Kuva

Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.9.2019 6:22

Vanhapaha kirjoitti:
aallonharja kirjoitti:kahteen eri mailiin muutaman viikon sisään koittanut tehdä tunnukset tänne muttei tule vahvistusviestiä.. kummallista, voisiko YP ottaa yhteyttä asian tiimoilta pekezu1@meiliboxi.fi. kiitos.

ASIAAN:

Eli tarkoituksena rakentaa mahd hiljainen ja äänetön 120x120 tai 150x150(x200 molemmat) teltta, jonne tulisi valoksi 600w natikka cooltubeineen ja ufoineen. Miettinyt n 400m3 125mm ufoa johon molemmin puolin 60cm äänenvaimentimet eli AH-ÄV-ufo-ÄV-cooltube- poisto. Olen nyt alkanut miettiä että onko tuo hyvä systeemi kun ottaa aktiivihiilen kautta kuitenkin lämmintä ilmaa joka kiertää tuben läpi, jäähdyttääkö tarpeeksi, ja minula tulee seinästä vain n 13x20cm raitisilma räppänä/tuuletus ikkuna tilaan. joten kannattaako;
A.Laittaa tuo ufon poisto räppänään/ulkoilmaan
B.Ottaa ihan vain passiivinen 125mm tai 100mm letku räppänästä telttaan korvausilmaksi
C. Minulla on 100mm n 160-180m3/h ufo, kannattaako tällä ottaa tuo viileä ilma korvaus-ilmaksi telttaan(olen ymmärtänyt että kuitenkin alipaine olisi optimaalisin vaihtoehto eli iso ufo vetää enemmän kuin korvausilmaa tulee..

Harmittaa kun en saa sekä viileää korvausilmaa että kuuman ilman poistoa pihalle kämpästä. Kiitos ja kumarrus sille joka kehtaa tähän vastata kattavasti. Samassa tilassa olisi tarkoitus myös pystyä nukkumaankin joka voi olla mahdotonta lämmön ja ehkä metelinkin takia, vaikka uskon että 2x 600mm vaimenninta heti ennen ja jälkeen ufon tekee siitä melko hiljaisen. Pikku ufo erikseen mutta se on melko hiljainen..
Mitenkä tuo vaimennettu letku oikeasti vaimentaa ja mikä nuista nyt on parasta ns perusletkua esim 5m vedolle?

Liäksi laitan multaan kasvit, ovatko nämä smartpotit https://maxgrowshop.com/product-fin-77- ... 19-3L.html siis vettä läpäisemättömiä eli toimivat ruukkuina aivan kuten vaikka saviruukku, tosin ei vissiin reikiä pohjassa(kannattaako tehdä reiät + alusastia)?
Lisäksi tuolta sivustolta ei löydy sitä legendaarista omnirexin ajastinta, joten veikkauksia/kokemuksia, kestääkä tämä https://maxgrowshop.com/product-fin-938 ... r-16A.html samalla tavalla kuin se 15.20e omnirex?.. omnirexiä pidän yhden 600w tai 2 400w spna setupilla parhaana ajastimena H/L suhteelta, ei ole ikinä hajommut se ainoa jota käytetty ja rääkätty monet sadot aikanaan. :)

Lisäksi otan kaikia vinkkejä vastaan mitä kannattaa samalla ostaa(kaikkea pientäkin krääsää mikä unohtuu helposti, pitkä tauko( lähes 10v) harrastuksesta ja nyt oisin laittamassa tilausta tuonne maxgrowshopiin menemään), kertokaa toki jos on halvempia ja parempia liikkeitä ja saa vaikka suunnitella ostoslistan jos tylsää on :D (löytyy 600w natikka, 125 mm cooltube, 100mm pikku ufo(~170m3h, äänenvaimentajat tiedossa) jo valmiiksi joten niihin ei tarvetta, perusheijastinta ajattelin roikkumaan tuben päälle joten se pitänee tilata kans)

Niin ja kannattaako lannotteita ostaa samalla, jääkö helpommin tulliin? Paljon kokemusta tullista ja varmaan jollakin listalla siellä :/ Mietin kun budjettivain n 400e että oisin ostanut biobizz "testisarjan x2" kun maksoi vain n12e /setti, 3x250ml(grow,bloom,topmax) mutta tässäkin otan ehdotuksia vastaan.


Tässähän voi samalla väitellä hyödyt/haitat 120x120 vs 150x150 teltoista. Ehdottomasti oisin ostanut ton pienemmän kun oli tarjouksessa vaan oli loppunut. Tuo isompi maksais vain 150e(n 30e enempi kuin halvin 120x120 ja mahtus 6 puskaa paremmin, mahd lopulta 4 tyttöä fenojen perusteella, tarkoitus tehdä lopulta jokseenin U:un muotoinen scrog, lajikkeet ilmeisesti siihen soveltuvia(power plant ja the ultimate, dutch passion) tai jonkun näköinen taittelu vai onko muut tästä eri mieltä, nuohan tekee melko pitkiä pamppuja ja varsinkin PP tekee ison pääpampun jos ei latvois..

Kiitos tosiaan jos joku vaivautuu vastailemaan ja auttamaan. Tilaus kun saattas lähtä jo tänään iltapäivällä :yes:



Noniin.

Meinasin alkaa laskemaan sulle ufo ah combon kokoja yms. Mutta sitten tajusin 400e ei riitä kovin hiljaiseen settiin. Pölynimuritasolle pääset kyllä.

Isoimman äänen pitää ufon tuottama ilmavirran kohina. Helpoin tapa laskea äänentasoa on kasvattaa iv kanavan koko maksimiin (esin 200mm) ja ostaa 2x isompi (ja hiljainen) ufo, kuin mitä tarvitset ja pyörittää sitä vain puolella nopeudella. Tähän tarvitaan muuntajasäädin. Tyristorisäädin ei auta äänenvaimennuksessa. Lisäksi ufolle pitää rakentaa vielä erillinen äänenvaimennusboksi...

Td silent 200mm/1000m3/h puhallin, 1500m3 phresh filter ja muuntajasäädin maksavat jo yksistään liki 600e.


Ufon molemmille puolille tulee 600mm pitkät äänenvaimentimet,tuo levennys kikka mahtaa tulla käyttöön. Kannattaako siis tämä ah-äv-ufo-äv-tube--letkua johtaa huoneeaeen tai huoneesta pois,ja ottaa joko passiivisesti tuo korvausilma toisesta alannurkasta sisään vai tehostanko sitä tuolla n 170m3/h ufolla?
Nyt siis selvänä että tulee 150x150 teltta, 400m3/h ufo(jota tarpeen mulaan vaimennan lisää), vaimentajat, tube, 600w natikka ja 420m3/h AH käyttöön ja vielä olisi reservissä tuo pikku ufo..

Biobizz lannoite sarja ja 6x20l astiaa tulossa, ja oskilloivia p
Tuulettimia on 3-5 kpl vielä käytössä.

Jos joku kehtaisi tuohon ainakin ottaa kantaa, otanko sisään kylmää ilmaa vai laitanko ulos kuumat ilmat räppänästä sillä molemmat ei mahdu.
Tuo pikku ufo ei taida riittää 600w natikalle jos ois sitä käyttänyt vain jäähdytykseen tai ois tehnyt siihen y haaran josta menisi passiivisena myös korvausilma teltan ala aukkoon.

Hatunnosto ja päiväkirjaa tiedossa kun saisi laajat vastaukset :). Tosin YP ei ota yhteyttä että saisi nuo tunnukset aikaan,en muista 10v takaisia tunnuksia.. :wanha:

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.9.2019 10:16

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 4270109584

Mitä mieltä olette tästä. Tavoite omaan käyttöön n 20-30 grammaa per vuosi vaikkapa 2 kasvatuskertaa

Misty_
Viestit: 241
Liittynyt: 29.8.2019

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Misty_ » 8.9.2019 11:33

Aika magee :mrgreen: Omaan taskuun tuntuu kalliilta mutta jos sulla on syvemmät taskut niin mikä jottei. Etköhän sä tosta sen verran vuodessa saa :)

Nooh

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Nooh » 11.9.2019 16:39

Mitenköhän jos tuollaisen tilaa onkohan tulli ja sitäkauta poliisi niskassa?
Jotenkin tuo tuntuu jopa halvalta vaikka taskut ei kovin syvät olekaan.
Scrog systeemi tuohon lienee hyvä? Lr2 siemeniä löytyisi
Eikä malttaisi ensikesää odotella

Avatar
neural_rust
1 tähti
1 tähti
Viestit: 2919
Liittynyt: 27.5.2008

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja neural_rust » 11.9.2019 20:02

eikö näistä oo jo aika ajanut ohitse?
nopeesti katselin/laskin, niin tulleineen+veroineen toi ois 286,77egee..

tolla rahalla saa jo pikku teltan,ilmastoinnin ja valon sinne.. emt, ei oo mun rahojani..

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.9.2019 11:43

Eli tarkoituksena rakentaa mahd hiljainen ja äänetön 150x150(x200 molemmat) teltta, jonne valoksi 600w natikka cooltubeineen ja ufoineen ja 420m3h aktiivihiili. Tulee 400m3 125mm ufoa johon molemmin puolin 60cm äänenvaimentimet eli AH-ÄV-ufo-ÄV-cooltube- poisto. Olen nyt alkanut miettiä että onko tuo hyvä systeemi kun ottaa aktiivihiilen kautta kuitenkin lämmintä ilmaa joka kiertää tuben läpi, jäähdyttääkö tarpeeksi, ja minula tulee seinästä vain n 13x20cm raitisilma räppänä/tuuletus ikkuna tilaan. joten kannattaako;
A.Laittaa tuo ufon poisto räppänään/ulkoilmaan
B.Ottaa ihan vain passiivinen 125mm tai 100mm letku räppänästä telttaan korvausilmaksi
C. Minulla on 100mm n 160-180m3/h ufo, kannattaako tällä ottaa tuo viileä ilma korvaus-ilmaksi telttaan(olen ymmärtänyt että kuitenkin alipaine olisi optimaalisin vaihtoehto eli iso ufo vetää enemmän kuin korvausilmaa tulee..

Kiitos jos joku kokeneempi ottaisi vielä tähän kantaa :)

ambient
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1544
Liittynyt: 13.4.2008

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja ambient » 12.9.2019 11:51

120x60 koppi, nft gt424 alustana. Onko sadossa eroa, jos laitan 2 kasvia kk vegellä vs. 4-6 kasvia? Oon aina vetäny tolla 4-6 systeemillä, mutta luulisin että myös 2 kasvia täyttää samassa ajassa tuon kopin ja voisi ehkä siten tehdä myös isompaa pampulaa kuin muutama pieni kasvi? Onko järkeilyssäni järkeä :think:
"Perustuu huuruisten hippien jäbätieteelle." Pienet sille.

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.9.2019 13:47

Missä vaiheessa kannattaa alkaa antamaan pientä valoa itämisvaiheessa/elinkaaren alussa oleville aluille kun samassa astiassa, turveruukuissa on myös semmoisia jotka eivät ole vielä itäneet tai noussut pinnalle? Ajattelin ensin laittaa vain keittiön loisteputken ja varmaan jonku esl viritelmän auringoksi, siitä siirtyvät 600w natikan alle 18/6 jaksollekunhan nousis loputkin ja saisivat vähän juuria tehtyä ennen 20l astioihin siirtämistä..

Lajikkeina power plant ja the ultimate dutch passionilta. Millaista vegeä suosittelette nuille jos harrastaa taittelua ja päämääränä maksimimäärä(satoa :lol: )pienempiä pamppuaja kuin 1 pääpamppu(vaikka tosin PP.stä kokemusta ja antaa kivan pääpampun kun ei latvois/taittelis ollenkaan)? Toki kasvit on yksilöitä mutta n 3-4vk. ensimmäisistä oikeista lehdistä olen ajatellut..

(JOKOHAN YP PIAN KATSOISI VIESTIT JA SAISIN NE KAUAN KAIVATUT TUNNUKSET TÄNNE...)

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.9.2019 0:14

Vieras kirjoitti:Missä vaiheessa kannattaa alkaa antamaan pientä valoa itämisvaiheessa/elinkaaren alussa oleville aluille
Budeille on annettu valoa, kun sirkkalehdet ovat nousseet mullasta tai kivivillasta ylös. Budit ovat alkaneet heti kurottua kohti valoa. Esl tai led lamppu on toimiva ratkaisu kasvattaa taimia.
Vieras kirjoitti:kun samassa astiassa, turveruukuissa on myös semmoisia jotka eivät ole vielä itäneet tai noussut pinnalle?
Turveruukut ovat kuivuneet helposti. Mullasta nousseet budit on siirretty paikkaan jossa kasvatus on ollut. Itämättömät budit taas ovat olleet varjossa tai pimeässä.
Vieras kirjoitti:Ajattelin ensin laittaa vain keittiön loisteputken ja varmaan jonku esl viritelmän auringoksi,
Se on hyvä idea budien kannalta.
Vieras kirjoitti:siitä siirtyvät 600w natikan alle 18/6 jaksollekunhan nousis loputkin ja saisivat vähän juuria tehtyä ennen 20l astioihin siirtämistä..

Kannattavaa on ollut siirtää budit heti spna alle, kun germinaatio on ollut. Ja 20 litran ruukut ovat olleet riittäviä, mutta budit tarvitsevat pitkän vegen, jotta juuritila täyttyy. Noin neljäviikkoa on ollut riittävä aika, joillei ylikastelua ole ollut. Pienemmissä ruukuissa 11 - 14 litran ruukuissa kolme viikkoakin on ollut riittävän aika.
Vieras kirjoitti:
Lajikkeina power plant ja the ultimate dutch passionilta. Millaista vegeä suosittelette nuille jos harrastaa taittelua ja päämääränä maksimimäärä(satoa)
Edellä mainitut tekniikat ovat olleet sopivia. Budeihin fim-latvonta, scrop ja sidonta ovat yleensä riittäneet mahdollisimman suurten budi määrien turvaamiseksi.

tiger666
Viestit: 3
Liittynyt: 10.9.2019

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja tiger666 » 14.9.2019 22:06

Onko kukaa tietoinen että joku olisi tilannut growtent.eu osoitteesta tavaraa?

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1757
Liittynyt: 16.5.2012

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 14.9.2019 22:19

ambient kirjoitti:120x60 koppi, nft gt424 alustana. Onko sadossa eroa, jos laitan 2 kasvia kk vegellä vs. 4-6 kasvia? Oon aina vetäny tolla 4-6 systeemillä, mutta luulisin että myös 2 kasvia täyttää samassa ajassa tuon kopin ja voisi ehkä siten tehdä myös isompaa pampulaa kuin muutama pieni kasvi? Onko järkeilyssäni järkeä :think:


Mulla on samanverran tilaa ja gt424. Olen kokeillut useanlaisia eri setuppeja, ja tullut siihen tulokseen että ko. astiassa 10kpl sog on tuottoisin. 1-2 isoa kasvia ei käy, koska juuritilaa ei käytännössä ole kuin se alue, mikä valumapöydällä on, ja se ei riitä isolle kasville. Juuret eivät kasva niin paljoa resoon että siitäkään olisi hyötyä. 8-10 pistoa 10cm kuutioissa. Puista tulee parhaita isossa bubblerissa, kun tilaa on sille 20l+ juuripaakulle.
Lecalice it! -d2_deew

Siipirikk0

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Siipirikk0 » 15.9.2019 19:34

Eikö hupuun pitäis laittaa tarvittavien tarvikkeiden luotetteloon ilmankostutin?
Kun tonne telttaan tulee 170m3/h ulkoilmäa ja poistuu 420 niin kosteusprosentti siinä 30-35 tietämillä. Ei taida kasvit tykätä, eka kerta kun tuota seuraan ja nyt patenttina laittanut mm kosteita pyyhkeitä roikkumaan sinne jne..

Kumma kun on muka 28 astetta kokoajan vaikka natikka tubessa ja yli puolen metrin korkeudella taimista, eikä lämmitä kättä yhtään siinä ruukkujen korkeudella. Tekeekö suora säteily ton lämmön vai mikä kun siellä tuntuu että teltassa viileämpää kuin muualla, 23,5c(en tiedä miksi näin prkl lämmin asunto) kämpässä.

Käyttääkö porukka siis ilmankostuttimia vai suohkutteletteko vain jatkuvasti?

Suohkutteluun oiva tuote muuten biltemasta ja.maksaa melkeen saman kuin suihkepullo;

https://www.biltema.fi/vapaa-aika/puuta ... 2000030676

Tekee hienoa suihkua, säädettävissä :)

Turhauttavaa kun ei onnistu tunnusten teko... :cry:

Avatar
Caindingle
Viestit: 310
Liittynyt: 14.2.2019

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Caindingle » 15.9.2019 21:03

30-35% on melko normi itsellä ollut. Talvisaikaan vielä vähempi, mut toistaiseksi on pelkkä suihkuttelu riittänyt jonka senkin tosin lopetan kun kukkakarvat rupeaa tulemaan.
Ei siitä kostuttimesta haittaakaan ole, jos ei sitten toiseen suuntaan liiaksi mene, mutta ei sillä ihmeitä tehdä.

ambient
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1544
Liittynyt: 13.4.2008

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja ambient » 15.9.2019 22:46

300lbs niggerfaggot kirjoitti:
ambient kirjoitti:120x60 koppi, nft gt424 alustana. Onko sadossa eroa, jos laitan 2 kasvia kk vegellä vs. 4-6 kasvia? Oon aina vetäny tolla 4-6 systeemillä, mutta luulisin että myös 2 kasvia täyttää samassa ajassa tuon kopin ja voisi ehkä siten tehdä myös isompaa pampulaa kuin muutama pieni kasvi? Onko järkeilyssäni järkeä :think:


Mulla on samanverran tilaa ja gt424. Olen kokeillut useanlaisia eri setuppeja, ja tullut siihen tulokseen että ko. astiassa 10kpl sog on tuottoisin. 1-2 isoa kasvia ei käy, koska juuritilaa ei käytännössä ole kuin se alue, mikä valumapöydällä on, ja se ei riitä isolle kasville. Juuret eivät kasva niin paljoa resoon että siitäkään olisi hyötyä. 8-10 pistoa 10cm kuutioissa. Puista tulee parhaita isossa bubblerissa, kun tilaa on sille 20l+ juuripaakulle.


Oon kans sen 10 tehny kerran, 8 kerran, 6 muutaman kerran ja 4 muutaman kerran. Tykästynyt tohon 4 nyt ja siitäkin ehkä vois 3 tai kahteen siirtyä. Mukavampi karsia ja säätää pienempää määrää kasveja.. Suurimman sadon oon tehnyt 4 kasvilla ja ei tarvi kans ku max. 3-4vk vegee mitä pistoista oon tehny ja koppi on tukossa. En oo ikinä kokeillu tota sog menetelmää oikea oppisesti, eli jos nyt 10 kasvia tohon laittais nii pitäs vissii max. 1vko vegee riittää ja sato olla teoriassa hyvä.. Vaikea vain uskoa, että ne hontelot risut tekee mitään järkevän kokoista kukkaa :think: Sillon kuin noi pari kertaa 8 ja 10 kasvilla tein niin oli ensimmäisiä vesikasvatuksia ja vuosia jo aikaa nii en niistä kauheita muista, mutta sillonki pidin jonku perus 3-4vk vegee. Jäätävä karsiminen, sato huonompi kuin 4 kasvia ja sama vege, tosin nykyään osaan paremmin.. Lajikkeet aina jotai ok satoisia indikahybridejä. Kyllä mulla on aika sairaita juurimattoja välillä ollu.. Se harsopaska tyylii reilu 1cm paksunen juurista ja juuria pumpulle asti ollu ihan kunnolla pahimmillaan.
"Perustuu huuruisten hippien jäbätieteelle." Pienet sille.

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.9.2019 7:49

Hei arvon kanssa eläjät. Passako tämä:
https://www.biltema.fi/rakentaminen/sah ... 2000022447
Ufon kierrosten rajoittimeksi vai alkaako se särinä tai ei toimi/ois ufolle haitallista?

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.9.2019 7:56

Vieras kirjoitti:Hei arvon kanssa eläjät. Passako tämä:
https://www.biltema.fi/rakentaminen/sah ... 2000022447
Ufon kierrosten rajoittimeksi vai alkaako se särinä tai ei toimi/ois ufolle haitallista?


Tai sitten tuo johdollinen kätevämpi malli;

https://www.biltema.fi/rakentaminen/sah ... 2000023453

?
Kiitokset vastauksista :)

Misty_
Viestit: 241
Liittynyt: 29.8.2019

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Misty_ » 16.9.2019 21:29

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Hei arvon kanssa eläjät. Passako tämä:
https://www.biltema.fi/rakentaminen/sah ... 2000022447
Ufon kierrosten rajoittimeksi vai alkaako se särinä tai ei toimi/ois ufolle haitallista?


Tai sitten tuo johdollinen kätevämpi malli;

https://www.biltema.fi/rakentaminen/sah ... 2000023453

?
Kiitokset vastauksista :)


Ei passaa.

