ÄO-pistemääräsi?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
pajari>vajari
Viestit: 15
Liittynyt: 14.1.2010

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja pajari>vajari » 20.3.2010 19:00

BlueJoint kirjoitti:...Mistä täydet pisteet? :lol: Äo:ssa ei olekkaan "täysiä" pisteitä...


My dear friend, you just got trolled.=)

Joo vuosi sitten kokeilin Tieteen Kuvalehden ÄO-testiä ja tulos oli 127. Tyytyväinen olen, ja hyvinkin saattaa olla mahdollista kyseinen tulos.

Avatar
Greenninja
Viestit: 433
Liittynyt: 14.8.2009

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja Greenninja » 21.3.2010 2:26

Jossain aika asiallisessa nettitestissä tulokseksi sain 144.
Joku kiva runo.

Avatar
PsyComa
Viestit: 211
Liittynyt: 13.2.2006

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja PsyComa » 21.3.2010 10:26

128 mensan nettitestistä. :(
En osaa yhdyssanoja, ja siitä on turha huomautella, sillä en niitä ikinä opi.

Avatar
Echolaa
Viestit: 243
Liittynyt: 7.11.2005

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja Echolaa » 22.3.2010 0:39

http://www.iqtest.dk

Tuossapa yksi testi lisää.
Tekee homman kunnolla ja kuumottaa vasta sitten, kun ei ole rahaa maksaa
sitä sakkolappua, mikä kyseisestä toiminnasta annetaan.

Vieras

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.8.2010 23:40

Ite oon huomannu ku oon nettitestejä huvikseni tehny parisen vuotta, että tulos on noussu muutamia pisteitä. Eli ei oo mitään vaikutusta:D Oon kyseisen järjestön jäsen nykyisellään, tosin olisin niillä alkuperäisilläki tuloksilla päässyt jo.

vain 148 ja jäsen

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja vain 148 ja jäsen » 6.8.2010 23:47

Vieras kirjoitti:Ite oon huomannu ku oon nettitestejä huvikseni tehny parisen vuotta, että tulos on noussu muutamia pisteitä. Eli ei oo mitään vaikutusta:D Oon kyseisen järjestön jäsen nykyisellään, tosin olisin niillä alkuperäisilläki tuloksilla päässyt jo.
Olisipa pokkaa myöntää 'omalla' foorumilla pajauttelu niin voisi tutustua muihin kaltaisiin myös siellä. :wink:
Keskustelujahan kyseisestä asiasta löytyy jo sieltä, mut itselläni ei uskallusta myöntää harrastusta (eli ottaa kantaa keskusteluihin) tuolla rajoitetulla foorumilla. :o

Vieras

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.8.2010 1:17

mullon kaks aivosoluu ja neki tappelee keskenään :/

Vieras

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.8.2010 14:20

Vieras kirjoitti:...Mistä täydet pisteet? :lol: Äo:ssa ei olekkaan "täysiä" pisteitä...


ÄO:ssa ei ole täysiä pisteitä, mutta testeissä on. Mensan testin maksimipistemäärä oli vanhalla asteikolla 183.
Sain itse vain 181 pistettä kun aika loppui kesken kahden osion kohdalla yhden kysymyksen verran. :roll:

EvilJonas
Viestit: 29
Liittynyt: 7.8.2010

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja EvilJonas » 7.8.2010 19:05

Jee eka postaus.. mut anyway..

En vähään aikaan ole tehnyt virallista testiä, mutta edellisen tulos oli 148 ja sitä ennen 138.

Avatar
Budi Jet
Viestit: 453
Liittynyt: 28.1.2005

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja Budi Jet » 7.8.2010 21:54

139 tieteen kuvalehden testin perusteella... Tiedä sitten kuinka luotettava se on.
Kukka huulessa, myötätuulessa

Mike
Viestit: 553
Liittynyt: 25.9.2004

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja Mike » 7.8.2010 22:49

Tieteen kuvalehden testin tein minàkin, tuloksena oli ekalla kerralla 142. Toisella kerralla 140. :)
"Siinä on kyykkä, mikset jo hiisaa?"

NudistiBudisti
1 tähti
1 tähti
Viestit: 496
Liittynyt: 24.7.2007

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja NudistiBudisti » 8.8.2010 11:22

Mulla testistä riippuen 125-150. Eipä tuolla kyl oo hirveesti merkitystä minkään kanssa jos on syntyjään mulkku! :lol:

-NB-
"Hampun sanominen huumeeksi on kuin Honda Monkeyn sanominen Harley Davidsoniksi. Kyllähän se pärisee,mutta ei sillä liiveihin pääse."

Avatar
Keijo-Annikki
Viestit: 501
Liittynyt: 8.12.2004

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja Keijo-Annikki » 9.8.2010 14:09

On se hienoa olla fiksu (120), mutta selkeä heikkous oli symbolien muistamiskyky. Mulla ei ollut mitään mahdollisuutta muistaa väärinpäin niitä lukusarjoja joten heittelin ne vaan randomilla. En usko että on edes päivittäispolttelulla vaikutusta, mutta kaikki ei ole hyviä kaikessa.

