Kannabiksen vaikutus

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.7.2014 19:23

Heips.

Kannabiksen vaikutukset.. Miten te ne koette? Minusta tuntuu että kokemani vaikutukset eivät vastaa nykyään läheskään tätä vallitsevaa ajatusta siitä mitä se on. Yleinen kuva käyttäjästä kun on jotain tasoa hihittelevä hippi mutta en ole itse kokenut enää tuota tunnetta vuosiin, vaikka olen pitänyt jopa 1-2 vuoden taukojakin. Ymmärrän kyllä tämän valtavirran saaman kuvan käyttäjästä ja se on aika tarkka, mutta jostain syystä omat käyttökokemukset ovat nykyään hyvin erilaisia. Nykyään pilvessä hyvin harvoin edes naureskelen kaikkelle tyhmälle ja omituiselle, mitä ennen kuitenkin tein, vuosia sitten. Nykyään pilvessäoloni on aikalailla vain mietiskelyä, vie todella omituisiin mutta samalla myös mielenkiintoisiin ajatuksiin. Tänäänkin jointin poltettuani makasin vain sängyllä 2 tuntia silmät kiinni ja mietin elämän mysteereitä, ja näin visuaaleja pitämällä silmät kiinni. Visuaaleja joita voin ohjailla ajatuksillani. Kannabis on kyllä aina ollut minulle mielestäni hyvin psykedeelinen kokemus mutta mielestäni tuo psykedeelinen puoli on vain voimistunut entisestään. Onko kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia/Miten sinä koet kannabiksen vaikutukset?

Vieras

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.7.2014 21:56

Ollut kyllä psykedeelistä. Pitkään ollut, että ajatukset lähtevät vaan niin lujaa, että pakko päästää arkisesta minästä irti. Helvetisti töitä joutuu tekee et saa pidettyy mielen kurissa. Ja sitten ne tunteet vatsassa ja muualla :| huh. Nykysin sit harvoin enempää kerralla poltankaa.

Avatar
dethh
Viestit: 184
Liittynyt: 22.10.2010

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja dethh » 8.7.2014 15:25

Irti päästäminen ei vaadi hirveitä töitä, vaan se pitää vaan oivaltaa. Miksi yrittää väkisin pitää mieli kontrollissa, kun irti päästäminen on paljon vapauttavampaa ja helpompaa?

Ja takaisin topicciin: Kyllä itsekin olen iän karttuessa alkanut huomaamaan kannabiksen psykedeelisyyden. Vaikutus riippuu myös käyttömääristä ja seurasta. Yksin usein pääsee juuri seikkailemaan omiin ajatuksiin, mutta kavereiden kanssa tai tietokoneella dataillessa kannabis lähinnä rentouttaa minua.

Vieras

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.7.2014 23:49

dethh kirjoitti:Irti päästäminen ei vaadi hirveitä töitä, vaan se pitää vaan oivaltaa. Miksi yrittää väkisin pitää mieli kontrollissa, kun irti päästäminen on paljon vapauttavampaa ja helpompaa?


Ei se ole helpompaa. Muistin vuoksi ei voi päästää..

Avatar
dethh
Viestit: 184
Liittynyt: 22.10.2010

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja dethh » 9.7.2014 15:13

Vieras kirjoitti:...

Ei se ole helpompaa. Muistin vuoksi ei voi päästää..


Kertoisitko tuosta vähän enemmän?
“If you don’t smoke cannabis, you may spend your evening balancing your checking account. If you do smoke cannabis you may spend your evening contemplating the causes of the Greek Renaissance.” -Terence McKenna

Vieras

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.7.2014 20:54

dethh kirjoitti:...

Kertoisitko tuosta vähän enemmän?


Muiston arkiminästä on täydennyttävä,.

Avatar
Fuckmuffin
1 tähti
1 tähti
Viestit: 340
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja Fuckmuffin » 10.7.2014 11:30

Vieras kirjoitti:...

Muiston arkiminästä on täydennyttävä,.

Oletko oikeasti ollut osin jopa päättänyt käyttää jopa mennä haluta tehdä näyttää enemmän?

Avatar
dethh
Viestit: 184
Liittynyt: 22.10.2010

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja dethh » 10.7.2014 15:45

Vieras kirjoitti:...

Muiston arkiminästä on täydennyttävä,.


Taidat olla vähän hakoteillä nyt..
Muistot ja minuus vääristyy aina tunnetilojen mukaan ja muutenkaan muulla ei ole väliä, kuin Tällä hetkellä. Ei se irti päästäminen ole vaikeaa, kun elää hetkessä.

Suosittelen tutustumaan Terence McKennan ja Alan Wattsin spiikkeihin esim. youtubessa. Antaa paljon uusia perspektiivejä elämälle.
“If you don’t smoke cannabis, you may spend your evening balancing your checking account. If you do smoke cannabis you may spend your evening contemplating the causes of the Greek Renaissance.” -Terence McKenna

Vieras

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.7.2014 19:25

Alan Watts... that's a new name... Mistä sitten päästetään irti?

Avatar
dethh
Viestit: 184
Liittynyt: 22.10.2010

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja dethh » 10.7.2014 20:29

Vieras kirjoitti:Alan Watts... that's a new name... Mistä sitten päästetään irti?


