Kuva

Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.3.2018 13:50

Hei, laitoin 1 feminisoidun Blue Mystic Autoflowerin ikkunanlaudalle ja 12w ledin alle.

Noin 5 viikkoa vegeä nyt takana ja mietin että kuinkakohan hyvin kukkimisvaiheessa riittää ravinteet jos ei lisää ollenkaan mitään?

Tarkoitus oli että en osta mitään ravinteita tätä kasvatusta varten ja muutenkin mahdollisimman vähällä vaivalla yritän päästä.

Kasvi on noin metrin mittainen ja kivasti lähteny sivulatvat kasvaa vaikka en ole latvonut. 12w ledi valaisee sivulta päin ja olen pyöritellyt ruukkua.

Vieras

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.3.2018 13:54

Okei ei iha metriä, 60 senttii. Mittasin. :)

Avatar
neural_rust
1 tähti
1 tähti
Viestit: 2920
Liittynyt: 27.5.2008

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja neural_rust » 9.3.2018 19:01

huoh.. tota.. :(

kyllä sen luulis menevän loppuun asti, kun kerran noin pirusti oot jaksanut nähnyt vaivaa asian kanssa.. :roll:

mutta, kyllä mulla on jaksanut mennä pelkällä vedellä "oikeassa" mullassa (esim AllMix/Gold Label) ja alta kastelulla, niin ei huuhtoudu ravinteet pois..

Vieras

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.3.2018 20:05

neural_rust kirjoitti:huoh.. tota.. :(

kyllä sen luulis menevän loppuun asti, kun kerran noin pirusti oot jaksanut nähnyt vaivaa asian kanssa.. :roll:

mutta, kyllä mulla on jaksanut mennä pelkällä vedellä "oikeassa" mullassa (esim AllMix/Gold Label) ja alta kastelulla, niin ei huuhtoudu ravinteet pois..


Mjoo. Tää on tosiaan lähinnä koristekasvatus josta hieman kukkaa toiveena. Pystyn kyllä ostamaan sen muutaman gramman kuussa jonka poltan. En viittis yhtä kasvii varten ostaa ravinteita.

Kasvi on puolen metrin päässä läppärin takana. Saa hiilidioksidia.

Sam 1
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 5791
Liittynyt: 26.7.2008

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 9.3.2018 20:31

Vieras kirjoitti:
Mjoo. Tää on tosiaan lähinnä koristekasvatus josta hieman kukkaa toiveena. Pystyn kyllä ostamaan sen muutaman gramman kuussa jonka poltan. En viittis yhtä kasvii varten ostaa ravinteita.

Kasvi on puolen metrin päässä läppärin takana. Saa hiilidioksidia.

Läppäri on tunnettu hiilidioksidin tuottaja. :)
- I'm here with my friend Mi-se-ry. Tryin' to drown my sorrows with pills and weed -

Vieras

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.3.2018 20:56

Sam 1 kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Mjoo. Tää on tosiaan lähinnä koristekasvatus josta hieman kukkaa toiveena. Pystyn kyllä ostamaan sen muutaman gramman kuussa jonka poltan. En viittis yhtä kasvii varten ostaa ravinteita.

Kasvi on puolen metrin päässä läppärin takana. Saa hiilidioksidia.

Läppäri on tunnettu hiilidioksidin tuottaja. :)


Joo. :)

the greatganjalover
Viestit: 230
Liittynyt: 24.3.2011

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja the greatganjalover » 10.3.2018 10:19

Miksi et suosiolla sijottaisi bloomi puteliin kymppiä niin kaikki voittais siinä kaupassa. Ei sitä tarvii ton puskan jälkeen lavuaariin kaataa. :D Aika hyvä multatila akkunalauta kasviksi, näkyykö karvoja?

Vieras

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.3.2018 10:46

the greatganjalover kirjoitti:Miksi et suosiolla sijottaisi bloomi puteliin kymppiä niin kaikki voittais siinä kaupassa. Ei sitä tarvii ton puskan jälkeen lavuaariin kaataa. :D Aika hyvä multatila akkunalauta kasviksi, näkyykö karvoja?


Täytyy harkita. Joo karvoja näkyy. Jos ostan bloomin sillä perusteella että saa enemmän kukkaa ni samalla logiikalla voisin varmaan ostaa natikankin. :think: Mut ajatuksena oli tosiaan pitää tää hyvin pienenä koristekasvatuksena. Oon kyllä kasvatellu aiemmin komerossa ja ulkona. Ei oo lamppuja tai muitakaan tarvikkeita enään.

Vieras

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.3.2018 17:21

WeedDog kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
the greatganjalover kirjoitti:Miksi et suosiolla sijottaisi bloomi puteliin kymppiä niin kaikki voittais siinä kaupassa. Ei sitä tarvii ton puskan jälkeen lavuaariin kaataa. :D Aika hyvä multatila akkunalauta kasviksi, näkyykö karvoja?


Täytyy harkita. Joo karvoja näkyy. Jos ostan bloomin sillä perusteella että saa enemmän kukkaa ni samalla logiikalla voisin varmaan ostaa natikankin. :think: Mut ajatuksena oli tosiaan pitää tää hyvin pienenä koristekasvatuksena. Oon kyllä kasvatellu aiemmin komerossa ja ulkona. Ei oo lamppuja tai muitakaan tarvikkeita enään.


Miten se on sama logiikka jos natikkana toimii aurinko? :think:
#läppäri #hiilidioksidi :)


Tarkoitin sitä että "järkevää" olisi laittaa kasvatuksiin paljonkin rahaa. Saisi enemmän polttoa.

Läppärin takana olen luonnollisesti minä, tuottamassa hiilidioksidia. :pimp:

Vieras

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.3.2018 18:27

No mutta pyrin ilmoittamaan jos teen sadonkorjuun aikaan jotain mielenkiintoisia havaintoja. Luulis et 10 litrassa ois hyvin ravinteita. Kerran oon antanu hieman substralia. Mut se oli ihan pieni määrä ja vegeravinnetta.

En ole varma kukkiiko tuo nyt vai vieläkö vegevaiheessa. Vähän siinä ja siinä. Vapuksi haluisin polttoa.

Chiller
Viestit: 1356
Liittynyt: 20.3.2016

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Chiller » 11.3.2018 8:57

Jokin loppuajan ravinne ja flawouri.
Mulla on parhaat terpeenit tullut todennäköisesti hevosenpaskasta, mutta kannattaa makuun koittaa panostaakkin. Se ei ota jos ei annakkaan, kun niissä on myös ravinteita. Siis vrt perus bloomit yms.
Sokerimelassi on yleisin kaikissa kukkivien nautittavien kasvien lopussa.
Sokeri lisää mikrobituotantoa ja siinä on vain kaliumia pääravinteista. Sitä lähinnä tarvitsee enää loppuvaiheessa.
Huuhtelussa ph huomioon. Fosforin huuhdonta korkealla ph:lla. Sinun kannattaa lähinnä säästää fosforia. Ei kannata kastella läpi asti.
Kalsiumin ja fosforin liukeneminen veteen samanaikaisesti, ei edes ole mahdollista ilman kelatointia.
Kannattaa huomioida näitä kun kastelee. Skaalausta pitää toteuttaa ph suhteen, mikäli tahtoo optimoida kasvatusajan.
Ongelmista seuraa viivästymistä, josta saattaa seurata vanhimpien nuppujen ylikypsymistä.
Ylikympsyminen tuo kukkaan narkoottista huumautumista (mielipide).

Vieras

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.3.2018 9:05

Se että teillä ei ole mitään selkeätä vastausta antaa kuinka monta prosenttia pienemmän sadon saan pelkällä mullalla ja vedellä, saa minut uteliaaksi. Kyllähän tällänen asia pitää selvittää.

En ole kovin hyvä säästämään budia joten käytännössä tässä nyt ratkastaan se kuinka pitkä poltteluputki mulla on toukokuussa. Pidempi ei välttämättä ole parempi. Toki ylimääräsistä budeista pääsee halutessaan eroon lahjoittamalla.

tumu123
Viestit: 220
Liittynyt: 16.3.2016

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja tumu123 » 12.3.2018 10:08

Vieras kirjoitti:
WeedDog kirjoitti:
Vieras kirjoitti:No mutta pyrin ilmoittamaan jos teen sadonkorjuun aikaan jotain mielenkiintoisia havaintoja. Luulis et 10 litrassa ois hyvin ravinteita. Kerran oon antanu hieman substralia. Mut se oli ihan pieni määrä ja vegeravinnetta.

En ole varma kukkiiko tuo nyt vai vieläkö vegevaiheessa. Vähän siinä ja siinä. Vapuksi haluisin polttoa.


Toiset panostaa muutamien kymmenien grammojen kasvattamiseen satasia joten etköhän sinäkin nyt voi tuhlata sen 15e ostamalla micron ja bloomin.
Näitä kun voi käyttää muidenkin kasvien lannoitukseen kuin pelkästään huumekasvien. :) Ota neuvosta vaari, tuskin muuten olisit täältä neuvoa kysynyt. :wink:


Se että teillä ei ole mitään selkeätä vastausta antaa kuinka monta prosenttia pienemmän sadon saan pelkällä mullalla ja vedellä, saa minut uteliaaksi. Kyllähän tällänen asia pitää selvittää.

En ole kovin hyvä säästämään budia joten käytännössä tässä nyt ratkastaan se kuinka pitkä poltteluputki mulla on toukokuussa. Pidempi ei välttämättä ole parempi. Toki ylimääräsistä budeista pääsee halutessaan eroon lahjoittamalla.

uskaltasin heittää että VAIKUTTAA suuresti satoon pelkällä mullalla ja vedellä joskus koittanut räpeltää 3 kasvia ja niistä tais tulla jtn 30g YHTEENSÄ ilman ravinteita ja muuta .. ihan paskaa ostakaa ne ravinnesarjat pien sijotus maksaaa itsensä takaisin.

Vieras

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.3.2018 10:32

tumu123 kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
WeedDog kirjoitti:
Vieras kirjoitti:No mutta pyrin ilmoittamaan jos teen sadonkorjuun aikaan jotain mielenkiintoisia havaintoja. Luulis et 10 litrassa ois hyvin ravinteita. Kerran oon antanu hieman substralia. Mut se oli ihan pieni määrä ja vegeravinnetta.

En ole varma kukkiiko tuo nyt vai vieläkö vegevaiheessa. Vähän siinä ja siinä. Vapuksi haluisin polttoa.


Toiset panostaa muutamien kymmenien grammojen kasvattamiseen satasia joten etköhän sinäkin nyt voi tuhlata sen 15e ostamalla micron ja bloomin.
Näitä kun voi käyttää muidenkin kasvien lannoitukseen kuin pelkästään huumekasvien. :) Ota neuvosta vaari, tuskin muuten olisit täältä neuvoa kysynyt. :wink:


Se että teillä ei ole mitään selkeätä vastausta antaa kuinka monta prosenttia pienemmän sadon saan pelkällä mullalla ja vedellä, saa minut uteliaaksi. Kyllähän tällänen asia pitää selvittää.

En ole kovin hyvä säästämään budia joten käytännössä tässä nyt ratkastaan se kuinka pitkä poltteluputki mulla on toukokuussa. Pidempi ei välttämättä ole parempi. Toki ylimääräsistä budeista pääsee halutessaan eroon lahjoittamalla.

uskaltasin heittää että VAIKUTTAA suuresti satoon pelkällä mullalla ja vedellä joskus koittanut räpeltää 3 kasvia ja niistä tais tulla jtn 30g YHTEENSÄ ilman ravinteita ja muuta .. ihan paskaa ostakaa ne ravinnesarjat pien sijotus maksaaa itsensä takaisin.


Okei, mutta itselläni valon määrä on merkittävä rajoittava tekijä. Ikkuna ei oo paras mahdollinen ja ei oo ees kesä. 12w ledin saan kyllä aika hyvin aseteltua. Pöytälampussa kiinni.

Lehtikin menee ainakin vaporisoimalla.

Avatar
Awwyu
Viestit: 105
Liittynyt: 30.10.2015

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Awwyu » 12.3.2018 17:30

Vieras kirjoitti:
Se että teillä ei ole mitään selkeätä vastausta antaa kuinka monta prosenttia pienemmän sadon saan pelkällä mullalla ja vedellä, saa minut uteliaaksi. Kyllähän tällänen asia pitää selvittää.

En ole kovin hyvä säästämään budia joten käytännössä tässä nyt ratkastaan se kuinka pitkä poltteluputki mulla on toukokuussa. Pidempi ei välttämättä ole parempi. Toki ylimääräsistä budeista pääsee halutessaan eroon lahjoittamalla.

Tuossa on aika monta muutakin tekijää, joten et tietenkään saa selkeitä "kyllä/ei" vastauksia. Tärkeimpänä hieman tarkennusta mitä multaa käytät? Autoflowerin "kuuluisi" jo kukkia jos 5 viikkoa olet kasvatellut. Itsellä 10l biobizzin all-mixistä (joka on suht tujua, käytännössä mainostavat ettei vege ravinteita niinkään tarvitse) loppui ravinteet white widowilla 5 viikon kohdalla, haze berry meni yli 8 viikkoa ennen vajari-oireita. En usko että sillä loppuun asti kuitenkaan riittää ravinteet mullasta. Mutta tosiaan vaikea sitä on toiselle luvata että kestää, ilman enempää infoa.

Vieras

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.3.2018 20:12

Awwyu kirjoitti:Mutta tosiaan vaikea sitä on toiselle luvata että kestää, ilman enempää infoa.


Joo, otan kyllä itse vastuun niistä päätöksistä jotka päädyn tekemään. Ei tarvii pelätä että tulen tänne parin kuukauden päästä valittamaan kuinka mistään ei tule mitään.

Multa on Biolanin Mustaa Multaa. En ole täysin varma kukkiiko tuo nyt, mutta varmaan alkaa kukkia lähipäivinä vähintäänkin.

Vieras

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.3.2018 12:54

WeedDog kirjoitti:Älähän nyt vääristele totuutta, mielestäni aika yksimielisesti monet vastasivat että ravinteet eivät tule riittämään loppuun asti millään.
Jos ja kun ne ravinteet loppuu niin sitten käypi huonosti jos meinaat kukintoa saada piippuun tai vapon pesään täytteeksi asti.

Ja kuten Awwyu tuossa totesi, muuttujia on niin monia että yhtä ja oikeaa vastausta ei kukaan pysty antamaan.
Sillä 15e panostuksella et saa kadulta kuin gramman höpöheinää. Joten suosittelen vakavasti ottaen harkitsemaan tuota investointia. :)

Heinät voit syöttää kaneille.



ps. Laitappa meille utelialle kuva kasvistasi, saatan palkita sinut vaikka 50ml ravinteita veloituksetta. Growta, microa ja bloomia. :wink:
Ja eikö todellinen mullan määrä ole 6L eikä 10L jos soraa tästä tilavuudesta on 4L? :)


Mjoo, mutta kuinka paljon vähemmän. Vai käykö siinä lopussa niin että kasvi ei suostu kypsyttämään kukkia loppuun?

Multaa on 10 litraa. Ruukku on ainakin 14 litraa. En nyt tarkkaa kokoa muista mutta sellasen ostin että mahtuu sorat ja mullat.

Laitan kuvan myöhemmin. Täytyy ehkä vähän siirtää kasvia ennen kuvausta.

Vieras

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.3.2018 13:16

Ei ainakaa minun silmääni vaikuta kärsivän vajareista vielä.

Kuva

Kuva

Kuva

Avatar
neural_rust
1 tähti
1 tähti
Viestit: 2920
Liittynyt: 27.5.2008

Re: Tarviiko autoflower ravinteita (10l musta multa, 4l sora)

ViestiKirjoittaja neural_rust » 13.3.2018 14:47

Terveeltä tuo näyttää koristekasviksi mun silmääni..
Ei tuosta polttoa saa varmaan kuin ehkä muutaman gramman, mutta kaikki on aina kotiin päin..



Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija