Greenpeace79 kirjoitti:Suomies kirjoitti:Ziliacus kirjoitti:Mulla oli tällanen harha/unelma. (Päätä sinä omasi!!!)
Kelasin että hommais aeron just pistareille/emoille ja käyttäs isoi kivivilloi pohjana.
Siirtelis sitten tarpeeks tuuheet kunnon vegen käyneet taimet mega bubbleriin kukkimaan.(25-35L)
Modailua toi aero tarttis muttei remonttireiskaa kummempaa.
Haluanhan toki kasvit hyvässä kunnossa kukkimaan.
Se vaan että tää vois auttaa just optimi kasvussa (aero) Optimi kukan määrä ja laatu kasvussa.
Valoiks eslei kelannu vegeen.
Ja 2x600 säädettävii spna lamppui plus pari-kolme sarjallista itekoottuja ledejä. N.450v
Onks täs jutus jotain johon joku haluis ottaa kantaa?
1. Mä näin sen eka!
2. Aero + iso kivivilla = juurimätä.
3. Hyvät aerojuuret = huonot bubblerjuuret.
4. Jos sulla on _kunnon_ ledit, niin voit myydä natikat vaikka museoon.
5. Saisko nyt yhden ilmaisen kannan?
Taimet kannattaa aluksi pitää 10 litran ämpäreissä, saavat enemmän ilmaa juurten muodostamiseen ( 2 kasvia, pumppu 3,5 l/h ). Suosittelen kuitenkin jo aluksi käyttämään isomman saavin kantta, sillä verkkoruukku on paskamainen irrottaa ämpärin kannesta, kun juuret ovat suuret. Saa leikellä kannen palasiksi, jottei juuret vahingoitu. Paras valo vegeen on ehdottomasti ledi, joissa yleensä myös valon punaista aallonpituutta ( juuret kehittyvät paremmin ). Lisäksi kasvi tekee tiheämmin ja pienemmillä väleillä haaroja, joihin myöhemmin kukat tulevat. Emokasvin pitäisin ennemmin kookoksessa tai mullassa ( tosin multakasveissa herkemmin ötököitä ) sillä sen tarkoitus on vain pysyä hengissä pitkään. Eslejä en suosittele kuin pistoille.
Kivivilla ei aiheuta juurimätää, ellei se kastu ja saa valoa. Itselleni ei vielä sellaista lediä ole tullut vastaan, joka natikan hakkaisi. Huippuledit lisäksi maksavat toista tonnia, jolla rahalla saakin jo rikkiplasmalampun, jonka hyötysuhde vrt. natikka on noin kuusinkertainen.
Taidan toimia seuraavasti:
-Rakennan kasvihuoneen. (Early Girl)
-Ekan sadon jälkeen investoin rikkiplasmavalaisimeen.
-Rakennan bubblerit itse. Lajeina Brainstorm ja New Purple Power.
?Onko oikein pitää siemenistä tulleet parhaat kasvit emoina? Kyllä kai. Minulla kun aikaa on.
-Poistan ilman hajun ufolla ja aktiivihiilellä kasvihuoneesta.
-Teen siemen ja jalostutoiminnan kasvihuoneessa. Oma projekti josta aattelin raportit ja reportaasin+myyntisiemeniä tehdä.
-Sisä kukitustilaan hiilidioksidi buketti. Auttanee terveyden ja bud-densityn kanssa.
-Hukka ilman ja kosteuden annostelu-järjestelmä. Ei liene mahdoton tehtävä kahdella ufolla ja aktiivihiilellä. (Tuskin sisältä liian kuiva on.)
-Nämä(sisä tilat) joko vaatehuoneeseen tai sitten alkoviin.
Kiitos.
Toteutukoon Vuodet Tähtineen