Avatar
leeevi
1 tähti
1 tähti
Viestit: 207
Liittynyt: 4.5.2007

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja leeevi » 10.8.2010 5:23

121 oli tulos pari viikkoa/kuukautta takaperin. En kyllä usko että polttelu juurikaan tuohon vaikuttaisi. Tuossahan mitataan vain yhdenlaista älykkyyttä.
Niin ja Tieteen kuvalehden testin tein.

Tein uuden testin Mensan sivulla, tulos 128 :)
Viimeksi muokannut leeevi, 17.8.2010 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Solipsist
Viestit: 173
Liittynyt: 19.3.2009

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja Solipsist » 10.8.2010 13:17

Kokeilin noita älykkyystestejä nyt ensimmäistä kertaa, tolta tanskalaiselta sivulta tuli joku vähän päälle 140, ja mensan nettitestistä 133.

Joskin epäilen hieman tuota jakaumaa liittyen ÄÖ pistemäärään sinänsä, että valtaosalla vaikuttaisi olevan liian pieni pistemäärä, noh mene ja tiedä. Jos testi sanoo että olet "älykkäämpi" kuin 98% muusta väestöstä pidän tätä valheellisena. Toisaalta asiat mitä noissa testeissä testataan ovat kyllä asioita joita voi opetella ja parantaa mikäli haluaa, jolloin tämä on sikäli huono mittari "lahjakkuuksien" suhteen.

epäilys

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja epäilys » 11.8.2010 17:29

Voidaanko tästä ketjusta vetää johtopäätöksiä, että pajauttelijat ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin 95% muusta kansasta vaiko että heidän tekemiensä testien tulokset eivät välttämättä ole luotettavia? Joukossa voi tietysti olla muutama joka muistaa testin tuloksen väärin :)

P-ajatso
Viestit: 24
Liittynyt: 11.8.2010

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja P-ajatso » 11.8.2010 17:40

Aika moisia älypäitä foorumi täynnä :D Mites tänne nää kaikki 2% väestöstä onkin osannut eksyä... :think:
Mä en oo kun kerran tainnut jotai tollasia testejä kokeilla ja sielä 120 paikkeilla oli, eli "normaali". Ei kyllä itellä muutenkaan kärsivällisyys riitä tollasiin testeihin missä on jotain typeriä kuvia ja niitä joutuu pähkäileen. :P
huihai...

Vieras

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.8.2010 18:32

P-ajatso kirjoitti:Aika moisia älypäitä foorumi täynnä :D Mites tänne nää kaikki 2% väestöstä onkin osannut eksyä... :think:
Mä en oo kun kerran tainnut jotai tollasia testejä kokeilla ja sielä 120 paikkeilla oli, eli "normaali". Ei kyllä itellä muutenkaan kärsivällisyys riitä tollasiin testeihin missä on jotain typeriä kuvia ja niitä joutuu pähkäileen. :P
Ei niitä kyllä ehdi virallisissa testeissä pähkäilemään.
Nopeasti kerkeää vilkaista ja se on oikea vaihtoehto laitettava "mutuilemalla" paperiin.
Jos niitä rupeaa pähkäilemään yhtään, saattaa jäädä useita kohtia täyttämättä.
Oikeassa testissä kun on erittäin tiukka aikataulu... :yes:

P-ajatso
Viestit: 24
Liittynyt: 11.8.2010

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja P-ajatso » 11.8.2010 18:54

Vieras kirjoitti:...Ei niitä kyllä ehdi virallisissa testeissä pähkäilemään.
Nopeasti kerkeää vilkaista ja se on oikea vaihtoehto laitettava "mutuilemalla" paperiin.
Jos niitä rupeaa pähkäilemään yhtään, saattaa jäädä useita kohtia täyttämättä.
Oikeassa testissä kun on erittäin tiukka aikataulu... :yes:


Juu en noista virallisista tiedä ja oli siinäki testissä joku aikaraja enkä kyllä tainnu kaikkiin vastata edes. :P
Ei ole mun juttuni kyllä tollaset. Helpompaa olla tyhmä :D
huihai...

Avatar
pexi
Viestit: 1529
Liittynyt: 21.4.2005

Re: ÄO-pistemääräsi?

ViestiKirjoittaja pexi » 14.8.2010 21:57

Ite tehny useampia testejä ympäri nettiä ja keskiarvo tuloksista on n. 145-150. Tähän ei ole otettu huomioon esim. Facebookissa mainostettua testiä missä kysytään amerikan presidenttiä :D

edit. Mensan testeihin menen ku tuntuu olevan sopiva aika ja paikka :) Tavoitteena päästä mensaan ;)

edit2. Tein Mensan nettitestin reilun 1 promillen humalassa todella väsyneenä vastaamatta kaikkiin kysymyksiin ja tulos oli 126 (älykkäämpi kuin 96% suomalaisista)


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa