Kuva

Parveke polttelu?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
dumdumdum

Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja dumdumdum » 5.12.2008 21:46

Millä todennäköisyydellä savut menevät ylä/alakertaan lasitetulta parvekkeelta? :pimp:

Vieras

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.12.2008 22:08

dumdumdum kirjoitti:Millä todennäköisyydellä savut menevät ylä/alakertaan lasitetulta parvekkeelta? :pimp:


no jotain x:y?

Vainoharha
Viestit: 108
Liittynyt: 4.4.2006

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Vainoharha » 5.12.2008 22:25

Lasketseuraavalla toimituksella niin olet melko lähellä totuutta:Tuulen suunta jaettuna nopeudella kertaa ilmanpaine potensiin 3.

Kenguru
Viestit: 106
Liittynyt: 21.10.2007

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Kenguru » 5.12.2008 22:44

Täytyy kyllä sanoa että on pirun kuumottavaa poltella parvekkeella kun heti viereisen parvekkeen naapuri on ketjupolttaja joka käy partsilla tupakilla vähän väliä.

Seinä on välissä, mutta bongin pulputus kuuluu varmasti hiljaisena iltana siihen viereiselle partsille, ja ehkä hajujakin kantautuu...

Tuppu
1 tähti
1 tähti
Viestit: 447
Liittynyt: 2.3.2007

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Tuppu » 6.12.2008 0:10

- Todennäköisyys että naapuri on samaan aikaa parvekkeella 2%.
- Todennäköisyys että naapuri haistaa/kuulee on 1%
- Todennäköisyys ettei naapuri sauhuttele itse 20%
- Todennäköisyys että naapuri tajuaa mistä on kyse 10%
- Todennäköisyys että naapuria haittaa on 50%
- Todennäköisyys että naapuri uskaltaa reakoida on 10%
- Todennäköisyys että kerto poliisille 10%
- Todennäköisyys kiinnijäämiseen polttelusta 0.5 %

.02*.01*.2*.1*.5*.1*.1*.005=.0000000001 eli .00000001 %

Eli yksi biljoonasta polttelukerrasta johtaa kiinnijäämiseen. Jokainen voi tietysti itse miettiä, että kannattaako tämä riski ottaa.

Avatar
Shakey Shaker
Viestit: 665
Liittynyt: 24.11.2004

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Shakey Shaker » 6.12.2008 0:46

Eiks noi pitäs laskea yhteen ja ottaa keskiarvo? Jolloin saatais n. 13 % todennäköisyys? :D
Toellisuudessa se kai on paljon pienempi prosentti.

Kuumotukset johtuvat pääasiassa vain omasta mielikuvituksesta. :lol:

Don't Panic!
Life made of fire; we breathe the air of goddesses desires

Avatar
deva
1 tähti
1 tähti
Viestit: 721
Liittynyt: 25.11.2007

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja deva » 8.12.2008 4:47

En kuumota mutta mua ärsyttää kun tuntuu että yläkerran ukko tulee just silloin röökille kun mä olen savuilla. Mut eipä se hirveästi menoa haittaa :pimp:
Mä vaan olen huolissani että sen herkkä mieli järkkyy kun kuuntelee kyykkälauantaisin meidän juttuja :laugh:
Sinuakin vaanii vakooja.
Vakooja ohjaa pommit kotiisi.

Avatar
Keijo-Annikki
Viestit: 501
Liittynyt: 8.12.2004

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Keijo-Annikki » 8.12.2008 9:40

Shakey Shaker kirjoitti:Eiks noi pitäs laskea yhteen ja ottaa keskiarvo? Jolloin saatais n. 13 % todennäköisyys? :D
Toellisuudessa se kai on paljon pienempi prosentti.

Ei, kyllä tuo oli ihan todennäköisyyslaskennan sääntöjen mukaan oikein laskettu. Tietysti noissa eri tapahtumien todennäköisyyksissä voi olla heittoja.

Avatar
oldirty
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1666
Liittynyt: 15.5.2006

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja oldirty » 8.12.2008 10:01

dumdumdum kirjoitti:Millä todennäköisyydellä savut menevät ylä/alakertaan lasitetulta parvekkeelta? :pimp:



Riippuu savun määrästä. Jos parvekkeen oveni on auki, haistan yksiöni sohvalle alakerran naapurin tupakoinnin selvästi. En näe mitään savua mutta haju on selvä. En tiedä sitten haistaisiko hampun hajun yhtä helposti, mutta en itse enään uskalla polttaa parvekkeella. :foil:
the Effects are very strange, and, at first hearing, frightful enough) is very general and frequent: and the Person, from whom I received it, hath made very many Trials of it, on himself, with very good Effect.

dumdumdum

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja dumdumdum » 8.12.2008 18:06

jooh. ittiä kyl kuumottaa yläkerran juopot tuossa. eräänki kerran keskustelivat "erittäin tietoisesti" huumeista, ku itte oli röökil..tulipa mieleen, että mistähä ne moista... :mrgreen:

Kukkailija
Viestit: 926
Liittynyt: 7.3.2004

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Kukkailija » 8.12.2008 20:24

Oli joskus tapana savuttaa partsilla ku oli lasituskin.Sitten kerran jopo suussa (en ollu sytkänny vielä) katsoin lasitusten välistä ympärilleni ni eikös 1.5m päässä kattellu tuimana muhun päin naapurin tyyne. Jäi polttamatta partsilla se jopo. :laugh:
"Siinä sä staijaat, vedät yrteistäsi tuoksut;
sielulle piirrät aamuruskot" -Hector

Avatar
Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1649
Liittynyt: 18.10.2006

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 8.12.2008 22:48

dumdumdum kirjoitti:Millä todennäköisyydellä savut menevät ylä/alakertaan lasitetulta parvekkeelta? :pimp:


Aika todennäköisesti, aika todennäköisesti. Who cares?

Entä millä todennäköisyydellä sillä on mitään merkitystä, kun kävelet "savuava bongi kädessä" parvekkeelta kun kämppis tulee vastaan? Suppean otokseni perusteella, ei suurtakaan riskiä mihinkään.

Jokainen tekee sitä. Se on luonnollista.

Svesnon
Viestit: 117
Liittynyt: 16.8.2008

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Svesnon » 8.12.2008 22:52

Kukkailija kirjoitti:Oli joskus tapana savuttaa partsilla ku oli lasituskin.Sitten kerran jopo suussa (en ollu sytkänny vielä) katsoin lasitusten välistä ympärilleni ni eikös 1.5m päässä kattellu tuimana muhun päin naapurin tyyne. Jäi polttamatta partsilla se jopo. :laugh:
Osaan kuvitella kuinka repeäisin savuissa kun isoja silmälaseja käyttävä mummo katselisi suupielet alas vääntyneenä 1,5m päästä liikkumatta sinua suoraan silmiin. :lol:

Kukkailija
Viestit: 926
Liittynyt: 7.3.2004

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Kukkailija » 8.12.2008 22:59

Svesnon kirjoitti:...Osaan kuvitella kuinka repeäisin savuissa kun isoja silmälaseja käyttävä mummo katselisi suupielet alas vääntyneenä 1,5m päästä liikkumatta sinua suoraan silmiin. :lol:


Meni kyl jokunen tovi matalalla profiililla. :mrgreen:
"Siinä sä staijaat, vedät yrteistäsi tuoksut;

sielulle piirrät aamuruskot" -Hector

folio

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja folio » 10.12.2008 22:21

meni foliot päähän ja oli pakko kirjautua ulos. :foil: Juuri partsilla sattunutta: sytytin piipun joka oli täytetty ruoholla, jokuset imut otin, ylhäällä tullaan parvekkeelle (eivät polta tupakkaa), kuului jotain tyyliin "eihän täällä haise tupakalle" tai vastaava kysymys.. Piippu sammui ja oli pakko ottta jämät tuhkiksesta palamaan.. :o

Avatar
mmarya
Viestit: 201
Liittynyt: 10.11.2008

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja mmarya » 13.12.2008 22:12

Musta tuntuu että jointtia ja piippua pystyypi polttaan ihan rauhassa, eihän ne silleen es naapureille näy tuolla talven pimeydessä parvekkeella kun polttaa :).. Bongin pulputus saattais vähän kuumottaa. Niinkö henk. koht.

Ekix
Viestit: 84
Liittynyt: 26.3.2008

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Ekix » 14.12.2008 11:49

Mä ainakin polttelen pihalla, jos naapurit jotain haistaa, luulee varmaan omaksi tunkiokseen, toisaalta, jos hajuhaittoja pelkää, voihan poltella röökiä siinä samalla, se peittää kait hampun tuoksun, no jos ei polta röökiä, vedä poskareita.....


__________________________________________________
Ekix
High Supplies - Cannabis Seeds. Hyviä siiduja tosi stealth paketissa ja nopea & varma toimitus kokemusteni mukaan.
Nettiradio Kuuntele nettiradiota samalla kun luet postauksia !!

Avatar
Hammer
Viestit: 38
Liittynyt: 10.4.2008

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Hammer » 14.12.2008 18:18

Tulee useinkin savuteltua parvekkeella. Kerrostalossa asustelen ja ei tähän mennessä ainakaan kukaan ole valitellut. Piippua olen siis yleensä käyttänyt ja parina kertana bongia. Bongista polttelu pistää kyllä vainottamaan sen pulputuksen takia :laugh:

Avatar
Mr.White
Viestit: 96
Liittynyt: 22.12.2004

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Mr.White » 14.12.2008 19:03

Itse kun nykyisen bongin hankin, niin otin siihen mukaan "kuplanhajoittimen". Eli siis pesän alapää ei olekaan auki vaan siellä on pieniä reikiä josta ilma kulkee. Toimii erittäin hyvin äänenvaimentimena. Laitetaan pesään kiinni kutistesukalla. Löytyy myös pesiä jossa se on "yhtä puuta".
Jälleenmyyjiä esimerkiksi Montezuma Helsingissä.
Human nature. I do something nice for you, you do something nice for me, like not kill me. Next thing you know, we're friends.

Macgyver

Avatar
Keijo-Annikki
Viestit: 501
Liittynyt: 8.12.2004

Re: Parveke polttelu?

ViestiKirjoittaja Keijo-Annikki » 16.12.2008 11:56

Ei se bongin pulputus minusta niin kova ääni ole että kuuluisi edes naapurin parvekkeelle. Parvekelasitus vaimentaa tietysti jonkun verran vielä.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa