Kuva

Allerginen kannabikselle??

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Avatar
Spena
Viestit: 235
Liittynyt: 17.7.2014

Re: Allerginen kannabikselle??

ViestiKirjoittaja Spena » 10.2.2015 5:35

Raimoa lainatakseni.

"Kädet tahmassa, jumissa kun saksiin kukkia
Tekisi mieli imeskellä sormia
mutta jätän väliin etten saa mitään bakteeria"

Avatar
Iron lung
Viestit: 588
Liittynyt: 15.9.2008

Re: Allerginen kannabikselle??

ViestiKirjoittaja Iron lung » 13.2.2015 23:31

Hampster kirjoitti:...

Tätä ei itselläni esiintynyt heti alusta alkaen, mutta vuosien varrella täysin samat oireet vaivaa kun kasvien kanssa touhuaa reilummin esim kaatopäivänä. Aivastelua, kutinaa, pitkähihainen pakko olla päällä jos käden työntää puskiin jne.

"Mukava" kuulla etten oo ainoo. Pelkäsin jo, että kukissa ollut jotain vialla vaikka huuhdellut huolella ja varmistanut ettei oo hometta tms.
Kertakäyttöhanskoja suosittelen vahvasti. Ja silmiin ei helvetti pidä koskea, ei lopu koskaan se kutina.
Let me fuck up your mind, please.

Avatar
Bingi
Viestit: 16
Liittynyt: 2.9.2014

Re: Allerginen kannabikselle??

ViestiKirjoittaja Bingi » 14.2.2015 1:04

Sitä kutsutaan heinänuhaksi. :pimp: Nenä toisinaan alkaa vuotamaan, kun touhuaa kukkivien kasvien kanssa. Välillä tulee myös hetkellistä kutinaa iholle, jos se sattuu osumaan nuppuihin. Tämä ei kuitenkaan ole mikään vakio, sattuu vaan sillon tällön tämmöinen reaktio. Jännästi myös vuoti nenä, kun oli tietokonepöydällä budipurkki ja kaikki kyhäykset pitkin päivää siinä. Tietty voi johtua monesta syystä, mutta budien jatkuva käsittely oli aikalailla järkevin selitys.

naapuri
Viestit: 19
Liittynyt: 18.4.2008

Re: Allerginen kannabikselle??

ViestiKirjoittaja naapuri » 8.12.2016 9:05

Vanha lanka mutta ei oo muutakaan. Itse kanssa huomannut aivastelua ja silmien kutinaa silloin tällöin. Luin jostain että voi aiheuttaa myös ihokontaktissa oireita, joten kokeilin hieroa pientä määrää kukintoa kämmensyrjään. Parin minuutin sisällä alkoi hieman polttelemaan ja tuli pieniä rakkuloita, mutta meni ohi suht nopeasti. Vähän samanlainen reaktio kuin nokkosesta, mutta miedompi.

Kotsmo
Viestit: 100
Liittynyt: 27.3.2017

Re: Allerginen kannabikselle??

ViestiKirjoittaja Kotsmo » 15.8.2017 13:42

flora420 kirjoitti:
Puuhis kirjoitti:Lähetetty 6.2.2015 17:10:
...

Vaikuttaa joo, sillontällön esiintyy lievää punotusta, ja välillä saattaa pupillit olla erikokoset ku normaalisti. :foil:
----------
Lisätty 3 minuutin jälkeen:

... Anteeks ehkä tyhmä kysymys, mut mitä ihmeen pölyä sun kukissa on? Ei mulla ainakaan oo, pitäisköhän ottaa imuri ja moppi käteen ja siivota se kämppä?


"Pöly" joka syntyy kun murskaa / grindaa budit? Ehkä siitepöly kenties? Siitä pölystä ne allergiaoireet tuleekin kun käsittelee kuivaa kukkaa...


Itse ainakin nyt olen varma että omat oireilut johtuu varmasti hartsista, ihan kun siitepölyä oltais pölläytetty oikeen kunnolla naamalle, nokka rupee vuotaan kun niagaran putous ja silmät vuotaa ja punottaa :lol:

mendo
Viestit: 3
Liittynyt: 14.8.2017

Re: Allerginen kannabikselle??

ViestiKirjoittaja mendo » 17.8.2017 10:30

Itelläkin ollu samaa ongelmaa :/ Lukenu huhuja että vois johtua ravinteitten sisältämistä kaikista kemikaaleista nämä oireet. Pitäs melkein testata luomulla että miten sitten olis asian laita ..

reaktioton

Re: Allerginen kannabikselle??

ViestiKirjoittaja reaktioton » 7.4.2018 2:10

Taidatte käsitellä poikakasveja kun siitepölyallergioita saatte. Vaihtakaa suosiolla tyttöihin ;-)

Avatar
räsänen
Viestit: 425
Liittynyt: 30.10.2012

Re: Allerginen kannabikselle??

ViestiKirjoittaja räsänen » 19.5.2018 16:00

Mulla on paljon erilaisia allergioita, osa enemmän tai vähemmän pahoja. Joskus asunnossa jossa kasvatetaan, silmät muuttuu heti punaiseksi ja nokka alkaa vuotaa, ilman siis että olisin polttanut mitään. Käynyt jo useampaan otteeseen, allergialääkkeen ottaessa oireet lievenee huomattavasti.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa