Tilasin kolmisen viikkoa sitten hollantilaisesta VapoShopista itselleni vaporisaattorin. DHL seurannasta sitten huomasin paketin suomeen saapumisen jälkeen että paketti on tullilla. Soittelin DHL asiakaspalveluun ja sanoivat että paketti on tullin hallussa jostain syystä eivätkä voi tehdä asialle mitään. EU:n sisältä tilattuja tuotteitahan ei normaalisti tarvitse tullata.
Noh, tässä vaiheessa alkoi epäilykset herätä että nyt siellä epäillään jo viatonta vaporisaattorin tilaajaa laittomista aikeista. Olin kuitenkin tietämätön uudesta sähkötupakkatuotteita koskevasta laista, joka oli tullut voimaan 1.7.2017. Sen mukaan sähkötupakkaa tai sen osia ei saa tuoda enää Suomeen. En ole koskaan polttanut tupakkaa eikä lähipiirissäni juuri ole ketään tupakoivia joten olin elänyt täysin pimennossa kyseisestä laista. Olen myös aloittelija yrttien käytössä joten laitan tämän kokemattomuuden ja tyhmien "oletuksien" piikkiin.