Parvekekasvatus

Teeonhc

Re: Parvekekasvatus

ViestiKirjoittaja Teeonhc » 31.1.2014 2:00

Itseä houkuttais kanssa kyllä perkuleesti laittaa kesäks jotain partsille, mutta on tuo naapuritalo niin lähellä että ei taida uskaltaa, kun en mitään järkevää näköestettäkään ole keksinyt.

puskapasivihree

ViestiKirjoittaja puskapasivihree » 4.2.2014 12:53

http://sensiseeds.com/en/feminized-seed ... oflowering nota oli partsilla 2kpl 3viikon esi kasvatuksella ja antoi 30-40g kuivaa hyvää kukkaa per puska suositelen parvekkeelle.

Parvati
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Parvati » 5.2.2014 7:30

Teeonhc kirjoitti:Itseä houkuttais kanssa kyllä perkuleesti laittaa kesäks jotain partsille, mutta on tuo naapuritalo niin lähellä että ei taida uskaltaa, kun en mitään järkevää näköestettäkään ole keksinyt.

Tee ritilä ja istuta purkkiin humalaa.Tulee nopeesti näköeste ja muut luulee vaan parvekkeen koristeeksi.

Sill&Kiisk

ViestiKirjoittaja Sill&Kiisk » 18.2.2014 17:04

Terve foorumi!

Ensi kasvatusta suunnittelen tässä parvekkeelle ja mun tarvii kysyä siemenistä, että mitä mun kannattais ostaa. Parvekkeelle paistaa aurinko koko päivän paitsi aamulla ensisäteet menee naapuri talon harakoille. Mitä siis kokeneet suosittelevat? Niin ja satakunnan korkeudella ollaan.

Pampputukka420

ViestiKirjoittaja Pampputukka420 » 19.2.2014 12:36

Sill&Kiisk kirjoitti:Terve foorumi!

Ensi kasvatusta suunnittelen tässä parvekkeelle ja mun tarvii kysyä siemenistä, että mitä mun kannattais ostaa. Parvekkeelle paistaa aurinko koko päivän paitsi aamulla ensisäteet menee naapuri talon harakoille. Mitä siis kokeneet suosittelevat? Niin ja satakunnan korkeudella ollaan.

Jokin autoflower lajike, eikai toho muuta oikee voi sanoa. Jos jotai tarkempaa pitäis sanoa ni suosittelisin ehkä auto-ak47.

oldirty
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja oldirty » 19.2.2014 12:54

Parvekkeelle voi miettiä myös normilajikkeitakin jos on mahdollisuus kantaa kasvit sisään pimeään 12 tunnin "yöksi". Joskus muinoin tuli parvekkeella kasvateltua juuri näin. Loppuvaiheessa haju oli melkoinen. Jos nyt ryhtyisin moiseen, niin valitsisin jonkun vähähajuisen lajikkeen koska voimakas haju taatusti kantautuu naapureiden parvekkeille myös.
the Effects are very strange, and, at first hearing, frightful enough) is very general and frequent: and the Person, from whom I received it, hath made very many Trials of it, on himself, with very good Effect.

Sill&Kiisk

ViestiKirjoittaja Sill&Kiisk » 19.2.2014 17:17

Toi Auto AK-47 vähäiseltä lukemalta vaikuttaa oivalta. Haiseeko mitenkään erityisen paljon? Jos ei niin onko yöksi sisälle nosto hyödyllistä viileämpinä öinä?

Päätin muutes pistää muutaman kasvin pihallekkin :lol:

Klosetisti

ViestiKirjoittaja Klosetisti » 19.2.2014 22:20

Sill&Kiisk kirjoitti:Terve foorumi!

Parvekkeelle laittaisin ehkä 30l multatilalla Thyphoon tai Nepal x Hindu Kush, tai molempia.

Sill&Kiisk

ViestiKirjoittaja Sill&Kiisk » 21.2.2014 10:46

Klosetisti kirjoitti:...

Parvekkeelle laittaisin ehkä 30l multatilalla Thyphoon tai Nepal x Hindu Kush, tai molempia.

Ongelmana lähinnä on kasvien korkeus, kun mun parveke on aika pieni, eikä laseja ole. Saanko yli metriseksi kasvavat lajikkeet pysymään alle metrisinä latvomalla ja sitomalla?

Pampputukka420

ViestiKirjoittaja Pampputukka420 » 21.2.2014 15:12

Sill&Kiisk kirjoitti:...
Saanko yli metriseksi kasvavat lajikkeet pysymään alle metrisinä latvomalla ja sitomalla?

Tottakai. :)

laiho
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja laiho » 21.2.2014 18:33

Parvati kirjoitti:...

Tee ritilä ja istuta purkkiin humalaa.Tulee nopeesti näköeste ja muut luulee vaan parvekkeen koristeeksi.

Mut ei sinne sitten se aurinkokaan enää paista.

swazitime

ViestiKirjoittaja swazitime » 22.2.2014 9:36

Sill&Kiisk kirjoitti:...

Ongelmana lähinnä on kasvien korkeus, kun mun parveke on aika pieni, eikä laseja ole. Saanko yli metriseksi kasvavat lajikkeet pysymään alle metrisinä latvomalla ja sitomalla?

Oon scrogin virittäny jo monena vuotena... Silti meinaa näkyä naapuriin 8)

anteroni

ViestiKirjoittaja anteroni » 12.3.2014 0:48

Parvekkeelle jos meinaa kasvatella niin kandee olla parveke joka ei näy minnekkään. Eli ylin kerros tai näkymä metsään, merelle tmv. Toinen vaihtoehto on laittaa sinne muita kasveja, eli esim runkotomaatteja ja niille verrkoseinämä. Sitten kun tomaatit ja ehkä muutkin kasvit valtaa sen parvekkeen ulkoseinämän kukaan ei huomaa jos siellä jotain sahalehtisiä kasvaa. Itse oon kasvatellut parvekkeella useita ulkolajikkeita tomaattien, chilien ja kurkkujen seassa. Kun koko parveke näyttää ulkoapäin yhdeltä vihermetsiköltä kukaan ei tajua mitä siellä hyötykasvien seassa kasvaa.

alibaba8
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 21.3.2014 7:48

anteroni kirjoitti:Parvekkeelle jos meinaa kasvatella niin kandee olla parveke joka ei näy minnekkään. Eli ylin kerros tai näkymä metsään, merelle tmv. Toinen vaihtoehto on laittaa sinne muita kasveja, eli esim runkotomaatteja ja niille verrkoseinämä. Sitten kun tomaatit ja ehkä muutkin kasvit valtaa sen parvekkeen ulkoseinämän kukaan ei huomaa jos siellä jotain sahalehtisiä kasvaa. Itse oon kasvatellut parvekkeella useita ulkolajikkeita tomaattien, chilien ja kurkkujen seassa. Kun koko parveke näyttää ulkoapäin yhdeltä vihermetsiköltä kukaan ei tajua mitä siellä hyötykasvien seassa kasvaa.

Paitsi että hajut ne vaivaavat ulkonakin. Skunkin vegekasvatus parvekkeella dunkkasi aikoinaan omaan nenään aivan liikaa. Vähähajuiset lajikkeet ovat helppoja peittää (esim. lowryderit) hajujen osalta, sekä ovat useimmiten pieniä kooltaankin, jolloin katoavat helposti kasvillisuuden sekaan. Kasvit kannattaa latvoa tai sitoa, jolloin pituuskasvu vähenee. Luonnollisesti. :D
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

Toope

ViestiKirjoittaja Toope » 24.3.2014 17:44

Kummallahan tyylillä saisi isomman sadon kesän aikana eli kasvattaa kymmenen earlyä kunnon multatilalla ja asiallisella esikasvatuksella vai laittamalla esim. lr2 joku 30kpl vähän pienmpiin ruukkuihin? Parveke on lasitettu ja länteen suunnattu.

Jv420

ViestiKirjoittaja Jv420 » 26.3.2014 13:26

Muutama pikku-AF tulee todennäköisesti laitettua muiden yrttien seuraan, ylin kerros ja parveke länteen joten olosuhteet on vallan mainiot. :mrgreen:

mkau

ViestiKirjoittaja mkau » 1.4.2014 9:36

Moido,

Lowryder, Diesel ja AK-47 siemeniä löytyisi kaapin perältä (kaikki AF) ja meinasin kaikista laittaa yhden yrtin kasvamaan.
Aloittelevalle parvekekasvattajalle tuli kuitenkin muutama kysymys mieleen:

Milloinkohan sitä kehtaisi laittaa siemenet itämään?
Ikkunalaudalla saa yritit kasvaa aluksi, mutta parvekkeelle nakkaisin nuo mahdollisimman pian. Eteläsuomessa asustan, partsilla ole lasituksia ja aikalailla etelään näyttäisi parveke olevan.

Onko pienet yöpakkaset täysin fataaleita yrteille? Toki jos näyttäisi yöpakkasia tulevan niin siirtäisin nuo yöksi sisälle, mutta jos pääsisi vahinko tapahtumaan...
Kannattaisiko malttaa vielä viikkoja eteenpäin ennen kun laitan siemenet itämään ja lykkää puskat partsille kun yölläkin alkaa olemaan lähemmäs kymmentä astetta?

Kuinka pienissä ruukuissa nuo viihtyy tarpeeksi hyvin? En millään jaksaisi lähikaupasta kuskata kymmeniä kiloja multaa :D

Viime kesänä laitoin kokeilumielessä Short Riderin kasvamaan pieneen saviruukkuun (halkaisija ~15cm), mutta kyllä siitäkin sai hieman nautiskeltavaa (jos ei muuta niin ihanat tuoksut ainakin levisi loppukesän iltoina :pimp: )

swazitime

ViestiKirjoittaja swazitime » 1.4.2014 12:38

Moido mkau! Oon kasvattanu noita kaikkia partsilla ja hyvin on kasvanu 8) kannattaa pistää siidut vasta toukokuun puolella.
Ite pistän ekan siidun AINA 19.4 itämään ja siitä se sit alkaa... Autot jää pieniksi helposti jos on kylmät kelit joten touko-kesäkuu jos
haluu isoja puskia :P Pistä vaan suoraan 10l ämpäriin ei mitään reikiä pohjaan ja varot aluks ylikastelua. Sit ku kasvi kukkii kunnolla ja
juuret on kasvanu hyvin voit kaataa reilusti vettä jos lähet alle viikon reissuun. Musta multa ja bio bizziä perään ni hyvä tulee!!

PS. af-kasvit tuoksuu yleensä enemmän ku earlyt. Pahin kaikista oli yks dieselryyderi josta lähti ööööö sanoisinko aromikkaat :laugh:

Si0n

ViestiKirjoittaja Si0n » 24.4.2015 16:49

Noniin ehdottakaas vähätuoksuisia lajikkeita parvekkeille(ei lowryder)
Ehdotuksia otetaan vastaan, jos hyvä lajike tiedossa, ja kyseessä on lasitettu parveke. :mrgreen:

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 24.4.2015 17:34

Ricky420 myy femmattuja BettyBoo:ita.. matala ja varsin mietotuoksuinen lajike. Täällä menee helposti top 3 kaikista lajeista mitä on tullut kokeiltua.

Palaa sivulle “Ulkokasvatus”