Kuva

Advanced nutrients -tuotteet

dankster

Re: Advanced nutrients -tuotteet

ViestiKirjoittaja dankster » 20.2.2018 11:10

Onko noista kukitusbuustereista mihinkään. big bud,overdrive, carboload tms vai onko ne rahan tuhlausta?

Sain muut olosuhteet kohdilleen tytöille ja tähän asti on menty sensi grow a+b ja kohta kukitukseen siirtyessä saman sarjan bloom. Rhino skiniä on messissä myös. Ja joo tiedän, AN on joidenkin mielestä ylihypetettyä kamaa, mutta aloittelevalle hydroilijalle tää on ihan aivot narikkaan touhua.

HempDuck

ViestiKirjoittaja HempDuck » 20.2.2018 23:29

dankster kirjoitti:Onko noista kukitusbuustereista mihinkään. big bud,overdrive, carboload tms vai onko ne rahan tuhlausta?

Sain muut olosuhteet kohdilleen tytöille ja tähän asti on menty sensi grow a+b ja kohta kukitukseen siirtyessä saman sarjan bloom. Rhino skiniä on messissä myös. Ja joo tiedän, AN on joidenkin mielestä ylihypetettyä kamaa, mutta aloittelevalle hydroilijalle tää on ihan aivot narikkaan touhua.

Itsellä buustereista ainoastaan Big Bud käytössä, jota annan ohjeen mukaan viikot 2-4. Viikot 4-6 menee sitte Atamin Bloombastic. Peruslantoina AN Connoisseur sarja.
Overdrivea yhdessä kasvatuksessa kokeilin, mutta mitään erikoista en huomannut. Rhino Skinin vaihdoin takaisin perus Liquid Siliconiin, koska Rhinon hinta on järkyttävä verrattaen siihen kuinka vähän silikaattia se sisältää.
Tästä on nyt syntynyt itselleni aika vakio setti.

Eli nuista AN kukitusbuustereista voin henk. koht. suositella ainoastaan Big Budia. Sen kanssa kannattaa sitten aloitella varovaisesti, jos ei tarkalleen tiedä kuinka hyvin kasvit kestää lantaa, saattaa helposti heittää överiä kehiin. :guru:
"Se on suomen laki joka tekee susta narkkarin"

dankster

ViestiKirjoittaja dankster » 23.2.2018 13:12

Kiitos hempduck.

Kattelinkin tota sun bubbler kasvatustas back in the days ja jos itse samanalaiseen tulokseen päääsisin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Ehkä hautaan idiksen lisäreiden käytöstä tällä rundilla ettei vahingossakaan tule övereitä ja pitäydyn noissa perusnutuissa jos niitäkään uskaltaa antaa täydellä annoksella. Lajikkeena on semi hyvin nutuja kestävää critical+ mutta toisaalta fenosta ei hajua.

tumu123

ViestiKirjoittaja tumu123 » 11.3.2018 10:16

Haisuli kirjoitti:Pää räjähtää tätä lankaa lukiessa ja miettiessä, ostanko AN ph-perfect-sarjan pelkästään? Vai tarvinko siihen kylkeen Ec-mittarin, ettei tarvis vaihdella vesiä/heittää ravinnevesiä menemään? Vai ostanko tutun ja turvallisen GHE:n sarjan ja myös ph-mittarin ec-mittarin lisäksi? Vai pärjäisinkö AN ph-perfect-sarjalla ilman minkäänlaisia mittareita, ettei tulisi ravinneliuoshukkaa kovinkaan paljon? Kiinnostaa NFT-hydro ja mahdollisimman helppo systeemi. Silikaatti ja mag-lisät korkeintaan. Kasvattaako joku pelkällä AN ph-perfectillä ilman ec-mittaria onnistuneesti? Mitä muita vaihtoehtoja? Mikäs härveli tuo vpluxin uus on? Onko jollain kokemusta vielä? http://www.vplux.fi/tuotteet.html?id=133/651639

eka sato oli nft:ssä PELKILLÄ AN PH PERFECT ravinteilla 600w natikan alla 0.7 ja minä en käytä mitää mittareita ihan liian hifistelyä ja menee hommasta mielenkiinto. mittarit suolle !

Haisuli

ViestiKirjoittaja Haisuli » 14.3.2018 9:31

tumu123 kirjoitti:eka sato oli nft:ssä PELKILLÄ AN PH PERFECT ravinteilla 600w natikan alla 0.7 ja minä en käytä mitää mittareita ihan liian hifistelyä ja menee hommasta mielenkiinto. mittarit suolle !

Hyvältä vaikuttaa tähän saakka. Tilasin uuden ec-mittarin, mut en oo vielä käyttäny sitä. :lol: Just tulin 8 päivän lomareissulta takas kotiin ja kaikki oli kunnossa 80 litran laastipaljuhydroissa. Mulle on tuttuja juttuja noilla mittareilla kikkailut ja se on ihan mielenkiintoista puuhaa, mut tällä kertaa halusin mahdollisimman helpon systeemin. Tähän asti ainakin näyttää helvetin hyvältä kasvuvauhti. Nyt siis käytössä perusravinteiden lisäksi vain tuo sikakallis Rhino skin.
"Poliisi muistuttaa, että kasvatusvastuu on kuitenkin kodeissa."

tumu123

ViestiKirjoittaja tumu123 » 15.3.2018 10:58

Haisuli kirjoitti:
tumu123 kirjoitti:eka sato oli nft:ssä PELKILLÄ AN PH PERFECT ravinteilla 600w natikan alla 0.7 ja minä en käytä mitää mittareita ihan liian hifistelyä ja menee hommasta mielenkiinto. mittarit suolle !

Hyvältä vaikuttaa tähän saakka. Tilasin uuden ec-mittarin, mut en oo vielä käyttäny sitä. :lol: Just tulin 8 päivän lomareissulta takas kotiin ja kaikki oli kunnossa 80 litran laastipaljuhydroissa. Mulle on tuttuja juttuja noilla mittareilla kikkailut ja se on ihan mielenkiintoista puuhaa, mut tällä kertaa halusin mahdollisimman helpon systeemin. Tähän asti ainakin näyttää helvetin hyvältä kasvuvauhti. Nyt siis käytössä perusravinteiden lisäksi vain tuo sikakallis Rhino skin.

Itsellä ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa näistä ravinteista todella todella helppokäyttöiset. Kasvitkin tykkäävät ja kasvavat vauhdilla :)

dankster

ViestiKirjoittaja dankster » 15.3.2018 15:03

So far so good, Kolmisen viikkoa kukitusta takana ja on nää tähän asti ollu täysin aivot narikkaan nutuja.
mennyt 2-2,5ml/l annoksella ja tuskin tota nostan. Puskat on terveän näköisiä niin turhaan överöidä noiden kanssa. Ec mittarin mukaan ~2.
Huuhteleeko jengi 8 vk lajikkeita jo kuuden viikon jälkeen niinkuin AN lannoitetaulukko antaa olettaa vai vasta viimeinen viikko?

tumu123

ViestiKirjoittaja tumu123 » 15.3.2018 16:04

dankster kirjoitti:So far so good, Kolmisen viikkoa kukitusta takana ja on nää tähän asti ollu täysin aivot narikkaan nutuja.
mennyt 2-2,5ml/l annoksella ja tuskin tota nostan. Puskat on terveän näköisiä niin turhaan överöidä noiden kanssa. Ec mittarin mukaan ~2.
Huuhteleeko jengi 8 vk lajikkeita jo kuuden viikon jälkeen niinkuin AN lannoitetaulukko antaa olettaa vai vasta viimeinen viikko?

Jokainen kasvi on yksilö ja kasvaa eritahtia nämä kukitusajat on suuntaa antavia. eli heittäsin et huuhtelu vasta 8 viikon jälkeen.. n70% karvoista kun on ruskeita niin kaato on aika lähellä läsnä :D

WeedDog
KK2020 Aktiivi

ViestiKirjoittaja WeedDog » 6.4.2018 7:42

tuhnu kirjoitti:Voiko näillä ravinteille pelailla lopussa, että jättää growia pois? vai vaatiiko kaikkia komponentteja pitämään ph:n aisoissa?

savu kirjoitti:Grown voi/kantsii jättää pois heti vegen lopussa, ennen kukitukseen siirtymistä. Microa ja bloomia vaan kehiin kukituksessa.
Tuolla setillä itellä kasvanu vallan mainiosti ilman mitään ongelmia.

Haluaisin tässä viestiketjussa pureutua hieman tähän aiheeseen syvemmin. Miksi juuri nimenomaan Grow jätetään pois? :think:

Grow: NPK: 2-1-6 (Ammonium Nitrate, Magnesium Chelate, Magnesium Nitrate, Magnesium Phosphate, Magnesium Sulfate, Nitrogen Chelate, Phosphorus Chelate, Potassium Chelate, Potassium Nitrate, Potassium, Phosphate, Potassium Sulfate)

Micro: NPK: 5-0-1 (En jaksa kirjoittaa kaikkia purkin kyljestä, lukekaa itse)

Bloom: NPK: 0-5-4 (Fulvic Acid, Magnesium Phosphate, Magnesium Sulfate, Phosphorus Chelate, Potassium Chelate, Potassium Phosphate, Potassium Sulfate)
... Ruohokoira täällä \o/ ...

bongobob

ViestiKirjoittaja bongobob » 6.4.2018 9:52

Pohdin tätä myös jonkun aikaa sitten, kysyin täältä heikoin tuloksin, joten otin yhteyttä valmistajaan. Kyselin miten totetuttaa typen vähennystä, johon he vastasivat miksi ihmeessä haluaisin jättää jotain pois ja että kaikkia pitäisi antaa samaan aikaan. Selitin hienovaraisesti miksi moisen tempun haluaisin tehdä, johon loppuivat vastaukset. :think: :doh:

Rehukemisti

ViestiKirjoittaja Rehukemisti » 11.4.2018 16:15

Itsellä käytössä AN pH perfect setti, ensimmäinen hydrokasvatus ikinä. Laitteistona Flo gro 520, täytteenä sora. Erittäin helppo käyttää ja pH pysynyt siellä missä luvattu. Kyseenalaistin toki sen, että kokoajan pitäisi käyttää kaikkia samassa suhteessa, jotta pH pysyisi tasaisena. Litkujen suhteita ei saisi missään nimessä vaihdella ettei puskurointiefektit mene pyllylleen. Kemian puolestahan tämä on totta, mutta käytännössä olen poikennut paljonkin näistä ohjeista ja pH on tippunut vain johonkin 5,5.

Itseltä ainakin tähän asti vahva suositus, muita litkuja en ole kokeillutkaan.

SätinäSetä

ViestiKirjoittaja SätinäSetä » 12.4.2018 3:00

Haluaisin tässä viestiketjussa pureutua hieman tähän aiheeseen syvemmin. Miksi juuri nimenomaan Grow jätetään pois? :think:

Grow: NPK: 2-1-6 (Ammonium Nitrate, Magnesium Chelate, Magnesium Nitrate, Magnesium Phosphate, Magnesium Sulfate, Nitrogen Chelate, Phosphorus Chelate, Potassium Chelate, Potassium Nitrate, Potassium, Phosphate, Potassium Sulfate)

Micro: NPK: 5-0-1 (En jaksa kirjoittaa kaikkia purkin kyljestä, lukekaa itse)

Bloom: NPK: 0-5-4 (Fulvic Acid, Magnesium Phosphate, Magnesium Sulfate, Phosphorus Chelate, Potassium Chelate, Potassium Phosphate, Potassium Sulfate)

Itse vilkuillut vaan pullojen NPK arvoja ja todennut, että turhaa antaa kyseistä mömmöä kun sen sisältämät setit tulee jo Micron, Bloomin tai jonkun muun lisärin kautta.
Muutenkin AN:n mömmöt on niin samperin vahvoja, ettei tee mieli heittää noppaa överien kanssa, varsinkin kun kukituksesta kyse ja kaikki mokat pidentää projektin valmistumista.

Typellä (oletettavasti) ei ole juurikaan kysyntää enää transition ja venymisen jälkeen.
Kasvuun tarvittava ravinne menettää tärkeytensä, kun kasvin prosessit muuttuvat.

Oletan myös, että moni on oppinut pelkäämään typen yliannostusta ihan kantapään kautta ja siksi tämä meininki trendaa.
Helpompi sitä growia on lisätä tarpeen mukaan, kun lähtee huuhtomaan pois.

+ Itsellä ainakin jyskyttää takaraivossa kaikki "Nitrogen Toxicity" artikkelit, mitä on tullut luettua alkuaikoina.
Vallan mainiota, sätisevää, ultimate sätisfäktöniä

Rehukemisti

ViestiKirjoittaja Rehukemisti » 12.4.2018 8:34

Rehukemisti kirjoitti:Itsellä käytössä AN pH perfect setti, ensimmäinen hydrokasvatus ikinä. Laitteistona Flo gro 520, täytteenä sora. Erittäin helppo käyttää ja pH pysynyt siellä missä luvattu. Kyseenalaistin toki sen, että kokoajan pitäisi käyttää kaikkia samassa suhteessa, jotta pH pysyisi tasaisena. Litkujen suhteita ei saisi missään nimessä vaihdella ettei puskurointiefektit mene pyllylleen. Kemian puolestahan tämä on totta, mutta käytännössä olen poikennut paljonkin näistä ohjeista ja pH on tippunut vain johonkin 5,5.

Itseltä ainakin tähän asti vahva suositus, muita litkuja en ole kokeillutkaan.

Noniin, nyt se sit tapahtu, pH:t romahti 5,1 kun heitin vähän big budia sekaan. :D

kloklok

ViestiKirjoittaja kloklok » 6.5.2018 11:39

Mulle on nyt jäänyt vähän epäselväksi,
että voiko tätä AN:n Ph Perfect settiä käyttää hydron lisäksi mullassa? :think: On tehnyt mieli kokeilla noita AN:n tuotteita kun on tullut kavereilta niistä paljon kehuja..
"Meiän risukasaa aurinkoki paistaa, naapurit sen haistaa."

Haisuli

ViestiKirjoittaja Haisuli » 7.5.2018 22:04

kloklok kirjoitti:Mulle on nyt jäänyt vähän epäselväksi,
että voiko tätä AN:n Ph Perfect settiä käyttää hydron lisäksi mullassa? :think: On tehnyt mieli kokeilla noita AN:n tuotteita kun on tullut kavereilta niistä paljon kehuja..

Mää oon antanu mullassa kasvaville, kukkiville, aika isoille chileille näitä ravinteita n. 1ml/litra ja näyttäis chilit tykkäävän. Hyvältä näyttää myös cookies kush-taimi mullassa, jota olen ravinnut samalla kannulla kuin chilejäkin. Yritin itsekkin löytää samaa tietoa tuloksetta...

Chiller

ViestiKirjoittaja Chiller » 9.5.2018 8:11

Mielestäni AN on hyvä. Hyvin panostettuja "leluja" joilla on kiva leikkiä.
Parasta kun ostaa ec ja ph mittarin ja käyttää "jedivaistoja" ja muitakin itseään kiinnostavia tuotteita monipuolisesti.
Saa fenot potentiaalia.
Ei noilla kukaan konkkaan mene. Voi tinkiä vaikka röökistä ja viinaksista.

Hamppupensas420

ViestiKirjoittaja Hamppupensas420 » 9.5.2018 11:14

Itse olen mennyt alusta loppuun ahf sarjalla ( Grow, bloom, micro) mullassa ja hyvin mennyt. Tytöt loppu suoralla. Aika pienillä seoksilla menty mutta ei näytä tytöt vajareita eikä övereitä :mrgreen:

Hamppupensas420

ViestiKirjoittaja Hamppupensas420 » 9.5.2018 11:17

Hamppupensas420 kirjoitti:

Itse olen mennyt alusta loppuun ahf sarjalla ( Grow, bloom, micro) mullassa ja hyvin mennyt. Tytöt loppu suoralla. Aika pienillä seoksilla menty mutta ei näytä tytöt vajareita eikä övereitä :mrgreen:

E: ei pitäisi liian hätäseen aamulla tänne kirjoitella.. :laugh: mutta siis ilmeisesti puhutaankin eri ravinteista mitä itselläni on ?

WeedDog
KK2020 Aktiivi

ViestiKirjoittaja WeedDog » 9.5.2018 11:49

Kyllä voi. Toimii kuin junan vessan käänteisessä mielessä. :)
... Ruohokoira täällä \o/ ...

Haisuli

ViestiKirjoittaja Haisuli » 9.5.2018 14:20

WeedDog kirjoitti:

Kyllä voi. Toimii kuin junan vessan käänteisessä mielessä. :)

Siis tarkoitatko käänteisessä mielessä, että paska lainehtii lattialle? Vai mikä tää junan vessa-juttu oikeen on? Monesti tällä tarkoitetaan niitä vanhanaikaisia vessoja, joista huuhdellessa näkyi suoraan raiteille. Siis toimii vai ei? Ulkomaiset keskustelut aiheesta on puolesta ja vastaan.

Miten korkeita ec-lukemia tyypeillä on hydroissa ph-perfectin kans kasvattelussa? Omat cookies kushit ovat nyt lopettaneet pituuskasvun 130cm pitkinä ja n. metrin levyisinä ja vajarin merkkejä on fosforin ja kaliumin kans. Ec nostettu nyt 2,1 -> 2,4. Oliskohan parempi ostaa joku lisäravinne ja tiputtaa peruslantoja? Mut mikä lisäravinne sopii ph perfectin seuraksi? Onhan nämä kätevät ravinteet, mut parempi hienosäädön mahdollisuus on GHE:n micron ja bloomin suhteita muuttamalla ja ph-mittarin kans kikkailulla, vaikkakin hieman työläämpää.

Palaa sivulle “Sisäkasvatus”