Kuva

Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Poliisin uhri

Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Poliisin uhri » 12.12.2014 2:04

Elikkäs olen aikaisemmin jäänyt kerran kiinni kotikasvatuksesta ja hUimausaineiden tilaamisesti verkosta, tunnustin mitä ei ollut kiistettävissä ja pääsin kuulustelun jälkeen vapaaksi.

Nyt sitten poliisit tekivät uuden kotietsinnän sillä perusteella että lähistölle tehtiin murto ja poliisi oli niin nopeasti paikalla että epäilevät tekijän vielä olevan alueella + minulla oli keittiössä valot palamassa klo. 4 aamulta.

Tapahtuma eteni niin, että ovelle tultuaan poliisit ensin kysyivät.
1, saako tulla sisään. (vastasin että ei saa tulla ilman hyvää syytä ja kotietsintämääräystä; klo oli todellakin 4 aamulla ja minulla oli kaikenlaista yksityiselämää koskevaa tietoa ja tavaraa avoimesti näkyvällä pitkin asuntoa)
2, onko ketää muita paikalla.(ei ollut) ja
3, onko sinulla kotieläimiä(ei ole)

Poliisit selvästi provosoituivat kun kieltäydyin päästämästä heitä sisälle ja ilmoittivat hakevansa määräyksen.
Yksi poliiseista vihjasi että vanhemmat saattais kuulla mun kasvattelujutuista mitkä on vielä esitutkinnassa.
Lisäksi poliisit sanoivat että heidän(puhuva) koira ilmoitti heille että kukaan sivullinen ei ole poistunut alueelta ja että sä oot ainoo kenellä on valot päällä.

Koska minulla ei ollut mitään varsinaisesti laitonta kämpillä enkä halunnut poliisien jatkavan kyseistä keskustelua rappukäytävässä naapurien ja mahdollisesti vanhempieni kuullen(asuvat naapurissa) päästin heidät etäiseen.
Eteisessä poliisit totesivat alle puolessa minuutissa kämppääni astumisesta että mun kengissä on rikospaikalta peräisin olevan koiran karvoja(koska sullahan ei sellasta oo! nalkkiin jäit! RIKOLLINEN!)

Tämän jälkeen poliisit sano että kotietsintämääräys on annettu ja yhtä-äkkiä poliisien määrä asunnossani lisääntyi kahdella eli yhteensä viiden poliisin vahvuuteen.

Sitten alkoi syytökset törkeästä varkaudesta, vuosien kakusta ja tivaaminen siitä missä mun murtotyökalut on.

Järjestelivät kaikki paikat uusiksi, kaatoivat mun ruukkusorasäkin tyhjään ruukkuun kastelematta soraa. Penkoivat ilmanvaihtokavanat ja lattiakaivot läpi. Teltasta eivät löytäneet kasveja ja asunnossa ei ollut kun laillisten kasvien siemeniä.

Herkkupeppuinen naispoliisi huomasi vajaan gramman valmiit budisetit pöydällä ja kaato ne mun pöydällä olleeseen kynälaatikkoon sanomatta sanaakaan asiasta. :pimp:
Sama naispoliisi oli myös porukan ainoa joka uskalsi olla samaa mieltä mun kanssa julkisesti kun ilmoitin mielipiteeni kotietsinnän perusteiden asianmukaisuudesta laumajohtajalle.

Ainoana takavarikoituna esineenä oli mun kengät. Ottivat mut mukaan asemalle ja pistivät selliin odottamaan että kuulustelijat tulee töihin. Ottivat DNA:n, valokuvat ja sormenjäljet ennen kuin päästivät vapaaksi. Kuulustevakin poliisi oli sitä mieltä että tehty kyllä liian heppoisin perusten kyseinen etsintä.

Murron kohteen omistajalle poliisit oli eka menny kertomaan että niillä on epäilty ja se on sisäpiiriläinen(olin joskus aikaisemmin tehnyt jotain työntapaista kys. yritykselle rahallista korvausta vastaan) ja sitten peruivat kaikki puheet päivän mittaan.


Mihinkäs kaikkeen tässä nyt on syyllistytty kenenken toimesta?

Poliisin uhri

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Poliisin uhri » 12.12.2014 2:08

Unohtui mainita; kotietsintäpöytäkirjan mukaan etsintä olisi määrätty toimitettavaksi puoli tuntia ennen kuin poliisit edes tulivat ovelleni, vaikka sisään tullessa sanoivat vasta nyt hakevansa määräystä.

LED
Viestit: 52
Liittynyt: 10.3.2012

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja LED » 12.12.2014 8:20

Eipä tuossa taida olla mitään laitonta poliisin puolelta.

flora420
Viestit: 768
Liittynyt: 13.11.2013

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja flora420 » 12.12.2014 10:22

Itse tekisin kyllä ison haloon tästä. Tai muuten kohta kaikkia epäillään rikoksesta kenellä on kotona valot päällä. :doh:

Avatar
Falseangel83
Viestit: 152
Liittynyt: 9.4.2013

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Falseangel83 » 12.12.2014 10:33

Ei muutakuin yhteyttä lakimieheen ja sitä kautta lähteä asiaa viemään eteenpäin.
Jah preserve my soul

LED
Viestit: 52
Liittynyt: 10.3.2012

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja LED » 12.12.2014 10:59

LED kirjoitti:Eipä tuossa taida olla mitään laitonta poliisin puolelta.

Hiukan täytyy vetää sanoja takaisin kun tarkemmin kertomuksesi luin.
Tuo, että poliisi suoritti kotietsinnän koska sinulla oli valot kämpässä ei taida riittää perustelluksi syyksi epäillä sinua rikoksesta,

Tee kantelu eduskunnan oikeusasiamiehelle, kantelun voi tehdä netissä ja on maksuton: http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.p ... /index.htx

Poliisin uhri

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Poliisin uhri » 12.12.2014 16:37

Asiasta toimitettu selvityspyyntö käräjäoikeuteen tänään. Ensiviikolla kuulemma istuntoa todennäköisesti.

Avatar
Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 2439
Liittynyt: 29.1.2008

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 12.12.2014 16:46

^Kerropa sitten miten kävi. Tsemppiä! :)
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

terppana
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2011

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja terppana » 13.12.2014 13:34

Poliisi saa luultavasti vain pienet nuhtelut. Mutta tsemppiä paljon sinne ja mielenkiinnolla odotellen jatkoa :)

Jännä

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Jännä » 14.12.2014 3:59

Nyt on kyllä jännää! Pidähän meidät päivitettynä täällä. Jossei homma mene mihinkään niin olisiko lehdistöön yhteydenotto mahdollinen?

Poliisin uhri

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Poliisin uhri » 15.12.2014 22:15

Edustaja hommattu, edustajalla selvää visiota jutun etenemisestä, aikoo anoa lykkäystä kun alunperin tälle viikolle istunto-aika.

Korvauksia kuulemma tiedossa ja kaikki laskut valtion piikkiin.

Avatar
laiho
1 tähti
1 tähti
Viestit: 795
Liittynyt: 28.2.2004

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja laiho » 15.12.2014 23:46

Poliisin uhri kirjoitti:
Herkkupeppuinen naispoliisi huomasi vajaan gramman valmiit budisetit pöydällä ja kaato ne mun pöydällä olleeseen kynälaatikkoon sanomatta sanaakaan asiasta. :pimp:


Nämä fantasiat sikojen tekemistä palveluksista on aina yhtä hauskaa luettavaa. Termi "herkkupeppuinen" vielä kruunaa koko stoorin.

Oliko kevennys vai aliarvioiko aloittaja kenties lukijoidensa älyllistä kapasiteettia?
-Zlatan on vain ihminen. Samalla lailla kuin valkohai on vain kala.-

Vieras

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.12.2014 0:25

Oliko kevennys vai aliarvioiko aloittaja kenties lukijoidensa älyllistä kapasiteettia?

Jotenkin ne setit pääty väsäriltä kynien sekaan kotietsinnän ainakana enkä itse kauhean montaa syytä keksi miten tai miksi näin kävisi.. Eipäs tullut mieleen lähteä jälkeenpäin kyselemään asiasta erikseen.

Bahama

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Bahama » 25.12.2014 20:07

Noni,
pääset ulkomaille kun korvaukset tulevat. Minne ajattelit mennä? Muista lähettää postikortti paikalliselle steissille. Käy etukäteen onnittelemassa kumppaniasi ja kysy myös häneltä minnepäin maailmaa hän haluaisi.
Chillii reissuu.. 8)

Avatar
leeevi
1 tähti
1 tähti
Viestit: 207
Liittynyt: 4.5.2007

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja leeevi » 5.1.2015 9:19

Kokemukseni mukaan poliisi ei syyllistynyt mihinkään väärään. Toisinkuin monet uskovat, ei meilläpäin poliisi tarvitse minkäänlaista kotietsintä-lupapaperia, toisinkuin jenkkilässä. Ja jos aivan tarkkoja ollaan, kenet tahansa saa lain mukaan ottaa kiinni kolmeksi päiväksi, kunhan poliisi on temmannut hatustaan jonkun, minkätahansa, vaikka kuinka absurdin syyn epäillä rikoksesta, josta maksimirangaistus on vähintään 6kk vankeutta.

Vieras

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.1.2015 11:44

leeevi kirjoitti:Kokemukseni mukaan poliisi ei syyllistynyt mihinkään väärään. Toisinkuin monet uskovat, ei meilläpäin poliisi tarvitse minkäänlaista kotietsintä-lupapaperia, toisinkuin jenkkilässä. Ja jos aivan tarkkoja ollaan, kenet tahansa saa lain mukaan ottaa kiinni kolmeksi päiväksi, kunhan poliisi on temmannut hatustaan jonkun, minkätahansa, vaikka kuinka absurdin syyn epäillä rikoksesta, josta maksimirangaistus on vähintään 6kk vankeutta.


Siis puollatko sinä nyt tällaista?!

Vieras

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.1.2015 11:49

Kukaan ei saa rikkoa oikeutta.

Avatar
leeevi
1 tähti
1 tähti
Viestit: 207
Liittynyt: 4.5.2007

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja leeevi » 5.1.2015 15:10

En missään nimessä puolla, kerroin vaan omakohtasista kokemuksista ja mitä finlexiin perehtynyt, olen kuitenkin saanut oman osani virkavallan perseilystä...

Avatar
lizzy
Viestit: 732
Liittynyt: 31.8.2014

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja lizzy » 8.1.2015 13:04

Käyttäisitte mielummin suomalaista todellisuutta kuvaavia sanoja; käräjävääryys, vääryydenkäynti jne.

Avatar
Squid
Viestit: 236
Liittynyt: 10.8.2008

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Squid » 8.1.2015 16:04

Mitenkäs tässä nyt sitten kävikään lopulta? Updatea asian suhteen kaipaa varmasti muutkin kuin minä vain.
Sweettooth, Darkstar, Sour Bubble BX3
One Small Step For HerbalKind, One Giant Leap For PotheadMind =)))


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa