Kuva
Arvoisa mainostaja, haluatko mainoksesi paraatipaikalle? Ota yhteyttä

Toleranssi ja lääkkeen riittävyys.

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Toleranssi ja lääkkeen riittävyys.

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.8.2014 17:32

Heipä hei kaikki kokeneemmat kannabiksen tupruttelijat?

Nyt kaivattaisiin näkemystä tälläiseen tilanteeseen:

Olen aloittanut käyttämään kannabista (lääkkeenä) masennukseen, jalan lieviin hermokipuihin ja alkoholin korvaajana (olen ex-holisti ja nyt 42 vuotias). Käyttöä on jatkunut nyt vajaa kaksi vuotta ja ongelmia ei ole esiintynyt lainkaan, päinvastoin.
Käyttömääräni ovat n.8g/pv (volcanosta ja bongista)+välillä satunnaisesti isoja 10g-30g kaakoita (noin kerran kaksi viikossa). Tälläisessä käytössähän toleranssit nousevat taivaisiin, mutta onko aivan "normaalia", että ihminen kuitenkin tälläisten määrien olessa kyseessä kykenee käymään töissä ja muutenkin hoitamaan asiansa kunniallisesti?

Tarkoitan sitä, että pystyykö näistä määristä päättelemään onko minulla jokin "epätasapaino" pääkopassa (selvinpäin), kun suurin osa kavereistani jotka polttelevat pitävät määriäni aivan kohtuuttomina ja ihmettelet miksi se ei passivoita tai lamaa minua lainkaan? Olen jatkuvassa THC-pöllyssä hyvin virkeä, motivoitunut ja elämä maittaa hienosti.

Kasvatan itse lääkkeeni (pääsääntöisesti korkean THC-omaavia sativaisia hybridi lajikkeita), mutta ongelmaksi on muodostunut myös se, että 8-9kasvia ei tahdo riittää edes omaan käyttöön. Täten joudun olemaan välillä ilman ja tämä on varsin ikävää :( Käytän myös kaiken lehtimateriaalin ja varret (rasvassa haudutetut ja suodatetut) oraalisesti.

tumee

Re: Toleranssi ja lääkkeen riittävyys.

ViestiKirjoittaja tumee » 28.8.2014 1:32

En tiedä tiedä, mutta jos oikeasti hiisaaa joka vitun päivä 8G, niin huh huh. Itse en henkisesti enkä fyysisesti pystyisi tuohon.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.8.2014 9:06

@OP

Terve vain!

Reilu 20v poltellut säännöllisen epäsäännöllisesti, ja kyllähän tuo sinun käyttömääräsi kuulostaa kovin kohtuuttomalta.

Tosin et maininnut muista elintavoista mitään, mutta jos polttelet jotain puhdasta sativaa ja pidät ruokavalion puolesta esim. itseäsi ketoosissa, niin kyllähän tuo yhden sativa lajikkeen "korkealentoinen" pilvi saattaa muodostua lähes normaaliksi oloksi. Et myöskään maininnut, että onko sulla jotain lääkitystä, jota saattaa blokata tai muuttaa juttua.

Jos pidät vähän toletaukoa ja vaihdat vaikkapa vahvemmin indica pohjaiseen herbiin.

Mutta juu, jos poltat aina yhtä ja samaa puhdasta sativaa, saatika sitten että muita mainitsemiani reuhaehtoja myös toteutuu, niin kyllähän se nuin saattaa mennä.

Vaihtoehdot fiiliksiin _todella karkeasti_ on:

mind high, mind stone, body high, body stone ja näiden yhdistelmät. 100% sativa on mind high, body high - energized.

Siinä missä sitten kunnon jumi indica on se toinen pää. Tuossa siis tosi karkeasti tuommoinen "vaikutusjako". Tähän päälle sitten lajikekohtaiset / fenokohtaiset spessut esim. euforia, paranoia jne.

Enpä itsekkään "puhtailla" sativoilla todellakaan mene "jumiin", kyllähän se efekti täysin päinsvastoin menee - kunnes on hiisannut koko päivän ja uni tulee luonnostaankin jo.

Mutta eipä sitä huvita hyvää päivää aloittaa millään tykillä indicallakaan.

Summasummarum: sulla on tolet korkealla ja polttelet energiaa antavaa kamaa (+ne mitä et maininnut)

Daimion
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Daimion » 28.8.2014 9:32

Sen verran itsekkin tahtoisin kuulla, että sekoitatko nyt cbd ja thc-käsitteet?
Kerrotko mitä lajikkeita yleensä on kasvamassa? Jotain korkean cbd% omaavia
lajikkeita voit polttaa todella suuria määriä pääsemättä määräänsä enempää pilveen
koska cbd blokkaa osittain thc:n vaikutusta. Durban poisonia esimerkkinä noista
miedoista sativoista sai ihan huolella hiisata ennen kuin kolahti. Lääkekäytössä sillä
lajikkeella tuo 8-10g/pv ei olisi edes mikään käsittämätön määrä.
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?

Kasvipena

ViestiKirjoittaja Kasvipena » 28.8.2014 9:41

Kyllä näkisin, että sinulla taitaa olla aika hyvä balanssi päässä jos tuollaiset määrät menee heittämällä. Ei ihan joka jamppa pysty samaan! :)

Ei läheskään, mut kerta sulle maistuu, niin anna mennä vaan!

Huonovointisimmat meistä ei pysty kannabista edes haistamaan, niin jo tulee huono olo tai ikävää fiilistä!

Onnea ja menestystä!

EDIT: Ainiin rankalla käytöllä se onkin toinen fiilis kun tottuu määriin totta tosiaan. :yes:
Viimeksi muokannut Kasvipena, 29.8.2014 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.8.2014 10:41

Kiitos kovasti vastauksista!

Elintavoista:
Syön nykyään kohtuullisen terveellisesti (erityisesti paljon kasviksia, pähkinöitä ja kalaa), mutta kyllä sitä epäterveellisempää kamaakin tulee välillä puputettua. Mutta en siis karppaa, enkä ole kasvissyöjä, kunhan hieman katson mitä suuhuni tungen. Punainen lihakin maistuu hyvin..

En käytä nykyään mitää lääkkeitä (kokemusta on erittäin pahasta PKV-lääkekoukusta, masareista ja neurolepteistä (ketiapiini) sillä jouduin ihan laitos hoidossa vierottautumaan näistä synteettisistä huumeista. Aikaa tästä on noin 3vuotta. Olen myös lopettanut tupakoinnin/nikotiinin käytön sekä kofeiinin.

Harrastan sulkapalloa ja lenkkeilyä eikä oma kannabislääkitykseni ole haitannut näiden harrastamista lainkaan. Työni on kohtuullisen vastuullista ja sosiaalista eikä ongelmia ole sielläkään esiintynyt.

Lajikkeista joita käytän:
Kuten kerroinkin niin yleensä laitan kasvamaan joka rundiin pääsääntöisesti sativaisia hybridilajikkeita. Nyt on tulossa nebulaax2, grapefruittia, red dragonia, PPP:tä, AK-48:sia, Trainwreckiä ja Greencrackiä ja yksi Nortti (jos haluan tipauttaa itseni/saada kunnon mässyt). Eli tiedän kyllä miten indicaiset kasvit vaikuttaa, mutta en juurikaan niistä pidä.
En ole koskaan edes kasvattanut (enkä edes maistanut) mitään puhtaita sativoita enkä korkean CBD:en omaavia lajikkeita.

Mielenkiinnosta kuulisin lisää jos joku osaisi näiden tietojen perusteella kertoa "mikä minussa mahtaisi olla vikana"? Vai onko ylipäätään mikään. Eikös kannabis kuitenkin vaikuta kaikkiin aika yksilöllisesti. Näin olen siis käsittänyt, tosin en todellakaan ole mikään asiantuntija näissä hamppuasioissa.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.8.2014 18:36

Vieras kirjoitti:Kiitos kovasti vastauksista!

Mielenkiinnosta kuulisin lisää jos joku osaisi näiden tietojen perusteella kertoa "mikä minussa mahtaisi olla vikana"? Vai onko ylipäätään mikään. Eikös kannabis kuitenkin vaikuta kaikkiin aika yksilöllisesti. Näin olen siis käsittänyt, tosin en todellakaan ole mikään asiantuntija näissä hamppuasioissa.

Mielenkiinnosta todettakoon, että anna kavereiden ihmetellä vain.

Sulla vaikuttais olevan homma hanskassa ja mitä katselin noita lajikkeitasi, niin aika tykkiä tavaraahan siellä näyttää olevan.

Kuten aiemmin vihjattu: sulla on tolet kohdallaan ja hyvin moni muukin asia kohdillaan jne.

Eipä syytä huoleen siis: sanoppa vaan kavereilles, että ette muuten polta mua pöydän alle vaikka perjantai onkin.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.8.2014 19:17

Vieras kirjoitti:

Muutenvaan tai lääketieteellisessä mielessä vuosia jatkuneet "isot" päiväannokset pudottavat semmoiset viikonloppuhöpöttäjien
termit, kuten toleranssi, riippuvuus, tms. melko tehokkaasti pois sanavarastosta. Se on ihan normaalia.

An0n
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja An0n » 29.8.2014 22:38

Viihdekäyttö ja lääkekäyttö ovat kaksi eri asiaa. Jos jatkuvasti käyttää kannabista, ei se enää toimi samalla tavalla. Juuri kuten Daimion ylempänä sanoi, muut kannabinoidit alkavat blokkaamaan THC:n vaikutuksia. Kun reseptorit ovat täynnä, ei ole merkitystä, vaikka kuinka lisäisi annostusta. Hyvä puoli on, että kannabiksesta ei voi saada yliannostusta. Viihdekäyttäjän tärkein ohje on, että vähemmän on enemmän, kunhan vain panostaa päivän/illan ensimmäisten laatuun. Jos liioittelee, ei toimi enempää, alkaa vain väsyttämään ja tulee pöhnä.
Il est l’heure de s’enivrer!
Pour n’être pas les esclaves martyrisés du Temps ... Baudelaire: Le Spleen de Paris

Julkkiskuvat vuotivat jo – sinäkin voit olla alasti pilvessä (Laura Manninen, Taloussanomat 4.9.2014)
Tout pour la dolce vita!

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.8.2014 23:51

An0n kirjoitti:Viihdekäyttö ja lääkekäyttö ovat kaksi eri asiaa.
Mitä eroa?

An0n kirjoitti: Jos jatkuvasti käyttää kannabista, ei se enää toimi samalla tavalla.
Miten toiminta muuttuu?

An0n kirjoitti:Juuri kuten Daimion ylempänä sanoi, muut kannabinoidit alkavat blokkaamaan THC:n vaikutuksia.
Alkavat blokkaamaan THC:n vaikutusta?

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.8.2014 0:07

An0n kirjoitti:Kun reseptorit ovat täynnä, ei ole merkitystä, vaikka kuinka lisäisi annostusta.
Itseasiassa annoksen lisäys menee kehoon ja vaikuttaa ajan kanssa.
An0n kirjoitti:Jos liioittelee, ei toimi enempää, alkaa vain väsyttämään ja tulee pöhnä.
Sori pilkun viilaus. Siis nukahtaa.

laiho
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja laiho » 30.8.2014 0:52

Kasvipena kirjoitti:
Huonovointisimmat meistä ei pysty kannabista edes haistamaan, niin jo tulee huono olo tai ikävää fiilistä!

Näitäkin päiviä on. Joskus vituttaa jo haju eikä tee mieli edes koskea.

editoidaan; sen verran että onneksi ne on harvassa.
-Zlatan on vain ihminen. Samalla lailla kuin valkohai on vain kala.-

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.8.2014 9:23

Kiitoksia edelleen vastauksista ja omista näkemyksistänne! Ilmeisesti minussa ei siis ole mitään perustavanlaatuista vikaa vaikka käyttöni on sellaista kuin se nyt on. Harmillisen hankalaa on aiheesta saada kunnollista informaatiota meillä Suomessa.

Mitä tuo tarkoittaa, että reseptorit ovat täynnä ja ylimääräinen poltto menee kroppaan josta se vaikuttaa myöhemmin?

Itse olen kokenut, että pakollisen toletauon jälkeen (tämä siis siksi koska poltto on välillä yksinkertaisesti loppu) kun aloitan uudelleen lääkitsemään itseäni, niin toleranssit nousevat kattoon jo 1-2 viikon kuluessa. Tämän jälkeen ei ole juurikaan merkitystä (päihtymisen kannalta) paljonko savutan. Jos juon esimerkiksi korkeilla toleilla 40-50g kukkakaakaon, niin lopputulos on vain nukahtaminen (ei mikään älytön päihtymyksen tunne). Tämä on tullut kahdesti testattua..

Esim. arki työaamuina on hyvin tavallista, että saatan nopealla tahdilla bongista imaista 5x0.3g, myöhemmin ruokatauolla sitten jointti tai pari ja kotiin tullessa sitten volcano+bongi laulaa siihen saakka kunnes nukahdan (aikalailla tarkkaan kokonaisuudessaan se 8g/pv). Ainoastaan aamun ensimmäiset tuntuvat ihan vähän (päihdyttävästi) ja senkin kesto on vain puolentunnin luokkaa muuten oloni on täysin tavallinen (virkeä, motivoitunut ja positiivinen).

Olen myös pohtinut, että mitä eroa viihdekäytöllä, ongelmakäytöllä ja lääkekäytöllä on jos päiväannokset ovat kuvaamani kaltaiset? Eihän näillä poltto määrilläni mistään viihteestä voi puhua kun päihtymyksen tunnetta ei esiinny, eikä ongelmakäyttö termikään oikein tunnu sopivan koska niitä ongelmia ei vaikuta yksinkertaisesti tulevan. Ainoastaan persoona ja perspektiivi ylipäätään elämää kohtaan on hiukan muuttunut vaikutuksen alaisena.

Pakollinen toletaukokaan ei tunnu lainkaan pahalta (vaikka esiintyykin hikoilua, ruokahaluttomuutta ja kevyttä äreyttä noin viikon ajan) sillä oikeiden huumeiden (alkoholi, bentsot, opparit, masarit, ja lyrica) aikoinaan aiheuttivat sen kaltaisia vieroitusoireita jotka eivät edes hampun kanssa ole samalta planeetalta. Lääkkeitä söin siis siksi kun lääkärit yrittivät auttaa minua masennuksen/ahdistuksen kanssa, kunnes huomasin joutuneeni todelliseen kuseen :doh:

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”