Kirje tullista

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
xcvb

Kirje tullista

ViestiKirjoittaja xcvb » 26.4.2012 16:39

Moro, tilasin pari viikkoa sitten 4g budia ulkomailta EU:n sisältä. Pariin viikkoon ei kuulunu mitään ja tänään tuli kirje tullista kutsua saapua kuulusteluihin rikoksesta epäiltynä. Tilasin tuotteet täysin anonyymisti tor -verkosta ja maksu tapahtui bitcoineilla eli tilitiedoissani ei ole muuta "epäilyttävää" merkintää kuin rahojen siirto bitcoin-centraliin, mistä bitcoineja voi jokainen internetiä käyttävä ostaa.

4g ku nyt ei hirveesti ole niin mietin kannattaako vaan myöntää koko juttu, vai kiistää kun eivät oletettavasti pysty mua syylliseksi ees todistaa? vai miten tarkkaan ne noita sitten tutkii, varmaa kuitenki vähä isommat saaliit mielessä eikä kansalaisten internetostokset... onko kellään mitään kokemuksia/hajua miten kannattais toimia?

Vieras

Re: Kirje tullista

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.4.2012 16:44

Kiistä kaikki. Tai valehtele että riidoissa jonkun kanssa tms. Keksi itse mutta KIISTÄ KAIKKI!

etelä-suomen_poika

ViestiKirjoittaja etelä-suomen_poika » 26.4.2012 16:49

ei pahalla mutta (kuka) idiootti makselee biteillä ja sanoo ettei voia yhdistää ja sit tunnustaa.... samantien vois soittaa kytille ja sanoo että juu mul o tulos tämmöne paketti et korjatkaa pois :?

(edit)
Viimeksi muokannut etelä-suomen_poika, 26.4.2012 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

xcvb

ViestiKirjoittaja xcvb » 26.4.2012 16:58

etelä-suomen_poika kirjoitti:ei pahalla mutta ketä idiootti makselee biteillä ja sanoo ettei voia yhdistää ja sit tunnustaa.... samantien vois soittaa kytille ja sanoo että juu mul o tulos tämmöne paketti et korjatkaa pois :?

sellanen idiootti joka ei oo varma tullin rikostorjunnan toimintamenetelmistä.

KEimo_

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 26.4.2012 17:58

etelä-suomen_poika kirjoitti:ei pahalla mutta ketä idiootti makselee biteillä ja sanoo ettei voia yhdistää ja sit tunnustaa.... samantien vois soittaa kytille ja sanoo että juu mul o tulos tämmöne paketti et korjatkaa pois :?

Ei pahalla, mutta mä en oikeasti tiedä mitään vammasempaa asiaa, kuin toi ketä -sanan käyttö aivan vitun väärässä paikassa.
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

NotSNot

ViestiKirjoittaja NotSNot » 26.4.2012 18:49

KEimo_ kirjoitti:...

Ei pahalla, mutta mä en oikeasti tiedä mitään vammasempaa asiaa, kuin toi ketä -sanan käyttö aivan vitun väärässä paikassa.
Tässä on KUNNOLLINEN vastaväite. Karmaa antaisin ellei aihe olisi aivan turha. :lol:
Ja yksi neuvo näköjään annettu. Ei sitä enempää kyllä tarvitsekkaan neuvoa.
Kiistät vain nätisti kaiken. Laitat siiiiiistit vaatteet päälle. Rentun näköinen saa varmemmin sakot.
Siemenissä ainakin hyvä itävyys! 60 siemenestä 60 vesilasin pohjalla jo! :D

Doc

ViestiKirjoittaja Doc » 26.4.2012 21:28

Sanovat että bitcoin-maksut olisivat anonyymejä, ja toi koko bitcoin-hommeli on vielä suht uutta, joten vois olettaa etteivät pysty todistamaan sun syyllisyyttä, kuitenkin vain 4g:sta kyse, joten tiedä kuinka paljon viitsivät ruveta resursseja käyttämään asian tutkimiseen, mut ei mitään varmaa tietoa tosiaankaan. Jos päätät kiistää koko homman, niin tuuthan tänne kertomaan sitten jälkeenpäin että pystyivätkö todistamaan syyllisyytesi? Olisi ihan mielenkiintoista tietää.
"Assumption is the mother of all fuckups."

etelä-suomen_poika

ViestiKirjoittaja etelä-suomen_poika » 26.4.2012 22:35

bitcoineilla maksettaessa koko homma on anonyymiä, mutta eipä sillä oo mitää välii ku eihä ne tiiä mistä se kirje on tullu eli osais yhdistääkkään sitä maksua siihen. Mutta siis tietty koko homma kiistettään ku ei siitä ees tuu mitää pahempaa jos puhut paskaa niille päi naamaa :? et oo ikinä kuullukkaa koko kirjeestä, eipä niillä oo mitää todisteita että ketä sen on tilannu. Nääki keskustelut löytyy sataan kertaa täält :?

macce
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja macce » 26.4.2012 23:46

Tärkein asia viranomaisten kanssa tekemisissä ollessa on aina kiistää kaikki. :guru: Myöntäminen ei hyödytä sinua mitenkään, mutta heitä kyllä ja sitä he tietysti yrittävätkin. Tunnustus on helpoin tapa "ratkaista rikos".

