Kuva

Vittuilu

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Käytöstapoja

Vittuilu

ViestiKirjoittaja Käytöstapoja » 22.10.2015 21:25

Oon seurannu kauan tämän forumin tapoja ja tämä koskee suurta osaa käyttäjistä. :evil: :evil:
En tiedä onko tämä sitten vaan tyypillistä suomalaista käyttäytymistä internetissä.
Miks täällä pitää vittuilla toisille kasvattijelle? Onko hommat sinulla muka niin hyvin ettei sinussa ole mitään ongelmaa? Jos kerran tiedät jotain miksi pitää haukkua toista tyhmäksi ja tietämättömäksi? Tiesistkö itse muka kaiken heti alussa?
Olisi suuri osa täällä saanut saada selkäsaunaa lapsena oppiakseen käytöstapoja ja kunnioittamaan toisia. Piilovittuilua ja esitetään ettei oma paska haise, menee naurettavaks tää lapsellisuus tällä foorumilla.
Mites jos vaihettais tää paska asenne positiiviseksi ja jos ei oo mitään asiallista kirjoitettavaa niin jätetään kokonaan kirjoittamatta. Vai onko teidän pakko avaa suuta joka asiasta? Mee polttaa paukut ja pidä turpas kiinni. :pimp:
Teidänkaltaisten itsekeskeisten omahyväinen asenne on iso ongelma tässä maailmassa. Self-righteous pieces of shit.
Toivon että asenne täällä muuttuu ja kaikille niille jotka nyt räkistelee koneen ruudulla--->Painu vittuu. :yes:
Ette varmasti arkipäiväisesti vittuile toisille ihmisille päin naamaa? Todennäköisesti saisitte turpaan. Pitääkö sun tuoda paskan asentees tänne?

Sam 1
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 5810
Liittynyt: 26.7.2008

Re: Käytöstavat on

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 22.10.2015 21:51

Tyypillistä kitinää pullamössösukupolven pumpulimössöjälkeläiseltä.
Mielipiteitä ei uskalleta esittää edes omalla käyttäjätunnuksella.
Aika munaton asenne, siksi valitusviestin paras terä katkeaa jo alkutaipaleella.
- I'm here with my friend Mi-se-ry. Tryin' to drown my sorrows with pills and weed -

Sebotron

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Sebotron » 22.10.2015 22:13

Kun et näytä päiväkirjaasi, on täysin mahdoton arvioida tilannetta. Oletko jakanut itse tietoa kykyjesi mukaan ja toivonut että muut onnistuvat kasvatuksissaan?

Käytöstapoja

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Käytöstapoja » 22.10.2015 22:23

En ole tarvinnut apua täältä kunhan lueskellu muitten ongelmia ja vastauksia. Eipä tunnuksia löydy. Olen oppinut muitten virheistä siis.
En valita siitä että joku olisi minulle ollut ilkeä :lol: :doh: .
Ihmettelen vaan osia vastauksia joista haise omahyvyys Amsterdamiin asti. Miks pitää vittuilla eikö osata pitää asiallista keskustelua? Tänne tulee ihmiset kysymään neuvoja ja kesketää painumaan takas koloonsa.Miks? Anteeksi taitaa olla tämä harrastus vain teitä varten? Onko tosiaan asiallisen ja rohkasevan keskustelun käynti niin vaikeeta?

Sam 1
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 5810
Liittynyt: 26.7.2008

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 22.10.2015 22:34

Mitä, mitäs tää nyt on? Sun olis pitänyt hyökätä ja vastata paljon aggressiivisemmin.
Nyt mä loukkaannun, vittu, meen muualle vittuilemaan. :laugh:
https://m.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU
- I'm here with my friend Mi-se-ry. Tryin' to drown my sorrows with pills and weed -

Käytöstapoja

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Käytöstapoja » 22.10.2015 22:40

Sam1 täällä ollaa käytöstavat opittu vaikeen käden kautta. Mitä mä hyödyn vittuilemalla netin ylitse? Osalta taitaa olla liikaa aikaa käsillä. Pitäiskö likuntaa harrastaa niin mieli paranisi teillä? :think:
Toivoisin vaan että täällä annettais parempaa kuvaa alottelijoille. Muutenkin parempaa kuvaa hampuuseista jotka tänne kirjottavat. :guru:

Sebotron

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Sebotron » 22.10.2015 23:34

Netissä varmaan olisi tilaa toisellekkin suomalaiselle kantsufoorumille. Vakavasti otettavia tekijöitä vaan ei ole näkynyt ja en niihin itsekään kuulu.

Näiden foorumien keskinäinen kilpailu olisi käyttäjien etu.

Avatar
Muhkelo
Viestit: 397
Liittynyt: 24.6.2009

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Muhkelo » 23.10.2015 0:52

Itsensä Killoittaminen ehkäisee vittuilua sekä on kilta takana puolustamassa sinua virheellisyydeltäsi, ja aina voit väittää olemalla oikeassa perustelemalla mihin killan jaostoon kuulut...
Divine heart in divine body, caress taking from heart and body. Purity in body, with heart open to mind.

Sebotron

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Sebotron » 23.10.2015 10:39

Kiltajäsenyys lisää tutkitusti itseluottamusta.

Kuva

Vieras

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.10.2015 13:21

Käytöstapoja kirjoitti:Oon seurannu kauan tämän forumin tapoja ja tämä koskee suurta osaa käyttäjistä. :evil: :evil:
En tiedä onko tämä sitten vaan tyypillistä suomalaista käyttäytymistä internetissä.
Miks täällä pitää vittuilla toisille kasvattijelle? Onko hommat sinulla muka niin hyvin ettei sinussa ole mitään ongelmaa? Jos kerran tiedät jotain miksi pitää haukkua toista tyhmäksi ja tietämättömäksi? Tiesistkö itse muka kaiken heti alussa?
Olisi suuri osa täällä saanut saada selkäsaunaa lapsena oppiakseen käytöstapoja ja kunnioittamaan toisia. Piilovittuilua ja esitetään ettei oma paska haise, menee naurettavaks tää lapsellisuus tällä foorumilla.
Mites jos vaihettais tää paska asenne positiiviseksi ja jos ei oo mitään asiallista kirjoitettavaa niin jätetään kokonaan kirjoittamatta. Vai onko teidän pakko avaa suuta joka asiasta? Mee polttaa paukut ja pidä turpas kiinni. :pimp:
Teidänkaltaisten itsekeskeisten omahyväinen asenne on iso ongelma tässä maailmassa. Self-righteous pieces of shit.
Toivon että asenne täällä muuttuu ja kaikille niille jotka nyt räkistelee koneen ruudulla--->Painu vittuu. :yes:
Ette varmasti arkipäiväisesti vittuile toisille ihmisille päin naamaa? Todennäköisesti saisitte turpaan. Pitääkö sun tuoda paskan asentees tänne?



No, olen itse avautunut tänne ihan samasta asiasta. Mulla tais olla tunnukset tänne joskus 12 vuotta sitten. Eniten huvittaa nämä "newschool wigawägä gänstajäbät" ja muut pikkupennut ja ihan suoraan sanottuna idiootit, joita tälle foorumille on tullut.

On aika huvittavaa esim, kun joku jonne kysyy jotain asiaa täällä ja sitten joku asioista tietävä ihan vilpittömästi yrittää auttaa, niin sitten nämä arseburger dillet aloittaa jonkun aivan aiheettoman pissistyylisen angstaamisen ja vastaan inttämisen.

Hirveä pätemisen tarve ainakin joillakin täällä olla oikeassa ns joka asiassa.

Ja lisää pasketta, jonnet esittelevät uskomuksiaan täällä faktoina. Varmaan 50% tämän foorumin sisällöstä on nykyään jotain mutuilua.

En ihan rehellisesti tiedä, mitä fanaatikkoja täällä nykyään pyörii ja onko täällä alaikäisiä? Tuohon vajakkimaiseen käytökseen tietysti voi olla syynä "taskulampuilla" kasvatettu raaka budi, ovat raukat kai psykoosissa.

Ei mulla muuta, hyvää viikonloppua kaikille.

Avatar
dethh
Viestit: 184
Liittynyt: 22.10.2010

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja dethh » 23.10.2015 15:01

Jos joku tyyppi harrastaa usein vittuilia, se kertoo tästä vittuilijasta enemmän, kuin vittuilun kohteesta. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, yleensä nämä pahimmat vittuilijat ovat vain katkeroituneita ja yksinäisiä reppanoita.
Älä itse lähde siihen kierteeseen mukaan, vaan vastaa negatiivisuuteen rakkaudella :)
“If you don’t smoke cannabis, you may spend your evening balancing your checking account. If you do smoke cannabis you may spend your evening contemplating the causes of the Greek Renaissance.” -Terence McKenna

Avatar
Original
Viestit: 211
Liittynyt: 1.3.2013

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Original » 23.10.2015 17:29

Älä ota seuraavaa vittuiluna, mutta ei sunkaan teksti siitä positiivisimmasta päästä ollut.

Vaikka kuinka ottaa pattiin, niin kannattaa tutkia kolikon molempia puolia, sillä usein siihen on syynsä.

Syy miksi osa alottelijoista saa paskaa niskaansa, on niiden oma laiskuus ja opiskelun haluttomuus.
Kaverit tulee henkseleitä paukutellen, että: "Nyt mul ois halokeeni polttimo ja onageeliä, että kiloja ois saatava!"
Sitten kun joku huomauttaa asiasta, että lähtökohdat on väärät ja että lukasis hupun, niin se otetaan jo vittuiluna.

Se myös tuntuu olevan tapana, että jos hakukoneesta ei ekalta sivulta löydy vastausta ---> uusi topic.
Sitten kun niitä turhia viestiketjuja pystytetään, on sitä faktaa vähän hankalampi löytää sen jonneilun seasta.
Tämä vaikuttaa aina siihen seuraavaan hampuusiin, joka nälkäsenä etsii tarvittavaa tietoa, eikä sitä sitten löydykkään.

Tällä foorumilla on jo kaikki tieto saatavilla mitä aloittelevakin hampuusi tarvitsee, jotta saa kasvatettua isojakin satoja.
Täältä löytyy tietoa siementen tilaamisesta aina curetukseen asti ja ihan kaikkea siltä väliltä, joten miksi ei haluta lukea?
Siltä kantilta ymmärrän, jos jotain kokeneempaa kasvattajaa vituttaa nuo mainitut "wigawägä gängsterit, jonnet" sun muut.

Tiedän myös senkin, että tämä foorumi ei aina tuo lämmintä vastaanottoa aloitteleville/liian hätäisille kasvattajille.
Usein niistä vaan tuntuu välittyvän sellainen viba, että pitäisi oikeasti olla vieressä näyttämässä miten nää hommat tehdään.

Aloittelijat kun muistais, että ensiksi opiskellaan, etsitään itsenäisesti tietoa ja sitten jos ei löydy tietoa, ryhdytään utelemaan.
Tähän prosessiin kuuluu hupun tutkiminen, hakukoneen käyttö/selailu, google ja sitten kysy&vastaa. Uusi topic, jos oikeasti tarve.
Tuon kun jokainen foorumille rekkaava muistaisi, säästyisi turhalta pään aukomiselta, jota en itsekkään juuri hyvällä katso.

Tuolla kysy&vastaa ketjussakin porukka vastaa yleensä asiallisesti, ilman vittuilua vähän "hassuihinkin" kysymyksiin.
Itse kun en ole ns. pro, niin en lähde mutuilemaan, mutta jos jonkun tiedän varmaksi, niin silloin voin myös olla avuksi.

Mut koitetaan nyt vaan tulla toimeen ja puhaltaa yhteen hiileen, kerta samalla asialla ollaan. :mrgreen:
"Tähän geimiin ei kannata lähtee, jos ei oo valmis ottaan tuomioo." -Tohtori76

Käytöstapoja

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Käytöstapoja » 23.10.2015 18:55

Wigwägäggangsterit :lol: Valitettavasti oot oikeessa tästä sukupolvesta. :cry:
Oisko liikaa työtä Hamppuforum jos vaadittais 20-50 kysymyksen koe perusasioista käyttäjätunnuksen vastineeksi.(Ensin omatieto jonkin verran kuntoon?)
Näitä kokeita saisi olla ainakin 10 eri kpl jottei trollit pystyisi luomaan 10 tunnusta ilman turhautumista.
Pitäisi olla tiukempia moderaattoreita ja lukita kuukaudeksi näitten huonojen käytöstapojen omaavien tunnuksia, tai edes kieltää kuukaudeksi kirjoittamasta kyseiseen aiheeseen (esim Kasvatuksen ABC kirjoituskielto).

Ja tästä teille jotka nyt kirjoittelette näitä lue hupu vastauksia. Lukekaapas itse mitä vapaavyöhykkeen ylälaidassa lukee. :wall: Hypocritse.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". [u]Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata,[/u] että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.

Vieras

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.10.2015 19:51

Original kirjoitti:Älä ota seuraavaa vittuiluna, mutta ei sunkaan teksti siitä positiivisimmasta päästä ollut.

Vaikka kuinka ottaa pattiin, niin kannattaa tutkia kolikon molempia puolia, sillä usein siihen on syynsä.

Syy miksi osa alottelijoista saa paskaa niskaansa, on niiden oma laiskuus ja opiskelun haluttomuus.
Kaverit tulee henkseleitä paukutellen, että: "Nyt mul ois halokeeni polttimo ja onageeliä, että kiloja ois saatava!"
Sitten kun joku huomauttaa asiasta, että lähtökohdat on väärät ja että lukasis hupun, niin se otetaan jo vittuiluna.

Se myös tuntuu olevan tapana, että jos hakukoneesta ei ekalta sivulta löydy vastausta ---> uusi topic.
Sitten kun niitä turhia viestiketjuja pystytetään, on sitä faktaa vähän hankalampi löytää sen jonneilun seasta.
Tämä vaikuttaa aina siihen seuraavaan hampuusiin, joka nälkäsenä etsii tarvittavaa tietoa, eikä sitä sitten löydykkään.

Tällä foorumilla on jo kaikki tieto saatavilla mitä aloittelevakin hampuusi tarvitsee, jotta saa kasvatettua isojakin satoja.
Täältä löytyy tietoa siementen tilaamisesta aina curetukseen asti ja ihan kaikkea siltä väliltä, joten miksi ei haluta lukea?
Siltä kantilta ymmärrän, jos jotain kokeneempaa kasvattajaa vituttaa nuo mainitut "wigawägä gängsterit, jonnet" sun muut.

Tiedän myös senkin, että tämä foorumi ei aina tuo lämmintä vastaanottoa aloitteleville/liian hätäisille kasvattajille.
Usein niistä vaan tuntuu välittyvän sellainen viba, että pitäisi oikeasti olla vieressä näyttämässä miten nää hommat tehdään.

Aloittelijat kun muistais, että ensiksi opiskellaan, etsitään itsenäisesti tietoa ja sitten jos ei löydy tietoa, ryhdytään utelemaan.
Tähän prosessiin kuuluu hupun tutkiminen, hakukoneen käyttö/selailu, google ja sitten kysy&vastaa. Uusi topic, jos oikeasti tarve.
Tuon kun jokainen foorumille rekkaava muistaisi, säästyisi turhalta pään aukomiselta, jota en itsekkään juuri hyvällä katso.

Tuolla kysy&vastaa ketjussakin porukka vastaa yleensä asiallisesti, ilman vittuilua vähän "hassuihinkin" kysymyksiin.
Itse kun en ole ns. pro, niin en lähde mutuilemaan, mutta jos jonkun tiedän varmaksi, niin silloin voin myös olla avuksi.

Mut koitetaan nyt vaan tulla toimeen ja puhaltaa yhteen hiileen, kerta samalla asialla ollaan. :mrgreen:



No joo. Tuosta tuli just mainittuakin jo, mistä säkin kirjotat. Mä en lähtökohtasesti voi ymmärtää mitenkään näitä "kaikki mulle heti" / "minä ja minun egoni" tyyppejä. Miks nää spedet tulee tänne kyselemään mitään, kun asiallisiin neuvoihin suhtaudutaan juurikin niin, että vedetään herne nenään ja aletaan vänkäämään asioista. Sitten vielä "kiitoksena" dissataan sitä kokeneempaa tyyppiä, joka on sanonut, että ihan alkuun jo on menossa asiat päin veetä ja peetä. Ei tuollasille ääliöille kannatta tarjota mitään apua.

Ei siis mitään järkee asenteessa..

"Kyllä minä kasvatan tällä halogeenilla paremmin kuin sinä, koska egoni on suurempi kuin sinä, vaikka ei mulla mitään kokemusta ole ja aktiivihiiltähän minä en tarvitse."

"Pitäis vaan saada hirveesti marihuonoo miljoonan euron ledillä ja sitten se raakana kaadettu loossi diilattua 30e gramma, itseäni vielä hölmömmille idiooteille, koska minähän olen AHNE. Opiskelu ja työnteko ei kiinnosta, enkö minä nyt voisi vaan myydä näitä hervantalaisia männynneulasia hyvänä budina"

Oikeesti, tällasille tyypeille pitäis antaa ikuiset bannit tänne. :doh: No respect.

Ja miten paljon täällä on jengiä, joka ei ole kasvattanu, eikä kasvata, vaan ostaa lakkabudinsa steissiltä tai esim. varastaa jonkun toisen ulkosetit, tai jotain muuta vastaavaa rottatouhua. :doh: No respect.

Kyllä on ajat muuttunu todellakin.

Vieras

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.10.2015 19:57

Käytöstapoja kirjoitti:Wigwägäggangsterit :lol: Valitettavasti oot oikeessa tästä sukupolvesta. :cry:
Oisko liikaa työtä Hamppuforum jos vaadittais 20-50 kysymyksen koe perusasioista käyttäjätunnuksen vastineeksi.(Ensin omatieto jonkin verran kuntoon?)
Näitä kokeita saisi olla ainakin 10 eri kpl jottei trollit pystyisi luomaan 10 tunnusta ilman turhautumista.
Pitäisi olla tiukempia moderaattoreita ja lukita kuukaudeksi näitten huonojen käytöstapojen omaavien tunnuksia, tai edes kieltää kuukaudeksi kirjoittamasta kyseiseen aiheeseen (esim Kasvatuksen ABC kirjoituskielto).

Ja tästä teille jotka nyt kirjoittelette näitä lue hupu vastauksia. Lukekaapas itse mitä vapaavyöhykkeen ylälaidassa lukee. :wall: Hypocritse.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". [u]Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata,[/u] että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.


Taitaa olla täällä modena näitä tyyppejä, jokka tykkää vittuilla ja muutenki olla huonona esimerkkinä muille. Fiksu hoofoorumi olisi kyllä tervetullut vaihtoehto.

Vieras

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.10.2015 20:04

Käytöstapoja kirjoitti:Wigwägäggangsterit :lol: Valitettavasti oot oikeessa tästä sukupolvesta. :cry:
Oisko liikaa työtä Hamppuforum jos vaadittais 20-50 kysymyksen koe perusasioista käyttäjätunnuksen vastineeksi.(Ensin omatieto jonkin verran kuntoon?)
Näitä kokeita saisi olla ainakin 10 eri kpl jottei trollit pystyisi luomaan 10 tunnusta ilman turhautumista.
Pitäisi olla tiukempia moderaattoreita ja lukita kuukaudeksi näitten huonojen käytöstapojen omaavien tunnuksia, tai edes kieltää kuukaudeksi kirjoittamasta kyseiseen aiheeseen (esim Kasvatuksen ABC kirjoituskielto).

Ja tästä teille jotka nyt kirjoittelette näitä lue hupu vastauksia. Lukekaapas itse mitä vapaavyöhykkeen ylälaidassa lukee. :wall: Hypocritse.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". [u]Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata,[/u] että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.



Tosiaan tänne vois olla tiukempi seula ja pitkät bannit vaan heti, jos asiallinen keskustelu ei onnistu. Joo, cheekki on, jätän nyt kuitenkin sanomatta. :wanha:

Vieras

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.10.2015 20:09

Vieras kirjoitti:...

Taitaa olla täällä modena näitä tyyppejä, jokka tykkää vittuilla ja muutenki olla huonona esimerkkinä muille. Fiksu hoofoorumi olisi kyllä tervetullut vaihtoehto.



Kyllä tää oli joskus suorastaan jopa yhteisö, ei ole enää. Tai sitten vaan sukupolvien välinen kuilu aiheuttaa inhorealistisia tuntemuksia. :twisted:

Avatar
Muhkelo
Viestit: 397
Liittynyt: 24.6.2009

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja Muhkelo » 23.10.2015 20:32

Käytöstapoja kirjoitti:Wigwägäggangsterit :lol: Valitettavasti oot oikeessa tästä sukupolvesta. :cry:
Oisko liikaa työtä Hamppuforum jos vaadittais 20-50 kysymyksen koe perusasioista käyttäjätunnuksen vastineeksi.(Ensin omatieto jonkin verran kuntoon?)
Näitä kokeita saisi olla ainakin 10 eri kpl jottei trollit pystyisi luomaan 10 tunnusta ilman turhautumista.
Pitäisi olla tiukempia moderaattoreita ja lukita kuukaudeksi näitten huonojen käytöstapojen omaavien tunnuksia, tai edes kieltää kuukaudeksi kirjoittamasta kyseiseen aiheeseen (esim Kasvatuksen ABC kirjoituskielto).



En ole varma muistanko oikein, että noin taisi joskus jopa ollakkin. Tai sitten se oli joku toinen foorumi mut jotain muistikuvia palaa mieleen..
Divine heart in divine body, caress taking from heart and body. Purity in body, with heart open to mind.

hydra
1 tähti
1 tähti
Viestit: 752
Liittynyt: 22.4.2004

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja hydra » 23.10.2015 20:41

Sellainen koe oli jo 11 vuotta sitten kun rekkasin tän tunnuksen.

Avatar
kiinnostunut93
Viestit: 91
Liittynyt: 12.10.2014

Re: Vittuilu

ViestiKirjoittaja kiinnostunut93 » 23.10.2015 20:56

Onhan sellainen koe veiläkin mutta ei tainnut montaa kysymystä siinäkään olla.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa