Mistä niitä saa(ESL, ajastin, syysravinne ym)

Thornchild

Re: Helppo passiivihydro - Hempy Buckets

ViestiKirjoittaja Thornchild » 24.6.2012 19:15

Itse tuolta tilasin ja tuli muistaakseni viikon sisällä, suht stealthisti pakattukin eli ei mitään logoja vaan pelkkä pahvilaatikko. Suosittelen.

fakiiri

Re: Mistä niitä saa(ESL, ajastin, syysravinne ym)

ViestiKirjoittaja fakiiri » 21.7.2012 22:24

Mistähän löytyis mahd. halvalla eslit(~125W)? Halvimmat mitä itse olen löytänyt, on viherpeukusta ja chilikaupasta. Ainoa ongelma on se, etten halua tilata. Joten mistähän löytyis halvalla, mutta voisi käydä ihan kaupasta ostamassa?

//Niin siis ajattelin ihan max. 4 lamppua ? Mieluiten 2

//Ja E27 kantasia?

Pampputukka420

ViestiKirjoittaja Pampputukka420 » 22.7.2012 22:51

Biltemasta saa suht halvalla eslivoimaa 45w lamppuja e27 kantaan, hintaa en kyl muista, mut ei se paljoa ollu. Arvaus: jotain kuutisen euroa.

fakiiri

ViestiKirjoittaja fakiiri » 23.7.2012 18:12

Pampputukka420 kirjoitti:Biltemasta saa suht halvalla eslivoimaa 45w lamppuja e27 kantaan, hintaa en kyl muista, mut ei se paljoa ollu. Arvaus: jotain kuutisen euroa.

Onko värilämpötilalla mitään väliä, kun noissa vissiin on 4000k?

fakiiri

ViestiKirjoittaja fakiiri » 17.8.2012 16:42

Sen verran täytyy nyt taas kysyä näistä esl lampuista, että kuinka nopeeta ne himmenee? Ostin reilu viikko sitten 40 w lampun ja tänään uuden ja huomasin heti kuinka suuri ero niissä oli. Tosin tässä saattaa olla sellanen juttu, että se vanha lamppu tippu, tosin vaan parisenkymmentä senttiä ja melko pehmeelle alustalle(mahdollisesti kolahti hieman ruukkuun). Joten oiskos jollain jotain tietoa tai jotain tästä?

//Mun moka täysin. Tai pikemminkin kauppiaan. Mun piti hankkia lamppu kasvatukseen, mutta nähtävästi sainkin vahingossa lampun kukitukseen. siitä vissiin johtuukin sävyero. Kaipa se silti toimii kasvatuksessa?

II-1

ViestiKirjoittaja II-1 » 7.9.2012 17:46

Etsin syys-/kukitusravinnetta, mutta en vain löydä. Läpi olen käynyt isompia tavarataloja sekä Plantagenin, Bauhaussin ja Honkkarin. Mieluummin kävisin liikkeestä hakemassa nettitilaamisen sijaan. Osaisiko joku heittää vinkkiä, mistä käyn vielä etsimässä (ja mitä)? Mahdollisuus Turun suunnalla shoppailla.

Lepardi

ViestiKirjoittaja Lepardi » 8.9.2012 23:46

II-1 kirjoitti:Etsin syys-/kukitusravinnetta, mutta en vain löydä. Läpi olen käynyt isompia tavarataloja sekä Plantagenin, Bauhaussin ja Honkkarin. Mieluummin kävisin liikkeestä hakemassa nettitilaamisen sijaan. Osaisiko joku heittää vinkkiä, mistä käyn vielä etsimässä (ja mitä)? Mahdollisuus Turun suunnalla shoppailla.

Kysäseppä pavunvarresta nahkurinkadulta!

Ei kuumota

ViestiKirjoittaja Ei kuumota » 27.9.2012 22:53

voinko tilata http://growland-hydroponics.comista kokonaisen teltallisen kasvatussetin ilman ongelmia? tulisi 100 kertaa helpommaksi ostaa setti kerralla kuin osissa :) E: niin siis ihmetteleekö jossain joku kun 40kg paketti on täynnä kasvatusvehkeitä :?

nimimerkkini on huono :laugh:

Abzu

ViestiKirjoittaja Abzu » 28.9.2012 17:04

Olen etsinyt sopivia kukkaruukkuja monesta kaupasta, mutta ei vaan löydy.. Tilavuus pitäisi olla 3-4 L, mielellään neliön mallisia, tai sellaisia ettei liikaa kapene alaspäin, jotta saa tilan mahd tehokkaasti käyttöön, tulee passiivihydroon. Ja mielellään muovia, halpoja ja kevyitä roudata. Muovia kans sen takia että saa pohjaa rei-itettyä lisää jos ei valmiit riitä.
http://www.orthexgroup.fi/botanica-ruukku-19-cm?v=3806 tämä kai lähimpänä mitä olen löytänyt, n. 1,90€ kappale. En tosin tiedä paljonko tuon tilavuus on, epäilisin, että 2 tai 3 litraa?

NoDice

ViestiKirjoittaja NoDice » 28.9.2012 20:40

Abzu kirjoitti:Olen etsinyt sopivia kukkaruukkuja monesta kaupasta, mutta ei vaan löydy.. Tilavuus pitäisi olla 3-4 L, mielellään neliön mallisia, tai sellaisia ettei liikaa kapene alaspäin, jotta saa tilan mahd tehokkaasti käyttöön, tulee passiivihydroon. Ja mielellään muovia, halpoja ja kevyitä roudata. Muovia kans sen takia että saa pohjaa rei-itettyä lisää jos ei valmiit riitä.
http://www.orthexgroup.fi/botanica-ruukku-19-cm?v=3806 tämä kai lähimpänä mitä olen löytänyt, n. 1,90€ kappale. En tosin tiedä paljonko tuon tilavuus on, epäilisin, että 2 tai 3 litraa?

Kun noista mitoista laskee 1,9dm*1,9dm*1,3dm=4,7dm^3 joka voidaan ehkä pyöristää ton mallin takia noin neljään litraan. Tai jos noi mitat on tosta yläreunasta niin muutama sentti pois leveydestä ja pituudesta niin tulee 3,3l

EDIT: Jäi vaivaamaan niin tein paintilla pienen mittasuhde laskun ja eipä ton tilavuudeksi tullutkaan kuin 2,3 litraa :)

sda

ViestiKirjoittaja sda » 13.10.2012 23:25

Ei kuumota kirjoitti:voinko tilata http://growland-hydroponics.comista kokonaisen teltallisen kasvatussetin ilman ongelmia? tulisi 100 kertaa helpommaksi ostaa setti kerralla kuin osissa :) E: niin siis ihmetteleekö jossain joku kun 40kg paketti on täynnä kasvatusvehkeitä :?

nimimerkkini on huono :laugh:

Jos et mukana siemeniä tai mitään suoraan polttoon (lue: kannabis) viittaavaa tilaa niin ei tulli korvamerkkaa vaikka penkoisivatkin jostain syystä, hyvä jos ehtivät jotain huomata niistä mitä pitäisi. Nykyään on kaikenlaista chilipäätä ja muuta piipertäjää samojen tuotteiden parissa muutenkin.

saris

ViestiKirjoittaja saris » 24.10.2012 10:14

Mistä päin oulua löytäis bio-bloomia tai jotain muuta kukitusravinnetta? Ei meinaa löytyä :/

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 24.10.2012 10:33

saris kirjoitti:Mistä päin oulua löytäis bio-bloomia tai jotain muuta kukitusravinnetta? Ei meinaa löytyä :/

Pispalan palmu, Rautatienkatu 16.
"I, as a responsible adult human being, will never concede the power to anyone to regulate my choice of what I put into my body, or where I go with my mind. From the skin inwards is my jurisdiction." ~ Alexander Shulgin

Junttiii

ViestiKirjoittaja Junttiii » 25.10.2012 12:13

http://shop.zengrow.com/product/212/env ... sl---2700k
onko kellään kokemuksia tuolta tilaaamisesta näyttäs olevan melko edullista verrattuna muihi liikkeisiin.

delta9

ViestiKirjoittaja delta9 » 1.11.2012 19:09

Mistäs Lahdesta löytys pk-ravinnetta? Kattellu jo läpi prismat ja plantagenit, mut aina typpee mukana iha liikaa.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Suomen lyhyt historia: suomi,finland,perkele.yk,eu,ai

craster

ViestiKirjoittaja craster » 24.12.2012 11:05

delta9 kirjoitti:Mistäs Lahdesta löytys pk-ravinnetta? Kattellu jo läpi prismat ja plantagenit, mut aina typpee mukana iha liikaa.

Jos kelpaa niin k-raudasta luulis saavan kekkilän syyslannoitetta 800g purkki, (NPK 0-5-19).

masta

ViestiKirjoittaja masta » 12.2.2013 23:48

Morjens,

Mitenköhän on pystyykö tollasen http://shop.zengrow.com/product/212/env ... sl---2700k laittaa mun vanhaan E40 kantaan mis o ollu 200w, siis lyhennettynä pitääkö olla erilainen kanta hommeli tolle 250w polttimolle?

Haze

ViestiKirjoittaja Haze » 13.2.2013 10:22

Googlasin ton saman valon ja muissa kaupoissa ilmotti kannaksi e40. Eli kanta on sama, lampun ulkomitat luutavasti jonkun verran isommat kun 200w. Taitaa olla muutenkin kaikissa yli 125w esleissä E40 kanta.

dj_paskakellari

ViestiKirjoittaja dj_paskakellari » 21.3.2013 14:41

Jep biltemassa 45w esl 4000k, 8e/kpl e27 kantaan.
:smoke:

Shark Attack

Sopivia kukkaruukkuja

ViestiKirjoittaja Shark Attack » 4.4.2013 11:39

Täs on nyt koitettu tilailla vähän joka puolelta tilaa säästäviä kukkaruukkuja.
Aika hintavia ovat, varsinkin isommat.Kai siksi että neliskanttisia käytetään hydroihinkin.

Vaan kävinpä Ikeassa hakemassa halpaa ja hyvää kookoskuitua ja siinä pois_säntäymatkalla törmäsin roskakoripinoon.
Niitä oli kaikenvärisiä, mut mustat ja valkoiset kiinnitti huomion.
Heureka, paksua kovaa muovia....Korkeempi kuin sankko, sopivan muotoinen.
Saanko esitellä uuden muodinmukaisen istustusastiakokoelmani?
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20052012/

Palaa sivulle “Sisäkasvatus”