Tinktuura lääkkeenä

Uutisia, tutkimustuloksia ja keskustelua hampun lääkinnällisistä sovelluksista
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu hampun lääkekäytöstä ja lääkinnällisistä vaikutuksista keskusteluun. Vakavan aihepiirin vuoksi asiattomia viestejä ei sallita ja moderointi on muita alueita tarkempaa.
Lisätietoja: LUE ENSIN: Kannabiksen lääkekäyttö.

Kannabiksen lääkekäyttö -alueen kirjoittajilla ei välttämättä ole tarkkaa lääketieteellistä tietoa tai koulutusta ja viestit sivuilla ovat kirjoittajiensa mielipiteitä, eivät sivuston ylläpitäjien ja siksi he eivät ole vastuussa näistä kirjoituksista. Vakavissa sairaudentiloissa on aina suositeltavaa keskustella sairauden hoidosta lääketieteen asiantuntijoiden kanssa.
med_ninume

Tinktuura lääkkeenä

ViestiKirjoittaja med_ninume » 25.9.2018 17:02

Tätä olen testannut tinktuuraa muutamana vuonna vaihtelevalla menestyksellä, mutta vasta nyt taisin löytää sen viisasten kiven.
Kesän sadon muutin liki kokonaan kuivajää hasikseksi. Tästä olen tehnyt yhden erän (50ml) tinktuuraa Viru valgen kanssa (white widow/auto destroyer ,3 grammaa), toisen erän (30ml) tein mct öljyyn (northern lights, 2grammaa). Lisäksi tein Dinamed cbd auto tinktuuraa, sekin tehtiin Viru valgen avulla. (1 gramma, 30 ml)
Havaintoja; tämä on vahvaa ainetta, annostus on syytä aloitaa kesätauon jälkeen tipottain. Alun kokeilujen jälkeen vakioannokseksi minulla on muodostunut 15 tippaa/ kerran vuorokaudeksi, muistettakoon että 1ml = 20 tippaa.
Kivunpoistoon tämä on varsin hyvä aine. Samoin unilääkkeeksi.
Öljy vai alkoholi väliaineena? Täytyy myöntää että en ole havainnut merkittävää eroa näiden välillä, oletin kyllä etukäteen että ero olisi isokin.
Dinamed toimii kyllä kuten olin arvellutkin, otin 2 ml tavallista tinktuuraa, odotin niin kauan että vaikutus on kunnolla päällä ja cbd tinktuuraa perään. Todellakin, kun cbd tinktuura aloitti vaikuttamisen, katosi pilvi yllättävän nopeasti. Cbd tosiaan toimii.
Minua on vaivannut pitkää sitkeä ihottuma (monen muun vaivan lisäksi) jota olen lääkinnyt kohtuullisella menestyksellä kannabisvoiteella.
Tänä kesänä en ole käyttänyt voidetta lainkaan kun ajatuksena oli katsoa olisiko tästä tinktuurasta apua. Ja nyt voin todeta tämän olevan tähänkin hyvä lääke, ihottumaa ei ole esiintynyt tämän hoitomuodon aloittamisen jälkeen.
Päivittelen tähän havaintojani jahka saan enempi asiasta kokemuksia.

med_vinile

Re: Tinktuura lääkkeenä

ViestiKirjoittaja med_vinile » 3.10.2018 9:24

Todella hyvä, että aloitit aiheen!

Olen käyttänyt useamman vuoden satunnaisesti tinktuuraa lääkkeenä omiin vaivoihini.
Käyttäisin mieluummin "uute" -termiä tinktuuran sijasta.
Kuluvana vuonna minulla on ollut mahdollisuus testata alkoholin avulla tehtyä uutetta useamman kuukauden ajan.

Vahvuus noin 1g/ml. Materiaalit on ennen uuttamista vesipesty pariin kertaan (lehtivihreä ja ravinteet liukenevat veteen), materiaali lämmitetty uunissa THCa muuttamiseksi THC:si. Tämän jälkeen kuivanut materiaali likoamaan 80% etyylialkoholiin.
Jos kiinnostusta löytyy ja pääsee käsiksi laboratorivälineisiin, tislaamalla saisi kerättyä alkoholin uusiokäyttöön uutteesta, ja lämmittämällä kokoon loput uutteet noin 110C, jolloin lopputulos olisi muodoltaan öljymäistä.

Youtube on hyvä kanava etsiä lisää tietoa aiheesta ja netistä löytyy .pdf -muodossa olevia oppaita "medical cannabis extraction" -uutteiden tai öljyjen tekemiseen kuvien kera.

Annostus on alkuun pidettävänä todella matalana, että negatiiviset vaikutukset toimintakykyyn olisivat mahdollisimman huomaamattomia. Olen nostanut uutoksen annoksen hitaasti noin 2-3ml*3 krt/pv.
Poistaa hermokivut, eikä uute aiheuta riippuvuutta toisin, kuin apteekista laillisesti saatavat kolmiolääkkeet :)
Ongelmana tässä perinteisesti laittomuus, sekä terveydenhuollon nihkeä suhtautuminen yleisesti aiheeseen.
Hintakaan ei ole tällä lääkkeellä paha :)

med_ninume

ViestiKirjoittaja med_ninume » 3.10.2018 21:29

Mielialaan vaikuttaa kovinkin nostavasti. Ei siten, että naurattaisi tms mutta sellainen hyväntuulisuus. Tuo hyväntuulinen olo säilyy myös välipäivinä vaikka ei ota tuota.
Olen kokeillut ottaa isompinakin annoksina (3ml) mutta 1ml näyttää olevan mulla käyttökelpoisen kerta-annoksen yläraja. Isommilla annoksilla ei vaikutuksen kesto pitene ja muutaman tunnin välein lisäannoksen ottaminen ei tuo mitään lisähyötyjä. Annosväli mulla on 8 tuntia jos katson tarvitsevani lisää. Useimmiten selviän yhdellä annoksella päivässä.

med_lalone

ViestiKirjoittaja med_lalone » 4.10.2018 10:15

Millaisella viiveellä vaikutus alkaa ja kuinka pitkään kestää ennenkuin koko vaikutus on ohi?
Oletko huomannut näissä ajoissa eroa alkoholi ja öljypohjaisten välillä?

med_ninume

ViestiKirjoittaja med_ninume » 4.10.2018 20:54

Mä otan tuon töiden jälkeen, mehun kanssa, raakana on aika nahkea makuelämys. Teen siten että syön vasta jälkikäteen, se hidastaa vaikutusta joka alkaa mulla päivästä riippuen 45min - tunti. Parin kolmen tunnin kohdalla huippu on saavutettu ja kokonaiskesto on 5-8 tuntia. Tässä on siis reilu ero jopa peräkkäisinä päivinä. Öljy ja alkoholi pohjaiset tuntuvat toimivan samalla tavalla, etukäteen odotin näiden olevan radikaalisti erilaisia. On muistettava että jokaisen endokannabinoidi järjestelmä on omanlaisensa ja toiminnassa on eroa eri päivinä. Tämän huomaa helposti vakioannosta käyttämällä. Jonain päivänä annos antaa kevyen pilven, toisena päivänä ei juuri mitään. Seuraava päivä menee mukavasti, mieli on kepeä eikä jatkuva vitutus vaivaa. Jos jätän päivän tai kaksi välistä, ei tapahdu vielä katastrofia vaan pärjää aika hyvin.

med_vinile

ViestiKirjoittaja med_vinile » 6.10.2018 13:12

Olen huomannut saman ajan, noin 45-60 min vaikutuksen alkamiseen.
Itse laimennan uute-annoksen vedellä, ku 80% alkoholi polttaa raakana ikävästi kurkkua :)

Oraalisesti ottetuna toimii lääkkeenä paljon paremmin, kuin vapottamalla.
Vaikutus on paljon tasaisempi ja kestoltaan aika vakio. Ruokailun ajankohdalla tuntuu olevan olemanton vaikutuksen kestoon

Huomaan kanssa saman mielialaanostavan vaikutuksen :) Eikä välipäivien pitäminen aiheuta mitään muuta, kuin kipujen palaamisen.

med_ninume

ViestiKirjoittaja med_ninume » 11.5.2019 20:29

Että on hyvä olo. Masensi ja otin sativaisempaa tinkturaa 3 ml ja nyt tuntuu niinkuin olisi aurinko noussut kaikki tuntuu taas mahdollista.
Ilman tätä bipo olisi painunut tosi syvälle. Nyt on enempi maaninen olo. Ette voi arvata miten hyvä fiilis on. Ihan jumal-olo.

med_lalone

ViestiKirjoittaja med_lalone » 12.5.2019 10:19

Lainaus:Olen huomannut saman ajan, noin 45-60 min vaikutuksen alkamiseen.
Itse laimennan uute-annoksen vedellä, ku 80% alkoholi polttaa raakana ikävästi kurkkua :)

Menee pilkun viilaamiseen mut kirjoitetaan auki ..
Tässä on ilmeisesti kyseessä siis pelkkä liuos (green dragon?) eli nautittavassa aineessa on alkoholi vielä mukana (joka puolestaan vaikuttaa käyttökokemukseen - toki riippuen annostuksesta .. 20ml 80% on kuitenkin jo yksi normi ravintola annos .. Koko ja sukupuoli puolestaan määrittävät pitkälti millaiset annosmäärät aiheuttavat havaittavan vaikutuksen.

Hyvä et toimii ja kiitos kokemusten jakamisesta .. halusin alleviivata tuota pientä eroa topikin ja viestisi välillä.

med_lalone

ViestiKirjoittaja med_lalone » 12.5.2019 10:25

Lainaus:Todella hyvä, että aloitit aiheen!
...
Vahvuus noin 1g/ml. Materiaalit on ennen uuttamista vesipesty pariin kertaan (lehtivihreä ja ravinteet liukenevat veteen), materiaali lämmitetty uunissa THCa muuttamiseksi THC:si. Tämän jälkeen kuivanut materiaali likoamaan 80% etyylialkoholiin.
Jos kiinnostusta löytyy ja pääsee käsiksi laboratorivälineisiin, tislaamalla saisi kerättyä alkoholin uusiokäyttöön uutteesta, ja lämmittämällä kokoon loput uutteet noin 110C, jolloin lopputulos olisi muodoltaan öljymäistä.

Vajaavainen ymmärrykseni on että fermentoidusta mäskistä alkoholin tislauksessa ensimmäinen erä pitää heittää pois (myrkyllistä).

Onko tämä välttämätöntä myös jos ns. puhdasta tuotetta uudelleen tislataan? eli onko tuo myrkky peräisin fermentoidusta tuotteesta ja jäänyt pois ennen viinan menoa kauppaan VAI tuleeko myrkky esim laitteiston metallipinnoista prosessin alussa?

Ymmärrykseni on että myrkyt on poissa ja uudelleentiivistetty alkoholi on 100% käyttökelpoista .. tuplavarmistus kuitenkin paikallaan koska virheen seuraukset vakavat.

Palaa sivulle “Kannabiksen lääkekäyttö”