Nuo on resistiiviselle kuormalle eli valot sähköpatterit yms, puhallin on induktiivista kuormaa jota saat säädettyä (todennäköisesti särinää tuottavalla) tyristorisäätimellä, tai AC-AC muuntajalla jännitettä alentamalla (oma suositus).

Tämä n. 40e kotiin kannettuna ja toimii kuin junan vessa ilman surinoita.

https://pflanzburg.de/store/product_inf ... ts_id=2556

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1757
Liittynyt: 16.5.2012

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 17.9.2019 20:48

ambient kirjoitti:
Oon kans sen 10 tehny kerran, 8 kerran, 6 muutaman kerran ja 4 muutaman kerran. Tykästynyt tohon 4 nyt ja siitäkin ehkä vois 3 tai kahteen siirtyä. Mukavampi karsia ja säätää pienempää määrää kasveja.. Suurimman sadon oon tehnyt 4 kasvilla ja ei tarvi kans ku max. 3-4vk vegee mitä pistoista oon tehny ja koppi on tukossa. En oo ikinä kokeillu tota sog menetelmää oikea oppisesti, eli jos nyt 10 kasvia tohon laittais nii pitäs vissii max. 1vko vegee riittää ja sato olla teoriassa hyvä.. Vaikea vain uskoa, että ne hontelot risut tekee mitään järkevän kokoista kukkaa :think: Sillon kuin noi pari kertaa 8 ja 10 kasvilla tein niin oli ensimmäisiä vesikasvatuksia ja vuosia jo aikaa nii en niistä kauheita muista, mutta sillonki pidin jonku perus 3-4vk vegee. Jäätävä karsiminen, sato huonompi kuin 4 kasvia ja sama vege, tosin nykyään osaan paremmin.. Lajikkeet aina jotai ok satoisia indikahybridejä. Kyllä mulla on aika sairaita juurimattoja välillä ollu.. Se harsopaska tyylii reilu 1cm paksunen juurista ja juuria pumpulle asti ollu ihan kunnolla pahimmillaan.


Mulla oli ne 10kpl Femaleseedsin Iced Grapefruitia pistoista. Vegen pituutta en muista enää. Trimmaus oli aika ikävää, kahden päivän homma. 2 aivan kukkuroillaan olevaa 10l ämpäriä tarkkaan trimmattua siitä tuli (märkänä). Liian tiivis kasvatus, hometta lähti ehkä 2 litraa. Mielenkiintoista olisi laittaa setti gt100:lla 120cm teltassa 16 pistolla. Kasvit eivät tulisi yhtä tiiviisti. Lajikkeeksi jokin joka tekee tiedetysti lähinnä pelkän ison pääpampun. Mataliin tiloihin ja sogiin tosihyvä peli. Kun laki katsoo aina sen 25g per kasvi, niin ainahan mitä vähemmän, sen parempi.

edit: löytyi tuollainen kuva. Homeita karsittu raa'alla kädellä. Tuo ei edes ole kovin tiivis pusikko, mutta koskaan ei ole tuon jälkeenkään tullut budrotia noin pirusti. Paska lajike.
KuvalinkkiKuvalinkki
Noissa ämpäreissä on ainoastaan takarivin 5 kasvia. Eturivistä tuli samat.
Lecalice it! -d2_deew

asteita430
Viestit: 51
Liittynyt: 20.9.2019

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja asteita430 » 21.9.2019 8:44

Mille alueelle foorumilla sopisi aloittaa keskustelu Amanita muscaria lakkien virkistys-käytöstä? Microdose annos kulkee, niin käsikädessä budin kanssa. Puff puff ja niele microdose annos. Saman keskustelun yhteydessä tulisi varmasti modernia keskustelua kannabiksen microdose annostelusta.
Mä oon lesbo nainen ja rekreationaalinen kannabiksen käyttäjä.

Avatar
neural_rust
1 tähti
1 tähti
Viestit: 2919
Liittynyt: 27.5.2008

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja neural_rust » 21.9.2019 9:09

asteita430 kirjoitti:Mille alueelle foorumilla sopisi aloittaa keskustelu Amanita muscaria lakkien virkistys-käytöstä? Microdose annos kulkee, niin käsikädessä budin kanssa. Puff puff ja niele microdose annos. Saman keskustelun yhteydessä tulisi varmasti modernia keskustelua kannabiksen microdose annostelusta.


lueppas mitä tuossa sivun yläreunassa lukee.. eli noille jutuille löytyy varmasti omat fooruminsa..


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa