Kuva

Ulkokasvatuksesta kiinni jääneitä?

Chiller

Re: Ulkokasvatuksesta kiinni jääneitä?

ViestiKirjoittaja Chiller » 11.5.2018 1:35

Jos sadonkorjuussa jää kiinni, niin voi väittää löytäneensä ja toimineensa hetkellisessä mielenhäiriössä jotenkin oudosti.
Voi vaikkapa korjata sadon sienikoreihin.

Muumipeikko

ViestiKirjoittaja Muumipeikko » 11.5.2018 13:40

Odysseus kirjoitti:
lizzy kirjoitti:Pystyykö vanhanaikaista peruspuhelinta seuraamaan samalla tavalla? Eipä silti, en pidä puhelinta mukana kun liikun spoteille :foil:

Ei välttämättä ihan samalla tavalla, mutta matkapuhelinverkon tukiasemiin tallentuvien tietojen kautta poliisi pystyy halutessaan jälkeenpäin paikantamaan, ketkä ovat tietyllä alueella kulloinkin liikkuneet.

Juu ja menee aika pienelle alalle tukiasemien kanssakin ilman älyluurin gpsää. Ja älypuhelimista jää jälki ellet saa akkua irti, sammuttaminen ei auta. Tämän takia vanhat nokialaiset on oikeiden rikollisten suosiossa, akku irti ja seurannan mahdollisuus päättyy siihen.

Dean
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Dean » 13.5.2018 10:46

https://www.cellmapper.net

Tukiasemien sijainnin löydät täältä! Kannattaa kattoo missä niitä on. Paikannustietojen käyttö todisteena tuntus aika pitkälle menevältä toimenpiteeltä, mutta ottaen huomioon asenneilmapiirin suosittelen laittamaan luurin lentotilaan taikka sammuttamaan. Lisäksi kansalaisen karttapaikasta löytyy kaikki mastot merkattuna. Ainakin ruuhkasuomen ulkopuolella yhden tukiaseman alueella on kymmeniä neliökilometrejä lääniä, joten aika haastavaa pinpointata se juuri sun spottiin.

Riistakamera on melkein pakko sijoittaa korkealle paikalle ja se ei voi olla kovin pusikossa, koska se reagoi herkästi oksien heilumiseen tuulessa, lämpötilan muutoksiin valon nopeaan vaihteluun yms. Riistakamerat on siis kohtuullisen helposti spotattavissa.

Lisäksi ainakin itse tarkkailen jälkiä maassa palstallani :foil: Voi kuulostaa skitsoilulta, mutta tällä metodilla olen havainnut alueella liikkuneet. Mulla on spotin lähellä aina samat paikat joihin lasken jalkani. Mahdollisuuksien mukaan kävelen kohdista, joihin ei jää jälkiä kuten kivien päältä. Jäkälä ja sammalla ovat erityisen herkkiä ottamaan joikua tallaamisesta, joten ei kannata tehdä polkua spotilleen. Ylipäätään jos alueella liikkuu ihmisiä viikoittain olet valinnut kasvatuspaikkasi liian keskeiseltä paikalta.

räsänen

ViestiKirjoittaja räsänen » 19.5.2018 18:56

Oon jo aijemminkin asiasta maininnut, mutta kannattaa netistä tarkistaa ettei spotin lähellä ole geokätköjä. Kätköilijöillä on todella tarkka silmä, kun ovat sillä töin siellä että etsivät jotain normaalista poikkeavaa. Itse olen pariin puskiin törmännyt juuri kätköilyä harrastaessani. Varsinkin isojen kaupunkien lähellä noita kätköjä on pilvin pimein ja yllättävissäkin paikoissa.

hauka puff

ViestiKirjoittaja hauka puff » 28.5.2018 22:44

Veikkaan et jos spotit on 1-5 puskan kokosia ja ei oo mikään huslaaja tai yhteyksiä myyntiorganisaatioihin nii tuskin virkavallan resurssit riittää kummosempiin rikospaikka tutkintoihin, eri asia jos alkaa olee kymmeniä pensaita ja selväti tahkotaan isoja rahoja. Vähä sama kun alkais seuraa sipulikanavan jokaista myyjää nii määrärahat ois käytetty päivässä loppuun, siellä kuitenkin kaupataan kovia aineita ja aseita yms. Ja sieltäkuitenkin vois tehä f2f valeostoja eli mikä sen helpompaa, mut huumesota on hävitty :guru: totuus on se et kaikissa isoimmissa kaupungeissa pystyt hommaa tunnin sisällä myssyä, ***** ja ***** se on nykyaikaa se :think:

fin1000w
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja fin1000w » 11.9.2018 1:01

hauka puff kirjoitti:Veikkaan et jos spotit on 1-5 puskan kokosia ja ei oo mikään huslaaja tai yhteyksiä myyntiorganisaatioihin nii tuskin virkavallan resurssit riittää kummosempiin rikospaikka tutkintoihin, eri asia jos alkaa olee kymmeniä pensaita ja selväti tahkotaan isoja rahoja. Vähä sama kun alkais seuraa sipulikanavan jokaista myyjää nii määrärahat ois käytetty päivässä loppuun, siellä kuitenkin kaupataan kovia aineita ja aseita yms. Ja sieltäkuitenkin vois tehä f2f valeostoja eli mikä sen helpompaa, mut huumesota on hävitty :guru: totuus on se et kaikissa isoimmissa kaupungeissa pystyt hommaa tunnin sisällä myssyä, ***** ja ***** se on nykyaikaa se :think:

Pienellä kylällä esim imatra/pori on jo jonkin verran se riffiä, kauheasti kun ei ole tapahtut yleisesti niin voimavarat kohdistetaan pieniinkin kasvatuksiin kiukulla, budjetti laitosta kohden kuitenkin pysyy samana vaikka tutkitaan jotain pientä risu tapausta. Ja kun näytetty pienessä jutussa selvityskyky niin laitoksen rahat ja työpaikat säilyy tulevaisuudessakin. Kenties tulevaisuudessa tavoite saada jokusen Heikkiä piriä takavarikkoon.

psykohippi

ViestiKirjoittaja psykohippi » 11.9.2018 23:21

Katukapassa (ainakin etelä-suomessa) kyttiä ei ole pariin vuoteen kiinnostanut melkein lainkaan pilven ja pillerien myyjät. Enkä nyt tarkoita pks vaan pienempiä paikkakuntia. ^^Rip sipulikanava (nykyään kauppapaikkana torilauta)
Mutta aiheeseen enemmän. Uskon että jos alueella syystä tai toisesta sattuu partio liikkumaan niin ne vaan hävittää kasvit ja jos satut paikalla juuri olemaan rapsut maksimissaan. Muuten en usko että niitä jaksaa kiinnostaa. Suurin riskin vaihe varmaankin kun satoa kuljetat vaikkapa kotiin on se että setäsininen pysäyttää esim. puhallutusratsia tai uloimmainen takavalo palanut jne. ja sattuu haistamaan/huomaamaan hatsit. Toki niitä jokaisen pikkukylän kyyliä aina löytyy, mutta uskoisin että ne korkeintaan vetää kasvit matalaksi.
420

Ideakonsultti

ViestiKirjoittaja Ideakonsultti » 12.10.2018 10:44

Totta suurin riski siinä kun autolla kuskaa isoja kasveja ja autossa vahva jamaikan tuoksu. Onneks ei pysäyttäneet vaikka vastaan tulivatkin kerran.

Iamnumber

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 12.10.2018 11:48

fin1000w kirjoitti:[quote=843791,"hauka puff"] Ja kun näytetty pienessä jutussa selvityskyky niin laitoksen rahat ja työpaikat säilyy tulevaisuudessakin.

Muahhahah... pieni ei kuulu adjektiivina poliisin sanavarastoon kun kyse asiakkaan rikkomuksista näissä.. jos löytyy murunen kukkaa niin adjetiivi jätetään pois.. jos löytyy vähenkään enemmän niin merkittävä, ammattimainen jne liitetään hyvinkin hanakasti löytöön.

Joo.. näillähän saadaan tilastoa kuntoon.. joskus muinoin jokainen käyttö kirjattiin omana rikoksena niin näytti että tilanne on riistäytymässä käsistä ja määrärahoja saatiin taas .. (lähde huumesuomen historia dokkari.. olisko ollut eka osa kolmesta)
Irrational one

Sam 1
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 18.7.2019 20:30

Kilometri-puolitoista kotipihalta, oli ”pandataxi” tienreunassa ja toinen takaovi auki.
Takaosassa jätesäkkien suista näkyi jotain vihreää, tuskinpa ne poliisit metsästä havuja hakivat.
Mietin ihan pokkana, että pitäisikö nostella neljä säkkiä omaan autoon kun partio on hakemassa lisää, mutta en uskaltanut.
Samantien tulikin auto vastaan ja heti olisi ollut silminnäkijä rikokselle, joka onneksi jäi vain suunnitelman tasolle.
Laitoin meidän yksityistien puomin lukkoon, ettei virkavalta vaan pääse tätä kautta kiertämään mun omien istutusten
lähelle. Samalla tuli siroteltua pihamaan hamput vähän pidempään heinikkoon, jos nyt sattuisivat puomille avainta kysymään.
Tarkastin tilannehuoneesta oliko alueella hälytystehtäviä samoilla nurkilla, eipä ollunna.
Olivat vain vittumaisuuttaan tulleet niittotehtävälle :)
– Melkein nauratti, kuinka paljon paarmoja siellä oli, sanoo Salmela.

lizzy

ViestiKirjoittaja lizzy » 18.7.2019 21:08

Iamnumber kirjoitti:
fin1000w kirjoitti:[quote=843791,"hauka puff"] Ja kun näytetty pienessä jutussa selvityskyky niin laitoksen rahat ja työpaikat säilyy tulevaisuudessakin.

Muahhahah... pieni ei kuulu adjektiivina poliisin sanavarastoon kun kyse asiakkaan rikkomuksista näissä.. jos löytyy murunen kukkaa niin adjetiivi jätetään pois.. jos löytyy vähenkään enemmän niin merkittävä, ammattimainen jne liitetään hyvinkin hanakasti löytöön.

Joo.. näillähän saadaan tilastoa kuntoon.. joskus muinoin jokainen käyttö kirjattiin omana rikoksena niin näytti että tilanne on riistäytymässä käsistä ja määrärahoja saatiin taas .. (lähde huumesuomen historia dokkari.. olisko ollut eka osa kolmesta)

Kun raidasivat siementilauksesta mun kämppää niin sanoi suoraan että lannoitteet katsotaan ammattimaisuuden merkiksi
Olkaa varovaisia, kämpä kannataa pitää steriilinä :foil:
Sans logique

Fomppuharum

ViestiKirjoittaja Fomppuharum » 18.7.2019 21:12

Sam 1 kirjoitti:Kilometri-puolitoista kotipihalta, oli ”pandataxi” tienreunassa ja toinen takaovi auki.
Takaosassa jätesäkkien suista näkyi jotain vihreää, tuskinpa ne poliisit metsästä havuja hakivat.
Mietin ihan pokkana, että pitäisikö nostella neljä säkkiä omaan autoon kun partio on hakemassa lisää, mutta en uskaltanut.
Samantien tulikin auto vastaan ja heti olisi ollut silminnäkijä rikokselle, joka onneksi jäi vain suunnitelman tasolle.
Laitoin meidän yksityistien puomin lukkoon, ettei virkavalta vaan pääse tätä kautta kiertämään mun omien istutusten
lähelle. Samalla tuli siroteltua pihamaan hamput vähän pidempään heinikkoon, jos nyt sattuisivat puomille avainta kysymään.
Tarkastin tilannehuoneesta oliko alueella hälytystehtäviä samoilla nurkilla, eipä ollunna.
Olivat vain vittumaisuuttaan tulleet niittotehtävälle :)

Pidän sun varovaisuudesta. Ei pienintäkään riskiä. Kaikki riskit minimoidaan.
Pyrin itse samaan. :guru:

Itse kävin asentamassa riistakameran erään spotin lähelle niin, että näen minkä verran ja mitä liikennettä siellä on. Itse menen sinne eri suunnasta, etten tallennu itse muistikortille.

Jos liikennettä ei ole ollenkaan, niin kuin luulen, ensi kesänä vähän enemmän sinne paikkaan kasveja.

kaori

ViestiKirjoittaja kaori » 19.7.2019 4:00

Mitä riistakameraa suosittelette ?

Itse epäilen että joku spoteistani vielä löydetään sattumalta, viimeistään kun hirvijahti alkaa, puhtaasti tilastomatemaattisin perustein kun tuli rakenneltua aika monta spottia ruuhkasuomeen. Tosin samasta syystä niitä niin useita teinkin. Pitäisi keksiä drone jolla kukkia ja multasäkkejä voisi siirrellä paikasta toiseen soffalta käsin....

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 19.7.2019 15:19

"I, as a responsible adult human being, will never concede the power to anyone to regulate my choice of what I put into my body, or where I go with my mind. From the skin inwards is my jurisdiction." ~ Alexander Shulgin

Fomppuharum

ViestiKirjoittaja Fomppuharum » 19.7.2019 16:06

Maanomistajat voi olla hankalia.
Huonoja kokemuksia.
Eräänkin kerran tullut yksi tyyppi kuolaavien saksanpaimenkoirien ja pumppuhaulikon
kanssa vastaan. Tiedustelu ollut tiukkaa: ”mikä mies, mikä siivousalue.”

En kasvata enää yksityisten mailla.

Valtion metsää riittää... siellä tarvii varoa vaan käärmeitä

300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 7.9.2019 20:44

lizzy kirjoitti:
Kun raidasivat siementilauksesta mun kämppää niin sanoi suoraan että lannoitteet katsotaan ammattimaisuuden merkiksi
Olkaa varovaisia, kämpä kannataa pitää steriilinä :foil:

No huhhuh...outoa hommaa, kun puolenkymmentä putiikkia myy siemeniä ja lannoitteita samoilta hyllyiltä tämän hetken Suomessakin. Pyydä kopio rikosilmoituksesta ja skannaa se vaikka yv. Muuten en usko. Siementilauksia ulkomailta ei tarkkailla enää millään tavalla.

lizzy

ViestiKirjoittaja lizzy » 8.9.2019 5:43

Ei ole sun uskomisesta kiinni. Tiesivät kertoa montako tilausta olen tehnyt ja luku täsmäsi.
Ja mitään en tuntemattomille toimita, en edes yv. Sun olettaisi jo tuohon ikään jotain jo ymmärtävän :eiei:
Mun näkemys on. että koska isoja juttuja ei ole ollut, niin sitten hakevat pienillä niitä tilastomerkintöjä JA siementilauksia tarkkaillaan. Piste.
Ollaan edelleen pohjolan pohjois-koreassa.
Viimeksi muokannut lizzy, 8.9.2019 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sans logique

Misty_

ViestiKirjoittaja Misty_ » 8.9.2019 11:37

lizzy kirjoitti:Ei ole sun uskomisesta kiinni. Tiesivät kertoa montako tilausta olen tehnyt ja luku täsmäsi.
Ja mitään en tuntemattomille toimita, en edes yv. Sun olettaisi jo tuohon ikäään jotain jo ymmärtävän :eiei:
Mun näkemys on. että koska isoja juttuja ei ole ollut, niin sitten hakevat pienillä niitä tilastomerkintöjä JA siementilauksia tarkkaillaan. Piste.
Ollaan edelleen pohjolan pohjois-koreassa.

Tilasitko siemenet Suomesta vai ulkomailta?

lizzy

ViestiKirjoittaja lizzy » 8.9.2019 12:26

Ulkomaan tilauksista oli kyse.
Sans logique

300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 8.9.2019 18:18

Jep, pahoittelen huonoa kirjoitusasua, olin vaan hyvin yllättynyt. Täällä foorumillakaan kun ei ole kuin yhden käden sormilla laskettava määrä kirjoituksia että visiitti on tullut siementilauksen perusteella. Uutisissa oli joskus viitisen vuotta sitten jonkun komisarion haastattelu, että ovat lopettaneet toiminnan jossa tullista lähti aina tieto lähetyksen saajaksi merkittyä henkilöä lähimpänä olevalle laitokselle. Kuten monesti todettu, käytäntökin on maan eri osissa aivan toisestaan poikkeavaa, possut tulkitsevat lakia miten milloinkin huvittaa.

Palaa sivulle “Ulkokasvatus”