Kuva

Mistä löytää aktiivihiiltä?

Scrogit, sogit, hydrot, aerot ja muut maallikoilta yli hilseen menevät menetelmät
Marcus

Re: Mistä löytää aktiivihiiltä?

ViestiKirjoittaja Marcus » 17.9.2019 14:34

Makoo kirjoitti:Nostan nyt vanhaa aihetta kun alkaa olemaan ajankohtaista itsellä :foil: Mutta niin, miten nykyään, kannattaako ostaa suoraan uusi filtteri vai vaihtaa hiilet? Löysin tällaisen: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... ihiili-2-l eikä vaikuta mitenkään kamalan kalliilta.. :think:

Voit vaihtaa itse aktiivihiilet riippuen saatko aktiivihiilipatruunan auki kotona olevilla työkaluilla... jos on kiinni ruuveilla se on helppo avata ja laittaa kiinni mutta jos on kiinni popniiteillä tarvitset siihen sopivan työkalun ja ko. työkalu maksaa enemmän kuin uusi ruuvikiinnityksellinen aktiivihiilipatruuna joten silloin on hyvä valita ko. aktiivihiilipatruuna. Kannattaa tosiaan varmistaa ettei itseasennetut hiilet ole patruunassa liian "löysästi" tai hajua falskaa läpi. Vaihda hiilet roskasäkillisessä saavissa. Ite huomannut että on hyvä pitää väh. kahta aktiivihiiltä ja vaihtaa aina toisesta hiilet ja pitää niitä kierrossa... helppo asentaa takas kiinni kun ei tarvi pitää telttaa sitä paria minuuttia kauempaa ilman hajunpoistoa kun voit vaihtaa hiilet ennen itse suodattimenvaihtoa teltasta.

Summa summarum vertaa uuden hiilen hintaa vs. mitä aktiivihiili maksaa kilohinnalta vaikka kasvatusliikkeissä ja mieti onko säästetty vaiva sen arvoinen vai onko uusi hiili muutenkin tarpeen.

Manalismiles

ViestiKirjoittaja Manalismiles » 19.9.2019 10:59

Mitenkä nää aktiivihiilisuodattimet olis paras kierrättää? Miten lajitellaan?
take it acid is

juupadai

ViestiKirjoittaja juupadai » 20.9.2019 15:03

Manalismiles kirjoitti:Mitenkä nää aktiivihiilisuodattimet olis paras kierrättää? Miten lajitellaan?

Perus sekäjätettä.
Keep it green.

Kenedy

ViestiKirjoittaja Kenedy » 8.10.2019 13:44

Aktiivihiiltä on myös aika yksinkertainen valmistaa itse.. noin parinpäivän hommahan siinä kuitenkin on.

Palaa sivulle “Erikoisjärjestelmät”