Kuva

Onko hamppu hallusinogeeni?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
HamppuWelho
1 tähti
1 tähti
Viestit: 256
Liittynyt: 22.2.2011

Re: Onko hamppu hallusinogeeni?

ViestiKirjoittaja HamppuWelho » 24.11.2012 5:52

Kaikille kannabis ei aiheuta psykedeelisiä efektejä; omasta kaveripiiristä itsellä ja muutamalle kaverille kyllä - etenkin hyvin väsyneenä ja vähäisin toleranssein, mutta tosin vain silmät-kiinni halluja, eli fraktaaleja ja kuvia, välillä ovat olleen jopa verratavissa LSD:hen.

delta9
Viestit: 180
Liittynyt: 9.11.2011

Re: Onko hamppu hallusinogeeni?

ViestiKirjoittaja delta9 » 24.11.2012 9:18

åke pakana kirjoitti:hamppu ei ole psykedeeli.

miten vitussa sitä muuten voitaisiin määrätä päivittäiseen käyttöön autolla työssä käyvälle toiminta-ampuja ihmiselle.
vastaa tähän ja jatka sitten muita hommia tai jotain.


Hamppu on psykedeeli.

Miten vitussa pameja / antipsykootteja.. mitä tahasa pkv-lääkettä voidaan määrätä päivittäiseen käyttöön jne? Jos oot niin kusipää, ett ajat kamoissa - oli sitte lääkärin määräämää tai ei - ni se on sun oma päätös. Respa taskussa ei takaa ajokuntoa. Ja mitä psykedeelisyytee tulee, ni määrä / tole ratkasee kans pikkusen. Pidä parin kk:n tauko ja syö sitä lääkettäs vaikka femma ja lähe kruisailee. Eiköhä siitä melko psykedeeliset kruisailut irtoo.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Suomen lyhyt historia: suomi,finland,perkele.yk,eu,ai

Avatar
åke pakana
Avaruuskauppa Author
Viestit: 1212
Liittynyt: 2.12.2004

Re: Onko hamppu hallusinogeeni?

ViestiKirjoittaja åke pakana » 24.11.2012 11:31

delta9 kirjoitti:...
Hamppu on psykedeeli.

Miten vitussa pameja / antipsykootteja..

en tiedä koska en ole narkkari. sulla sitä tietoutta tuntuu riittävän.

delta9 kirjoitti:
Jos oot niin kusipää, ett ajat kamoissa...Respa taskussa ei takaa ajokuntoa


ime hetki vaikka vittua että rauhoitut. respa ei tietenkään takaa mitään, mutta vuosien toleranssi takaa.
luuletko tosiaan, että imuilen sauhuja joka aamu ennen töihin menoa

delta9 kirjoitti:...Pidä parin kk:n tauko ja syö sitä lääkettäs vaikka femma ja lähe kruisailee. Eiköhä siitä melko psykedeeliset kruisailut irtoo.


ei ole keretty pitelemään moisia taukoja sitten viime vuosituhannen. mutta jokatapauksessa olen käsittänyt sitten hallusinaatiot aivan väärin.
mä olen aina luullut, että hallusinaatiot ovat ikäänkuin visuaalisia ilmestyksiä, mutta ei sitten. tonttuja ja semmoisia.

olen siis tietämättäni sellaisissa hallusinaatioissa, etten itse sitä tiedä taikka käsitä. ihry oli sittenkin oikeassa.
mutta joka tapauksessa en ole koskaan nähnyt taikka kuullut mitään tavallisuudesta poikkeavaa,
vaikka olenkin viettänyt toisinaan varsin päihdeorientoitunutta elämää.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

KEimo_
Viestit: 537
Liittynyt: 27.10.2009

Re: Onko hamppu hallusinogeeni?

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 24.11.2012 12:25

åke pakana kirjoitti:...

ei ole keretty pitelemään moisia taukoja sitten viime vuosituhannen. mutta jokatapauksessa olen käsittänyt sitten hallusinaatiot aivan väärin.
mä olen aina luullut, että hallusinaatiot ovat ikäänkuin visuaalisia ilmestyksiä, mutta ei sitten. tonttuja ja semmoisia.


Itseasiassa et ole.

Tässä nyt porukka vänkää termit hukassa -meiningillä.

Hallusinaatiot ovat aistiharhoja joita koetaan ilman ulkoista ärsykettä.

Visuaalit ja illuusiot sitten asia erikseen ja nämä johtuvat kait näköaivokuoren toiminnasta.
Kukaan tuskin hallusinaatioita ole nähnyt suoraan kannabiksesta johtuen.

Kannabishan ei ole hallusinogeeni sen takia, että se aiheuttaisi hallusinaatioita, vaan sen takia, kun se on mieto psykedeeli, mikä johtuu taas sen aiheuttamista subjektiivisista muutoksista havainnoissa, ajattelussa jne.

Hallusinogeenit on siis yleisryhmä mihin kuuluu psykedeelit, dissosiatiivit ja deliriantit.
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

HamppuWelho
1 tähti
1 tähti
Viestit: 256
Liittynyt: 22.2.2011

Re: Onko hamppu hallusinogeeni?

ViestiKirjoittaja HamppuWelho » 24.11.2012 14:56

KEimo_ kirjoitti:...
Tässä nyt porukka vänkää termit hukassa -meiningillä.

Hallusinaatiot ovat aistiharhoja joita koetaan ilman ulkoista ärsykettä.

Visuaalit ja illuusiot sitten asia erikseen ja nämä johtuvat kait näköaivokuoren toiminnasta.
Kukaan tuskin hallusinaatioita ole nähnyt suoraan kannabiksesta johtuen.


http://en.wikipedia.org/wiki/Closed-eye_hallucination

Kyllä ainakin wikipedian artikkelin sanavalinta kuvatulle asialle on hallusinaatio. Ja vielä artikkelissä tarkennetaan että visuaalit on hallusinaatioiden alatyyppi.

Avatar
Kani Sativa
Viestit: 960
Liittynyt: 13.11.2007

Re: Onko hamppu hallusinogeeni?

ViestiKirjoittaja Kani Sativa » 24.11.2012 16:42

Eikö hallusinaatiot ole psyykkisiä harhoja, joiden alatyypeiksi just voidaan laskea on esim. visuaaliset, mutta myös kaikki äänet, tuntemukset jne.. eiku.. :think:
Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.

Legal Actual
Viestit: 116
Liittynyt: 23.11.2012

Re: Onko hamppu hallusinogeeni?

ViestiKirjoittaja Legal Actual » 24.11.2012 17:05

Wikipedia kirjoitti:A hallucination, in the broadest sense of the word, is a perception in the absence of a stimulus.


Mikä tahansa aistihavainto, joka syntyy ilman ärsykettä on hallusinaatio.

ArtistFromHell
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 487
Liittynyt: 27.11.2007

Re: Onko hamppu hallusinogeeni?

ViestiKirjoittaja ArtistFromHell » 12.12.2012 15:36

Hallusinogeeni on määritelmä, jota viimevuosituhannelle jämähtäneet tyypit käyttää. Monissa piireissä menettää kasvonsa jos sellasista puhuu. Menkäämme täälläkin jo eteenpäin.

Tässä nyt koulukunnat hieroo kakkaa toistensa naamoille, mut yleinen douppaajain käsitys lienee sen suuntainen, että halluiksi lasketaan vain aistiharhat, joita luulee sillä hetkellä todellisiksi. Tästä syystä esim. fraktaalit on vaan visuaaleja.

Jos asia ois toisin, ni kahvikin ois hallusinogeeni. Perspektiivi.

Tunnista ärsykkeesi sisäisesti ja vapaudut moisista epämääräisyyksistä. Olkaamme osa kaikkeutta: harhatkin kertovat jotain, jolloin ne lakkaavat olemasta harhoja..

Huomenna sanon jo ehkä muuta.




muoksis

Psykedelia puolestaan on mm. sitä, kun ajatuksesi kaava (siis kaikki ismit ja logiikat) käy joka hetki yhtä selväksi kuin itse ajatuskin. Aistiharhat on siis vain osa psykedeliaa, eikä yksistään välttämättä riitä kertomaan onko jokin substanssi psyke vai ei.

Linjat kannattais vetää yhdistyneen avoimen psykologian ja vapaan lääketieteen puolella, jos spesifiä haluaa.
Kaikkeuden laillisuus, vittu! ..huutaa vapaa ja avoin tutkija.

Danny Dankman
Viestit: 121
Liittynyt: 28.10.2011

Re: Onko hamppu hallusinogeeni?

ViestiKirjoittaja Danny Dankman » 18.12.2012 5:04

åke pakana kirjoitti:...
mutta jokatapauksessa olen käsittänyt sitten hallusinaatiot aivan väärin.
mä olen aina luullut, että hallusinaatiot ovat ikäänkuin visuaalisia ilmestyksiä,. tonttuja ja semmoisia.


Niin mäki jokus luulin, ja kuinka väärässä olinkaan :laugh: Eli on ne vähän laajempi käsite vaikka sanasta "hallusinaatio" tuleekin ensimmäisenä mieleen katu ojassa omaan oksennukseensa tukehtuva deiku joka omasta mielestään kylpee hunajassa nalle puhin kanssa.

Kannabis on kyllä mielestäni muunmuassa myös psykedeeli. Toleranssi, käyttö tottumukset, nauttimis metodi, lajike jne....("set & settings" tuttu termi?) kaikki vaikuttaa siihen miten psykedeelinen tai "hallusinogeeninen" kokemus tulee.

Viimeinen sana ennen kuin eksyn forumin aiheesta. Näkeekö kannabista poltettuaan hallusinaatioita? no ei nää ellet niin itsellesi uskottele.

jozo
Viestit: 201
Liittynyt: 16.7.2012

Re: Onko hamppu hallusinogeeni?

ViestiKirjoittaja jozo » 23.12.2012 16:12

poltin tos yks päivä femman kukkaa missä hallut ja sun muut :D.se on niin henkilö kohtasta jokaisella toimii aivojenvälittäjäaineet erinlailla.joku voi saada todella traumaattisesta kokemuksesta jopa pieniä halluja ja pelkotiloja päälle onks se hallusiogeeni ?

Avatar
221x25
Viestit: 130
Liittynyt: 7.11.2017

onko hasis hallusinogeeni

ViestiKirjoittaja 221x25 » 8.11.2017 10:59

No tämä nyt ei ole kummoinen lisäys, mutta englannin kielisessä kirjallisuudessa on 1800-luvun lopulla kuvailuja tripeistä, joissa hallusinoitiin ja jotka laukaistiin syömällä hasista. Käsintehtyä laattaa tuotiin jenkkeihin Afrikasta ja se oli tehokasta sekä edullista. Oma näkemykseni on, että ylemmän luokan herrasmiehet söivät yksin hasista ja tripin aikana sekä sen jälkeen kirjasivat psykoaktiiviset efektit ylös. En tiedä millainen suhde maailmaan heillä oli, joten käy vaikeaksi arvioida lähtötilannetta. Uskoisin että he olivat lähempänä luontoa joten heidän tavallinen tajunnan tila saattoi ja todennäköisesti olikin kirkkaampi kuin vaivattomasti kuvittelisi. Itse löisin vaikka vetoa, että tripin aikana ja muuntuneen tajunnan tiloissa oli rajuja hallusinaatioita. :)

Avatar
pizbuin
Viestit: 536
Liittynyt: 20.5.2006

Re: Onko hamppu hallusinogeeni?

ViestiKirjoittaja pizbuin » 7.3.2018 20:06

Paljon hamppua, rasvaliukoisiamolekyylejä. Yksin jännittelyä, hengittelyä ja kannabis tarjoaa todella aitoja ja todellisia lähes käsin kosketeltavia hallusinaatioita.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa