Kuva

Autiotalon pihassa kasvattaminen?

MadHippie90

Autiotalon pihassa kasvattaminen?

ViestiKirjoittaja MadHippie90 » 13.11.2018 8:43

Hei!

Onko kokemuksia autiotalojen pihassa kasvattelusta? Itse asun sellaisella seudulla, jossa näitä autioituneita, lahonneita hökkeleitä riittää pilvin pimein. Ei tarvitse kuin vain vähän tuonne syrjäkylille poiketa, niin jopa löytyy vara mistä valita. Mitä olen muutamaa taloa pitänyt sillä silmällä tarkkailun alaisena, niin minkäänlaista liikettä ei ole ollut ko. mökkeröisillä enää vuosikausiin, eli nämä on näitä perikuntien hylkäämiä paikkoja, jotka sitten vain lopulta lahoavat ja hajoavat niille sijoilleen.
Tarkoitus olisi siis ensi kesää ajatellen valita kohteeksi autiotalo, jonka pihaan pääsee vielä autolla suht helposti. Taimet istutan talon seinustalle maahan tai toinen vaihtoehto että mullat ja taimet isoon saaviin talon seinustalle. Ja siihen voisi nikkaroida sitten vielä jonkinlaista verkkoa/katosta eläinten ja sateiden suojaksi. Jos nyt sitten niin paska tuuri käy, että sinne joku paikoille sattuu, niin minkäs teet. No can do.
Itse olen kuitenkin sen verran laiska, että mullan raahaaminen keskelle korpea kasseissa yms. tulee tuskin koskaan toteutumaan, sen takia tuo autiotalo on ajatuksena helppo ja houkuttava. Mutta käytännön kokemuksia siis? :lol:

Fomppuharum

Re: Autiotalon pihassa kasvattaminen?

ViestiKirjoittaja Fomppuharum » 15.11.2018 3:33

Onhan se mahdollista, siinä vaan pitää osata se homma...

https://m.youtube.com/watch?v=-ADZfZSdfYQ

Chiller

ViestiKirjoittaja Chiller » 8.12.2018 15:01

En komppaa. On paljon hyviä vaihtoehtoja laiskoille. Tuo ei ole.
Voi käyttää maanparanteita ja lannotteita jotka ei paljoa paina. Kuivatuotteita. Kookosta, kevytsoraa yms ja ei sinne paljoa tarvii lepakon skeidaa ja/tai jotain lannotteita. Kalkkia yms.
Jos hampun viljely ois moraalinen rikos niin tuo ois törkeä sellainen. Saattaa muillekin tulla ongelmia.

pajari kunkkinen

ViestiKirjoittaja pajari kunkkinen » 9.12.2018 3:23

hyvä ja mielenkiintoinen topi sorsakoski.
Jooh, autotallin nurkassa väännän bongia.
Sekä kyhäilen reikääniä. :x :oops:
a sweet/menthol taste offering a relaxing effect but also leaves your mind feeling energetic.

Sam 1
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 9.12.2018 12:28

Voi päätyä pihalta kellariin, kun kukaan ei ole näkemässä tai kuulemassa.
Toisaalta laiskoja pitääkin rankaista, ei ne saatanat muuten opi.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/aut ... gs.HKkdBJY
– Melkein nauratti, kuinka paljon paarmoja siellä oli, sanoo Salmela.

Palaa sivulle “Ulkokasvatus”