"Trying to define yourself is like trying to bite your own teeth. - Alan Watts"

Suosittelen kuuntelemaan niitä spiikkejä, niin ehkä se vastaus voi löytyä sieltä. Se sinun pitää kuitenkin itse oivaltaa.
“If you don’t smoke cannabis, you may spend your evening balancing your checking account. If you do smoke cannabis you may spend your evening contemplating the causes of the Greek Renaissance.” -Terence McKenna

Vieras

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.7.2014 23:43

Fuckmuffin kirjoitti:...
Oletko oikeasti ollut osin jopa päättänyt käyttää jopa mennä haluta tehdä näyttää enemmän?


Olen oikeasti ollut osin jopa päättämässä.

Avatar
Iron lung
Viestit: 588
Liittynyt: 15.9.2008

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja Iron lung » 12.7.2014 1:59

Vieras kirjoitti:Muiston arkiminästä on täydennyttävä,.

Itse ainakin osittain allekirjoitan tuon.
Toki on pirun hauskaa olla välillä päihtynyt (kun on sopiva tilanne), mutta alkoholin vaikutus on lyhyt, pintapuolinen ja pahin jälkiseuraus on max. päivän krapula.
Näkemyksiä tai ajatuksia ei tule sen kummemmin pohdittua taikka kyseenalaistettua.

Kannabis vaikuttaa paljon syvemmin tunnetasolla sekä ajatustasolla, jolloin tavallaan "arki-/työ minä" jää osittain taka-alalle, mikä taas ei ole välttämättä se kaikista toivottavin sivuvaikutus, sillä ainakin nopeatahtisessa myyntityössä pitää pystyä olemaan sosiaalinen vaikkei sitä luonnostaan olisikaan. Myös keskittyminen saattaa olla päivän-parin ajan hieman kevyemmissä kantimissa ja tämä tottakait vaikuttaa tulokseen mikä taas johtaa pienempiin provikoihin ja mahdollisesti stressiin.
Okei; noin kärjistetty ei oma tilanteeni ole.

En tiedä, mitä vieras tarkoittaa arkiminällä, mutta itse koen sen jotakuinkin seuraavasti:
"ARKIMINÄ":
Tavalliset rutiinit ja jutustelut jäävät viimeisimpinä tapahtumina alitajuisesti mieleen, jolloin on helppo palata seuraavana päivänä työhön/kouluun/sivariin/armeijaan tms, kun käytännössä muistaa mihin on jäänyt sosiaalisissa kontakteissa.
Tuhdit savut edellisenä iltana johtaa itselläni siihen, että vähintäänkin aamupäivään asti mennään sumussa, jolloin normaali jutustelu tuntuu olevan työtä. Mielessä ei ole niinkään työkavereitten kanssa suunniteltava illanvietto vaan jotain diipimpää ja yksityiskohtaisempaa settiä. Ei siinä väärää ole, mutta ei siitä tilasta välttämättä hyödykkään.

Näin se arkiminä ei yhtenä päivänä etenekään polkua pitkin vaan pysähtyy ja käy puun takana kusella tullen hetken aikaa hieman jäljessä kunnes taas spurttaa siihen missä "pitäisi" olla.

Tälle bullshitille ei ole lähteitä eikä muutakaan konkreettista matskua.
Lähinnä omaa mutua ja fiiliksiä.

Terveisin

Oravanpyörän asukki
Let me fuck up your mind, please.

Vieras

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.7.2014 1:25

Alkuaikoina kannabis oli mulla todellakin psykedeelistä. Oli noin kolmas kerta, olin palannut viikon reissulta, ottanut kuppia ja oli nukkumaanmenoaika. Kaverilla oli kuitenkin toiselta kaverilta saatua jotakin mujua. Yksi rizlan koko jointti poltettiin puoliksi. Aluksi alkoi tuntua, kuin huone, jossa poltimme olisi ollut erillään jossain tyhjyydessä, kaikki mitä oli. Ulkona hämmästelin kaiken tarkkuutta, mm. puun uskomatonta kolmiulotteisuutta jokaisene lehteneen. Musiikki kuljetti minua kävellessäni talon sisällä. Sammutin valot ja kaikki hohkasi himmeää sinistä. Meillä oli hienoa juttelutuokioa kaverin kanssa, joka alkoi silmissäni muuttua erilaisiksi persooniksi.

Myöhemmin yksin valveilla ollessani sohvasta ja tapeteista erottui erilaisia kuvia ja kuvioita. Niissä näkyi mm. monstereita, jotka elivät ja irtosivat pinnoista muuttuen kolmiulotteisiksi, muuttuen hyvin nopeaa tahtia. Aloin panikoitua. Se oli ensimmäinen kerta, kun pelkäsin sekoavani ja tripin jäävän päälle. Pelkäsin kuollakseni. Silmät kiinni pelkäsin hukkuvani valtaviin maailmoihin. Aloin hiljalleen rauhoittua ennen nukahtamista. Seuraava päivä oli rauhallinen. Olin melko sisäänpäin kääntynyt ja mietin, että kunpa illalla jo saisi taas kannabista.

Avatar
dethh
Viestit: 184
Liittynyt: 22.10.2010

Re: Kannabiksen vaikutus

ViestiKirjoittaja dethh » 14.7.2014 19:30

Haluan lisätä tähän topicciin erittäin hyvän lainauksen, jonka bongasin tästä http://mic.com/articles/93081/magic-mus ... ign=social artikkelista, jota en vain itse osannut kuvailla:

"The less focused we are on ourselves, the more open minded we become."
“If you don’t smoke cannabis, you may spend your evening balancing your checking account. If you do smoke cannabis you may spend your evening contemplating the causes of the Greek Renaissance.” -Terence McKenna


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa