Kuva

VESIVILJELY

Scrogit, sogit, hydrot, aerot ja muut maallikoilta yli hilseen menevät menetelmät
Misty_

Re: VESIVILJELY

ViestiKirjoittaja Misty_ » 1.9.2019 10:29

En osaa ottaa kantaa muutakuin, että ainakin noissa flexitankeissa on läpivienti sillein että viiminen kiristys tehdään vasta kun tankki on täynnä niin alkaa pitämään. Voisko näissä olla samanlainen kikka?
Ennen olin ruttunen, nyt olen Misty_

broomer

ViestiKirjoittaja broomer » 1.9.2019 11:38

Kiitos vastauksesta ! Kun huomasin ensimmäisen kerran tankin vuotavan niin koitin kiristää kun oli täynnä, jolloin kiristin lähti kierteiltään ja vuosi vielä enemmän :cry: Kiristimet on kyllä niin huonoa laatua, että tarvitsisin jonkinnäköistä tiivisteliimaa :? Eikä haittaa vaikken ikinä saisi avattua niitä, koska ne pystyy kyllä pesemään helposti ilman irroittamistakin.

Misty_

ViestiKirjoittaja Misty_ » 1.9.2019 12:53

No voihan rähmä. Ootko kysynyt myyjältä varaosia? Pitäähän noiten vehkeitten toimia jos ne on kaupasta ostettu.

Voisikohan joku näistä toimia sulla? https://www.seastore.fi/551-laepiviennit

Siitä sikaliiman myrkyistä en tiedä tuskin siitä harmia aiheutuu, mutta saahan sitä esim akvaariosilikonia jos sellasta sinne haluaa laittaa. Noi tollaset liitokset ja vesileikit saa aina pikkasen karvat pystyyn jos sattuisi alkaa vuotamaan kun on esim yön kotoa poissa :foil:
Ennen olin ruttunen, nyt olen Misty_

Sake

ViestiKirjoittaja Sake » 5.9.2019 19:28

Kyselin tätä jo vähän toisessakin topicissa, mutta täällä ehkä enemmän Aquafarm osaajia.
Kukitus viikolla 5, Aquafarmissa Cannan hydrosoraa. Kun aloin lisäämään muiden ravinteiden kaveriksi pk 13/14 alkoi pH nousemaan, joka nosti myös EC. Eli luultavasti soraan kertyi suoloja, joka nosti pH. Otin tipparenkaan pois käytöstä ja hapetin vettä pelkällä ilmapumpulla resossa.
Onko muilla tehnyt samaa? Mikähän tähän ratkaisuksi :think: Pitäisikö tuo pk ravinne jättää pois, antaa lehtiruokintana, mennä pelkällä ilmapumpulla vai mikä olisi paras ratkaisu ?

Palaa sivulle “Erikoisjärjestelmät”