MaZa1

ViestiKirjoittaja MaZa1 » 27.4.2012 0:37

Eiks sen pitäs olla itsestään selvää et mitään ei myönnetä. Paitsi ehkä se et saavuit paikalle ajallaan. Paitsi jos tulee tiukka tilanne ni kiistät myös sen.
Bla..bla blabla bla..bla?

Shark Attack

ViestiKirjoittaja Shark Attack » 27.4.2012 5:36

xcvb kirjoitti:Moro, tilasin pari viikkoa sitten 4g budia ulkomailta EU:n sisältä. Pariin viikkoon ei kuulunu mitään ja tänään tuli kirje tullista kutsua saapua kuulusteluihin rikoksesta epäiltynä. Tilasin tuotteet täysin anonyymisti tor -verkosta ja maksu tapahtui bitcoineilla eli tilitiedoissani ei ole muuta "epäilyttävää" merkintää kuin rahojen siirto bitcoin-centraliin, mistä bitcoineja voi jokainen internetiä käyttävä ostaa.

4g ku nyt ei hirveesti ole niin mietin kannattaako vaan myöntää koko juttu, vai kiistää kun eivät oletettavasti pysty mua syylliseksi ees todistaa? vai miten tarkkaan ne noita sitten tutkii, varmaa kuitenki vähä isommat saaliit mielessä eikä kansalaisten internetostokset... onko kellään mitään kokemuksia/hajua miten kannattais toimia?

Tilasit Budia?
Sun maksus on varmaan mennyt ihan ok, anonyyminä.
Mut kuin ajattelit ettei tullin koira haista Budia?
Mä en jaks kuin ihmetellä, kuin ihmiset yrittää tullin läpi kuskata aineita? Voiko sen varmempaa kärähtämistä toivoo?
En pilkkaa, enkä moiti, mut siis oikeesti? Kun siellä on koulutetut ihmiset ja koulutetut koirat.
Meillä kävi tuos taas muuan päivä sit semmmonen koira...hehtaarihalli, mut erehtymättä se haistaa kaikenlaisten öljy-, bensa- ja muiden huurujen läpi sen, mihin se on koulutettu.
Budi on niin vahvojen öljyjen ja muiden tuoksuaineiden peitossa, et pitäs olla aikas ihmepakkaus, ettei tihku läpi.

Mut joo, myönnä älä mitään.Sanot et kaverit teki pilan?

Vainaja

ViestiKirjoittaja Vainaja » 27.4.2012 9:56

Kiistät kaiken, niin helppoa se on.
Omissa tapauksissa on saapunut Tullista selvityspyyntö tuotteesta johon on vain jätetty vastaamatta
tarkoittaen "minä en tiedä mistään mistään, tehkää sille paskalle mitä huvittaa".
Sun tapauksessa menet kuulusteluihin (jos tosiaan tosiaan kuulustelu) ja kiistät kaiken,
ne on voimattomia sua vastaan.
All your bud are belong to me.

cvb

ViestiKirjoittaja cvb » 3.5.2012 17:24

Tänään oli kuulustelut. Kiistin heti alussa tietäväni paketista yhtään mitään. Tullimies kysyi selvitetäänkö helpomman vai vaikeamman kautta.. Valitsin vaikean ilman asianajajaa ja kiistin kaiken, joka lopulta osoittautuikin helpommaksi tieksi.. Ainakin mulle :) Oli kieltämättä aika kiusallinen tilanne, kun selvästikkin molemmat tiesi et kyl mä sen paketin oon tilannut. Eipä vaan voinut äijä mitään, vaikka aluks pelotteli että lähettäs hakemaan konekkin himasta tutkittavaks. Olisin kyllä voinut hakea, sillä forkkasin koneen juurikin sen varalta..

Eli eikun tilaamaan lisää ja tarvittaessa sitten taas kiistämään kaikki? ^^

Doc

ViestiKirjoittaja Doc » 4.5.2012 14:49

cvb kirjoitti:Tänään oli kuulustelut. Kiistin heti alussa tietäväni paketista yhtään mitään. Tullimies kysyi selvitetäänkö helpomman vai vaikeamman kautta.. Valitsin vaikean ilman asianajajaa ja kiistin kaiken, joka lopulta osoittautuikin helpommaksi tieksi.. Ainakin mulle :) Oli kieltämättä aika kiusallinen tilanne, kun selvästikkin molemmat tiesi et kyl mä sen paketin oon tilannut. Eipä vaan voinut äijä mitään, vaikka aluks pelotteli että lähettäs hakemaan konekkin himasta tutkittavaks. Olisin kyllä voinut hakea, sillä forkkasin koneen juurikin sen varalta..

Eli eikun tilaamaan lisää ja tarvittaessa sitten taas kiistämään kaikki? ^^

Bitcoins FTW! :twisted: :laugh:
Ihan hyvä tietää että bitcoinit on näinkin käteviä.
"Assumption is the mother of all fuckups."

J4F

ViestiKirjoittaja J4F » 4.5.2012 16:15

Mutta mitä vittua, pitää se nyt järkeä käyttää ja tilata kaikki tälläiset poste restantteen, vaikka Bitcoineja käyttäisikin.

cvb

ViestiKirjoittaja cvb » 8.5.2012 13:11

J4F kirjoitti:Mutta mitä vittua, pitää se nyt järkeä käyttää ja tilata kaikki tälläiset poste restantteen, vaikka Bitcoineja käyttäisikin.

Poste Restanteen? Miksi helvetissä tilaisit huumeita tai vastaavia laittomia tuotteita sinne, kun kaikkihan sen nyt tajuaa, että jotain hämärää siinä on, kun ei ole kotiosoitteeseen uskallettu tilata... Ja sitä paitsi, harva myyjä edes suostuu Poste Restanteen lähettämään juurikin sen takia. Mua ainakin kuumottais helvetisti hakea joku budipaketti Poste Restantesta ku ei tiiä yhtää kuin kauan se siellä on haissut..

betoni

ViestiKirjoittaja betoni » 10.5.2012 20:34

cvb kirjoitti:...

Poste Restanteen? Miksi helvetissä tilaisit huumeita tai vastaavia laittomia tuotteita sinne, kun kaikkihan sen nyt tajuaa, että jotain hämärää siinä on, kun ei ole kotiosoitteeseen uskallettu tilata... Ja sitä paitsi, harva myyjä edes suostuu Poste Restanteen lähettämään juurikin sen takia. Mua ainakin kuumottais helvetisti hakea joku budipaketti Poste Restantesta ku ei tiiä yhtää kuin kauan se siellä on haissut..

No onhan se nyt ihan vitusti järkevämpää tilata poste restanteen, yleinen harhaluulo että kaikki poste restanteen tilaajat olisi jotenkin ''hämärää'' jaksaa naurattaa. :laugh: Kyllä sitä käyttää ihan normaalitkin ihmiset vai meinaatko et olisi ihan hämärähommia varten perustettu? :D Ja jos kuumottaa että paketti haisee postissa niin ehkä ei kannata tilata sellaista pakettia joka haisisi ihmisen nenään tai tilata ollenkaan. Kyllä sitä useampi ihminen käsittelee tuli se paketti poste ressuun tai kotiosoitteeseen.

ARVI

ViestiKirjoittaja ARVI » 11.5.2012 15:25

Posterestante, on ihan yhtä turvallinen tapa hommata aineita, kuin tilata ne himaan, siinä tapauksessa, että tulli sattuu hoksimaan tai sit vaan koira hoitaa leikkinsä.

Postilla edelleenkin on kamerat, eikä kyllä mikään estä lukuisin muinkin keinoin seuraamasta, kuka tekee ja mitä.

stonedrunk

ViestiKirjoittaja stonedrunk » 11.5.2012 16:13

betoni kirjoitti:...Kyllä sitä käyttää ihan normaalitkin ihmiset vai meinaatko et olisi ihan hämärähommia varten perustettu?

Sehän on kodittomia varten.
Jos sulla on oma osoite ja silti tilaat poste restanteen, niin kyllä se valitettavasti on hämärää.

macce
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja macce » 11.5.2012 16:53

Jos tilaa paketin omalla nimellä tai hakee postista itse, poste restantesta ei ole mitään hyötyä. Haittaa ennemmin koska poste restanteen tilaaminen tosiaan on hämärää jos omistat osoitteen. Turhaa säätöä siis. Jos paketti on epäilyttävä ja jää tulliin syyniin, niin kyllä se lisää epäilyksiä jos on menossa poste restanteen.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”