Kuva

Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 30.3.2015 17:02

Vessapaperipuolue kirjoitti:Olisiko ehkä niin, että yksittäiselle aatteelle - vielä vähemmän yksittäiselle päihteelle - ei ole tarvetta perustaa puoluetta? Vaikka Seppoa miellyttävä minimimäärä kannattajia seuraisikin Facebookista, muusta somesta ja Hamppufoorumilta, tuskinpa puolue pääsisi kuitenkaan olemassaoloa pidemmälle. Miksei saman tien perusteta puoluetta kauppojen aukioloaikojen vapauttamiselle, tai perustulolle tai palkka-armeijalle? Miksi ei, kun kerta jokaiselle kasvillekin tulisi löytyä ikioma poliitikko?

Seppo, olet käytännössä perustamassa puoluetta yhden asianhaaran puolesta, jota jo Vihreät Nuoret kannattavat yksimielisesti. Tämä idea kannabispuolueesta ei valitettavasti tule menemään läpi - toki tämä puolue voi syntyä mutta sen siivet eivät tule kantamaan pitkälle ja lopulta se kuolee. Tämä ei ole panettelua; tämä on toteamus. En ole sosiologi enkä ennustajaeukko televisiosta mutta keskimääräisen päivälukiolaisenkin tietämys on oletettavasti riittävä tällaisen arvion tekemiseen aiheeseen syvemmin paneutuneista puhumattakaan.

Mikä on puolueen pitkän tähtäimen suunnitelma? Mitä sitten kun kannabis on jo laillistettu? Uudistuuko puolueohjelma, purkautuuko puolue vai sopeutuuko se kenties muuntautumalla kirkoksi tai vastaavaksi elimeksi? Piraattipuolueella sentään on muutakin asiaa kuin tekijänoikeuslait ja -sopimukset; Muutos 2011:ltakin löytyy muutakin pätemistä kuin ainoastaan euro- ja maahanmuuttoaiheisia.

Jos pitkän tähtäimen suunnitelmaa et voi tuoda julki tai jos sitä ei sinulla ole valmiina, ei minulla ole syytä "sijoittaa" ääntäni sinun suuntaasi samasta syystä kuin sijoittajalla ei ole syytä laittaa rahojaan osakeyhtiöön, jonka toiminta pidetään hänelttä salassa.

...
On melko ironista käyttää sekä termiä "paradoksi" että "ironia" samassa lauseessa väärin.

...

"Only a Sith deals in absolutes." - Obi-Wan Kenobi


Kiitos Vessapaperipuolue kannatuksesta.

Edelleen kiinnostaa vaan ne ihmiset, jotka edesauttaa asiaa kertomalla itse miten sitä voisi kehittää, eikä kertomalla miksi jokin asia ei toimi tai on huono.
"Fear is the path to the Dark Side. Fear leads to anger, anger leads to hate; hate leads to suffering. I sense much fear in you." >> Yoda

No ei siinä, itse en voi pelätä sun kommentteja tai muiden, enkä kenenkään, jos haluan pysyä uskossa tässä asiassa. Eipä se Jack Hererkään nähny Coloradon meininkiä, mutta teki valtavasti duunia sen eteen. Et jos tää mun juttu ajaa asiaa edes hieman eteenpäin, niin hyvä. Sit joku jossain vaiheessa vie taas asiaa eteenpäin. Timo Haara on jo tehny tosi paljon, niinkuin myös Timo Larmela. Nyt ois muidenkin aika ehkä tehä jotain, mutta minusta tämä on kiinni, ottakaa vaan iisisti siellä ja antakaa mun tehä mitä teen, älkää jarrutelko ny hyvänen aika.

Kauppojen aukioloajoista sen verran, että kun Hamppupuolue ajaa ihmisen yksilönvapautta, niin se tarkoittaa, että jos sul on kauppa, ni sit sä määräät miten se on auki ja mitä siellä myydään, eikä kellään, ei valtiolla eikä kellään ole siihen mitään sanaa. Kuka haluaa siis rajoittaa toisten ihmisten elämää? Eiks se ole jo aika sairasta.

Puolueen pitkän tähtäimen suunnitelma löytyy hyvin pitkälti Keisarilla ei ole vaatteita-kirjasta. Eli hampusta kaikkea, noin niinku suurinpiirtein, mutta se vaatiikiin jo yhteistyötä.

Jos yksilö ei voi olla vapaa tekemään mitä haluaa, kunhan ei rajoita toisten vapautta, niin miten voisi mikään kansa tai ihmisryhmä olla vapaa. Elänkö vapaassa Suomessa? En. Jos en pelaa joidenkin tekemien sääntöjen mukaan, niin nottinghamin sheriffi tulee kylään kuningaskaartin mukana. Joidenkin mielestä se on oikein, koska he uskovat vielä tyranniaan, siis valtion sisällä tapahtuvaan tyranniaan pienintä vähemmistöä kohtaan. Pienin vähemmistö on yksilö!

Kiitos jälleen kerran, että saan elää näitä jännittäviä aikoja teidän kaikkien kanssa.
Totuus voittaa aina.

"Even if you are a minority of one, the truth is the truth."-Gandhi

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 30.3.2015 18:22

Timo Larmelaa kysytty mukaan!

Jeah! :D

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 30.3.2015 19:28

Tässä jotain kokonaisuudesta:

Hamppupuolue

Säännöt

#1

Hamppupuolueen jäsen määrittää omat sääntönsä itselleen ja vain itselleen joka hetki uudelleen ja uudelleen ja kantaa itse oman vastuunsa siitä mitä ikinä tekeekään ja näin hän on vapaa tekemään mitä ikinä haluaa.

#2

Hamppupuolueen lyhenne on HP.

#3

Hamppupuolueen nimi suomeksi on Hamppupuolue. Hamppupuolueen nimi englanniksi on Hemp Party. Hamppupuolueen nimi ruotsiksi on Hampa Parti.

#4

Hamppupuolueen tunnusväri on turkoosi.


Puolueohjelma

Kannabis täyslailliseksi.
Yksilön vapauden kunnioitus.
Hampun teollinen vallankumous.
Maailmanrauha 1.
Täydellinen verovapaus.
Kaupankäynnin vapaus.

1. Kannabis täyslailliseksi:

Kannabista saa kasvattaa, käyttää, myydä ja ostaa vapaasti. Valtiolla, viranomaisilla ja kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta puuttua toisen ihmisen kannabiksen kasvattamiseen, käyttämiseen, myyntiin tai ostamiseen. Kannabista saa kasvattaa, käyttää, myydä ja ostaa ihan miten yksilö itse haluaa.

2. Yksilön vapauden kunnioitus:

Jokainen ihminen on yksilö, jonka korkein auktoriteetti on hän itse. Ihminen yksilönä saa tehdä ihan mitä hän haluaa. Jokaisen ihmisen vapautta tulee kunnioittaa antamalla hänen elää elämäänsä niin kuin itse parhaaksi katsoo.

3. Hampun teollinen vallankumous:

Hamppu teollisuuden raaka-aineena.

4. Maailmanrauha 1.:

Sota on laiton. Sotiminen on laitonta. Sotateollisuus lakkautetaan. Rauha alkaa jokaisen sisältä.

5. Täydellinen verovapaus:

Ihmisellä on vapaus maksaa veroja miten tahtoo. Valtiolla tai viranomaisilla ei ole oikeutta koskea ihmiseen tai hänen omaisuuteensa veronmaksun perusteella. Veronmaksu on täysin vapaaehtoista.

6. Kaupankäynnin vapaus:

Ihminen saa käydä kauppaa tuotteilla ja palveluilla miten itse haluaa. Vaihdon välineenä saa olla mitä vain. Valtiolla ja viranomaisilla ei ole oikeutta puuttua ihmisten kaupankäyntiin. Ketään ihmistä, eläintä tai kasveja ei saa riistää vastoin heidän tahtoaan ja kauppaa tulee käydä hyvässä hengessä ja yhteisymmärryksessä.


Perustuslaki:

Perustuslain ajatuksena on antaa yksilölle, eli yhdelle ihmiselle niin paljon vapauksia kuin suinkin vain on mahdollista.

Perustuslain olisi hyvä olla mahdollisimman yksinkertainen, jotta jokainen voisi sen muistaa.

Mitä se olisi? En tiedä vielä, mutta mietin ahkerasti omilla aivoillani. raks...raks...raks…

Olisiko se jotain tällaista:

§ 1 # 1

Jokainen ihminen on vapaa valitsemaan itse oman systeeminsä, eikä kukaan vastedes ole velvollinen valtiolle, eli tässä tapauksessa Suomelle, eli Suomen Tasavallalle, eikä sen alaisuudessa olleille viranomaistahoille.

§ 1 # 2

Kukaan ihminen ei saa satuttaa toista ihmistä fyysisesti. Kamppailulajit ovat asia erikseen, koska niissä on sovitut säännöt ja tuomari. Täydellinen sananvapaus suullisesti sekä kirjallisesti, eli tekstinä. Mistään ei saa suuttua niin paljon, että vahingoittaa toista fyysisesti ja näin ollen rajoittaa hänen vapauttaan elää vapaana. Huumorintajua voi aina testata ja jos jompikumpi suuttuu toiselle ja alkaa huutelemaan rivouksia, niin tälle voi nauraa, koska tämä otti herjan liian tosissaan. Silloin raivokohtauksen saanut ihminen saattaa nolostua ja rauhoittuu samantien.

Mitäs muuta hienoa laitettais?

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 30.3.2015 19:39

Hamppupuolueen manifesti!

Löytyy myös täältä:

http://hamppupuolue.webnode.fi/news/ham ... ef=Default

Hamppupuolue

Säännöt

#1

Hamppupuolueen jäsen määrittää omat sääntönsä itselleen ja vain itselleen joka hetki uudelleen ja uudelleen ja kantaa itse oman vastuunsa siitä mitä ikinä tekeekään ja näin hän on vapaa tekemään mitä ikinä haluaa.

#2

Hamppupuolueen lyhenne on HP.

#3

Hamppupuolueen nimi suomeksi on Hamppupuolue. Hamppupuolueen nimi englanniksi on Hemp Party. Hamppupuolueen nimi ruotsiksi on Hampa Parti.

#4

Hamppupuolueen tunnusväri on turkoosi.


Puolueohjelma

Kannabis täyslailliseksi.
Yksilön vapauden kunnioitus.
Hampun teollinen vallankumous.
Maailmanrauha 1.
Täydellinen verovapaus.
Kaupankäynnin vapaus.

1. Kannabis täyslailliseksi:

Kannabista saa kasvattaa, käyttää, myydä ja ostaa vapaasti. Valtiolla, viranomaisilla ja kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta puuttua toisen ihmisen kannabiksen kasvattamiseen, käyttämiseen, myyntiin tai ostamiseen. Kannabista saa kasvattaa, käyttää, myydä ja ostaa ihan miten yksilö itse haluaa.

2. Yksilön vapauden kunnioitus:

Jokainen ihminen on yksilö, jonka korkein auktoriteetti on hän itse. Ihminen yksilönä saa tehdä ihan mitä hän haluaa. Jokaisen ihmisen vapautta tulee kunnioittaa antamalla hänen elää elämäänsä niin kuin itse parhaaksi katsoo.

3. Hampun teollinen vallankumous:

Hamppu teollisuuden raaka-aineena.

4. Maailmanrauha 1.:

Sota on laiton. Sotiminen on laitonta. Sotateollisuus lakkautetaan. Rauha alkaa jokaisen sisältä.

5. Täydellinen verovapaus:

Ihmisellä on vapaus maksaa veroja miten tahtoo. Valtiolla tai viranomaisilla ei ole oikeutta koskea ihmiseen tai hänen omaisuuteensa veronmaksun perusteella. Veronmaksu on täysin vapaaehtoista.

6. Kaupankäynnin vapaus:

Ihminen saa käydä kauppaa tuotteilla ja palveluilla miten itse haluaa. Vaihdon välineenä saa olla mitä vain. Valtiolla ja viranomaisilla ei ole oikeutta puuttua ihmisten kaupankäyntiin. Ketään ihmistä, eläintä tai kasveja ei saa riistää vastoin heidän tahtoaan ja kauppaa tulee käydä hyvässä hengessä ja yhteisymmärryksessä.


Perustuslaki:

Perustuslain ajatuksena on antaa yksilölle, eli yhdelle ihmiselle niin paljon vapauksia kuin suinkin vain on mahdollista.

Perustuslain olisi hyvä olla mahdollisimman yksinkertainen, jotta jokainen voisi sen muistaa.

Mitä se olisi? En tiedä vielä, mutta mietin ahkerasti omilla aivoillani. raks...raks...raks…

Olisiko se jotain tällaista:

§ 1 # 1

Jokainen ihminen on vapaa valitsemaan itse oman systeeminsä, eikä kukaan vastedes ole velvollinen valtiolle, eli tässä tapauksessa Suomelle, eli Suomen Tasavallalle, eikä sen alaisuudessa olleille viranomaistahoille.

§ 1 # 2

Kukaan ihminen ei saa satuttaa toista ihmistä fyysisesti. Kamppailulajit ovat asia erikseen, koska niissä on sovitut säännöt ja tuomari. Täydellinen sananvapaus suullisesti sekä kirjallisesti, eli tekstinä. Mistään ei saa suuttua niin paljon, että vahingoittaa toista fyysisesti ja näin ollen rajoittaa hänen vapauttaan elää vapaana. Huumorintajua voi aina testata ja jos jompikumpi suuttuu toiselle ja alkaa huutelemaan rivouksia, niin tälle voi nauraa, koska tämä otti herjan liian tosissaan. Silloin raivokohtauksen saanut ihminen saattaa nolostua ja rauhoittuu samantien.

Mitäs muuta hienoa laitettais?

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 1.4.2015 10:38

Tulkaa ostoksille! Ei jaksanu enää venaa mitään lakibullshittiä.

Laitoin kaupan pystyyn ja parasta koko hommassa on, että se on verovapaata, aivan niinkuin .999 kultakin.

Jes!

Seppo Rautavirta
0449601043

Avatar
CityK
Viestit: 248
Liittynyt: 30.10.2013

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja CityK » 1.4.2015 11:03

Seppo Rautavirta kirjoitti:Tulkaa ostoksille! Ei jaksanu enää venaa mitään lakibullshittiä.

Laitoin kaupan pystyyn ja parasta koko hommassa on, että se on verovapaata, aivan niinkuin .999 kultakin.

Jes!

Seppo Rautavirta
0449601043


Onks tää nyt joku aprillipila :lol: Anyway hieno nettikauppa ja pokkaa sulla ainaki on!
SIAT VALVOO!

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 1.4.2015 17:01

CityK kirjoitti:...

Onks tää nyt joku aprillipila :lol: Anyway hieno nettikauppa ja pokkaa sulla ainaki on!


Joo, kaikki viestit, jotka laitoin äsken on sit poistettu jonkun auktoriteeti puolesta. Mikä vitun Hamppuforum tää on?

Seppo Rautavirta

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 1.4.2015 17:29

Seppo Rautavirta kirjoitti:...

Joo, kaikki viestit, jotka laitoin äsken on sit poistettu jonkun auktoriteeti puolesta. Mikä vitun Hamppuforum tää on?


No nyt on Hamppuforum Facebookissakin!

https://www.facebook.com/pages/Hamppufo ... 9378987262

Avatar
Hiisaajahemuli
Viestit: 211
Liittynyt: 11.9.2014

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Hiisaajahemuli » 1.4.2015 22:24

Aprillia, syö silliä, juo kuravettä päälle? Onneksi on tääkin "juhlapäivä" kohta ohi taas, mulle ei nappaa nää vitsit yhtään :?

Input

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Input » 2.4.2015 0:49

Joku "Vuosi on 2032 ja hamppu on laillista" ryhmä vois toimia... Larppaus, impro?

Pinerapple
Viestit: 63
Liittynyt: 3.2.2015

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 5.4.2015 0:21

Ei saatana.

5. Täydellinen verovapaus:

Ihmisellä on vapaus maksaa veroja miten tahtoo. Valtiolla tai viranomaisilla ei ole oikeutta koskea ihmiseen tai hänen omaisuuteensa veronmaksun perusteella. Veronmaksu on täysin vapaaehtoista.


Ajattelin että asiasi olisi vielä OK jos jonkun jumalallisen väliintulon kautta onnistuisi, mutta ei helvetti tämä sun ideas tappais koko maan. Miten helvetti meinaat että valtio selviää ilman verotuloja? Ei helvetin helvetti. Hyppää suohon, sinunlaisten tyhjäpäisten paviaanien takia hampun laillistamista ei koskaan oteta tosissaan.

ToimittajaX

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja ToimittajaX » 8.10.2016 14:47

Seppo Rautavirta näyttää hieman Half Life -pelin Gordon Freemanilta.

Kuva

Ahtisaarivapahtaa

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Ahtisaarivapahtaa » 8.10.2016 16:49

Mitähän mahtaa Sepolle kuulua tätä nykyä?

https://www.youtube.com/channel/UCYxOH8 ... 3hw/videos

Avatar
Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 2439
Liittynyt: 29.1.2008

Re: Kuka haluaa perustaa Hamppupuolueen?

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 11.10.2016 10:59

Onko tämä propellihattu hengissä vielä, vai saiko kannabisyliannostuksen? :lol:
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa