Kuva

Miksi poltat kannabista?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Paikallinen pitkätukka
Viestit: 28
Liittynyt: 4.10.2011

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja Paikallinen pitkätukka » 9.5.2012 13:53

Noh, 12h päivät (koulu/iltatyöt) + viikonlopputyöt kasaa stressiä aika kiitettävän määrän. Kannabis tarjoaa ainakin minulle nopean ja helpon tavan poistaa ylimääräistä stressiä hartioilta, rentoutua ja pitää hauskaa. Ja kavereiden kanssa polttelu on myös paljon mukavampaa kuin ryyppääminen, aina tuli jotain ongelmaa ennen kuin alko vaihtui kannabikseen.

-Paras päihde :guru:
-Ei krapulaa (ehkä väärä sananvalinta, mutta varmaan ymmärrätte mitä tällä hain)
-Ei vaikuta työkykyyn/koulunkäyntiin
-Tekee myös tylsistä ja arkisista asioista ERITTÄIN mielenkiintoista ja mukavaa (siivous, tiskaaminen jne..) :D

Yksinkertaisesti sopii minulle :pimp:
"Its not good, alcohol. Herb is for the use of man."

"We must never be afraid to go too far, for truth lies beyond."

Avatar
Opic
Viestit: 390
Liittynyt: 9.5.2010

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja Opic » 9.5.2012 22:41

Parempi vaihtoehto kun alkoholi jonka mausta en edes tykkää. Vituttaa juoda litrakaupalla jotai paskan makusta juomaa, ennemmin ottaa yhet tai kahet kermaset äly hitit. :pimp:

Pulikoira

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja Pulikoira » 10.5.2012 22:45

Opic kirjoitti:Parempi vaihtoehto kun alkoholi jonka mausta en edes tykkää. Vituttaa juoda litrakaupalla jotai paskan makusta juomaa, ennemmin ottaa yhet tai kahet kermaset äly hitit. :pimp:

Sama täällä, lopetin oravanpyörä juopottelun 2½vuotta sitten, lihosin murrosiästä parikymppiseksi pelkällä ryypyllä 30kg, nykyään olen saanut nuo ylimääräiset kilot karistettua.
Eli vaihdoin alkoholin ja baariviikonloput rauhalliseen sauhutteluun syys-perjantai iltaisin, kun muut poijjat ja tytöt menivät tuhlaamaan satasiaan kossubattereihin seduloihin ja ottamaan dunkkuun snägärijonoon.
Eipä tuommonen meno enään nykyään kiinnosta.
Siitä tuo on jäänyt sitten päälle, nykyään enemmänkin harrastus ja nautintoaine. Tykkään urheilla,höpöttää/keskustella,meditoita yms pikkupaukuissa, jumittaminen neljän seinän sisällä ei ole hyväksi, ulos kaikki ja laittakaa savuamaan!. Kesä tulee.

Avatar
C-unit
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1940
Liittynyt: 13.4.2004

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja C-unit » 11.5.2012 7:35

-Pitääkseni hauskaa rennossa tunnelmassa kavereiden kanssa
-Yksin syventääkseni esim. elokuvista tai musiikista tulevia kokemuksia, tai pohdiskellakseni jotain elämässäni olevaa ongelmakohtaa erilaisesta näkökulmasta
-Syventääkseni kaljan aiheuttamaa päihtymystilaa
-Muuten vaan
"Then it came to me, what things in life are truly vital. Living to the fullest without being suicidal. I'd rather be a nobody than a foolish idol. It came to me what things in life are truly vital"

Med.Dr P
Viestit: 291
Liittynyt: 12.5.2009

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja Med.Dr P » 20.6.2012 21:10

Hatsitatti kirjoitti:Minusta on hienoa poltella kukintoa raakana odotella se tunne kun nousut saapuu ja siitä eteenpäin aivan uskomatonta, en tupakoi enkä käytä viinaa olutta jonkun verran kukinto vie voiton joka kerta, kiva poltella.


Minustakin on hauska poltella kukintoa raakana. Nykykäyttö vain ja ainoastaan lääkinnällistä, koska olen ns.vaivausukko. Käytän satunnaisesti
myös opiaatteja kipuun, kukkaa siksi etten anna yhteiskunnan tappaa minua lääkkeillä. That´s why and i like it! :wink:

Avatar
NeoVariable
1 tähti
1 tähti
Viestit: 83
Liittynyt: 14.6.2012

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja NeoVariable » 20.6.2012 23:37

Poltan sekä huviksi ja hyödyksi. Alkoholi on haitallisempaa, lihottaa (en laske mässyjä mukaan, if any :wink:), ja ei vaan yksinkertaisesti sovi AINAKAAN MULLE suurempina annoksina. Alkoholista tulee välissä fyysisesti huono olo, ja voi pitkäaikaiskäytössä passivoida liiaksi... Mikä onkin varsinainen ylläri, kun alkoholi on depressantti. :P Nuo ei-toivotut vaikutukset iskee enemmän päälle oluella/juomasekoituksilla, ja vähän vähemmän jos juo vahvaa kirkasta. Krapulaa en toisaalta pahemmin pode, ellen juo suurta annosta viinaa ja juomasekoituksia tms. sekaisin.

Kannabis tuntuu sopivan mulle — velvollisuudet hoituu, asiat tapahtuu, eikä tulevaisuus pelota. Se vahvistaa oman luonteeni positiivisia piirteitä, ja koko masennustausta katoaa omaan päättömyyteensä. Ainoa riippuvuus mikä mulla kannabikseen on muodostunut, on koomisella tavalla sosiaalinen riippuvuus... Mä oon kannabiksesta samalla tavalla riippuvainen kuin esim. hyvästä ruoasta, seurasta, tai musiikista. :wink:

Mutta aivan kuten hyvälle ruoallekin, osaan sanoa kannabikselle ei. En siis mielestäni ole millään tasolla sairas, vaikka joskus saatankin kaipailla polttoa (silloinhan sitä kaipailee, kun sitä ei ole). Samalla tavallahan sitä kaipaa esimerkiksi loitompana asuvan lapsuudenystävän seuraa, kun tyypin läsnäolo vaikuttaa positiivisella tavalla itseen ja omiin lähimmäisiin.

Sen lisäksi että polttelen, saatan juodakin vähän; yleensä pari kolme annosta, noin näön vuoksi. Siitä ei tule vielä paha olo, mutta se keventää ilmapiiriä, jos hiisailen alkoholimyönteisessä seurassa. Yleisesti ottaen kuitenkin pyrin välttelemään alkoholia, ja muutenkin elämään terveellistä elämää. Polttelua harrastan kausittain; savuttoman puolen vuoden päästä saatan hiisata vaikka viikon putkeen, joskaan mitenkään tavallista se ei ole.

To each his own, ja näin... En tuputa kannabista kenellekään, koska eräs itselle rakas ihminen koki saavansa kannabiksesta todella pahoja viboja. Kunnioitan hänen hyvää itsetutkiskelukykyä, ja toki itsekin lopetan polttamisen, mikäli se joku päivä alkaa rampauttamaan elämääni.


edit: ...Jos joku tarjoaa vaikkapa konjakkia, tai laadukkaita juomia, niin en irvistele. :D

sanas
Viestit: 41
Liittynyt: 30.4.2012

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja sanas » 21.6.2012 10:09

Poltan koska nautin siitä olosta, on rentoa ja hauskaa eikä seuraavana päivänä vituta yhtään, päinvastoin rento olo jatkuu seuraavana päivän vaikka ei polta. :)

Tämä meidän laillinen vaihtoehto alkoholi maistuu pahalta ja aiheutaa paskan olon, lisäksi olen tuntenut alkoholisteja jotka on siihen kuollut niin ei kiinosta tämä aine.

Vieras

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.6.2012 14:07

Sama syy kuin monella muulla, eli todettu alkoholi huonoksi ja pilvi hyväksi.
Kun tulee liikaa huonoja kokemuksia alkosta, niin ihan suosiolla lopettaa ton myrkyn käytön ja keskittyy miedompaan vaihtoehtoon eli budiin.

Ihan sairasta ettei suomessa saa käyttää sitä "päihdettä" mikä itselle sopii parhaiten. Alkoholi on hyvä juttu mutta pilveä käyttävät vain narkomaanit, huoh...
Näin pitkästä aikaa yhden tutun tossa ja hän kysyi käytänkö vielä aineita (pilveä siis), vastasin "miedompaa kuin sinä". Hän on perus juoppo joka tykkää olla humalassa mutta pilvi on paha asia, niiinpä niin
:roll:

Kannabis toimii myös todella hyvin unilääkkeenä. Kun illalla polttaa yhdet hitit niin nukkuu kuin tukki =)
Itse myös vihaan talvea (synkkyyttä, kylmyyttä, lunta) joten talvi ilman pilveä johtaisi vain masennukseen. :mrgreen:

Avatar
Eddwin
Viestit: 24
Liittynyt: 15.8.2011

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja Eddwin » 15.7.2012 1:50

Alkoholi näyttäytynyt viimevuosina olevan mulle huonoo.. kävelevä zombi lopputunneilla.

Mutta se ei enää haittaa ku ei tee edes mieli sillee enää - nim. mari laittanu asiat/aatteet järjestykseen ;) bless bless :guru:

Avatar
xtyukj
Viestit: 16
Liittynyt: 25.6.2012

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja xtyukj » 16.7.2012 13:48

1. Koska kannabis toimii mulla kind of lääkkeenä. (: Kaikki vainot ja muut skitsoilut häviää (päinvastainen vaikutus kuin mulle määrätyissä oikeissa lääkkeissä)
2. Alkoholi ei oo paras kaveri ja humalassa on perseestä
3. Voi vaan polttaa ja rentoutua himassa :lol:
Uliuliuli

rancor00
Viestit: 77
Liittynyt: 19.5.2011

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja rancor00 » 16.7.2012 21:21

Vuoden sisään kun lopetin ryyppäämisen ja vaihdoin hamppuun sain uuden työpaikan ja löysin puolisoni :). Ja kaveripiiristäni poistuivat rikokset ja hölmöilyt.

Nyt lopettamassa tupakointia hampulla , sain luvan hiisata (Vapottaa) niinpaljon kun haluan jos en polta tupakkaa ja vielä sisällä! Kyllä kannatti tommonen vaihtari.

Löysin myös rakkauteni luontoon ! Suosittelen! :pimp:
-hauska ja oivaltava allekirjoitus , joka stimuloi aivojasi uskomaan oivalluksen hauskuuden-

BongoKeke420
Viestit: 8
Liittynyt: 14.2.2012

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja BongoKeke420 » 19.7.2012 16:39

Koska teen musiikkia. Paukuttelen mpc:tä.

Avatar
Hatsitatti
Viestit: 590
Liittynyt: 13.2.2012

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja Hatsitatti » 20.7.2012 21:37

Vitun hauskaa olla ja punainen teksti vilkkuu pään päällä kiiitos kun saan kirjoittaa tämän kerran nyt se lähti.

Avatar
MasterNab
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2009

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja MasterNab » 23.7.2012 19:36

oldirty kirjoitti:Koska pystyn saakeli
päihtymään sillä ilman ongelmia.

Koska haluan jukolauti
välillä rentoutua helposti ja nopeasti.

Koska tiedän perkule
sen olevan itselleni paras päihde.

Koska ymmärrän helekutti
huumevalistuksen olevan huuhaata.


Hahhhah juuri näin.

Optimisti
Viestit: 96
Liittynyt: 12.11.2010

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja Optimisti » 24.7.2012 0:13

-rentouttava vaikutus
-alentaa mielestäni parempia estoja kuin känni
-lisää inspiraatiota kirjoitus harrastuksessa(ei aina mutta tyydyttävän usein)
-talvisin vie hermokivut pois,niistä periaatteessa eroon päässyt mutta kylmyys tuo ne takaisin.

uuno turhapuro
Viestit: 19
Liittynyt: 29.6.2012

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja uuno turhapuro » 24.7.2012 12:54

Koska en pidä humalasta ja tällä vähenee tupakointikin.

apophysis
Viestit: 246
Liittynyt: 25.3.2008

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja apophysis » 5.8.2012 17:56

Poltan / Polttaisin (jos olisi), koska:

Lisää inspiraatiota.
Ruoka maistuu paremmalta, ja lisäksi kiinnitän huomiota paremmin myös ruuan laatuun.
Aktivoi kehoa, pysyy terveenä ja jaksaa myös kuntoilla.
Kiinnittää paremmin huomiota haitallisiin asioihin, kuten tupakointi, alkoholi yms.
(Vähennän tupakointia tai lopetan jos päivittäin polttelen).
Musiikki kuulostaa paremmalta.
Lisää introspektiota, tuo esiin puolia itsestä joita on piilotellut tai kätkenyt jonnekin syvälle.

Jne.

Avatar
KHRepresents
Viestit: 20
Liittynyt: 5.8.2012

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja KHRepresents » 9.9.2012 0:27

Joku ylilautahörhö aloittanut :doh: mut eniwei..
Ensimmäistä kertaa kannabiksesta en edes muista, mutta sen verran on muistin kolkissa, että aloitin tämän thc-linjan jwh-018:lla.
Käyttö oli hauskaa, aika kului eikä sitä edes yksin halunnut vetää. Mutta kannabikseen koskiessani, tajusin, kuinka tukossa olin elämästä.
"Nyt loppui synteettiset!" sanoin muistaakseni. Mutta syyt, miksi tätä päihdettä vieläkin nautiskelen ovat:

-Inspiraation kasvu. Olen hyvin utelias kokeilemaan erilaisia asioita paukuissa.
-Maku on maistuva. Tykkään nuoleskella myös harzeja sormistani.
-Haju. Löytyy myös hamppusuitsukkeita :twisted: Niin nisti olen.
-Sosiaalisuus, tai yksinolo. Kumpikin käy. Kännissä yksin ollessa vain itkettää.
-Ja tietenkin vaikutukset. Näkymätön vanne pään ympärillä, lämpimät sykähdykset, lennokkaat ajatukset, hyväntuulisuus, jokaisen ruumiinosan
liikuttamisen jälkeinen euforia, seksuaalisuuden kasvu, ja ajatusmaailman laajentuminen, jopa selvinpäin ollessa. Helvetti, en tiedä, minkälainen
ihmisperse olisin ilman myssyä, olen tajunnut tämän pallon paskat ja hyvät puolet, olen syventynyt politiikkaan, olen luonnonläheisempi, ja alttiimpi
uusille musiikkityyleille. Eli yhteiskunnan jarruhippihörhö nro Uno! :mrgreen:
"A badly rolled joint is not art
A nicely rolled one is just an overkill"
-Unknown

Avatar
MasterNab
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2009

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja MasterNab » 11.9.2012 17:44

Se on se LÄÄKE... ei mulla muuta. :wink:

Ennalta ehkäisevä

Re: Miksi poltat kannabista?

ViestiKirjoittaja Ennalta ehkäisevä » 14.9.2012 12:43

Tässä 10 hyvää syytä polttaa.

10 faktaa lääkekannabiksen terveyshyödyistä
Julkaistu 27.09.2010

Kannabis voi helpottaa monien sairauksien oireita.Lääkekannabiksen käytön laillistamisesta velloo keskusteluita monissa maissa. Se ei ole ihme, sillä lääkekannabiksella on useissa tutkimuksissa havaittu olevan positiivisia vaikutuksia etenkin tiettyjen kroonisten sairauksien hoidossa.

Medicalinsurance.org -sivusto, joka tarjoaa tietoa sairausvakuutuksiin liittyvissä asioissa, kertoo lääkekannabiksen hyödyistä.

1. Yhdysvaltojen Kaliforniassa lääkärien raporttien mukaan lääkekannabiksella on voitu hoitaa jopa yli 300 000 migreenistä kärsivää potilasta.

2. American Association for Cancer Research –tutkimuskeskus on todennut lääkekannabiksen voivan hidastaa muun muassa keuhko-, rinta- ja aivokasvainten kasvua.

3. Lääkekannabiksen on todettu voivan auttaa tiettyjen kroonisten sairauksien oireisiin. Esimerkiksi ärtyvän suolen oireyhtymästä tai Crohnin taudista kärsivien oireet ovat helpottuneet lääkekannabiksella, sillä se voi lievittää pahoinvointia, alavatsakipua ja ripulia.

4. Tuoreimpien tutkimusten mukaan kannabiksen vaikuttava aine THC vähentää Alzheimerin taudin sairastumisriskiä ja mahdollisesti myös hidastaa jo alkaneen taudin etenemistä jopa tehokkaammin kuin perinteiset lääkkeet.

5. Joissain tutkimuksissa on saatu viitteitä siitä, että kannabis voisi tuoda helpotusta silmänpainetaudista eli glaukoomasta kärsivien oireisiin lievittämällä painetta.

6. Kannabis toimii lihasrelaksanttina ja sen on havaittu voivan auttaa spastisuuteen eli jäykkähalvaisuuteen.

7. Viimevuotisen Etelä-Kalifornian yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan kannabis toimii ADD- ja ADHD –sairauksien hoidossa hyvin, ja itse asiassa sitä voitaisiin pitää tutkimuksen mukaan jopa tarkkaavuushäiriöiden hoidossa käytettävien lääkkeiden vaihtoehtona. Kaiken lisäksi sillä ei havaittu tutkimuksessa olevan yhtään haittavaikutusta, joita ”perinteisen” lääkityksen kohdalla esiintyy. (Katso video tutkimuksesta)

8. Kannabis voi auttaa myös MS-taudin oireiden lievityksessä suojaamalla hermoja vahingoittumasta. Itse asiassa Iso-Britannian markkinoillakin on MS-taudin hoitoon tarkoitettu Sativex –niminen lääke, joka on suoraan peräisin kannabiksesta.

9. Voimakkaista PMS-oireista kärsivät naisetkin voivat joidenkin todisteiden mukaan hyötyä kannabiksesta.

10. Aivan kuten spastisuutta ja MS-tautia sairastavat voivat hyötyä lääkekannabiksesta, myös Touretten oireyhtymästä kärsivät voivat saada apua niin sanottuihin tic-liikkeisiin ja pakko-oireisesta häiriöstä kärsivät neurologisiin obsessiivisiin oireisiin.

Tohtori.fi kuitenkin muistuttaa, että Suomessa kannabiksen hallussapito, käyttö ja kasvatus ovat lailla kiellettyä. Lääkekannabiksesta koskevat lääkelain yleiset säädökset, mutta käytännössä kannabista ei lääkekäyttöön myönnetä kuin ani harvoin. Tällä hetkellä Suomessa on myönnetty stabiloitua lääkekannabista 12 henkilölle.

Kannabiksella on omat haittavaikutuksensa, joista kenties merkittävimpinä pidetään sen yhteyttä psykoottisiin sairauksiin sekä keuhkovaurioihin (poltettuna). Tosin kannabiksen osuus esimerkiksi skitsofrenian aiheuttajana on jossain määrin kyseenalaistettu parissa tutkimuksessa.

http://www.tohtori.fi/?page=5817524&id=3619613


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa