Kannabis & mielenterveys

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
ihmeapina

Kannabis & mielenterveys

ViestiKirjoittaja ihmeapina » 23.4.2012 12:44

Heippa!

Eilen taas päässä kilahti! Avasin auton oven moottoritiellä ja uhkasin hypätä ulos, tumppasin tupakan käteeni ja löin miesystävääni kasvoihin... Eikös kuulosta rattoisalta automatkalta?

Olen käyttänyt kannabista säännöllisesti noin kuuden vuoden ajan (olen 26-vuotias). Alkuaikoina en osannut yhtään ajatella, että voisin jäädä pilvestä riippuvaiseksi ja sitä tuli poltettua päivittäin ja paljon. Noin kolmen kuukauden säännöllisen käytön jälkeen aloin huomata ensimmäisiä haittapuolia; todellisuuden tajun ja itsetunnon heikkenemistä, masennusta jne. Siitä lähtien olen taistellut pilven polton kanssa.
Olen ollut useita jaksoja ilman pilveä tämän kuuden vuoden aikana, viikosta puoleen vuoteen. Aina se ensimmäinen viikko on vaikein, jonka jälkeen helpottaa ja elämä alkaa maistua. Sitten olen jälleen aloittanut pilven polton ja se on heti ryöstäytynyt joka päiväiseksi.

Ongelmalliseksi asian minulle tekee se, että kannabiksen käyttö tuo myös toki positiivisia asioita elämääni ja se, että en käytä mitään muita päihteitä, enkä nyt ihan absolutistiksikaan haluaisi ryhtyä. Kannabis toimii minulle aika vahvasti. Kun poltan (hyvää qq) oltuani jonkun aikaa polttamatta, tajuntani laajenee, melkein kuin söisi sieniä. Tunnen tajuavani ja käsittäväni asioita , palaset loksahtavat kohdalleen...
Luultavasti siksi päivittäinen käyttö tuo ongelmia elämääni, koska vaikutus on niin vahva!

Tuo eilinen kilahdus järkyttää minua suuresti ja se ei ollut ensimmäinen kerta kun fyysisesti satutan itseäni. Se oli toinen päivä ilman pilveä ja olematon riita miesystäväni kanssa sai ahdistukseni kohoamaan taas yli äyräiden, kunnes en enää hallinnut itseäni. Olen juuri muuttamassa ja elämässäni on paljon stressin aiheuttajia tällä hetkellä, mutta onhan tämä nyt ihan perseestä! Tuleeko kellekään muulle näin pahoja nitkuja pelkästä pilvestä? Onkohan nyt niin, että se pilven poltto on lopetettava kokonaan vai voisinko vielä haaveilla kohtuukäytöstä? Kohtalotovereita?!

homerider

Re: Kannabis & mielenterveys

ViestiKirjoittaja homerider » 23.4.2012 13:20

Itsekkin poltan aika aktiivisesti, mutta en sanoisi että riippuvainen olen kyseisestä substanssista.
Pystyn nimittäin itse olemaan ilman, kun minulla on jotain tehtävää olisi se sitten työtä tai opiskelua yms..

Olen tosiaan itsekkin huomannut että joskus tämä todellisuus jossa elämme on muuttunut hyvin usvaiseksi melkein unenoloiseksi tilaksi
,mutta se ei ole arkielämääni haitannut ja pystyn olemaan toimintakykyinen sen ajan kun se tapahtuu (1-2pv).

En itse tosin ymmärrä tuollaista äkkipikaista käytöstä, koska kannabishan on tunnettu rauhoittavasta vaikutuksestaan ja itsellänihän asia juuri meni päinvastoin käytön alettua :).
Ei voi siis kuin korostaa jokaisen ihmisen yksilöllisiä vaikutuksia ja mielen sekä kehon erillaisuuksia.

Kannabiksen käytöllä itselläni on enemmän positiivisa puolia kuin negatiivisia ja sen takia sitä aion jatkaakin kunnes näin ei enään ole :).
En halua sinua alkaa neuvomaan, kun olen sitä mieltä että ihmisen pitäisi itse omista asioistaan päättää (jokainen oman itsensä herra/rouva).
Suosittelen kuitenkin pohtimaan oman käyttösi negatiivisia sekä positiivisia vaikutuksia elämääsi ja pohdiskelemaan
onko se sen arvoista jos negatiiviset puolet tulevat enemmän esille.
Käynti jossain lääkärillä ei varmaan olisi myös pahitteeksi, jos sattuunkin olemaan jotain mielenterveydellisiä
ongelmia jotka kannabis on ehkä laukaissut tai vahvistanut.

Suosittelen myös jättämään polttelun jos elämässä on vaikea/stressaava hetki menossa, koska sehän vie kaiken nautinnon koko aineesta
ja ainakin itselleni kannabis on NAUTINTOaine.

Toivottavasti saat apua ongelmaasi / teet asialle itse jotain ja muista se ,että pelikortit ovat kädessäsi se on
sinusta kiinni miten ne pelaat :)

Onnea tulevaisuuteen !

-homerider
Viimeksi muokannut homerider, 23.4.2012 13:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

NotSNot

ViestiKirjoittaja NotSNot » 23.4.2012 13:23

IHRY pitää "valistusta" foorumilla? Kun anonyymeja negatiivisia kokemuksia tulee tänne.

Mutta jos mäkkärissä syö kolme kuukautta, menee terveys. Super Size Me.
Viina vie terveyden jopa mielenterveyden jne. kolmen kuukauden ryyppyputken jälkeen.
Jne. vois luetella.
Etten yhtään ihmettele jos pilvi sen saman asian tekee. Kaikkea kohtuudella!
Ehkä suurinosa käyttäisi pilveäkin paljon järkevämmin jos sitä sais koska tahansa Alkosta.

Nyt tuntuu että joillakin menee pahasti överiksi kun sitä joskus sattuu olevan tarjolla. Sitten sitä lussutetaan liikaakin.

Kaikkea kohtuudella!
Siemenissä ainakin hyvä itävyys! 60 siemenestä 60 vesilasin pohjalla jo! :D

macce
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja macce » 23.4.2012 17:12

Voisi kysyä myös ovatko ongelmat polttamisen syy vai seuraus. Harvemmin jälkimmäinen.

Toki äärimmilleen jalostetut lajikkeet joita kasvatetaan hydrossa ja usein väärin ja lähinnä sadon määrä mielessä, tämän kaltaiset poltot voivat vaikuttaa negatiivisesti mielenterveyteen aika lyhyelläkin päivittäisellä polttelulla. Tässäkin vika on lähinnä lainsäädännössä, jalostajissa, kasvattajissa ja käyttäjissä, ei niinkään kannabiksessa itsessään.

ihmeapina

ViestiKirjoittaja ihmeapina » 23.4.2012 18:38

Kiitti vastauksista.

Tiedän todellakin, että vika ei ole tuotteessa vaan käyttäjässä. Tuntuu vaan niin vaikealta, kun jotain asiaa samalla rakastaa ja vihaa...
En usko että minulla on sen suuremmin mielenterveydellisiä ongelmia, mutta jatkuva käyttö ehkä vahvistaa itsetunto-ongelmia, elämän merkityksettömyyttä jne. Olen muutenkin melko herkkä ihminen ja itken helposti.. pilvessä maailman pahuus tuntuu joskus musertavalta.
Ja tiedän että nyt olisi tauon paikka, mutta riippuvaisena sitä on niin vaikea toteuttaa käytännössä, kun ympäristökin on mitä on... Mutta olen minä siihen monta kertaa ennenkin pystynyt, niin miksi ei nytkin, pitää rueta puhumaan vaan enemmän ja avautua ongelmista..

Puhuttiin tuossa kämppiksen kanssa, että onhan niitä muitakin päihteitä. Vaikka khatia tai sieniä joskus ja vaikka unikkoteetä... Ei ole koskaan ollut ongelmia muiden päihteiden kanssa... niitäkin kyllä varmasti saa jos ei asioita käsittele ensin.. Pää on vaan ihme jumissa ku tuntuu että eihän siitä elämästä voi nauttia ilman pilvee.

Onneksi elämäntilanne on kuitenkin muuttumassa parempaan suuntaan. Muutan ensi kuussa takaisin maalle kaupungista.. enemmän aitoja asioita elämään, hilloja säilömään ja kaikkea kivaa :)

heippa pelle

ViestiKirjoittaja heippa pelle » 24.4.2012 9:05

Kaikkea tekin täällä uskotte, jopa ilmiselviä röllejä.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.4.2012 0:01

selvät oireet kannabispsykoosista+es pärinät. huono trolli :lol:

alibaba8
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 27.4.2012 8:06

Kyllähän niitä mieleterveysongelmia saattaa joillekkin laueta pidemmällä käytöllä. Tämä ei ole mahdottomuus, niin kuin jotkut täällä tahtovat aina väittää.
Kannabiksen nauttiminen päivittäin on jokaisen omalla vastuulla. Ei ole millään tapaa luonnollista olla päihtynyt vahvasti päivittäin (olen kuullut sanottavan, etä kyllä ne iltä älyämpärit kuuluu arkeen).
Kohtuukäytöllä kannabis onkin lähes vaaraton, mutta päivittäiskäytössä tulisi mielestäni vältellä suuria annoksia.
Psykoosin riski on aina olemassa suurella kulutuksella. Joskus tuntuu, että osa foorumilaisista elää jossakin kannabis utopiamaailmassa, jossa kannabis on täysin vaaratonta. Kannabis tuskin laukaisee psyykkisiä ongelmia pienissä määrin ja esimerkiksi viikonloppukäytössä. Jatkuvalla käytöllä suuret määrät saa kyllä aikaan jo muutoksia.
Olin lukevinani rivien välistä, että olet harrastanut myös taikasieniä. Mahdollinen altistus erikoiselle käyttäytymiselle saattoin olla myös se. Tämä siis mikäli olet nauttinut sieniä useammin, kuin kerran parissa kuukaudessa.

Jukkapojan sanoin: Liika mitä tahansa on liikaa. :wink:
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.4.2012 10:55

Kannabis poltettuna laskee energiatasoja ja sotkee keuhkoja/kehoa. Alkoi ahdistaa vähitellen niin oli pakko lopettaa koko touhu.
Kyllä mua harmittaa suuresti miten kohdeltua omaa kehoa jo monta vuotta. Mutta nyt ei enää koskaan se on varma :)

homerider

ViestiKirjoittaja homerider » 27.4.2012 12:42

Energiatasoja ei ole kuin atomeissa ja mikäli haluaa olla tuhoomatta keuhkojaan, niin voi syödä/vapottaa tuotteita myös.
Hyvä että lopetit, jos tosiaan alkoi ahdistamaan polttaminen kun sehän ei ole ideana varmaan kelläkään.
Tuosta että kannabis ei sovi keholle olen aivan eri mieltä, koska sehän sopii sille kuin avain lukkoon.. tietenkin ihmisen
oma psyyke ja mielenterveys on jokaisen oma asia/ongelma.

Oli pakko kirjottaa itteeni, kun ärsyttää tosi paljon noi ihme hihhuli uskomukset, mitkä ei perustu mihinkään muuhun
kuin itselle valehtelemiseen/valheelliseen tietoon.. mut jokainen tyylillään :doh: .

Toivottavasti en ruoki peikkoa....

-homerider

citykani

ViestiKirjoittaja citykani » 27.4.2012 12:50

Tosiaan kannattaa mieluummin vapottaa vaikka MFLB:llä kuin polttaa, keuhkot kiittää ja pilvikin on "kirkkaampi".

Energiatasot on kyllä niin subjektiivisesti koettu asia että on aika perusteetonta sanoa "Kannabis poltettuna laskee energiatasoja". Ainakin itselläni sujuu polttelunkin jälkeen jooga, tai chi, seksi ja muut energiaa/flow-tilaa vaativat aktiviteetit vähintäänkin yhtä hyvin kuin selvänä.

macce
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja macce » 27.4.2012 15:39

homerider kirjoitti:Energiatasoja ei ole kuin atomeissa ja mikäli haluaa olla tuhoomatta keuhkojaan, niin voi syödä/vapottaa tuotteita myös.
Hyvä että lopetit, jos tosiaan alkoi ahdistamaan polttaminen kun sehän ei ole ideana varmaan kelläkään.
Tuosta että kannabis ei sovi keholle olen aivan eri mieltä, koska sehän sopii sille kuin avain lukkoon.. tietenkin ihmisen
oma psyyke ja mielenterveys on jokaisen oma asia/ongelma.

Oli pakko kirjottaa itteeni, kun ärsyttää tosi paljon noi ihme hihhuli uskomukset, mitkä ei perustu mihinkään muuhun
kuin itselle valehtelemiseen/valheelliseen tietoon.. mut jokainen tyylillään :doh: .

Toivottavasti en ruoki peikkoa....

-homerider

Tiedeuskovainen ateismijonneilu on eräänlaista hihhulointia.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.4.2012 16:59

Kannabis vaikuttaa niin eritavalla jokaiseen, ettei voi tietenkään yleistää niinkuin tein. Mutta kyllä se mun energiatasoja laskee ihan selvästi se yksikin jointti, sitten kun pilvi on hiipunut. Helposti menee pelkäksi poltteluksi sitten ku ei energiat virtaa päässä kunnolla enää muutako pilvessä.
Syömällä vois ollakkin ihan eri juttu. Selvinpäin on vaan niin paljon parempi olla, ettei kaipaa mitään päihteitä enään.

Duges

ViestiKirjoittaja Duges » 28.4.2012 7:59

Kyl itelläki saattaa pää levähellä kanssa oikee kunnolla jos on vaikka vuoden verran polttanut ja sitten sitä ei taas ole. Itelläni nuo kitkut ilmenee lähinnä vitunmoisena masentuneisuutena/arvottomuuden tunteena... Jotenki sitä vaa tuntee olevasa niin pieni ja yksin täällä.. Tästä sit saattaa seurata voimakkaitakin ahdistustiloja, ja saattaa näyttää seinälle nyrkkiä mutta joo....

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 28.4.2012 9:00

Kannabishan on rauhoittava aine. Mikäli totuttaa ruumiinsa ja mielensä saamaan tätä rauhoittavaa ainetta päivittäin, tulee rauhaton olo kun douppaaminen lopetetaan. Joillekin enemmän, joillekin vähemmän, joillekin ei oikein ollenkaan.

homerider

ViestiKirjoittaja homerider » 28.4.2012 10:57

Aa nyt tajusin ! Meinasitko tuolla energiatasolla motivaatiota varmaankin sen hippihölinän sijaan ?
Luulin että täällä pölisee taas joku kukasta flipahtanut hihhulipeikko, kun tuollaista termiä käytyt
joten pahoittelut !

Kyllähän se tietenkin on parempi olla ilman, jos ei tosiaan saa mitään aikaseksi tehtyä
kuitenkin elämään me ollaan tänne synnytty :).

Ps. Macce ihmisten luokitteleminen johonkin tiettyyn kategoriaan
on hyvin avarakatseista myös itsekkin tähän syyllistyin ja pahoittelinkin sitä !
Täytyy kyllä antaa pisteet hyvästä päättelykyvystä, kun sinun mielestäsi
ihminen joka ei usko energiatasoihin = ateisti + tiedeuskovainen.
Meillähän on täällä sherlock holmes foorumilla :lol: !

macce
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja macce » 29.4.2012 16:59

homerider kirjoitti:Ps. Macce ihmisten luokitteleminen johonkin tiettyyn kategoriaan
on hyvin avarakatseista myös itsekkin tähän syyllistyin ja pahoittelinkin sitä !
Täytyy kyllä antaa pisteet hyvästä päättelykyvystä, kun sinun mielestäsi
ihminen joka ei usko energiatasoihin = ateisti + tiedeuskovainen.
Meillähän on täällä sherlock holmes foorumilla :lol: !

Nuo mainitsemani asiat kulkevat yleensä käsi kädessä, röblems?

homerider

ViestiKirjoittaja homerider » 30.4.2012 11:53

Ei todellakaan kulje kädessä yleensä.. voipi olla että kun puhuit asioita yleisesti = tarkoitat itseäsi :wink:.
Ei tule mieleen edes yhtään uskontoa missä puhutaan energiatasoista, mutta kristinuskossa kylläkin
auroista (ihan eri asia).

Suosittelen myös avaamaan mielesi muillekkin mielipiteille, koska
suurin osa viesteistäsikin mitä selailin (näiden lisäksi.) niistää huokuu
sinun "kaikkitietävä" asenteesi.

Muutenkin lopeta tuo offtopic.. et ole kertaakaan kommentoinnut mitään asiallista
mikä liittyisi kannabikseen tai mielenterveyteen.. ja kyllä nytkin itse syyllistyin siihen,
mutta olen sentään asiaakin puhunut ennenkuin sinun piti alkaa egoilemaan täällä.

Glada Vappen!

-homerider

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.4.2012 15:05

No mun mielestä on tietynlaisia ilmiöitä mitä kehossa tapahtuu ja sitten on olemassa monenlaisia malleja joilla niitä voi yrittää kuvata, eikä sillä tarvi välttämättä uskon kanssa olla mitään tekemistä.(Miksi se usko ylipäätään sotketaan aina mukaan joka asiaan? Miksi pitäis mitään niin vakavasti ottaa?) Itse oon huomannu chakra systeemin omalla kohdalla melko toimivaksi malliksi. Kannabis tuntuu mulla heikentävän ylimpiä keskuksia ja vahvistaa alempia. Siitä voi sitten seurata kaikenlaista mitä ei normaalisti, jos keho on tasapainossa, tule.

macce
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja macce » 30.4.2012 18:38

homerider kirjoitti:Ei todellakaan kulje kädessä yleensä.. voipi olla että kun puhuit asioita yleisesti = tarkoitat itseäsi :wink:.
Ei tule mieleen edes yhtään uskontoa missä puhutaan energiatasoista, mutta kristinuskossa kylläkin
auroista (ihan eri asia).

Suosittelen myös avaamaan mielesi muillekkin mielipiteille, koska
suurin osa viesteistäsikin mitä selailin (näiden lisäksi.) niistää huokuu
sinun "kaikkitietävä" asenteesi.

Muutenkin lopeta tuo offtopic.. et ole kertaakaan kommentoinnut mitään asiallista
mikä liittyisi kannabikseen tai mielenterveyteen.. ja kyllä nytkin itse syyllistyin siihen,
mutta olen sentään asiaakin puhunut ennenkuin sinun piti alkaa egoilemaan täällä.

Glada Vappen!

-homerider

Et lukenut kovin tarkkaan, sillä ensimmäinen viestini tähän topikkin oli ihan asiallinen ja ontopic, taisit ihan itse aloittaa asiattomuudet ja näköjään aiot pysyäkkin sillä linjalla. Tiedän että nuoren (varsinkin kirjaviisaiden, lukiointellektuellien ja sellaisten) on välillä vaikea ymmärtää ja myöntää että joku tosiaan tietää enemmän vähän kaikesta. Varsinkin kun en jaksa perustella tarkkaan kaikkea jokaista vastaan vänkääjää varten, koska ei vaan maksa vaivaa. Monia tuntuu kiinnostavan enemmän miten asia on esitetty kuin itse asia, minua ei. Hyökkäsit sanaa "energiataso" vastaan ymmärtämättä mitä sillä tarkoitetaan, samoin taisi käydä tiedeuskovaisuuden kanssa, että kukahan täällä ei tiedä mistä puhuu? Minulla on tapana olla hiljaa jos en tiedä asiasta mitään.

En muuten katso kovin pahalla offtopiccia tällä alueella, mutta voisihan sitä lopetella.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”