Kuva

Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.3.2015 19:07

Olen perustamassa Hamppupuoluetta. Tarvitsen rohkeita ihmisiä, jotka uskaltavat esiintyä omalla nimellään kannabiksen täyslaillistamisen puolesta.

Nimeni on Seppo Rautavirta.

Pinerapple
Viestit: 63
Liittynyt: 3.2.2015

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 21.3.2015 19:15

Vieras kirjoitti:Olen perustamassa Hamppupuoluetta. Tarvitsen rohkeita ihmisiä, jotka uskaltavat esiintyä omalla nimellään kannabiksen täyslaillistamisen puolesta.

Nimeni on Seppo Rautavirta.


Seppo hei, aate on hyvä, mutta et sä voi lähtä politiikkaan sillä että sun keulakuvana on joku huumeen laillistaminen.. Tai voit, mutta se on ajan ja rahan haaskausta. Tässä maassa on paljon isompiakin ongelmia kuin sen huumelainsäädäntö. Ota ny hyvä mies joku oikea asia pääasiaksi (kuten työttömyys) ja aja hampun DEKRIMINALISOINTIA sen ohessa, jos haluat jotain oikeaa muutosta saada aikaan.

Tietenki jos ei realistiset tavoitteet kiinnosta niin jatka vaa samaa rataa.

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 21.3.2015 19:33

Pinerapple kirjoitti:...

Seppo hei, aate on hyvä, mutta et sä voi lähtä politiikkaan sillä että sun keulakuvana on joku huumeen laillistaminen.. Tai voit, mutta se on ajan ja rahan haaskausta. Tässä maassa on paljon isompiakin ongelmia kuin sen huumelainsäädäntö. Ota ny hyvä mies joku oikea asia pääasiaksi (kuten työttömyys) ja aja hampun DEKRIMINALISOINTIA sen ohessa, jos haluat jotain oikeaa muutosta saada aikaan.

Tietenki jos ei realistiset tavoitteet kiinnosta niin jatka vaa samaa rataa.


Kiitos mielipiteestäsi Pinerapple. Etsin ihmisiä, jotka ovat tämän asian takana ja uskaltavat ajaa asiaa eteenpäin rohkeasti. Toki tulen perustelemaan, kuinka kaikki sitten tapahtuu käytännössä.

Eli ne, jotka ovat asiasta kiinnostuneita, niin laittakaa viestiä.

Kiitos.

Pinerapple
Viestit: 63
Liittynyt: 3.2.2015

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 21.3.2015 19:38

Seppo Rautavirta kirjoitti:...

Kiitos mielipiteestäsi Pinerapple. Etsin ihmisiä, jotka ovat tämän asian takana ja uskaltavat ajaa asiaa eteenpäin rohkeasti. Toki tulen perustelemaan, kuinka kaikki sitten tapahtuu käytännössä.

Eli ne, jotka ovat asiasta kiinnostuneita, niin laittakaa viestiä.

Kiitos.


Joo no ei siinä, en ole aatetta vastaan. Onnea matkaan :)

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 22.3.2015 16:39

Eli ne ihmiset, joille esim. Jeesus, Gandhi, Martin Luther King, Nelson Mandela tai kuka tahansa vastaava henkilö on tuttu jossain määrin, niin olkaa rohkeita ja tulkaa messiin. Pelko on hyvä voittaa, jos sellaista vielä jonkun sisältä löytyy.

Tehdään koko hommasta avointa touhua, niin eihän sille kukaan sitten mahda mitään. Ekaks voi tulla turpaan, mut sit vaan ylös takas taistelemaan Gandhi-style :D, eli väkivallaton vastustaminen kunniaan.

Mitään lupiahan ei sinänsä tarvii kysellä keltään muulta, kuin itseltään.

Mitä Gandhi teki, kun britit oli kieltäny intialaisilta oman suolan tekemisen?

Toivottavasti täältä Hamppufoorumilta löytyy ainakin pari rohkeaa ihmistä, joita kiinnostaa radikaalimuutos asioihin.

Avatar
Hiisaajahemuli
Viestit: 211
Liittynyt: 11.9.2014

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Hiisaajahemuli » 22.3.2015 16:46

"Hei tää mun aate on verrattavissa Gandhin saavutuksiin. Jeesus tukisi mua. Tukekaa tekin Martin Luther Kingia tukemalla mua!" Okei, Seppo, ehkä pieni tolebreikki voisi olla paikallaan :laugh:

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 22.3.2015 17:43

Hiisaajahemuli kirjoitti:"Hei tää mun aate on verrattavissa Gandhin saavutuksiin. Jeesus tukisi mua. Tukekaa tekin Martin Luther Kingia tukemalla mua!" Okei, Seppo, ehkä pieni tolebreikki voisi olla paikallaan :laugh:


Kiitos Hiisaajahemuli mielipiteestäsi ja vinkistä.

Etsin kuitenkin ihmisiä, jotka ymmärtävät tasan tarkkaan mitä tarkoitan.

Tule myöhemmin megeen Hiisaajahemuli.

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 22.3.2015 19:57

Täältä löytyy fabo-osote. Pistäkää sana levii.

https://www.facebook.com/hamppupuolue

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 27.3.2015 5:32

Onko täällä kukaan SKY:n jäsen, joka haluaisi tulla mukaan perustamaan hamppupuoluetta?

Nyt on myös Hamppupuolueen Twitter sivu @Hamppupuolue sekä Youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCYxOH8 ... iPlCsBq3hw

Onko ketää rohkeaa ihmistä täällä?

Kristallilapsi
Viestit: 341
Liittynyt: 3.1.2010

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Kristallilapsi » 27.3.2015 18:40

Se on ihan hyvä asia, että on noin uskalias kaveri asialla. Kun se Pekkolan Mikkokin on poissa RIP. :wanha:
"jos metsään huumepoliisi haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt"

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 28.3.2015 16:50

Kristallilapsi kirjoitti:Se on ihan hyvä asia, että on noin uskalias kaveri asialla. Kun se Pekkolan Mikkokin on poissa RIP. :wanha:


Joo, ei jaksa enää tätä bullshittiä jauhaa, eikä jaksa enää pelätä mitään, niin silloin on vähän niinku pakko tehä jotain tällasta. Odotan edelleen kahta yhtä rohkeaa ihmistä messiin, joita tämä asia kiinnostaa ihan oikeasti.

Tässä myös Blogi: http://hamppupuolue.blogspot.fi/

Kiitos.

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 28.3.2015 17:33

Petrus Pennasta pyydetty mukaan.


http://hamppupuolue.blogspot.fi/

Jeah!

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 29.3.2015 17:36

Ei lähteny Petrus mukaan.

Eikö ketään rohkeaa ihmistä enää löydy?

0449601043 Kiitos.

Ville
1 tähti
1 tähti
Viestit: 130
Liittynyt: 2.3.2012

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Ville » 29.3.2015 18:43

Saisiko vähän lisää tietoa ja pohjaa mitä oikeasti ajattelit tehdä?

Minä olen jo esiintynyt nimelläni ja naamallani kannabiksen laillistamisen puolesta, joten se ei ole mikään ongelma. Monia muita löytyy kyllä myöskin, mutta hamppuforumin vapaavyöhykkeellä rekisteröitymättä värvääminen voi loppupeleissä olla melko haastavaa. Lisäksi pelkästään kysymys "haluaako joku perustaa hamppupuolueen kanssani?" on vähän turhan ympäripyöreä. Mitä tarkalleenottaen puolueen olisi tarkoitus tehdä muutakuin taistella hamppu eduskunnassa lailliseksi? Millä aikajanalla puolue pitäisi saada kasaan asti? Seuraaviin vaaleihin mennessä? Ja jos hamppupuolueen ainoa tarkoitus olisi saada kannabis lailliseksi, on nykypäivänä kansalaisaloite tehokkaampi keino hoitaa asia käsittelyyn asti.

Jos kirjailet tänne tai blogeihisi vähän lisää pohjaa ja isoimpia linjauksia voin alkaa jopa harkitsemaan mukaanlähtöä jos ajatuksesi vaikuttaa toteuttamiskelpoiselta, mutta tällä hetkellä ja näillä tiedoilla näen idean samalla tasolla kuin keskustelut aamuyön pikkutunteina jatkoilla; hienoja ajatuksia ilman toteuttamiskelpoista sisältöä.

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 29.3.2015 21:14

Ville kirjoitti:Saisiko vähän lisää tietoa ja pohjaa mitä oikeasti ajattelit tehdä?

Minä olen jo esiintynyt nimelläni ja naamallani kannabiksen laillistamisen puolesta, joten se ei ole mikään ongelma. Monia muita löytyy kyllä myöskin, mutta hamppuforumin vapaavyöhykkeellä rekisteröitymättä värvääminen voi loppupeleissä olla melko haastavaa. Lisäksi pelkästään kysymys "haluaako joku perustaa hamppupuolueen kanssani?" on vähän turhan ympäripyöreä. Mitä tarkalleenottaen puolueen olisi tarkoitus tehdä muutakuin taistella hamppu eduskunnassa lailliseksi? Millä aikajanalla puolue pitäisi saada kasaan asti? Seuraaviin vaaleihin mennessä? Ja jos hamppupuolueen ainoa tarkoitus olisi saada kannabis lailliseksi, on nykypäivänä kansalaisaloite tehokkaampi keino hoitaa asia käsittelyyn asti.

Jos kirjailet tänne tai blogeihisi vähän lisää pohjaa ja isoimpia linjauksia voin alkaa jopa harkitsemaan mukaanlähtöä jos ajatuksesi vaikuttaa toteuttamiskelpoiselta, mutta tällä hetkellä ja näillä tiedoilla näen idean samalla tasolla kuin keskustelut aamuyön pikkutunteina jatkoilla; hienoja ajatuksia ilman toteuttamiskelpoista sisältöä.


Tässä jotain alustavaa:

Puolueohjelma

Kannabis täyslailliseksi.
Yksilön vapauden kunnioitus.
Hampun teollinen vallankumous.
Maailmanrauha 1.
Täydellinen verovapaus.
Kaupankäynnin vapaus.

1. Kannabis täyslailliseksi:

Kannabista saa kasvattaa, käyttää, myydä ja ostaa vapaasti. Valtiolla, viranomaisilla ja kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta puuttua toisen ihmisen kannabiksen kasvattamiseen, käyttämiseen, myyntiin tai ostamiseen. Kannabista saa kasvattaa, käyttää, myydä ja ostaa ihan miten yksilö itse haluaa.

2. Yksilön vapauden kunnioitus:

Jokainen ihminen on yksilö, jonka korkein auktoriteetti on hän itse. Ihminen yksilönä saa tehdä ihan mitä hän haluaa. Jokaisen ihmisen vapautta tulee kunnioittaa antamalla hänen elää elämäänsä niin kuin itse parhaaksi katsoo.

3. Hampun teollinen vallankumous:

Hamppu teollisuuden raaka-aineena.

4. Maailmanrauha 1.:

Sota on laiton. Sotiminen on laitonta. Sotateollisuus lakkautetaan. Rauha alkaa jokaisen sisältä.

5. Täydellinen verovapaus:

Ihmisellä on vapaus maksaa veroja miten tahtoo. Valtiolla tai viranomaisilla ei ole oikeutta koskea ihmiseen tai hänen omaisuuteensa veronmaksun perusteella. Veronmaksu on täysin vapaaehtoista.

6. Kaupankäynnin vapaus:

Ihminen saa käydä kauppaa tuotteilla ja palveluilla miten itse haluaa. Vaihdon välineenä saa olla mitä vain. Valtiolla ja viranomaisilla ei ole oikeutta puuttua ihmisten kaupankäyntiin. Ketään ihmistä, eläintä tai kasveja ei saa riistää vastoin heidän tahtoaan ja kauppaa tulee käydä hyvässä hengessä ja yhteisymmärryksessä.

Mutta pääpointti on kuitenkin aina se, että hampusta hyvinvointia kaikille. Ensin pitää saada laillisuusaste 100%.

Kiitos.

Hyviä ideoita tässä kaivataan aina. Itsellä on jotain toki, mut lisää tarvitaan.

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 29.3.2015 23:00

Tässä olis jotain tällasta.


Perustuslaki:

Perustuslain ajatuksena on antaa yksilölle, eli yhdelle ihmiselle niin paljon vapauksia kuin suinkin vain on mahdollista.

Perustuslain olisi hyvä olla mahdollisimman yksinkertainen, jotta jokainen voisi sen muistaa.

Mitä se olisi? En tiedä vielä, mutta mietin ahkerasti omilla aivoillani. raks...raks...raks…

Olisiko se jotain tällaista:

§ 1 # 1

Jokainen ihminen on vapaa valitsemaan itse oman systeeminsä, eikä kukaan vastedes ole velvollinen valtiolle, eli tässä tapauksessa Suomelle, eli Suomen Tasavallalle, eikä sen alaisuudessa olleille viranomaistahoille.

§ 1 # 2

Kukaan ihminen ei saa satuttaa toista ihmistä fyysisesti. Kamppailulajit ovat asia erikseen, koska niissä on sovitut säännöt ja tuomari. Täydellinen sananvapaus suullisesti sekä kirjallisesti, eli tekstinä. Mistään ei saa suuttua niin paljon, että vahingoittaa toista fyysisesti ja näin ollen rajoittaa hänen vapauttaan elää vapaana. Huumorintajua voi aina testata ja jos jompikumpi suuttuu toiselle ja alkaa huutelemaan rivouksia, niin tälle voi nauraa, koska tämä otti herjan liian tosissaan. Silloin raivokohtauksen saanut ihminen saattaa nolostua ja rauhoittuu samantien.

Mitäs muuta hienoa laitettais?


Kiitos osallistumisesta. Ai niin se, et mä en oo kirjautunu vaan oon täällä vapaavyöhykkeellä, johtuu siitä, ku mä en vittu osaa niitä kysymyksiä, kun pitää rekisteröityä. Kolme kertaa yritin ja aina joku kolmesta meni pieleen. Päätin sit, et vitut, mä kirjotan tonne Vapaavyöhykkeeseen oman Hamppupuoluejutun. Ja nytkin kirjotan ihan vitun pilvessä mun ihanalla HP Google Chromebookilla. HP, mikä sattuma Hamppupuolueen lyhenne, ja sen väri olis sit sama ku tän läppärin, eli turkoosi. JES!

Tsemppiä!

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Tsemppiä! » 30.3.2015 1:03

toivon parasta hamppupuolueelle, mutta en usko homman toimivan useastakaan syystä, joista jaksan mainita vaan sen, että hamppupuolueen ykkösmies, joka haluaa kannabiksen täysin lailliseksi ei osaa vastata perus/aloittelijatason kysymyksiin hampusta, eikä siten saa tunnuksia foorumille. Tulee sekopäinen fiilis koko hommasta ja tosiaan suosittelen panostamaan energiasi kansalaisalotteeseen, joka vaatisi myös paljon parannuksia ja panostusta innokkailta henkilöiltä. Yhtäkkiä tuli mieleen, että kysy timo haaraa mukaan hamppupuoleeseen :guru:

Vieras

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.3.2015 8:34

Tulee vähän mieleen tämä pää pilvissä kulkenut puolue
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luonnonlain_puolue


Puolueohjelma

Kannabis lailliseksi


Siinä. Oli puoluetta tai ei niin tulee tapahtumaan - joku päivä, loput ei.

:lohtu:

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 30.3.2015 14:35

Joo uskon asiahan tämä on. Katsotaan kuinka kauan mun usko tähän riittää, ainakin uskonpuutteessa olevia ihmisiä riittää ja aika ironisesti tai paradoxaalisesti juuri täältä Hamppufoorumilta.

Etsinkin juuri niitä ihmisiä, jotka uskoo tähän ja näkee ne reitit, jota pitkin päästään kannabiksen laillistamiseen. Kannabiksen laillistaminen on ensimmäinen askel yksilönvapauteen. Kun eliminoidaan se rikollinen puoli ensin, niin muutkin saavat rohkeutta esim. tutkia kasvista kaikki mahdollinen. Itse en tiedä mitä vitamiinejä tai antioxidantteja ganjasta löytyy, mutta varmasti löytyy, kun jos kerta on thc:tä, cbd:tä ja satoja muita yhdisteitä.

Jos täällä on joku, joka on lukenu Keisarilla ei ole vaatteita-kirjan, niin luulisi, että sitä kautta ihminen ymmärtää hampun todellisen potentiaalin teollisuuden raaka-aineena.

Siemenistä esim. omavarais öljyteollisuus, kun otetaan Neste tähän mukaan. Minun tehtävä onkin valistaa ihmisiä hampun potentiaalista niille, joita saattaa kiinnostaa vaurauden lisääminen itselle ja yhteiskunnalle. Pitää ottaa yhteyttä esim. Ilkka Herliniin ja Björn Wahlroosiin, kun niillä sitä massia olis. Ehkä, jos heille kertoo hampusta, niin he saattaisivat ihan jo bisnesmielessä lähteä mukaan. Nyt jo joku nauraa tälle ja se on hyvä se. Jossain vaiheessa se on kuitenkin väistämätöntä rikkaiden sijoittajien olla sijoittamatta hamppuun. Joten miksipä ei kysyisi heiltä sitä jo NYT.

Jack Hererin Keisarilla ei ole vaatteita-kirjasta voi ammentaa tietoa mihin vain ja uskon, että tällä hetkellä tuo tieto on hyvin vähäistä varsinkin Suomen maassa.

Timo Haaraa kyselin jo Facebookissa, mut en tiiä lukeeko viestejä. Jos jollain on Timon yhteystiedot, niin laittakaa mulle.

Minä uskon, että minulla on oikeus kasvattaa, käyttää, myydä ja ostaa hamppua ihan niinkuin itse haluan. Jos joku laki jossain sanoisi toisin, niin se on tyrannilaki, joka ei koske minua. Minä en ole henkilökohtaisesti allekirjoittanut lakia, enkä sitä ole hyväksynyt, joten se ei silloin voi koskea minua. Eihän mitään sopimusta voi tehdä ilman toisen osapuolen hyväksyntää. Kysykää mistä ihminen tai valtion kansalainen tai viranomainen saa oikeudet ja valtuutensa puuttua toisen ihmisen elämään, varsinkaan kun kyseessä ei ole kenenkään välitön hengenvaara. Minä ammennan oikeuteni suoraan sydämestäni, eikä sitä korkeampaa johtajaa minulla ole.

Jos joku haluaa sanoa, että "Minulla on jumalallinen oikeus kasvattaa kasvia ja käyttää sitä, eikä kenelläkään ole siihen mitään sanaa.", niin voisiko tällainen henkilö olla enempää oikeassa? Ei voisi. Heti, kun ihminen luovuttaa omat oikeutensa valtiolle, tulee hänestä valtion orja. Ei siinä mitään, jos joku niin haluaa, mutta minua kiinnostaakin irtiotto valtion hallintomallista ja veronimijöistä kohti vapaampaa maailmaa. Bitcoin ja vastaavat rahat tulevat näyttelemään isoa osaa tässä yksilönvapaushankkeessa, koska ne vapauttaa ihmistä taas hieman enemmän valtion ja pankkien vero- ja velkakierteestä.

Miettikää hyvät ihmiset itse minkälaisessa maassa ja maailmassa haluatte elää. Katsokaa yli kaiken tämän paskan, joka nyt on valloillaan. Tämä nykyinen malli tulee romahtamaan jossain vaiheessa ja sen takia on hyvä alkaa rakentamaan uusia systeemejä.

Vapaus, rakkaus, rauha. Sitähän tässä halutaan, vai mitä?

Kun mennään tarpeeksi yksinkertaiseksi, niin ei tarvita liian suuria byrokraattisia rattaita, jotka hidastaa ja kuluttaa kehitystä. Olis nimittäin kohta aika yhdistyä koko maailma ja heittää kaikki paskanjauhajat ja sotahullut sivuun. Sitten vasta me voidaan liittyä koko universumiin ja tavata maan ulkopuolista älykästä elämää. Ihan vaan katsokaas, jos lopetetaan tämä hulluus ensin, niin sitten rauhalle tulee lisää tilaa.

Valtion talous ei sinänsä kiinnosta, vaan ensinnäkin yksilön omavastuu omasta terveydestä, koska mitä terveempi yhteiskunta sitä tehokkaampi.
Jokaisella on oltava oikeus pitää itsestään huolta juuri niinkuin haluaa.

Hampusta saisi varmasti tuhansia tai jopa satojatuhansia uusia työpaikkoja Suomeen ja sitä kautta sitten niitä verotuloja. Ainut vaan tossa verotuksessa on se, et jotkut korkeissa viroissa vetää välistä. Jokaisen tulisi huolehtia itse omista varoistaan, eikä valtion silloin tarvitsisi puuttua ihmisen ansaittuun palkkaan. Sosiaalitukiverkostoja voisi sitten yksityiset ihmiset pistää pystyyn, jos niin haluavat.

No pistäkää jotain nerokkaita ideoita, jotka edesauttaa vapautta.
Itseäni myös kiinnostaisi se, kuinka nykyteknologian avulla voitaisiin ohittaa aivan kokonaan nykyinen edustuksellinen demokratia. Ei tarvii kysellä keltään mitään lupia, kun vaikka 200 000 ihmistä ilmoittaa yhteen ääneen rohkeasti, että käyttää kannabista ja mahdollisesti vielä kasvattaa sitä. Eli varmaan pitäisi tehdä joku Hamppuliitto, jota varmasti olisi pakko kuunnella, jos siinä olisi edes se 50 000 ihmistä mukana.

Mut niinkuin sanoin, tämä on uskon asia ja kuinka paljon asiaan uskoo, niin sitä varmemmin sen näkee. Ihmiset haluavat kannabiksen lailliseksi, mutta pelkäävät puhua siitä ääneen. Pelko työpaikan menettämisestä voi olla suuri, mutta mikä työpaikka se muka on, joka ei hyväksy vapaa-ajalla hampun käyttöä? Stigman pelko voi olla suuri myös ja tällä hetkellä piilokäyttäjät, jotka eivät uskalla edes tyttö/poikaystävälleen tai vaimolleen/miehelleen, saatika lapsilleen sanoa, että käyttää kannabista ovat yksinkertaisesti pelkureita. Itsekin olin joskus ja varmasti vielä tulee jännittämään ja pelottamaan tämä hampun ajamisen asia, mutta nyt vaan näyttää siltä, että pakko ajaa asiaa pelottomasti eteenpäin.

Minulla ei ole ratkaisuja muille ihmisille, eikä kenelläkään ole ratkaisuja minulle, joten jokainen voi hakea itse itselleen hyviä ideoita ja ratkaisuja omaan elämään. Minä haluan, että voin kasvattaa, käyttää, myydä ja ostaa kannabista miten itse haluan. Uskon, että moni on juuri tämän saman asian kannalla. Verotusjutut ja laadunvalvonta tulevat sitten myöhemmin, kun joku niistä innostuu jauhamaan. Ensin kuitenkin kannabis täysin lailliseksi, koska se on jumalan tahto(hehe, vai mitä?), no ainakin se on minun tahtoni ja sen täytyy riittää jokaiselle ihmiselle Maan päällä.

Kiitos taas.

Seppo Rautavirta
sepporautavirta@gmail.com
0449601043

Vessapaperipuolue

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Vessapaperipuolue » 30.3.2015 15:25

Olisiko ehkä niin, että yksittäiselle aatteelle - vielä vähemmän yksittäiselle päihteelle - ei ole tarvetta perustaa puoluetta? Vaikka Seppoa miellyttävä minimimäärä kannattajia seuraisikin Facebookista, muusta somesta ja Hamppufoorumilta, tuskinpa puolue pääsisi kuitenkaan olemassaoloa pidemmälle. Miksei saman tien perusteta puoluetta kauppojen aukioloaikojen vapauttamiselle, tai perustulolle tai palkka-armeijalle? Miksi ei, kun kerta jokaiselle kasvillekin tulisi löytyä ikioma poliitikko?

Seppo, olet käytännössä perustamassa puoluetta yhden asianhaaran puolesta, jota jo Vihreät Nuoret kannattavat yksimielisesti. Tämä idea kannabispuolueesta ei valitettavasti tule menemään läpi - toki tämä puolue voi syntyä mutta sen siivet eivät tule kantamaan pitkälle ja lopulta se kuolee. Tämä ei ole panettelua; tämä on toteamus. En ole sosiologi enkä ennustajaeukko televisiosta mutta keskimääräisen päivälukiolaisenkin tietämys on oletettavasti riittävä tällaisen arvion tekemiseen aiheeseen syvemmin paneutuneista puhumattakaan.

Mikä on puolueen pitkän tähtäimen suunnitelma? Mitä sitten kun kannabis on jo laillistettu? Uudistuuko puolueohjelma, purkautuuko puolue vai sopeutuuko se kenties muuntautumalla kirkoksi tai vastaavaksi elimeksi? Piraattipuolueella sentään on muutakin asiaa kuin tekijänoikeuslait ja -sopimukset; Muutos 2011:ltakin löytyy muutakin pätemistä kuin ainoastaan euro- ja maahanmuuttoaiheisia.

Jos pitkän tähtäimen suunnitelmaa et voi tuoda julki tai jos sitä ei sinulla ole valmiina, ei minulla ole syytä "sijoittaa" ääntäni sinun suuntaasi samasta syystä kuin sijoittajalla ei ole syytä laittaa rahojaan osakeyhtiöön, jonka toiminta pidetään hänelttä salassa.

Seppo Rautavirta kirjoitti:Joo uskon asiahan tämä on. Katsotaan kuinka kauan mun usko tähän riittää, ainakin uskonpuutteessa olevia ihmisiä riittää ja aika ironisesti tai paradoxaalisesti juuri täältä Hamppufoorumilta.

On melko ironista käyttää sekä termiä "paradoksi" että "ironia" samassa lauseessa väärin.

Seppo Rautavirta kirjoitti:Minä uskon, että minulla on oikeus kasvattaa, käyttää, myydä ja ostaa hamppua ihan niinkuin itse haluan. Jos joku laki jossain sanoisi toisin, niin se on tyrannilaki, joka ei koske minua.


"Only a Sith deals in absolutes." - Obi-Wan Kenobi


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa