Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.8.2015 14:51

Paras kansalaisaloite koskaan joka on tehty!!
Käykää allekirjoittamassa kaikki!! > Linkki kansalaisaloitteeseen <

Joka jamppa jakaa tämän linkin lisäksi facebookissa,twitterissä sekä muissa sosiaalisissa medioissa!!





Ps. otsikon tarkoitus oli herättää huomiota.

Avatar
WeedSmoker
Viestit: 126
Liittynyt: 23.5.2012

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja WeedSmoker » 29.8.2015 16:16

Nyt on kyllä aloite kohdallaan. :)
Kunhan vain kehtaisi kaikki hampuusit rustata tämän niin asia lähtisi eteenpäin. Kyllä suomesta löytyy helposti tarvittava määrä nimiä tälle aloitteelle jos vain ihmiset jaksaa vaivaantua :mrgreen: :pimp:
Don't Drink and Drive, Just Smoke and Fly :)

Avatar
SpiderGrower
Viestit: 145
Liittynyt: 20.3.2015

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja SpiderGrower » 29.8.2015 18:18

Paitsi, että aika ei ole vielä politiikan kannalta kypsä. Jos 50k nimeä saadaan kasaan tämä torpataan korkeammalla tasolla. Ehkä kahden - kolmen hallituskauden jälkeen, tämä on spekulaationi. :think:
Spidersense tingling.....

Vieras

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.8.2015 19:28

SpiderGrower kirjoitti:Paitsi, että aika ei ole vielä politiikan kannalta kypsä. Jos 50k nimeä saadaan kasaan tämä torpataan korkeammalla tasolla. Ehkä kahden - kolmen hallituskauden jälkeen, tämä on spekulaationi. :think:



Hohhoijakkaa, vähän optimistisempaa asennetta kiittos! Kannabis on nyt ajankohtaisempi, kuin koskaan aikaisemmin!

Plus vanha läppä jo toi "ei täällä Suomessa".

NupunTaitaja
1 tähti
1 tähti
Viestit: 751
Liittynyt: 20.4.2015

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja NupunTaitaja » 29.8.2015 23:05

Aikamoinen pläjäys! Dollarinkuvat tuli samantien silmii ja kassakoneen kilahdus kaikui korvissa. :) Mä alan kyl kallistumaan siihen et kaikkiin vaan nimet alle ja mahdollisimman pal huomioo. Paitsi et suomes on pal "tärkeempiäkin" asioita mille pitäis jotain tehdä... Ei täällä mitään tuu tapahtuun ennen ku ihmiset alkaa toimimaan. Mun mielestä tällä koko alote systeemillä annetaan vaan se pieni toivon kipinä ihmisille paremmasta, jottei tulis minkään sorttista kapinaa. Tää seuraava pisti aika pahasti silmään tossa alotteessa.

25 §


Liikenteessä ajaminen moottorikäyttöisellä ajoneuvolla

Hamppua käyttänyt ajokortin omaava ihminen saa ajaa liikenteessä moottorikäyttöisellä ajoneuvolla, jos hän ajaessaan on ajokunnossa ja noudattaa liikennesääntöjä ja yleistä varovaisuutta vaarantamatta kenenkään henkeä. Mikäli tällainen henkilö syyllistyy ajovirheeseen tai on vaaraksi itselleen ja/tai muille, on poliisilla silloin velvollisuus pysäyttää hänet ja estää häntä ajamasta, kunnes hän on taas selvästi ajokunnossa.

Avatar
SpiderGrower
Viestit: 145
Liittynyt: 20.3.2015

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja SpiderGrower » 30.8.2015 9:06

Vieras kirjoitti:...


Hohhoijakkaa, vähän optimistisempaa asennetta kiittos! Kannabis on nyt ajankohtaisempi, kuin koskaan aikaisemmin!

Plus vanha läppä jo toi "ei täällä Suomessa".


Hohhoijaa. Realismi käytössä. Elämme demonikratiassa, joten kenen etua politiikka ajaa ?
Spidersense tingling.....

Avatar
Rösti
Viestit: 14
Liittynyt: 1.11.2010

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja Rösti » 30.8.2015 14:58

Hyvä! Tämä aloite menee ehdottomasti oikeaan suuntaan. Ulkoasu ja muotoilu oli kohdallaan sekä teksti asiallisesti kirjoitettu.

Itelleni kyllä pisti vähän silmään muutama kohta, mm. vaatimus kannabiksen vapaasta kuljettamisesta ulkomaille sekä moottoriajoneuvon käyttö vaikutuksen alaisena. Luulen, että on vähän liikaa pyydetty. Itse pyrkisin vähän maltillisimpiin vaatimuksiin

Tän kaltaiseen vois selostaa vielä enemmän jostain hamppukuidun hienoista puolista ja viljelyn tuoman hyödyn vaikutuksista suomalaisten maatilojen ahdinkoon. Kepulaiset ym. vastaavat tykkää.

Mutta joo, tän kehtää jo allekirjoittaa (vrt. se edellinen dekriminalisaatio aloite).

Avatar
SpiderGrower
Viestit: 145
Liittynyt: 20.3.2015

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja SpiderGrower » 31.8.2015 13:25

vieru kirjoitti:

Kansa hurraa.


Mhm. Kansa hurraa oikeuksiensa tallomisesta ja syntymäoikeuden poistamisesta (onnellisuus) oikein paraatikaupalla. Esimerkiksi Bostonin pommi-iskujen jälkeen valtion väkivaltamonopoli käytännössä lukitsi kaupungin ja jälkeenpäin asukkaat kokoontuivat hurraamaan "vapauttajiaan" "turvanluojia". Ihmisille on tarjottu illuusio terrorista ja massat ostavat sen. Todellinen valtataistelu käydään ikään kuin kulissien takana valon ja pimeyden voimat kohtaavat ja todellisuus on mitä on. Harhat jota pimeyden voimat tarjoavat eivät hevillä helpota. :think: Jatkan rukoilua.
Spidersense tingling.....

Vieras

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.9.2015 11:09

Tuskinpa saa allekirjoituksia tarpeeksi. Täysin mahdoton aloite ja itse en alekirjoittaisi.

Jos oikeasti haluttaisiin lakialoite edes käsittelyyn, niin mielestäni alla olevat pointit tuotava esille:


Yhtään ei tarvita enempää päihtyneitä liikenteeseen. Eli selvästi päihtynyneelle sakkoja/ajokieltoa.

Käyttö on dekriminalisoitava. Ikäraja se 18v.

Kasvatus sallittua omaan käyttöön. Rajana vaikka se 20 kasvia. Kasvatus sallittu kasvimailla syrjäalueilla, tai asianmukaisessa tilassa. Tästä ei porukka tykkää, mutta kerrostaloasunto ei ole asianmukainen kasvatusympäristö. Eikä yleinen puisto.

Myyntiin kasvatus vain asianmukaisilla luvilla. Seuranta EU viranomaisten tehtävä. Jakelusta vastaa apteekit, asianmukaiset anniskelupaikat ja mahdollisesti alko.


Käytännössä kuitenkin dekriminalisointi on kaukaisesti mahdollista. Katsoo esim perussuomalaisia, niin juntit ei siihen anna lupaa (kännissä). Kepu kiinnostuu maataloustuista, mutta hiihhulipuoli estää sen. Kokoomuksessa vedetään vaan kokkelia. Vasemmistossa ja vihreissä taas on niin ulalla olevaa porukkaa, ettei kukaan tahdo olla samaa mieltä niiden kanssa. Demareissa taas mietitään, että maalaiset saavat hyötyä ja vanhempi ay-jyräkörmyporukka miettii että viinallakin saa pään sekaisin. Kristilliset taas...

Perushiiri

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja Perushiiri » 1.9.2015 11:38

Politikot ovat varmasti mielissään siitä että aloite ei ole aivan täydellinen sellaisenaan. Pitäähän heillekkin jotain työtä löytyä ja näyttää siltä että ei perkele annettu periksi niiden homojen vaatimuksille.

;)

Tulipas ärhäkästi kirjoitettua. Ehkä kompensoin sillä nössöä nimimerkkiäni.

Brightland
Viestit: 3
Liittynyt: 31.8.2015

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja Brightland » 1.9.2015 14:25

Juu samaa mieltä noiden muutamien aiempien postaajien kanssa, että aika hurjat on vaatimukset tässä aloitteessa, esim. tuo rajattomuus kaikessa ja salliminen liikenteessä ja työpaikoilla. Aiemmin oli parempi kansalaisaloite kannabiksen laillistamisesta/dekriminalisoinnista jossa oli paljon realistisemmat ja järkevämmät vaatimukset ja perustelut, tainnut vain sulkeutua jo.

Mielenkiinnolla odotan kuitenkin suomen seuraavan yhdysvaltojen esimerkkiä jossa jo muutamassa (?) osavaltiossa kannabis laillistettu.

Ju$ba
Viestit: 131
Liittynyt: 10.11.2008

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja Ju$ba » 2.9.2015 15:15

Kunnon alote. Kerralla asiat reilusti ja oikein, eikä 40 vuoden väännöllä depenelisaation, dekriminalisaation ja penetraation kautta.

:respect:

Avatar
BuffaloSoldier
Viestit: 341
Liittynyt: 1.3.2014

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja BuffaloSoldier » 2.9.2015 21:11

Brightland kirjoitti:Juu samaa mieltä noiden muutamien aiempien postaajien kanssa, että aika hurjat on vaatimukset tässä aloitteessa, esim. tuo rajattomuus kaikessa ja salliminen liikenteessä ja työpaikoilla. Aiemmin oli parempi kansalaisaloite kannabiksen laillistamisesta/dekriminalisoinnista jossa oli paljon realistisemmat ja järkevämmät vaatimukset ja perustelut, tainnut vain sulkeutua jo.

Mielenkiinnolla odotan kuitenkin suomen seuraavan yhdysvaltojen esimerkkiä jossa jo muutamassa (?) osavaltiossa kannabis laillistettu.


Nimenomaan, realismia kehiin. Mulle riittäs jo parin kasvin kasvatus omaan käyttöön näin alkuun. Helpottas kummasti elämää.
Dance inna Babylon.

Ju$ba
Viestit: 131
Liittynyt: 10.11.2008

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja Ju$ba » 3.9.2015 8:23

Miks ei suoraan kuitenkin vaadittais paljon enemmän? Laillistamisesta saa kuitenkin parhaat hyödyt.
Lähetettäis vähän tujumpi viesti päättäjille. Ehkä ne alkais räpeltelää hädissään dekriminalisaatiota laillistamisen pelossa.

Avatar
BuffaloSoldier
Viestit: 341
Liittynyt: 1.3.2014

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja BuffaloSoldier » 3.9.2015 14:51

Ju$ba kirjoitti:Miks ei suoraan kuitenkin vaadittais paljon enemmän? Laillistamisesta saa kuitenkin parhaat hyödyt.
Lähetettäis vähän tujumpi viesti päättäjille. Ehkä ne alkais räpeltelää hädissään dekriminalisaatiota laillistamisen pelossa.


Ite ajan työkseni ja en todellakaan halua yhtään lisää myssypäätä rattiin, liikenteessä on jo paljon muitakin vaaroja. Ja jos työssä nyt pystyy nauttimaan kannabista ilman, että mitään vaaraa yms. ei voi tapahtua, tehköön niin. Aika moni tekee jo sitä nyt, eikä ole ongelmaa. Mutta sen on oltava näkymätöntä. Itse en aja myssyissä koskaan.
Rajattomuus on niin kaukaa haettua vielä ennen UNGASS 2016, jos sen jälkeenkään.
4-5 kasvia omaan käyttöön ja myöhemmin myyntiin ihan alan liikkeisiin. Itse olen aina haaveillut saavani perustaa oman pikkushopin, josta ihmiset voisivat hakea tarvitsemansa lääkkeet :yes:
Dance inna Babylon.

Ju$ba
Viestit: 131
Liittynyt: 10.11.2008

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja Ju$ba » 4.9.2015 10:54

BuffaloSoldier kirjoitti:...

Ite ajan työkseni ja en todellakaan halua yhtään lisää myssypäätä rattiin, liikenteessä on jo paljon muitakin vaaroja. Ja jos työssä nyt pystyy nauttimaan kannabista ilman, että mitään vaaraa yms. ei voi tapahtua, tehköön niin. Aika moni tekee jo sitä nyt, eikä ole ongelmaa. Mutta sen on oltava näkymätöntä. Itse en aja myssyissä koskaan.
Rajattomuus on niin kaukaa haettua vielä ennen UNGASS 2016, jos sen jälkeenkään.
4-5 kasvia omaan käyttöön ja myöhemmin myyntiin ihan alan liikkeisiin. Itse olen aina haaveillut saavani perustaa oman pikkushopin, josta ihmiset voisivat hakea tarvitsemansa lääkkeet :yes:

En tiiä mistä toi myytti on syntyny, että pilvessä ei vois ajaa. Varmaan siitä kun se on päihde. Kyse on täysin eri päihteestä, kun esim. alkoholi, jota ei voi mitenkään käyttää aamusta iltaan koko elämää (tai siis voi lyhyen elämän).
Tästähän on tehty tutkimuksia vaikka millä mitalla. Aina niissä on lähes sama lopputulos, että kannabis voi vaikuttaa hetkellisesti motoristisiin kykyihin, mutta käyttäjä itse tiedostaa sen ja hidastaa ajonopeuttaan ja on tarkkaavaisempi liikenteessä sen seurauksena bla bla bla. Näitä löytyy oikeesti helposti ettimällä.
Se voi olla hankala uskoa, mutta pilven poltossa pysyy harkinta mukana, toisin kuin alkoholilla. Nollatoleransseilla nyt ei kukaan uskalla lähtee rattiin. Puuttuu se alkoholin tuoma itsevarmuus.

Ja joo itekkin haaveilen, että jonakin päivänä vois myydä itse kasvattamia kasveja vapaasti pihalla. Toisaalta jos pitää täyttää 1000 lomaketta vuodessa ja sietää thc tarkastajia yms. niin enpä tiiä. Jos se tehään jotenki turhan hankalaks niin rahan takia säätäneet saattaa siirtyä vaan toiseen päihteeseen.

Avatar
SpiderGrower
Viestit: 145
Liittynyt: 20.3.2015

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja SpiderGrower » 4.9.2015 11:09

Ei varmana kokemattomat polttelijat tai satunnaispolttelijat olet mitenkään turvallisia kuskeja pössypäissään. Ne ketkä myssyttelee jatkuvasti on asia erikseen, mutta eivät hekään ole selvinpäin eli toisinsanoen harkintakyky on sumeutunut. Miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää. :smash:
Spidersense tingling.....

Avatar
BuffaloSoldier
Viestit: 341
Liittynyt: 1.3.2014

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja BuffaloSoldier » 5.9.2015 17:07

Ju$ba kirjoitti:...
En tiiä mistä toi myytti on syntyny, että pilvessä ei vois ajaa. Varmaan siitä kun se on päihde. Kyse on täysin eri päihteestä, kun esim. alkoholi, jota ei voi mitenkään käyttää aamusta iltaan koko elämää (tai siis voi lyhyen elämän).
Tästähän on tehty tutkimuksia vaikka millä mitalla. Aina niissä on lähes sama lopputulos, että kannabis voi vaikuttaa hetkellisesti motoristisiin kykyihin, mutta käyttäjä itse tiedostaa sen ja hidastaa ajonopeuttaan ja on tarkkaavaisempi liikenteessä sen seurauksena bla bla bla. Näitä löytyy oikeesti helposti ettimällä.
Se voi olla hankala uskoa, mutta pilven poltossa pysyy harkinta mukana, toisin kuin alkoholilla. Nollatoleransseilla nyt ei kukaan uskalla lähtee rattiin. Puuttuu se alkoholin tuoma itsevarmuus.

Ja joo itekkin haaveilen, että jonakin päivänä vois myydä itse kasvattamia kasveja vapaasti pihalla. Toisaalta jos pitää täyttää 1000 lomaketta vuodessa ja sietää thc tarkastajia yms. niin enpä tiiä. Jos se tehään jotenki turhan hankalaks niin rahan takia säätäneet saattaa siirtyä vaan toiseen päihteeseen.


Jos pitää ajaa, silloin ei polteta. Oma periaate. En voisi elää sen kanssa et satun ajamaan jonkun päälle tai muuta vastavaa, vain koska piti mennä myssyissä rattiin. Kyllähän sitä pystyy ajaa, ei se siitä oo kii, voihan kännissäki ajaa. Eri asia miten hyvin se sitten onnistuu. Mut selvinpäin olo ratissa on paras tapaa pitää työpaikka alalla.
Dance inna Babylon.

Vieras

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.9.2015 0:43

"Se voi olla hankala uskoa, mutta pilven poltossa pysyy harkinta mukana, toisin kuin alkoholilla."

Joillakin voi pysyä mutta kaikilla se ei pysy. Ei todellakaan vaan eräskin ystäväiseni tahtoo saada mahdollisimman sekavan olotilan aikaiseksi hampulla ja häntä en päästäisi rattiin edes selvinpäin niin miten sitten pilvessä. Joku roti nyt! :guru:

Raparperimies

Re: Kannabis laillistetaan Suomessa 2016

ViestiKirjoittaja Raparperimies » 6.9.2015 11:19

Ylimääräinen (edullinen!) ajokoe niille joille on tarvetta ajaa myssyissä? Vaikka kerran vuodessa?

Kuten yllä oleva kommentoi, osa on riskitekijöitä ihan selvinpäinkin.

Itse ajoin muutaman kerran tänä kesänä pilvessä ja muistan yhden ikävän tilanteen. Tai ainakin se tuntui silloin vakavalta ja nöyryyttävältä. Käännyin liikenneympyrään sisään vaikka olisi todennäköisesti pitänyt odottaa vielä hieman vuoroani. Hyvin vaikea arvioida mikä osuus kannabiksella oli tilanteeseen. Autossa oli ainakin kolme matkustajaa jotka häiritsivät keskittymistäni ehkä jopa enemmän kuin kannabis? Toisaalta auto oli minulle tuntematon. Olin ajanut sillä enimmäkseen yksin. Ehkä auto kiihtyi matkustajien takia normaalia hitaammin. En tiedä autoista juurikaan.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa