Kuva

Irti Huumeista RY

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Avatar
Freefire
Viestit: 51
Liittynyt: 9.11.2009

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja Freefire » 14.3.2011 10:47

Anteeksi että yhdyn viestilläni pelkkään offtopiciin, mutta haluan tuoda julki että myös täällä kärsitään polttamattomuuden yhteydessä seuraavista vieroitusoireista kutakuinkin vajaan viikon: unettomuus, ruokahaluttomuus ja varsinkin öisin helvetillinen hikoilu. Esiintyy kun on polttanut pidempään kuin viikon vähintään kerran päivässä.
"Probably been moved on from every place
Cause she didn't fit in there"

Avatar
Jonistic85
Viestit: 445
Liittynyt: 20.12.2004

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja Jonistic85 » 14.3.2011 11:33

Aina yskä kirjoitti:...

Tuleehan sullakin viekkarit, tossahan noi luettelit.


Selvä. Otetaanpa nyt hyllystä kunnon nippu rautalankaa ja aletaan vääntelemään, haluatko kaunokirjoituksellisen vai ihan normaaleilla tikkukirjaimilla?

Vitsit sikseen. Jos luetunymmärtämisesi on oikeasti tuolla tasolla, niin voit varmaan olla jatkossa vastaamatta viesteihin joiden sisältöä et tajua.

Aina yskä
Viestit: 462
Liittynyt: 10.6.2010

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja Aina yskä » 14.3.2011 13:30

Jonistic85 kirjoitti:...

Selvä. Otetaanpa nyt hyllystä kunnon nippu rautalankaa ja aletaan vääntelemään, haluatko kaunokirjoituksellisen vai ihan normaaleilla tikkukirjaimilla?

Vitsit sikseen. Jos luetunymmärtämisesi on oikeasti tuolla tasolla, niin voit varmaan olla jatkossa vastaamatta viesteihin joiden sisältöä et tajua.


No selvitäppä mulle mitä en ole tajunnut :D .

KEimo_
Viestit: 537
Liittynyt: 27.10.2009

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 14.3.2011 13:57

Aina yskä kirjoitti:...

Juu, aivan. Olen heroiiniaddikti joka mustamaalaa kannabista täällä... :doh: . Usko pois, kyllä kannabiksestakin saa vieroitusoireita. Kun on enemmän pilvessä kuin selvinpäin niin keho tottuu olotilaan ja kun se loppuu niin tulee viekkarit. Aine kuin aine niin kyllä ne viekkarit sieltä joskus tulee. Vitun lapsellista luulla että kannabis on joku ihmelääke joka vain parantaa kaiken...


Tästä nyt pitkälti selviää sinun tekstin tulkitsemistaitosi.

Näytä sormella missä kohtaa väitän sinun olevan heroiiniaddikti, joka mustamaalaa kannabista täällä?

En ole missään vaiheessa sanonut, ettei siitä kannabiksesta voisi tulla vieroitusoireita.
Nuo sinun mainitsemat vieroitusoireet kun ei yhdessä käy yksiin minun tai esimerkiksi kavereiden kokemusten kanssa.
4 kuukauden putken jälkeen muistaakseni unettomuutta pari päivää ja pari seuraavaa iltaa taisi olla aivan vitun tylsiä, muttei mitään muuta. Syödäkin jaksoin ihan mukavasti. Tosin oon varmaan aina ollu kova mättämään. Johtunee siitä


Aina yskä kirjoitti:Vitun lapsellista luulla että kannabis on joku ihmelääke joka vain parantaa kaiken...


Mitä vittua tämä lause tekee tässä tekstissä?
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

Aina yskä
Viestit: 462
Liittynyt: 10.6.2010

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja Aina yskä » 14.3.2011 14:16

KEimo_ kirjoitti:...

Tästä nyt pitkälti selviää sinun tekstin tulkitsemistaitosi.

Näytä sormella missä kohtaa väitän sinun olevan heroiiniaddikti, joka mustamaalaa kannabista täällä?

En ole missään vaiheessa sanonut, ettei siitä kannabiksesta voisi tulla vieroitusoireita.
Nuo sinun mainitsemat vieroitusoireet kun ei yhdessä käy yksiin minun tai esimerkiksi kavereiden kokemusten kanssa.
4 kuukauden putken jälkeen muistaakseni unettomuutta pari päivää ja pari seuraavaa iltaa taisi olla aivan vitun tylsiä, muttei mitään muuta. Syödäkin jaksoin ihan mukavasti. Tosin oon varmaan aina ollu kova mättämään. Johtunee siitä


...

Mitä vittua tämä lause tekee tässä tekstissä?


"noi tulee mulle" luki mun tekstissä ja sä rinnastat suoraan mun kokemukset kannabiksen viekkareista heroiiniiviekkareihin. Oireiden voimakkuudestahan en ole maininnut mitään...
Toi viimeinen lause ei ollut suoraan tarkoitettu sulle, sellasia ihmisiä vaan sattuu olemaan jotka näin luulee.

KEimo_
Viestit: 537
Liittynyt: 27.10.2009

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 14.3.2011 14:31

Aina yskä kirjoitti:...

"noi tulee mulle" luki mun tekstissä ja sä rinnastat suoraan mun kokemukset kannabiksen viekkareista heroiiniiviekkareihin. Oireiden voimakkuudestahan en ole maininnut mitään...
.


Niin rinnastan, koska ne hyvin pitkälti kuulostaa heroiinin vieroitusoireilta. En kuitenkaan sanonut missään vaiheessa, ettei sulla oo missään nimessä voi olla tällaisia vieroitusoireita.

Aina yskä kirjoitti:Toi viimeinen lause ei ollut suoraan tarkoitettu sulle, sellasia ihmisiä vaan sattuu olemaan jotka näin luulee.


Jonkinnäköinen pätemisen tarve siitä lauseesta paistaa. Lause ei varsinaisesti liity asiaan, mutta silti se oli pakko päästä kertomaan.
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

Aina yskä
Viestit: 462
Liittynyt: 10.6.2010

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja Aina yskä » 14.3.2011 14:39

Pitääkin sit kokeilla sitä heroiiniakin jos siitä vaan kämmenet hikoilee ja potee hieman unettomuutta, ruokahaluttomuutta ja ei kiinnosta mikään.

Avatar
Baitti
Viestit: 196
Liittynyt: 17.7.2008

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja Baitti » 14.3.2011 23:54

Keskustelun taso vastaa otsikon nimeä loistavasti. En laadukkaampaa odottanutkaan, mutta hei. Älkee viittikö tapella. Jos kadulla törmäisitte ja alkaisitte aiheesta jutteleen, tuskin tällaista porua tulisi.

Ja jottei ihan offariksi menisi:

On tossa mainoksessa ihan hyvä pointti.

Ei siis se että hamppu tappaa ja lapses on narkkari, vaan se, että vanhemmat liian usein sulkevat silmänsä lapsensa ongelmalliselta päihdekäytöltä. Sekä alkoholin, että huumeiden kanssa.

Nuorten parissa työskelleenä tämän on saanut huomata radikaalisti. Usein on vanhemmat tulleet umpikännisen/hatsisen lapsensa hakemaan nuorisotilalta tai muulta yleiseltä paikalta, jossa on järjestettyä päihteetöntä toimintaa, ja passittaneet juniorinsa ymmärtävä hymy naamalla autoon odottamaan, että "iskä vaihtaa sedän kanssa pari sanaa ja sitte mennää kotiin ni äiti laittaa voikkaria - sullahan on varmaan kauhee nälkä ku oot jo kuudesta asti juonu!"

Toki nää on vaan tapauksia, ei voi tämän perusteella yleistää. Mutta turhan yleistä tuollainen suhtautuminen alkaa olemaan.

Ihmetellään sitte, mistä se kansantauti oikeen iskee..

Ehkä ihan hyvä aika Suomalaisten vanhempien herätä siihen, että kannabis alkaa olemaan arkipäivää - ja opetella suhtautumaan asiaan fiksusti ja faktoihin nojaten.

Niitä faktoja ei tosin tuolta avaasilmat.fi vaimikäsenytoli -sivulta voi kovin vakavasti ottaa. Itse mainoksen idea siis hyvä, kampanjan muu toteutus sitten vähän niin ja näin.

e.
Kas, ei ollutkaan suoranaisesti kyse siitä telkkaristakin tutusta kampanjasta.

Hurlumhei, tulihan tekstiä.
Seittemän miljardii soluttautujaa, seittemän miljardii maahanmuuttajaa, seittemän miljardii vääräuskosta - uskomatonta, mutta meitä on monta.

Fhool
Viestit: 5
Liittynyt: 7.12.2010

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja Fhool » 22.3.2011 20:08

Alkoi melkein itkettämään kun luin tuon kampanjan "harhakäsityksiä" kannabiksesta (http://www.irtihuumeista.fi/avaa_silmasi!/kouluille), jos tätä vielä levitetään jossain kouluilla vanhempainilloissa niin ei varmasti saada aikaiseksi järkevää päihdekeskustelua nuorten ja vanhempien välille ikinä.
SKY:n olisi hyvä tehdä jonkinlainen vastaus tähän kampanjaan, on jo nimittäin sen luokan taantumista havaittavissa tuossa videossa.

Avatar
räsänen
Viestit: 425
Liittynyt: 30.10.2012

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja räsänen » 2.6.2018 16:33

Aina yskä kirjoitti:Vieroitusoireet: univaikeudet, vilunväreet, hikoilu, ruokahaluttomuus, masentuneisuus, ärtyneisyys ja levottomuus.
Noi tulee itelle kun lopettaa polttamisen. Vaatii kylläkin 1,5 kuukauden putken ja about 3-7g päivässä...


Sama täällä, mutta vaatii tosiaan jonkun sortin pidemmän kuurin. Moni kaveri sanoo samaa, että lopettaessa tulee sellainen jatkuva "vitutus" pintaan. Varmaan ihan yksilöstä kiinni, enkä yhtään ihmettele vaikka joillain ei tulis mitään viekkareita.

kaakki2

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja kaakki2 » 13.12.2018 20:12


Vilunväristyksiä ei o cannabiksesta tullu enkä o kuullu et jollain muullakaan ois,

Mut silti paljo lievemmät jos vertaa vaikka oppareihin

Avatar
alibaba8
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1478
Liittynyt: 11.11.2006

Re: Irti Huumeista RY

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 15.12.2018 0:39

kaakki2 kirjoitti:Vilunväristyksiä ei o cannabiksesta tullu enkä o kuullu et jollain muullakaan ois,

Mut silti paljo lievemmät jos vertaa vaikka oppareihin

Tai alkoholiin. Olen melkoisia alkoholinitkuja nähnyt muutamia. Ei hyvää päivää. :roll:
Siinä alkaa isommallakin pojalla puntti tutista.

Irti huumeista ry;n kulta-ajat alkavan käydä vähiin maailman muuttuessa. Enää ei arvo; "Ei, viinaan me ei oteta kantaa. Se ei kuulu meidän teemaan" mene läpi kovinkaan monella. Toki täysraittius olisi ihanne sinänsä, mutta ihmislajia kun yhtään tuntee niin tietää että se päihteettömyys ei ole mahdollista. Ihmiskunta on aikojen alusta päihtynyt monenmoisista kasveista ja sekoituksista eikä se mihinkään ole kadonnut.
Kevennykseksi tässä ihry;n suurimman sankarin faktoja kannabiksesta:
https://youtu.be/RuaAZL_3EIY
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa