Ikää on kertynyt jo liki 50v ja sitä myöten kokemustakin löytyy suunnilleen kaikesta mahdollisesta, mutta ei kuitenkaan huumaavien aineiden osalta mistään muusta kuin alkoholista.
Mediassa kannabistuulet ovat olleet jo pidemmän aikaa niin positiivisia, että ajattelin rohkaistua ja kokeilla. Tuttavapiiristä ei alan harrastajia löydy, joten toivon täältä irtoavan vastauksia muutamiin kysymyksiin.
1.) Mihin minun tulee kiinnittää itse tuotteessa huomiota tavatessani torin kautta löytämäni myyjän, jotta kusetetuksi tulemisen riski olisi mahdollisimman vähäinen? Miltä kauppatavaran tulee näyttää ja haista, jos on kyse nimenomaan "kukan" ostamisesta?
Mitä nämä "vakuumissa olevat" ja "jatketut" versiot ovat mistä näkee joskus puhuttavan?
2.) Onko olemassa jotain hyviä aloittelijalajikkeita tai vastaavasti "älä nyt helvetissä ainakaan xyz-lajiketta kokeile" -listaa? Löytyykö jostakin jotain koostetta eri lajeista ja niiden yleisistä ominaisvaikutuksista?
Tarkoituksena on hakea satunnaista vapautumista arjen rutiineista illan päätteeksi ja tietenkin samalla hyvää fiilistä, mutta ei mitään 3 tunnin rupeamaa suu auki sohvalla.
3.) Aika useassa paikassa on sanottu aloittelijalle sopivaksi annokseksi noin 0,1g. En omista noin tarkkaa puntaria, enkä ajatellut tätä tarvetta varten sellaista hommata, joten minkä verran kukintoa tuo suunnilleen mahtaa olla fyysisesti?
4.) En ole ajatellut aluksi hommata myöskään minkäänlaista silppuria, joten mikä on kätevin tapa muokata kukinto loppukäytettäväksi ja mitä siinä tulee ottaa huomioon?
5.) Polttaminen on ilmeisesti aika simppeli käyttötapa, mutta kun en tupakkaa normaalisti polta, niin mitä muita vaihtoehtoja minulla on, olettaen että en ajatellut hommata mitään ihmeellisiä varusteita kokeilua varten? Polttaminen ei siis ole täysin poissuljettu vaihtoehto, eli kunhan kartoitan tässä varmuuden vuoksi muutkin optiot.
6.) Jos olen oikein käsittänyt, niin leipominen on yksi vaihtoehto, mutta mistä löytyy simppeleitä kukkamuffinssireseptejä yksinasuvalle poropeukalolle?
7.) Aika monet pitävät kauppapaikalla minimimääränä viittä grammaa, joka on ainakin alkuun ilmeisesti melko suuri pussukka. Miten pitkään kukinnot säilyvät ja miten niitä tulee säilyttää?
8.) Jos päädyn polttelemaan, niin mitä tarvikkeita vähintään tarvitsen? Sätkäkaperia ainakin, mutta onko niiden suhteen jotain suosituksia jne? Entä mitä muuta tarvitsen?
9.) Kuinka vahvasti poltettu kannabis haisee ympäristössä/vaatteissa? En halua pössytellä asunnossa sisällä, joten pohdiskelen tässä sitä kuinka kauaksi metsään pitää hiihtää.
10.) Jotain muita vinkkejä, sana on vapaa…
Kiitos vaivannäöstä arvon pössyttelijät.
joka tulee mieleen: Monet juo viinaa "unohtaakseen huolet". Ei onnistu hyvin hampun kanssa, päinvastoin. Hamppua voi toki käyttää apuna omien murheiden kohtaamisessa ja käsittelyssä, mutta se lienee edistyneiden harrastajien heiniä - jos sanonta sallitaan...