Nyt sitten poliisit tekivät uuden kotietsinnän sillä perusteella että lähistölle tehtiin murto ja poliisi oli niin nopeasti paikalla että epäilevät tekijän vielä olevan alueella + minulla oli keittiössä valot palamassa klo. 4 aamulta.
Tapahtuma eteni niin, että ovelle tultuaan poliisit ensin kysyivät.
1, saako tulla sisään. (vastasin että ei saa tulla ilman hyvää syytä ja kotietsintämääräystä; klo oli todellakin 4 aamulla ja minulla oli kaikenlaista yksityiselämää koskevaa tietoa ja tavaraa avoimesti näkyvällä pitkin asuntoa)
2, onko ketää muita paikalla.(ei ollut) ja
3, onko sinulla kotieläimiä(ei ole)
Poliisit selvästi provosoituivat kun kieltäydyin päästämästä heitä sisälle ja ilmoittivat hakevansa määräyksen.
Yksi poliiseista vihjasi että vanhemmat saattais kuulla mun kasvattelujutuista mitkä on vielä esitutkinnassa.
Lisäksi poliisit sanoivat että heidän(puhuva) koira ilmoitti heille että kukaan sivullinen ei ole poistunut alueelta ja että sä oot ainoo kenellä on valot päällä.
Koska minulla ei ollut mitään varsinaisesti laitonta kämpillä enkä halunnut poliisien jatkavan kyseistä keskustelua rappukäytävässä naapurien ja mahdollisesti vanhempieni kuullen(asuvat naapurissa) päästin heidät etäiseen.
Eteisessä poliisit totesivat alle puolessa minuutissa kämppääni astumisesta että mun kengissä on rikospaikalta peräisin olevan koiran karvoja(koska sullahan ei sellasta oo! nalkkiin jäit! RIKOLLINEN!)
Tämän jälkeen poliisit sano että kotietsintämääräys on annettu ja yhtä-äkkiä poliisien määrä asunnossani lisääntyi kahdella eli yhteensä viiden poliisin vahvuuteen.
Sitten alkoi syytökset törkeästä varkaudesta, vuosien kakusta ja tivaaminen siitä missä mun murtotyökalut on.
Järjestelivät kaikki paikat uusiksi, kaatoivat mun ruukkusorasäkin tyhjään ruukkuun kastelematta soraa. Penkoivat ilmanvaihtokavanat ja lattiakaivot läpi. Teltasta eivät löytäneet kasveja ja asunnossa ei ollut kun laillisten kasvien siemeniä.
Herkkupeppuinen naispoliisi huomasi vajaan gramman valmiit budisetit pöydällä ja kaato ne mun pöydällä olleeseen kynälaatikkoon sanomatta sanaakaan asiasta.

Sama naispoliisi oli myös porukan ainoa joka uskalsi olla samaa mieltä mun kanssa julkisesti kun ilmoitin mielipiteeni kotietsinnän perusteiden asianmukaisuudesta laumajohtajalle.
Ainoana takavarikoituna esineenä oli mun kengät. Ottivat mut mukaan asemalle ja pistivät selliin odottamaan että kuulustelijat tulee töihin. Ottivat DNA:n, valokuvat ja sormenjäljet ennen kuin päästivät vapaaksi. Kuulustevakin poliisi oli sitä mieltä että tehty kyllä liian heppoisin perusten kyseinen etsintä.
Murron kohteen omistajalle poliisit oli eka menny kertomaan että niillä on epäilty ja se on sisäpiiriläinen(olin joskus aikaisemmin tehnyt jotain työntapaista kys. yritykselle rahallista korvausta vastaan) ja sitten peruivat kaikki puheet päivän mittaan.
Mihinkäs kaikkeen tässä nyt on syyllistytty kenenken toimesta?