Kuva

Ratkaisu minun työttömyyteeni

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Seppo Rautavirta

Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja Seppo Rautavirta » 2.4.2015 14:46

Ratkaisu minun työttömyyteeni

Minä, Seppo Toivo Rautavirta, täten ilmoitan, että haluan tehdä työtä. Työn esteenä on kuitenkin laki. Työ, jota haluan tehdä on kannabiksen kasvattaminen ja myyminen. Laki estää tämän. Jos teen tätä työtä kuitenkin, niin se on rikos, jään siitä kiinni tai en. Jos en jää kiinni, niin saan siitä työstä palkan, jonka käytän elämiseen, kuten ruokaan ja juomaan. Tällaisesta palkasta en myöskään voi maksaa veroa. Se on tällä hetkellä mahdotonta, koska laki.

Jos lakia muutetaan niin, että voin kasvattaa ja myydä kannabista laillisesti, niin silloin oman palkkani lisäksi koko yhteiskunta saa verotuloja myös.

Olisin yksityistoimija, joka vastaa kaikesta itse.

Laadunvalvonnan voi suorittaa asiakkaat itse. Ulkopuolinen kannabiksen laadunvalvonta on myös mahdollista pientä korvausta vastaan ostetusta kannabiksesta.

Haluan pitää yksityistoimialani tilin avoinna kaikille, jotta jokainen näkee, kuinka paljon kannabista myydään ja paljonko tulee verotuloja.

Koen nykyisen lain hieman outona. Miksi on olemassa firmoja, jotka saavat laillisesti tehdä päihdyttävää ainetta ja samaan aikaan laki estää toisia firmoja olemasta, koska heillä olisi erilainen päihdyttävä aine. Se on vähintäänkin epäreilua.

Jos lasketaan, että myyn joka päivä 100 grammaa kannabista ja keskihinta on 10Euroa/gramma, niin silloin päivässä saisin puhtaana 1000 Euroa. Jos verotus olisi vaikka 10%/Euro/gramma valtiolle ja tulovero olisi 10%, niin minulle jäisi käteen kuukaudessa 24 000 Euroa ja valtiolle tulisi 3000 Euroa. Vuodessa se tekee valtiolle verotuloina 36 000 Euroa.

Kuvitellaan, että samankaltaisia toimijoita ilmaantuisi markkinoille tuhat. Jokaisella olisi keskimäärin samat tulot kuin minulla ja samat verot, niin vuodessa valtio saisi veroina kannabiksen kasvattajilta 36 Miljoonaa Euroa.

Kenelle tämä olisi huono juttu?

Kiitos.

Haapalahdessa 2.4.2015
Seppo Rautavirta

Vierastoveri

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja Vierastoveri » 2.4.2015 15:02

Kuvitelmaahan sun jutut aika lailla on, kovat on odotukset myyntivoitoistakin. Ja oletpas aikamoinen nirppanokka - et sitten mitään muuta työtä suostuis tekeen ku hampunmyyntiä vai? :D Soosoo, Seppo. Jonkun on ajettava roska-autoa ja jonkun on siivottava senkin kerrostalon portaikot, jossa sää asut. Maailma ei pyöri sun navan ympärillä. Syö lääkkeesi.

Avatar
neural_rust
1 tähti
1 tähti
Viestit: 2926
Liittynyt: 27.5.2008

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja neural_rust » 2.4.2015 15:11

Ylempi+rupee oleen jo spämmäyksen puolella tämä sinun "asiasi"...

Vieras

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja Vieras » 3.4.2015 1:27

Seppo Rautavirta kirjoitti:
Jos lasketaan, että myyn joka päivä 100 grammaa kannabista ja keskihinta on 10Euroa/gramma, niin silloin päivässä saisin puhtaana 1000 Euroa. Jos verotus olisi vaikka 10%/Euro/gramma valtiolle ja tulovero olisi 10%, niin minulle jäisi käteen kuukaudessa 24 000 Euroa ja valtiolle tulisi 3000 Euroa. Vuodessa se tekee valtiolle verotuloina 36 000 Euroa.

Kuvitellaan, että samankaltaisia toimijoita ilmaantuisi markkinoille tuhat. Jokaisella olisi keskimäärin samat tulot kuin minulla ja samat verot, niin vuodessa valtio saisi veroina kannabiksen kasvattajilta 36 Miljoonaa Euroa.


Ei mut witski täähän on hyvä idea. Tätähän voitais käyttää myös Euroopan talouselvytyksessä. Sunhan pitää asettua ehdolle vaaleissa ja vaikka laki, niin muutetaan sitä, että susta tulee suoraan presidentti, nimittäin maailman presidentti. Siis kelaa nyt: jos jokainen suomalainen möisi 100g pilveä päivässä ja siitä saataisiin verotuloa 100€ ja siitä sun tuloverosta vielä erikseen 90€/pv. Eli yhteensä 190€/pv/turpa. Vauvasta vaariin viisi miljoonaa kansalaista möisi vain pilveä niin perkeleesti. Saataisiin verotuloina ihan jäätävät 95milj euroa JOKA IKINEN PÄIVÄ! Ja vuodessahan tämä uudenajan sampo jauhaisi meille kuulkaas jo 345 mrd euroa!! Imekää sitä Putinit sunmuut, meidän tarvii enää kuunnella teidän vikinöitä, kun meillä on enemmän rahaa, kuin teillä kaikilla yhteesä, perskules!! :point:

nutz
Viestit: 110
Liittynyt: 14.8.2014

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja nutz » 3.4.2015 14:11

Seppo, en oikein ymmärrä totta siun kiihkoilua asiasta jos et edes pysty rekistöröitymään foorumille ku et pääse koetta läpi jossa on hyvinkin perus kysymyksiä hampusta/ kasvattamisesta. Miten luulet saavasi kasvatettua tommosia satoja että pystyisit myymään 100g/päivä, ja luuletko tosiaan että jos ja kun hamppu lailistetaan että vero ois 10%, saanen nauraa, mietippä vaikka tupakan ja alkoholin verotusta tällähetkellä ni hampun verotus tulisi varmaan olemaan jotain saman suuntaista + kaikki muut maksut mitä yrittäjällle kolahtelee luukusta..

Siinä olet oikeassa että tää olis valtiolle hyvä veron lähde, mutta teeppä noi laskemat ees vaikka vähän järkevämmillä luvuilla.. Noi siun esimerkki verotus arvot jne on aivan eri mailmasta mitä ne tulee joskus olemaan. Jos pitää lähtee leikkimää ennustajaa ni sanoisin että gramman vero kaikkinaa tulee olemaa jotai 50-60% luokkaa kaikkinee valmiste/haittaveroineen+alv mikäli ees riittää. ;) Ja sen jälkeen kun vielä lasket kasvattamis kustannuksen, myymäläsi, työntekijän yms kulut, ni ei toi kulta kaivos siulle olekkaan... valtiolle se kyllä olis..

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1776
Liittynyt: 16.5.2012

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 3.4.2015 20:06

Ollaan saatu tänne uusi Turisti. Kohta alkaa tulemaan linkkispämmiä. :lol:
Lecalice it! -d2_deew

Taskumatti
Viestit: 23
Liittynyt: 19.3.2015

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja Taskumatti » 3.4.2015 21:44

300lbs niggerfaggot kirjoitti:Ollaan saatu tänne uusi Turisti. Kohta alkaa tulemaan linkkispämmiä. :lol:



:turismi: :think: :think: :think:
Loyalty before Royalty.

Avatar
Outokumpu
Viestit: 180
Liittynyt: 5.2.2009

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja Outokumpu » 4.4.2015 15:11

Mites olis Seppo muutaman kuukauden paussi polttelusta?
Send from my teletalk

slow life
Viestit: 21
Liittynyt: 26.9.2014

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja slow life » 6.4.2015 10:35

Juu ei taitaisi saada 10 euroa grammalta jos voisi kaikki vapaasti viljellä. Taitaisi olla 10 euroa/kilo lähempänä totuutta...

Pinerapple
Viestit: 63
Liittynyt: 3.2.2015

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 8.4.2015 19:44

Seppo puhuu paljon, harmi että ei asiaa. Pitemmästikki jaksais näitä lukea, jos kirjoittaja ei olisi joku juuri työikään astunut jannu jolla ei oikeasti ole mitään käsitystä juuri mistään.

Lasketaas Seppo uudestaan;
Seppo perustaa T:mi Sepon Kanna-Unelman.
Oletetaan että Seppo saa myytyä 100g/pv hintaan 10e/g.
Sepon liiketoiminta synnyttää 1000e/pv liikevaihtoa.
Kannabis tultaisiin verottamaan kovalla kädellä, parhaana osviittana voidaan käyttää tämänhetkistä alkoholiveroa; 45,55% (pyöristetään nyt 45%)
Sepon 1000e/pv tuottaa 450e/pv verotuloa, Sepon liiketoiminta saa 550e/pv.
Sepon puskiin lyödään ALV:it päälle. Käytetään yleis ALVia 24%.
Sepon 1000e/pv tuottaa 450e/pv + 240e/pv verotuloa, Sepon liiketoiminta saa 310e/pv.
Voidakseen myydä 100g/pv ihmekukkaa, Sepon täytyy myöskin tuottaa sitä vähintään 100g/pv. Oletamme, että yksi Sepon puska tuottaa tasaisesti 100g kuivaa. Tämä tarkoittaa, että sepolla on hoidettavana 365 puskaa.
Nämä puskat eivät ihan mahdu Sepon yksiöön, joten hän vuokraa liiketoiminnalleen kiinteistöä. Seppo laskee, että hänelle nyt riittää 0.5m2/puska, eli ~180 neliötä kasveille + liikkumistilaa/varasto/myynti/jnetilaa, joten perseestä revittynä 250m2. Hän löytää näinkin ison liiketilan pilkkahintaan 2000e/kk. Hän laskee mukaan sähköt/vedet/lannoitteet/jne, ja saa kuluiksi 110e/pv.
Sepon 1000e/pv tuottaa 690e/pv verotuloa ja 310e-110e=200e/pv.
Seppo nopeasti huomaa että 365:n puskan hoitaminen, prosessin eri vaiheiden läpi viemisen ja 100g/pv myymiseen 365 päivää vuodesta on aika mahdotonta yhdelle ihmiselle, joten hän palkkaa hampuusikaverinsa 7e/h palkalla. Tehtävä on kahdellekkin ihmiselle hyvin raskas, joten joudutte raatamaan 16h päiviä ilman vapaapäiviä. Hampuusikaverille palkkaa menee 112e/pv.
Sepon 1000e/pv tuottaa 690e/pv verotuloa, 200e/pv liikevaihtoa joista 112e/pv menee työvoiman palkkoihin = 82e/pv.
Seppo ajattelee, että perkele. Kuluja on kyllä varmana muitakin mutta nyt nostan kyllä loput itselleni. 82e/pv = 2460e/kk, joista toki maksat verot.
Seppo meinasi unohtaa laskea mukaan että hän joutuu yrittäjänä ottamaan YEL-eläkevakuutuksen, joka näillä tuloilla olisi noin 5500e vuodessa.
Seppo huomaa ettei rahoista oikeasti jäänyt käteen vittuakaan. Hän kohauttaa olkapäitään, sillä mitäpä hän rahalla tekisikään kun painaa kaverinsa kanssa duunia 16 tuntia päivässä vuoden jokaisena päivänä, ja nukkuu loput 8h. Seppo hymyilee, koska hän tietää että tämä oli se unelma. Tästä kannatti taistella.
Sillä välin Pinerapple tekee 8h vuoroja tehtaalla (silloin tällöin tuplavuoroja), pitää vapaita ja lomia, ja tekee enemmän rahaa kuin Seppo.

Tämä skenaario nyt oli silkkihansikkoin käsitelty. Sadonmenetyksiä ei otettu huomioon. Varmasti yrittäjältä löytyy lisää menoja. Jne, Jne, Jne. Suomi on yrittäjyyden kirottu maa, Seppo olisi konkurssissa alta aikayksikön. Valtio kyllä nauraa vierestä, yhtikäs mittää ei tarvi tehdä ja tienaa jotain 750e/pv.
TL:DR; Kannabiksen kasvatus ja myynti yksityishenkilöiltä on tuottoisaa vain niin kauan kuin se on laitointa.

Avatar
Teeonhc
Viestit: 1001
Liittynyt: 26.10.2010

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja Teeonhc » 8.4.2015 22:26

Pinerapple kirjoitti:Seppo puhuu paljon, harmi että ei asiaa. Pitemmästikki jaksais näitä lukea, jos kirjoittaja ei olisi joku juuri työikään astunut jannu jolla ei oikeasti ole mitään käsitystä juuri mistään.

Lasketaas Seppo uudestaan;
Seppo perustaa T:mi Sepon Kanna-Unelman.
Oletetaan että Seppo saa myytyä 100g/pv hintaan 10e/g.
Sepon liiketoiminta synnyttää 1000e/pv liikevaihtoa.
Kannabis tultaisiin verottamaan kovalla kädellä, parhaana osviittana voidaan käyttää tämänhetkistä alkoholiveroa; 45,55% (pyöristetään nyt 45%)
Sepon 1000e/pv tuottaa 450e/pv verotuloa, Sepon liiketoiminta saa 550e/pv.
Sepon puskiin lyödään ALV:it päälle. Käytetään yleis ALVia 24%.
Sepon 1000e/pv tuottaa 450e/pv + 240e/pv verotuloa, Sepon liiketoiminta saa 310e/pv.
Voidakseen myydä 100g/pv ihmekukkaa, Sepon täytyy myöskin tuottaa sitä vähintään 100g/pv. Oletamme, että yksi Sepon puska tuottaa tasaisesti 100g kuivaa. Tämä tarkoittaa, että sepolla on hoidettavana 365 puskaa.
Nämä puskat eivät ihan mahdu Sepon yksiöön, joten hän vuokraa liiketoiminnalleen kiinteistöä. Seppo laskee, että hänelle nyt riittää 0.5m2/puska, eli ~180 neliötä kasveille + liikkumistilaa/varasto/myynti/jnetilaa, joten perseestä revittynä 250m2. Hän löytää näinkin ison liiketilan pilkkahintaan 2000e/kk. Hän laskee mukaan sähköt/vedet/lannoitteet/jne, ja saa kuluiksi 110e/pv.
Sepon 1000e/pv tuottaa 690e/pv verotuloa ja 310e-110e=200e/pv.
Seppo nopeasti huomaa että 365:n puskan hoitaminen, prosessin eri vaiheiden läpi viemisen ja 100g/pv myymiseen 365 päivää vuodesta on aika mahdotonta yhdelle ihmiselle, joten hän palkkaa hampuusikaverinsa 7e/h palkalla. Tehtävä on kahdellekkin ihmiselle hyvin raskas, joten joudutte raatamaan 16h päiviä ilman vapaapäiviä. Hampuusikaverille palkkaa menee 112e/pv.
Sepon 1000e/pv tuottaa 690e/pv verotuloa, 200e/pv liikevaihtoa joista 112e/pv menee työvoiman palkkoihin = 82e/pv.
Seppo ajattelee, että perkele. Kuluja on kyllä varmana muitakin mutta nyt nostan kyllä loput itselleni. 82e/pv = 2460e/kk, joista toki maksat verot.
Seppo meinasi unohtaa laskea mukaan että hän joutuu yrittäjänä ottamaan YEL-eläkevakuutuksen, joka näillä tuloilla olisi noin 5500e vuodessa.
Seppo huomaa ettei rahoista oikeasti jäänyt käteen vittuakaan. Hän kohauttaa olkapäitään, sillä mitäpä hän rahalla tekisikään kun painaa kaverinsa kanssa duunia 16 tuntia päivässä vuoden jokaisena päivänä, ja nukkuu loput 8h. Seppo hymyilee, koska hän tietää että tämä oli se unelma. Tästä kannatti taistella.
Sillä välin Pinerapple tekee 8h vuoroja tehtaalla (silloin tällöin tuplavuoroja), pitää vapaita ja lomia, ja tekee enemmän rahaa kuin Seppo.

Tämä skenaario nyt oli silkkihansikkoin käsitelty. Sadonmenetyksiä ei otettu huomioon. Varmasti yrittäjältä löytyy lisää menoja. Jne, Jne, Jne. Suomi on yrittäjyyden kirottu maa, Seppo olisi konkurssissa alta aikayksikön. Valtio kyllä nauraa vierestä, yhtikäs mittää ei tarvi tehdä ja tienaa jotain 750e/pv.
TL:DR; Kannabiksen kasvatus ja myynti yksityishenkilöiltä on tuottoisaa vain niin kauan kuin se on laitointa.


Tässä on ehkä tähän asti fiksuin viesti mitä tällä foorumilla lukenut. Ymmärrän että tavallinen ihminen ei tiedä yrittäjän menoista paskan vertaa, mutta jos edes puoli tosissasi harkitset kannabisfirmaa niin luulisi tehneen jotain JÄRKEVIÄ laskutoimituksia. T. Ravintola-alan yrittäjä. Ps kiitos verottajalle.
Kasvatti kukan yks, kasvatti kukan kaks
Ei tienny kukaan ja teki mielen mukavaks
Nyt peruspentil on pöydäl kasa syytteit
Me ollaan kaikki ihan normaalei tyyppei.

Vieras

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.4.2015 3:11

Pinerapple kirjoitti:Tämä tarkoittaa, että sepolla on hoidettavana 365 puskaa.


Muuten kirjoitus oli täyttä asiaa, mutta tässä mentiin metsään. Oikea luku olisi jossain sadan huitteilla, koska...

Vieras

Re: Ratkaisu minun työttömyyteeni

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.4.2015 3:21

...eli nehän mahtuisi jo johonkin sossun rahoittamaan lähiökaksioon. Täähän tais olla ihan hyvä idea itseasiassa... :)

Mut siis joo, kyl mä voisin kasvattaa kolme kiloa kukkaa kuussa, jos siitä sais kolme tonttuakin kuussa käteen laillisesti. Ei se nyt niin iso homma ole.

Eri asia on vaan se, että myyntihinta ei tule olemaan ainakaan kasvattajalla mitään 10€/g vaan lähempänä 1-2€/g. Kauppa ottaa loput välistä, niinkuin muissakin tuotteissa.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa