Kuva

KUVIA ongelmista

Mentha

Re: KUVIA ongelmista

ViestiKirjoittaja Mentha » 14.3.2009 23:21

Kuva
Mikä on ongelman nimi? Typpivajarit? Multana on mustamulta+sepeli. Lannoitteita en oo antanut, vain vettä.
Kiitos avusta jos joku jaksaa auttaa.

E: Ainiin ja ikää on 11 päivää !

loimu

ViestiKirjoittaja loimu » 15.3.2009 11:17

Mentha kirjoitti:
Mikä on ongelman nimi? Typpivajarit? Multana on mustamulta+sepeli. Lannoitteita en oo antanut, vain vettä.

Täälläpäin muuten melkein identtisiä ongelmia, ikää 14pv

Kuvalinkki Kuvalinkki

Vanhimmista lehdistä vetäytyy väri pois ja alkaa ilmaantua kuolioita, muutenkin rehu näyttää melko kärsivältä. Käytössä on multa (kaktusmulta+lecasora) mehupurkin puolikkaissa. Lajikkeena LR ja valoina 76W eslejä (ei tietenkään pelkästään tälle). Lämpötilan pitäisi olla ihan ok, kastelussa olen käyttänyt ruukunnosto-tekniikkaa ja antanut mullan kuivahtaa aina välissä. Substralia olen ostanut valmiiksi mutta en ole vielä lannoittanut mitenkään.

Loimu kiittää ja kuittaa.

Kotipoika

ViestiKirjoittaja Kotipoika » 15.3.2009 18:05

-
Viimeksi muokannut Kotipoika, 11.8.2018 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mougli

ViestiKirjoittaja Mougli » 16.3.2009 13:11

Mentha kirjoitti:Kuva

Tossa nyt ainakaan voi olla typpivajarit kyseessä, etenkää jos mustamulta alustana. :D Enemmänki liia stydi multa...

E: Loimu, laita isoon ruukkuun niin tervehtyy, ehkä.
tuulipuvun tuolla puolen jossain on maa /
kuin unta tai elokuvaa / siellä murjotut ilakoi / siellä henkien humina se soi / siellä sillat poltetaan illoin / ja ne aamulla rakennetaan

Mentha

ViestiKirjoittaja Mentha » 16.3.2009 16:39

Ei ole mun tilanne muutamassa päivässä pahentunut mutta silti suruttaa toi ongelma. Jokapaikast oon yrittäny katella et mikä on ongelman nimi ja lähinnä on ollut typpivajarit. Toivottavasti asia korjaantuu.

jantardi

ViestiKirjoittaja jantardi » 16.3.2009 17:20

Mentha kirjoitti:Ei ole mun tilanne muutamassa päivässä pahentunut mutta silti suruttaa toi ongelma. Jokapaikast oon yrittäny katella et mikä on ongelman nimi ja lähinnä on ollut typpivajarit. Toivottavasti asia korjaantuu.

Se on se musta multa. Kastele vaan normaalisti ja oo kärsivällinen. Viikon sisällä pitäis toipua.

[E.T]

ViestiKirjoittaja [E.T] » 16.3.2009 20:48

Mentha kirjoitti:Ei ole mun tilanne muutamassa päivässä pahentunut mutta silti suruttaa toi ongelma. Jokapaikast oon yrittäny katella et mikä on ongelman nimi ja lähinnä on ollut typpivajarit. Toivottavasti asia korjaantuu.

Usko pois nyt vaan,ton kokosella ei todellakaan ole typpivajareita.

Idän Pikajuna
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Idän Pikajuna » 18.3.2009 13:15

Minäkin olen valmis väittämään että Menthan tapauksessa kyseessä on lannoiteöverit (liian vahva multa).
Lehemiä sioille.

epe

ViestiKirjoittaja epe » 18.3.2009 14:24

Jep, vajareita ei ton kokoiselle kyllä tule vaikka täysin neutraalissa kasvualustassa kasvattais vrt. esim. kivivilla. Kastelet pelkällä vedellä vaan ja odottelet rauhassa, kyllä se siitä nousee :mrgreen:

Mentha

ViestiKirjoittaja Mentha » 18.3.2009 18:19

http://tinypic.com/view.php?pic=2nlskko&s=5 Ei tilanne ainakaan pahentunu oo, kasvanu vaa nii pirusti! Oon kastellu ehk vähä liikaa mut kyl se siitä nousee 8)

kakskolme

ViestiKirjoittaja kakskolme » 27.3.2009 12:06

Kuvalinkki

Hollands hope lajikkeinen kasvi on ollut nyt 8 päivää itämisen jälkeen mullassa ja näyttää tältä. Mittaa kasvilla on vähän yli 2cm.
Siellä se mukavasti kytee kukkapurkissa jossa on mustaa multaa ja tämä kukkapurkki on kaapissa loisteputkilampun valossa.
Kastelu noin kerran päivässä ja valojakso 20/4.
Tarkoitus on ollut antaa sille myös auringon valoa mutta se ei ole tähän mennessä onnistunut. Missä vika kun marilyn/marjaana/hamppujätkä ei kasva?

loimu

ViestiKirjoittaja loimu » 27.3.2009 15:11

kakskolme kirjoitti:Kuvalinkki

Hollands hope lajikkeinen kasvi on ollut nyt 8 päivää itämisen jälkeen mullassa ja näyttää tältä. Mittaa kasvilla on vähän yli 2cm.
Siellä se mukavasti kytee kukkapurkissa jossa on mustaa multaa ja tämä kukkapurkki on kaapissa loisteputkilampun valossa.
Kastelu noin kerran päivässä ja valojakso 20/4.
Tarkoitus on ollut antaa sille myös auringon valoa mutta se ei ole tähän mennessä onnistunut. Missä vika kun marilyn/marjaana/hamppujätkä ei kasva?

Jospa se ei tykkää tuosta mustasta mullasta, se on yleensäkin aika tujua nuorille iduille.

kakskolme

ViestiKirjoittaja kakskolme » 27.3.2009 20:40

Se tosiaan vaikuttaa ainoalta mahdolliselta syyltä.
Onko sitten mitään niksejä vaikkapa huuhdella mullasta liiat ravinteet pois vai onko tyydyttävä jonkin taimimullan ostamiseen?
Ja vielä se että kärsiikö kasvin tuleva kasvu tällaisista ongelmista?

Kani Sativa

ViestiKirjoittaja Kani Sativa » 28.3.2009 12:18

Tuosta mun tilanteestani.. Ne kaikki sitten kuolivat. Eivät olleet kasvattaneet juuria ollenkaan. Juurimätää ei kyllä näkynyt. Eli ongelma oli ettei juuret kasva. Mutta miksi eivät? En tiedä.
Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.

katsy

ViestiKirjoittaja katsy » 28.3.2009 13:30

Ganjos: Onko tuossa minkäänlaista ilmankiertoa kasvien kohdalla?
Meinaan vaan että nuo lamput helposti kuumentavat tuon "ämpärissä olevan" ilman ja pysäyttävät kasvun.
Jos kasvi yrittää saada enemmän valoa se kurottaa, jos se yrittää välttää kuivusen se lerpattaa. :laugh:
"If the hideous monster Frankenstein came face to face with the monster marijuana, he would drop dead of fright."

Ganjos

ViestiKirjoittaja Ganjos » 28.3.2009 14:15

Hyvä pointti katsy! Pitänee nostaa lamppuja.
Ilman vaihtajana toimiii tietokonetuuletin, kaappiin ei saanut tehdä reikiä niin pitää pärjätä tolla. :?

No kokeillaan josko kasvi virkoilisi!
Kotini linnaakin komeampi, sydämesi.

Bäbäm

ViestiKirjoittaja Bäbäm » 5.4.2009 23:19

Nyt on pientä oireilua ollut kahdella kasvilla noin 6 päivää.Kasvit ovat olleet 21 päivää vegessä ja nyt 4 päivää kukituksessa.Vegen lopussa annoin pienen määrän substral (1/3 mital. 1,5 L), koska mullan ravinteilla mentiin koko vege.Kukitukseen olen antanut vasta yhden kerran biobizz bloom 2ml/1,5L. Lajike on Silver pearl ja Nirvanan siidut.

Tosiaan kuvat on 2 eristä puskasta ja noita oireilevia lehtiä on noin 3 per puska.Olen antanut nyt pelkkää vettä vaan kasveille 5 päivää ku arvelin, että olis tullu överit mut taitaa olla joku muu.Oireet näkyvät parhaiten juuri noissa ihan alalehdissä. Suur Kiitos auttajille etukäteen. :yes:

Kuvalinkki Kuvalinkki

HampQ

ViestiKirjoittaja HampQ » 6.4.2009 10:17

Noni voisko joku viisaampi valasta et mikäs täs on ny menny mönkään?, kun osa lehdista on menny tälläseks:Kuvalinkki

alibaba8
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 6.4.2009 17:21

HampQ kirjoitti:Noni voisko joku viisaampi valasta et mikäs täs on ny menny mönkään?, kun osa lehdista on menny tälläseks:Kuvalinkki

Katsoppas nyt alkuun ne lehtien alaosat. Jos ei punkkeja, niin voisi olla jonkin sortin liikaravinne ongelmaa. :wink:
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

HampQ

ViestiKirjoittaja HampQ » 6.4.2009 22:29

No siis oon kyl suihkutellu neem öljyllä silloin tällöin... mut ei oikee vaikuta menevän ainakaan parempaan suuuntaan. ehkä oon suihkutellu liian harvakseen tai epäsäännöllisesti en tiiä :S tai sitte on tosiaan ravinne överit kerta viihtyvät mustassa mullassa... toisaalta en oo kyl vielä uskaltanu antaakkaa mitää lisä ravinteita... en sitte tiedä toivottavasti noi ny ei kaikki kuivu ja kuole (kärsineet lehdet on tavallaan vetäytyny sisäänpäin ja kuivahtanu niistä huonoista kohdista niin että ku niihin koskee niin ne halkee).

Palaa sivulle “Sisäkasvatus”