Kodittomat suomessa

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Kodittomat suomessa

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.12.2010 20:58

Terve. Kun suomessakin kuulema näitä kodittomia löytyy, niin miten ihmeessä ovat sinne kadulle joutuneet?

Eivätkö heillä pitäisi olla edes toimeentulotuki? Voiko oikeuden toimeentulotukeen menettää? jos voi, miten?

Ihmetyttää vaan, kun luulin että ei täällä ihmisiä kadulle pistetä.

veronmaksaja

Re: Kodittomat suomessa

ViestiKirjoittaja veronmaksaja » 18.12.2010 21:39

Täytyy kato potkia suomalaisia työttömiä pihalle, että saadaan raiskareille eli ns. "kulttuurinrikastajille" asunnot.

Enkeli
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Enkeli » 18.12.2010 22:57

Taitavat olla yhdeksänkymmentäjotain prosenttisesti alkoholisteja, jotka eivät pysty enää käymään edes soskussa säännöllisesti ja vetävät mielummin viinaa, kuin nukkuvat päihteettömissä yömajoissa. Sairaushan alkoholismi on, mutta kyllä kodittomuus on Suomessa silti lopulta oma valinta. Jossain vaiheessa alkoholista tulee ensimmäinen prioriteetti, muut asiat sitten järjestellään sen ympärille.
Hamppu on hyvien ihmisten päihde.

karderi

ViestiKirjoittaja karderi » 19.12.2010 1:46

Tuli vaan mieleen toi, että onhan se säälittävän perseestä menettää kämppänsä parin puskan takia (kaupungin). Vaikka olisi aina maksanu vuokrat ajallaan ja työpaikkakin. Tollasissa tapauksissa tahallaan tuhotaan ihmisen elämä. Vielä sitten asunnottomana jos on luottotiedot menny niin voi oikeasti hypätä stoken eteen.

Warewolf
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Warewolf » 19.12.2010 2:45

Asia ei ole ihan noin yksiselitteinen. Mä olen ollut asunnoton, niin asuntola- kuin katuasunnoton. Monilla se on ihan omaa tyhmyyttä. Kuten mun tapauksessa. Enimmäkseen mulla on ollut kyse omasta tyhmyydestä. Olishan esim sossu voinut panostaa asiaan enemmän, sillä asuntolapaikka tulee erittäin kalliiksi yhteiskunnalle, siinä sadan euron vuorokausitaksalla mennään. Mut... Kaikki ei halua asuntoa. Se heille suotakoon ketkä haluaa kadulla olla. Mut on niitäkin jotka on menettäneet asunnon (ja usein mahdollisuuden/resurssit) saada asunto lähes vahingossa. Lisäksi oma lukunsa ovat ne jotka ovattahtomattaan menetänee asunnon ns muun toiminnan vuoksi, esim kannabiksen kasvatus.

Palataan hetkeksi edellisiin viesteihin.

veronmaksaja kirjoitti:Täytyy kato potkia suomalaisia työttömiä pihalle, että saadaan raiskareille eli ns. "kulttuurinrikastajille" asunnot.

Vedä vittu päähäs ja pakene vuorille. Ns pakolaisia ei tosiaan näe juuri asuntoloissa. Miksei? Koska ne muuttaa kaverien luo. Sitähän suomipoika ei salli, vaan asunnoton kaveri ajetaan ulos ku itse mennään mukavasti nukkumaan. Kokemusta on.

Enkeli kirjoitti:Taitavat olla yhdeksänkymmentäjotain prosenttisesti alkoholisteja, jotka eivät pysty enää käymään edes soskussa säännöllisesti ja vetävät mielummin viinaa, kuin nukkuvat päihteettömissä yömajoissa. Sairaushan alkoholismi on, mutta kyllä kodittomuus on Suomessa silti lopulta oma valinta. Jossain vaiheessa alkoholista tulee ensimmäinen prioriteetti, muut asiat sitten järjestellään sen ympärille.

Et ilmeisesti ole ikinä ollut yömajassa? No simuloi se, kuse, oksenna ja pasko kavereitten kanssa nurkkiin, nuku lattialla betonikopissa jumppapatjalla ulkovaatteissa(muuten katoaa ainakin takki ja kengät) ja lähde aamukuudelta taas ulos. Takaisin saat tulla illalla vasta. Mieti sit et miksi se viina maistuu. Älä unohda saastuttaa mestaa erilaisilla loisilla, täit, syyhypunkit, torakat jne, lisäksi kasaa tavarasi ja ota sokkona siitä muutama ja heitä pois. Tällä simuloit varkaita näissä mestoissa. Ja kanna aina mukana kaikkea omaisuuttasi, mitä on jäljellä. Muista että ruokaan on käytettävissä vain 410e mutta ei mitään paikkaa missä esim tehdä ruokaa. Miksiköhän viina maistuu?
Toinen juttu sit on noi asuntolat, jotka ainakin Turussa lakkautettiin kaupungin toimesta niissä tapauksissa joissa palveluntarjoaja ei suostunut alkamaan yritykseksi ja kilpailutettavaksi. Käytännössä kaikki kodinomaista majoitusta tarjoavat joutuivat lopettamaan toimintansa.

karderi kirjoitti:Tuli vaan mieleen toi, että onhan se säälittävän perseestä menettää kämppänsä parin puskan takia (kaupungin). Vaikka olisi aina maksanu vuokrat ajallaan ja työpaikkakin. Tollasissa tapauksissa tahallaan tuhotaan ihmisen elämä. Vielä sitten asunnottomana jos on luottotiedot menny niin voi oikeasti hypätä stoken eteen.

No... En ole ikinä tavannut asuntoloissa ketään joka olisi rikollisen toiminnan takia menettänyt asunnon. Luottotiedot on yksi juttu, mut ei ehdoton. Luottotiedotonkin saa asunnon. Pitää vaan osata kysyä oikeasta paikasta.
Ja stokesta en tiedä edes mikä se on, mut itsaria tarkoitit, luulen. No jos siltä tuntuu. Joillekin ainoa vaihtoehto on laudoissa tai raudoissa.

Multa on monesti mennyt kämppä, yleensä ei ole haitannut. Elämää se vaan eikä sen kummempaa, ja mun kohdalla ollut monesti omaa tyhmyyttä. Toisaalta voisin syyttää sossua jne siitä, mut en nyt jaksa parkua asiasta. Olen luottanut satumaiseen tuuriini.Niin kuin nytkin asia hoitui. Mut kaikilla ei ole samaa tuuria ku mulla. Paska juttu, myönnetään. Multa lähti vuodessa nainen, duuni ja kämppä. Tapani mukaan tipuin jalolleni kuin kissa ja pääsin kuin koira veräjästä, mut jos on joku kellä olis tarve neuvoille, ni laittakaa privaa. Mä kerron kyllä kuinka toimia, mut mun neuvot on paitsi ilmaisia, myös ehdottomia, joko noudattaa tai ei. Usein ne vaatii ylpeyden nielemistä.

Mitenkä mulle kävi ku meni koti, duuni ja nainen? No kuten sanoin, mulla on aina ollut hitonmoinen säkä. Lemmikeilleni hankkiessani koteja löysin naisen joka halus mut luokseen, ja heittäydyin maatalon isännäksi, matkustin 700km repun ja laukun kanssa. Nykyään aamu alkaa akselilla lapset-tilan eläimet-talon työt. Ja samoin ilta päättyy. Entinen HC-kuosaus on mennyttä.
Natsimoderoinnin puolesta.

*has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?*

karderi

ViestiKirjoittaja karderi » 19.12.2010 6:25

Kyllä se niin on että kämpät on ensisijaisesti tarkotettu suomalaisille eikä rikollisille elintasopakolaisille. Eikai niitä näy asuntoloissa eikä ruokajonoissa ,koska köyhät ja keskituloiset suomalaiset maksaa veroilla niille täyshoidon.

Guineatrippin
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 19.12.2010 6:34

karderi kirjoitti:Kyllä se niin on että kämpät on ensisijaisesti tarkotettu suomalaisille eikä rikollisille elintasopakolaisille. Eikai niitä näy asuntoloissa eikä ruokajonoissa ,koska köyhät ja keskituloiset suomalaiset maksaa veroilla niille täyshoidon.

Jaa meinaatko, että jos ne ei käy töissä, ne eläis jotenkin herroiks täällä sosiaalituilla? :lol: Nyt pientä realitycheckkiä.
"Vapaus ei tarkoita elämää ilman vastuuta, vaan kykyä valita ja sitoutua siihen mikä on parasta ihmiselle itselleen."

// Paulo Coelho, Zahir

ambient
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ambient » 19.12.2010 7:32

http://aamulehdenblogit.ning.com/profil ... tukitiedot
Ei noilla mamuilla ny nii kauheen huonosti näyttäs menevän.. Tienaa sanotaanko ihan mukavasti tekemättä mitään..
Sen verran vielä että tostahan ei koko totuus selviä, mutta edes jotain...

karderi

ViestiKirjoittaja karderi » 19.12.2010 8:07

Lainaan tähän pätkän tosta tekstistä: Etiopialainen maahanmuuttajanainen on saanut nettotuloja yhteensä 55.723 euroa. Kun rahan jakaa keskimäärin kuukausille, tulee siitä 2.570 euroa kuukaudessa. Huomioitakoon, että aluksi hänellä oli vain yksi lapsi. Vuoden tuloksi tulee 30.840 euroa netto.

Tänä vuonna 2009 ansaitakseen kolmen lapsen äitinä tuon määrän, pitää palkan olla vuodessa 44.400 euroa eli 3.700 euroa kuukaudessa.

Kyllä toi mun mielestä on hyvin tienattu tekemättä mitään.

Aina yskä

ViestiKirjoittaja Aina yskä » 19.12.2010 10:06

Jee, joudun käymään töissä ja saan kymppitonnin vähemmän kuin kotona istuva neekerihuora :evil: saatana.

Guineatrippin
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 19.12.2010 13:06

Hetkinen, hetkinen... Missäs vaiheessa puheenaiheeksi vaihtui väärillä tiedoilla sosiaalietuuksien huijaaminen itselleen? Vai koitatteko pokalla väittää, että _kaikki_ maahanmuuttajat tekevät noin? Tottakai tuommoinen on tuomittavaa ja korkein oikeus on minun mielestäni ollut väärässä...

Puhutaan asioista kerrallaan, eikä koiteta sekoittaa niistä jotain omia mutaatioitaan.

Sama ku mä sanoisin, että inhoan kaikkia Tamperelaisia, kun siellä Hervannan metsässä on yksi kaljaa sossun tuilla kittaava 'tiedemies'.

(ps. kyllä tekin voitte talousrikoksilla elellä kuninkaiksi jos teillä on siihen pokkaa - 'Kyllä ne minun mielestäni minun rahojani ovat.')
"Vapaus ei tarkoita elämää ilman vastuuta, vaan kykyä valita ja sitoutua siihen mikä on parasta ihmiselle itselleen."

// Paulo Coelho, Zahir

abong

ViestiKirjoittaja abong » 19.12.2010 13:16

Täällä pohjosessaki noi mamut asuu isoissa kämpissä ja ajelee 2000->autoilla, eikä tee yhtään mitään!!
ei se ihme ole että niitä pyrkii tänne kokoajan lisää.. Lukekaapa huvikseen noita raiskauksia lehdistä, 80% on ulkomaalaistaustaisten tekemiä ja yleensä vielä porukalla jotain nuorta blondia.. :twisted:

Tm3

ViestiKirjoittaja Tm3 » 19.12.2010 14:59

Vieras kirjoitti:Kun suomessakin kuulema näitä kodittomia löytyy, eikö heillä pitäisi olla edes toimeentulotuki?

Kuulin joitain kesiä sitten eräältä kodittomana olleelta henkilöltä, että sosiaalitoimisto oli kieltäytynyt toimeentulotuen maksamisesta sen takia, koska hänellä ei ollut kotia/osoitetta. En muista asiasta tarkemmin, mutta joku muu saattanee tietää tästä enemmän. Teoriassa on mahdollista myös, että jäi jotenkin väärä käsitys joko minulla tai hänellä ja/tai sosiaalitoimisto on toiminut vain laittomasti.

RANKKUKANUUNA

ViestiKirjoittaja RANKKUKANUUNA » 19.12.2010 15:10

Tm3 kirjoitti:...

Kuulin joitain kesiä sitten eräältä kodittomana olleelta henkilöltä, että sosiaalitoimisto oli kieltäytynyt toimeentulotuen maksamisesta sen takia, koska hänellä ei ollut kotia/osoitetta. En muista asiasta tarkemmin, mutta joku muu saattanee tietää tästä enemmän. Teoriassa on mahdollista myös, että jäi jotenkin väärä käsitys joko minulla tai hänellä ja/tai sosiaalitoimisto on toiminut vain laittomasti.

Minä en saanut mistään rahaa neljään kuukauteen kun ei ollut osoitetta. Punkkasin kavereilla ja lehtiroskiksessa muutaman kerran.
emt.

hydra
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja hydra » 19.12.2010 15:30

karderi kirjoitti:Lainaan tähän pätkän tosta tekstistä: Etiopialainen maahanmuuttajanainen on saanut nettotuloja yhteensä 55.723 euroa. Kun rahan jakaa keskimäärin kuukausille, tulee siitä 2.570 euroa kuukaudessa. Huomioitakoon, että aluksi hänellä oli vain yksi lapsi. Vuoden tuloksi tulee 30.840 euroa netto.

Tänä vuonna 2009 ansaitakseen kolmen lapsen äitinä tuon määrän, pitää palkan olla vuodessa 44.400 euroa eli 3.700 euroa kuukaudessa.

Kyllä toi mun mielestä on hyvin tienattu tekemättä mitään.

Siis kysymyshän on koko perheelle annetuista tuista. Ja työssäkäyvä laskekoon lapsilisät omiin tuloihinsa.

Tm3

ViestiKirjoittaja Tm3 » 19.12.2010 15:34

RANKKUKANUUNA kirjoitti:Minä en saanut mistään rahaa neljään kuukauteen kun ei ollut osoitetta. Punkkasin kavereilla ja lehtiroskiksessa muutaman kerran.

No niin, there you go, Suomen sosiaaliturva osoittaa taas toimivuutensa. On lottovoitto syntyä tänne hyvinvointivaltioon. Mikähän tuossa käytännössä on se järki ja logiikka?

juss1

ViestiKirjoittaja juss1 » 19.12.2010 17:41

sosiaaliturvasta sen verran että en ole koskaan nähnyt leipäjonossa tummaa ihmistä.
eli sosiaaliturva toimii.
jos siellä näkyisi joku vähemmistön edustaja niin vihreät varmaan nostaisivat hirveän metelin että ne on saatava pois sieltä.
en haluaisi kuulostaa rasistilta mutta välillä on vähän vaikea ymmärtää.

mykologi

ViestiKirjoittaja mykologi » 19.12.2010 18:41

RANKKUKANUUNA kirjoitti:...

Minä en saanut mistään rahaa neljään kuukauteen kun ei ollut osoitetta. Punkkasin kavereilla ja lehtiroskiksessa muutaman kerran.

Miksi et saanut? Kyllä itse sain, lapussa oli vielä oikein kohta: vailla vakituista asuntoa. Oliko tiliotteet kunnossa?

YesICannabis

ViestiKirjoittaja YesICannabis » 19.12.2010 19:59

mykologi kirjoitti:...

Miksi et saanut? Kyllä itse sain, lapussa oli vielä oikein kohta: vailla vakituista asuntoa. Oliko tiliotteet kunnossa?

Frendil oli kans toimeentulotuki hakemus hylätty syynä oli ettei poste restante kelpaa osotteeks...
Man, if you had a second brain, it would die of loneliness, man.

mykologi

ViestiKirjoittaja mykologi » 19.12.2010 20:06

No jos hän ei ollut selvittänyt missä oleskelee, vaan lätkäissyt vaan osoitteksi poste restanten.

Mikäli toimeentulotuen hakija on asunnoton tai ilmoittaa Poste restante osoitteen, tulee hakijalta pyytää selvitys, kenen luona ja missä osoitteessa hän tosiasiallisesti oleskelee.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”