa haiseva yksilö olisi mukava :) )

Avatar
Pulitrukki
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 741
Liittynyt: 30.8.2007

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja Pulitrukki » 11.8.2008 1:52

Aloittelijan kannattaisi aloittaa vaikkapa hupun lukemisesta. Aloittelijalle sopivia lajikkeita on pilvin pimein, kurkkaa KaLaInfoon ja ihmettele sieltä.

Lowryder ja Lowryder #2 ovat niitä perinteisiä ensimmäisiä kasveja, mutta itse voisin todeta, että mikäli ensikertalaisenakin opiskelet kasvatuksesta hieman enemmän ja hoidat kasvatuksen huolella, lämmöllä ja rakkaudella, mikä vain lajike on hyvä aloittelijalle.
kuumotukset ei oo kuumotuksia jos kuumottelija ei kuumotu

Avatar
Pajauttaja
Viestit: 171
Liittynyt: 12.6.2005

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja Pajauttaja » 11.8.2008 14:37

Hermostunut kirjoitti:Kertoisiko JOKU minulle MIKSI ihmiset haluavat rajoittaa mitä ihmiset käyttävät?

Tyhjentävään vastaukseen tuskin kukaan pystyy, mutta uskallan silti koittaa.
Itse näkisin tietyt rajoitukset hyvänä asiana päihteiden suhteen, enkä tarkoita pelkkiä ikärajoja. Huumausaineilla on hyvinkin erilaisia ominaisuuksia. Uskoisin että kaikille aineille löytyy käyttäjiä, joille ne sopivat. Valitettavasti vaan joka aineelle löytyy moninkertainen määrä käyttäjiä, joille ne eivät sovi - ja näiden käyttäjien lauma aiheuttaa turhan paljon ylimääräisiä kustannuksia, muuta rikollisuutta yms. Voi vain miettiä, kuinka paljon nämä haitat kasvaisivat kaiken ollessa laillista...

Mitä kannabikseen tulee... Pohjimmiltaanhan kannabis on laitonta - Suomessakin - vain jenkkilän kristittyjen järjestöjen lobbauksen takia. Sittemmin siitä on levitetty vuosikymmeniä disinformaatiota, jonka vuoksi Tuula Tuulipuvun tiedot aiheesta rajoittuvat kahteen väittämään: 1) se on vähintään yhtä paha kuin eroiini, ja 2) se sekoittaa pään ainakin kymmenen kertaa pahemmin kuin kuningas-alkoholi (vaikka jotkut, minäkin, väittävät alkoholia yhdeksi pahimmista pään sekoittajista).

Todellisuudessa aiheesta ei siis tiedetä mitään, ja ihmiset pelkäävät sitä mitä eivät tunne. Tämän vuoksi he haluavat pitää "vaaralliset ja arvaamattomat" hampuusit poissa kaduilta.

Hermostunut

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja Hermostunut » 11.8.2008 14:53

Pajauttaja kirjoitti:...
Tyhjentävään vastaukseen tuskin kukaan pystyy, mutta uskallan silti koittaa.
Itse näkisin tietyt rajoitukset hyvänä asiana päihteiden suhteen, enkä tarkoita pelkkiä ikärajoja. Huumausaineilla on hyvinkin erilaisia ominaisuuksia. Uskoisin että kaikille aineille löytyy käyttäjiä, joille ne sopivat. Valitettavasti vaan joka aineelle löytyy moninkertainen määrä käyttäjiä, joille ne eivät sovi - ja näiden käyttäjien lauma aiheuttaa turhan paljon ylimääräisiä kustannuksia, muuta rikollisuutta yms. Voi vain miettiä, kuinka paljon nämä haitat kasvaisivat kaiken ollessa laillista...

Mitä kannabikseen tulee... Pohjimmiltaanhan kannabis on laitonta - Suomessakin - vain jenkkilän kristittyjen järjestöjen lobbauksen takia. Sittemmin siitä on levitetty vuosikymmeniä disinformaatiota, jonka vuoksi Tuula Tuulipuvun tiedot aiheesta rajoittuvat kahteen väittämään: 1) se on vähintään yhtä paha kuin eroiini, ja 2) se sekoittaa pään ainakin kymmenen kertaa pahemmin kuin kuningas-alkoholi (vaikka jotkut, minäkin, väittävät alkoholia yhdeksi pahimmista pään sekoittajista).

Todellisuudessa aiheesta ei siis tiedetä mitään, ja ihmiset pelkäävät sitä mitä eivät tunne. Tämän vuoksi he haluavat pitää "vaaralliset ja arvaamattomat" hampuusit poissa kaduilta.

Juuri näin minäkin itseasiassa ajattelen.
En itse henkilökohtaisesti menisi käyttämään heroiinia enkä kokaiinia sun muita. Omat käyttäjänsähän näille on.
Saisivat nyt perkeleen tuulipuvut lukea asioista, eikä uskoa propagandaansa.

Pahoitteluni aloitusviestistäni, suutuspäissäni alkoholin vaikutuksen alaisena lueskelin hermostuneena keskustelupalstoja ja piti päästä avautumaan jonnekkin.
kitos!

AzawX
Viestit: 67
Liittynyt: 5.8.2008

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja AzawX » 11.8.2008 19:20

Jos huumeet olisivat laillisia ja niitä käytettäisiin enemmän, maailman eliitillä saattaisi tulla vähän ongelmia kun olisi vähemmän työkykyisiä tekemässä heille töitä ja he saattaisivat itse joutua tekemään töitä ym. paskaa... En osaa selittää nyt oikein mitä tarkoitan mutta jos katsot wikipediasta vähän historiaa hakusanoilla Imperialismi, Aasia, Etelä-Kiina ja Oopiumisota saatat jopa löytää oikeat tiedot ja ymmärtää mitä tarkoitan...

Moraalilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, se on kaikki täyttä paskaa... Mutta enpä jaksa alkaa mitään tässä selittelemään, aivan turhaa...

Insanick
Viestit: 528
Liittynyt: 21.2.2006

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja Insanick » 12.8.2008 20:09

AzawX kirjoitti:Jos huumeet olisivat laillisia ja niitä käytettäisiin enemmän, maailman eliitillä saattaisi tulla vähän ongelmia kun olisi vähemmän työkykyisiä tekemässä heille töitä ja he saattaisivat itse joutua tekemään töitä ym. paskaa...

Jos noin olisi niin amfetamiinia saisi jo nyt joka apteekista kofeiinitablettien vierestä.
"Hyvä matemaatikko heti, jos on synnin tuoksuakaan ilmassa, tarkistaa." -Armo Pohjanvirta

Avatar
Pulitrukki
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 741
Liittynyt: 30.8.2007

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja Pulitrukki » 12.8.2008 21:50

Insanick kirjoitti:Jos noin olisi niin amfetamiinia saisi jo nyt joka apteekista kofeiinitablettien vierestä.


Correct me if I'm wrong, mutta eikös asia juuri näin ole? Amfetamiinijohdannaisia tuupataan joka toiselle vesselille, joka ei oikein jaksaisi istua koulunpenkissä.
kuumotukset ei oo kuumotuksia jos kuumottelija ei kuumotu

Vieras

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.8.2008 12:07

Siksi, että tuntisit saavasi hamppu-forumilaisten "hyväksynnän" tuodessasi kovin yleisen ajatuksen julki?
Siksi, että olisi turhauttavaa lukea samoja kulutettuja ajatuksia ja mietteitä joita me jokainen olemme miettineet?

Insanick
Viestit: 528
Liittynyt: 21.2.2006

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja Insanick » 13.8.2008 15:44

Pulitrukki kirjoitti:...

Correct me if I'm wrong, mutta eikös asia juuri näin ole? Amfetamiinijohdannaisia tuupataan joka toiselle vesselille, joka ei oikein jaksaisi istua koulunpenkissä.

Vain jos lääkäri määrää.
"Hyvä matemaatikko heti, jos on synnin tuoksuakaan ilmassa, tarkistaa." -Armo Pohjanvirta

Avatar
Pulitrukki
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 741
Liittynyt: 30.8.2007

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja Pulitrukki » 13.8.2008 16:14

Insanick kirjoitti:Vain jos lääkäri määrää.


Ja lääkärihän määrää. Vilkkaat vesselit saa piriä ja vähän allapäin olevat puberteetti-ikäiset masennuslääkityksen. Kummaksi on maa mennyt.
kuumotukset ei oo kuumotuksia jos kuumottelija ei kuumotu

Kumimies
1 tähti
1 tähti
Viestit: 277
Liittynyt: 26.7.2004

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja Kumimies » 13.8.2008 17:05

Pulitrukki kirjoitti:...

Ja lääkärihän määrää. Vilkkaat vesselit saa piriä ja vähän allapäin olevat puberteetti-ikäiset masennuslääkityksen. Kummaksi on maa mennyt.


Noh, sillä erolla, ettei se puberteetti-ikäinen (tai sitä vanhempikaan) ole välttämättä vain "vähän" allapäin. Kyllä masennus on ihan oikea sairaus. :guru:
Ja toisaalta, onpa noita "vilkkaita vesseleitäkin", ketkä ovat oikeanlaisesta lääkityksestä hyötyneet. Se on tosin sitten mielenkiintoista, mikä on nykyään todellinen "liipaisukynnys" ADHD:n tai vastaavan ylivilkkaus- tai keskittymishäiriön diagnostiikassa ja lääkehoidossa.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!

Avatar
pyty
Viestit: 393
Liittynyt: 2.1.2006

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja pyty » 13.8.2008 18:09

Suurin osa adhd-diagnooseista (kuten minä) saa metyylifenidaattia, joka ei ole amfetamiinijohdannainen. Dexedrine-valmiste taas sisältää dextroamfetamiinisulfaattia, dextro on toinen osa niin sanotusta raseemisesta amfetamiinista, jota katupiri yleisimmin on. Dextro taas stimuloii pääasiassa ajattelua.

Faktojen oikomista vähän mututietokeskusteluun :)



Epärelevanttia muihin katuhuumeisiin viittaavaa tietoa poistettu. -ylläpito
What did you do there?

Finncut
Viestit: 317
Liittynyt: 16.8.2006

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja Finncut » 14.8.2008 17:39

Täytyy sanoa, että kyllä oma elämäkin muuttui heti ensimmäisen lääkkeen jälkeen.

Itse epäilin hölynpölyksi koko pilleriä, mutta en enää.
kun on enemmän läsnä ja pystyy keskitymään niin vaikuttaa se elämään kaikilla alueilla todella radikaalisti.
Sekaisin selvinpäin.

Avatar
growguide
Site Admin
Viestit: 383
Liittynyt: 16.10.2000

Re: Kertokaa minulle miksi!

ViestiKirjoittaja growguide » 20.8.2008 9:45

Eiköhän ADHD-lääkitysten erityisominaisuuksien osalta keskustelu riitä tälle foorumille, kiitos. :)

(Ei liene myöskään olennaista jatkaa tässä mahdollista vääntöä, kellä ADHD-lääkitys on auttanut ja kellä ei.)


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa