aquafarm

Scrogit, sogit, hydrot, aerot ja muut maallikoilta yli hilseen menevät menetelmät
jaguar

Re: aquafarm

ViestiKirjoittaja jaguar » 25.12.2011 12:36

kiitti neuvoista jack! ec-mittaria ei ole mutta vois poistaa tulevaisuudessa jos se ittesä takas maksaa. ghe flora sarja, diamond nectar, mineral magic litkuina ja 4 skunkin pistoa alkaa ollee juurtuneet pikkuhilijaa et vois 2-4 kokeilla tota farmia mutta pakko pitää hetki vegessä ennenku qq tila vapaa..

Jumppaava Jeesus

ViestiKirjoittaja Jumppaava Jeesus » 28.12.2011 11:52

Lähetetty 28.12.2011 10:13:
Tivvel kirjoitti:Jo vanhanpuoleinen topic mutta ongelma:
vettä tippasee aluksi normaalisti ja kun "rinkulan" poistaa niin putkesta pulppuuaa vettä normaaliin tapaan. Hetken päästä tippuminen kuitenkin lakkaa. Ongelma ei ole rinkulassa sillä myös veden tulo putkesta loppuu. Sama ongelma oli n. puoliväliin tyhjentyneellä resolla ja sama jatkuu kun vaihdoin tilalle 20 litraa uutta liuosta. Kun ylempää astiaa nostaa ilmaan vettä tippasee normaalisti taas hetken ajan. Sama efekti myös voimakkaalla aaltoiluttamisella.
Putki on niin alhaalla kuin sen saa ja sisempi putki nousee ulommasta juuri sen verran että rinkulan saa kiinni.
Kiitos jo etukäteen!

Itsellä oli samanlainen ongelma Waterfarmin kanssa. Ongelma johtuu (ainakin minun tapauksessa) siitä, että paine jonka tarkoitus on nostaa vesi ylös synnyttää "painepotkun" ja purkautuu resoon. Kannattaa tarkistaa, että vesiputki on tikkusuorana astian pohjalla (auttaa useassa tapauksessa). Itsellä kuitenkin "painepotku" jatkui tämänkin jälkeen niin kyhäsin vitamiinipurkin korkista eräänlaisen tulppauksen putkeen sinne reson päähän... vesi pääsee liikkumaan korkissa olevista rei'istä, mutta aiheuttaa sen verran painetta, että ilmapumpun paine nostaa veden sen sijaan että purkautuisi resoon.
----------
Lisätty 1 tunnin 39 minuutin jälkeen:

Sen verran vielä lisäystä tohon omaan kommenttiin... eli toi korkki on enemmänkin suuttimen tapainen.

Lapland

ViestiKirjoittaja Lapland » 9.1.2012 21:32

Onko nuita aquafarmeja erikokosia?
Omaan ko laittaa 10litraa niin on reso käytännössä täynnä. Aquafarmina sen ostin ja samalta näyttää ko kuvissa.
Ja aina kun olen törmänny tuohon kysymykseen että paljonko vettä niin vastaus on se 20l.

Guider

ViestiKirjoittaja Guider » 10.1.2012 0:37

Lapland kirjoitti:Onko nuita aquafarmeja erikokosia?
Omaan ko laittaa 10litraa niin on reso käytännössä täynnä. Aquafarmina sen ostin ja samalta näyttää ko kuvissa.
Ja aina kun olen törmänny tuohon kysymykseen että paljonko vettä niin vastaus on se 20l.

Jos sulla on Aquafarmin pikkuveli Waterfarm? Aquafarmin kapasiteetti 35L ja Waterfarmin 12L.

Lapland

ViestiKirjoittaja Lapland » 11.1.2012 4:48

Nyt ko kuvia enämpi tutkin niin on se tuo waterfarmi.
Väärällä nimellä myyty, mutta eipä tuolla väliä.

Edit.
Vielä sellasta voisin kysyä tässä samalla että vaikuttaisko tuonne vesitilaan laittaa vesipumppu kierrättämään vettä ympäriinsä? Ilmapumppuhan se paras tieten ois mutta vesipumppu ois heti tarjolla. Ja juuria tosin on aikapaljon sielä vesitilassa ( 3 kasvia samassa ja alkuperäsiä reikiä suurennettu ) joten epäilyttää että jos tulee jotain mätää ko juuret vaan hengaa sielä veessä.?

Budsetter

ViestiKirjoittaja Budsetter » 11.1.2012 15:37

Vedenpinta rikkoutuu samalla kun ylhäältä tuleva vesi sinne solisee-> tämä hapettaa riittävästi. Jotkut käyttävät lisäpumppua mutta mielestäni turhaa. Koitettu myös erinäisillä vihanneksilla ja toimii.

Ulkoisen ilmapumpun voi vaihtaa kyllä vesipumppuun jolla nostaa vesi renkaalle. Hiljentää pikkuisen.

B.B.L

ViestiKirjoittaja B.B.L » 13.1.2012 18:12

Mulla oli ja on toi aquafarm ja laitoin sinne aikoinaan liian aikasin planttuja ja ne ei saanu tarpeeks vettä ton aquafarmin kastelu systeemin läpi. Toimii kun kasvien juuret on tarpeeks suuret mut toi yks rinkula ei jaksanu pumpata tarpeeks vettä juurille kun ne oli pienet (toimi jus tolla ilma pumpulla joka tuli paketin mukana).
totuus on jossain kulman takana

mota

ViestiKirjoittaja mota » 26.2.2012 20:12

Haittaako jos juuret kasvaa tonne resoon ? Tai se että vahingossa vesienvaihdon yhteydessä, pikku savuissa, katkasee ne ?
Ganjabis.

JackFlash

ViestiKirjoittaja JackFlash » 27.2.2012 19:55

putri420

ViestiKirjoittaja putri420 » 8.5.2012 21:17

no heippa!
ajattelin tohon aqua farmiin laittaa 3-4kpl skunk#1 kasvamaan, itellä on 120x100x180 kokoinen teltta ja 600w spunni, mutta mutta mitäs lannotteita/tarvikkeita tarvitsisin? :think:
kiitän ja kuittaan vastaajille :D

sienikoira

ViestiKirjoittaja sienikoira » 8.5.2012 22:16

putri420 kirjoitti:no heippa!
ajattelin tohon aqua farmiin laittaa 3-4kpl skunk#1 kasvamaan, itellä on 120x100x180 kokoinen teltta ja 600w spunni, mutta mutta mitäs lannotteita/tarvikkeita tarvitsisin? :think:
kiitän ja kuittaan vastaajille :D

lucas formula: http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=25932

flora bloom: http://herbert.fi/ghe-flora-bloom-1l-p-559.php

flora micro: http://herbert.fi/ghe-flora-micro-1l-p-554.php

diamond nectar: http://herbert.fi/diamond-nectar-1l-p-638.php

liquid silicon: http://herbert.fi/liquid-silicon-250ml- ... -p-299.php

ja ph down: http://herbert.fi/ph-down-05l-p-563.php

JackFlash

ViestiKirjoittaja JackFlash » 9.5.2012 14:27

Diamond Nectarin tilalle käy myös hyvin Missing Link. On ainakin riittoisaa.

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 10.5.2012 7:06

JackFlash kirjoitti:Diamond Nectarin tilalle käy myös hyvin Missing Link. On ainakin riittoisaa.

Itse käytän tätä tuotetta juurikin tuon riittoisuuden takia - tulee halvemmaksi kuin DN, mutta DN:ssä on myös muutakin kuin vain pelkkää fulvohappoa.

-J :mrgreen:

anlcb0

ViestiKirjoittaja anlcb0 » 14.9.2012 1:30

Moro, itellä ois 2 kpl iced grapefruit- ja 2kpl lemon kush taimia mutta en osaa päättää että mitä niille teen. Noi on ollu ainaki puoltoista vko natikan alla pienissä about 2dl purkeissa mullassa ja alkaa reunat olemaan jo suht valkosena juurista ja itse kasvitki näyttää ihan hyvältä.

Itse ongelma onkin se kun nuo on fem pavuista kasvatettuja niin kehtaako nuita alkaa lyömään tällaseen aquafarmiin? että miten reagoisi kasvualustan muutokseen ja ei tosiaankaan oo pistoja vaan suoraa pavuista, mutta tosi hyvän näkösiä ja tuuheita taimia ovat, niin pitäiskö heittää nuita silleen 2 samaa lajiketta per farmi, vaiko vetää vaan perinteisesti mullassa joku muuttolaatikko juuritilana?
Kuumottaa laittaa noi toho farmiin ku eivät oo pistoja että jos onkin jotaki iha susi fenoja joka on kyllä semi-epätodennäköistä, mutta kuumottaa kuitenkin.

Ja tosiaan hiukka kiire ois näitte kans nii ois kusinen alkaa eka kasvattaa mullissa ja ottaa pistot ja ne vasta laittaa farmiin, niin joko semi pitkällä vegellä mullassa tai sitte alle kk vegellä farmissa.

NEUVOJA??

macce
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja macce » 14.9.2012 11:07

anlcb0 kirjoitti:Moro, itellä ois 2 kpl iced grapefruit- ja 2kpl lemon kush taimia mutta en osaa päättää että mitä niille teen. Noi on ollu ainaki puoltoista vko natikan alla pienissä about 2dl purkeissa mullassa ja alkaa reunat olemaan jo suht valkosena juurista ja itse kasvitki näyttää ihan hyvältä.

Itse ongelma onkin se kun nuo on fem pavuista kasvatettuja niin kehtaako nuita alkaa lyömään tällaseen aquafarmiin? että miten reagoisi kasvualustan muutokseen ja ei tosiaankaan oo pistoja vaan suoraa pavuista, mutta tosi hyvän näkösiä ja tuuheita taimia ovat, niin pitäiskö heittää nuita silleen 2 samaa lajiketta per farmi, vaiko vetää vaan perinteisesti mullassa joku muuttolaatikko juuritilana?
Kuumottaa laittaa noi toho farmiin ku eivät oo pistoja että jos onkin jotaki iha susi fenoja joka on kyllä semi-epätodennäköistä, mutta kuumottaa kuitenkin.

Ja tosiaan hiukka kiire ois näitte kans nii ois kusinen alkaa eka kasvattaa mullissa ja ottaa pistot ja ne vasta laittaa farmiin, niin joko semi pitkällä vegellä mullassa tai sitte alle kk vegellä farmissa.

NEUVOJA??

Väärä alue. Tässä on oikea: Kasvatuksen ABC

Kuumottaa laittaa aquafarmiin? :think: Voit laittaa sinne kasvamaan ihan mitä huvittaa.

juho-

ViestiKirjoittaja juho- » 1.10.2012 19:53

Jumppaava Jeesus kirjoitti:Lähetetty 28.12.2011 10:13:
...

Itsellä oli samanlainen ongelma Waterfarmin kanssa. Ongelma johtuu (ainakin minun tapauksessa) siitä, että paine jonka tarkoitus on nostaa vesi ylös synnyttää "painepotkun" ja purkautuu resoon. Kannattaa tarkistaa, että vesiputki on tikkusuorana astian pohjalla (auttaa useassa tapauksessa). Itsellä kuitenkin "painepotku" jatkui tämänkin jälkeen niin kyhäsin vitamiinipurkin korkista eräänlaisen tulppauksen putkeen sinne reson päähän... vesi pääsee liikkumaan korkissa olevista rei'istä, mutta aiheuttaa sen verran painetta, että ilmapumpun paine nostaa veden sen sijaan että purkautuisi resoon.

Lisätty 1 tunnin 39 minuutin jälkeen:

Sen verran vielä lisäystä tohon omaan kommenttiin... eli toi korkki on enemmänkin suuttimen tapainen.

Olen saman ongelman äärellä ja kaivelin tuolta keittiöstä jo mehupurkin kannen josta vastaavan suuttimen aion tehdä. Kuitenkin, semmonen tuli mieleen että miten suuttimen voi tuohon syöttöputkeen kiinnittää ? Ekana mieleeni hiipi jesseri, mutta irtoaako siitä veteen jotain kemikaalia ? Hirvitys..

Rokko

ViestiKirjoittaja Rokko » 12.4.2013 12:51

Original Amnesia & Critical jack märän paperin välissä. (Ollu nyt n. 15h)
En oo kerenny tilata kivivillakuutioita. Niitä ei vissii saa Plantagen tai vastaavasta??
Onnistuu varmaan kun heittää kananmunakuoree taimimultaa ja pavut sitten sinne.
Siitä sitten putsaa mullat pois ja laittaa aquafarmii. :P
Paljonko pitäis lorauttaa ph- ?
Ravinteita ei oo vielä ostettu eikä ph mittariakaa ole.

Ricky420

ViestiKirjoittaja Ricky420 » 12.4.2013 13:54

^ Soraan voi tuikata ihan paljasjuurisen taimen ilman mitään villoja.
Useimmiten lähtee vallan mainiosti kasvamaan kunhan juurta on ainakin 5cm tai enemmän.
"There are rocks scattered across every path.
If they get in your way, you just have to kick them aside !" - Adam Blade

räsänen

ViestiKirjoittaja räsänen » 13.4.2013 9:29

Rokko kirjoitti:Original Amnesia & Critical jack märän paperin välissä. (Ollu nyt n. 15h)
En oo kerenny tilata kivivillakuutioita. Niitä ei vissii saa Plantagen tai vastaavasta??
Onnistuu varmaan kun heittää kananmunakuoree taimimultaa ja pavut sitten sinne.
Siitä sitten putsaa mullat pois ja laittaa aquafarmii. :P
Paljonko pitäis lorauttaa ph- ?
Ravinteita ei oo vielä ostettu eikä ph mittariakaa ole.

Mä siirsin kaks PPP:tä mullista Aquawarmiin ja taimet oli TOSI pieniä. Vain sirkkalehdet oli näkyvissä. Varovasti kippasin multakupin ylösalaisin, kokoajan kasvin vartta ja hentoisia pienenpieniä juuria tukien. Enimmät lähti rapsuttelemalla, sitten vaan supervarovasti vesihanan alla viruttelin ja hinkkasin loput mullat sormien välissä pois. Tässä joutuu olemaan todella helläkätinen jos siirtää tai met ihan pikkuisina alustastatoiseen, voi helposti tehdä vahingon.

Ilmakivestä sen verran että jos meinaa kasvatuksen aikana olla useampia päiviä pois kotoa jossain vaiheessa niin suositelen asentamaan pöntön pohjalle pulputtimen. Kun veden pinta laskee tarpeeksi alas niin ei enää hyrsky vesi torvea pitkin ylöspäin. Mulla oli pari senttiä reissun jälkeen pohjalla vettä enää, mutta ilmakivi piti iloista pulputusta eikä kasvit tykänneet ollenkaan huonoa :)

Itse laitoin nippusiteen tuohon vesiletkuun jotta tietää mihin asti pöntön voi täyttää, suosittelen muitakin merkkaamaan veden maksimilevelin jollain tapaa... Helpottaa huomattavasti. Reikiä kannattaa porata siihen yläpönttöön jonkuverran kyllä lisää....

Mulla on vasta eka kasvatus menossa tällä ko. vehkeellä joten nää nyt on vaan mun mielipiteitä ja juttuja mitä oon huomannu hyväksi. Suurin osa täältä foorumilta saatuja neuvoja :)

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 3.5.2013 19:26

Pohdiskelua.

1m x 1m x 160cm kaappi, aquafarm ja kolme tai neljä planttua (Nebula ja THC Bomb) suoraan 12/12 valoille pistoista (tai siemenet feat. 2-3 lehtiparia). Tuleeko ahdasta?
"I, as a responsible adult human being, will never concede the power to anyone to regulate my choice of what I put into my body, or where I go with my mind. From the skin inwards is my jurisdiction." ~ Alexander Shulgin

Palaa sivulle “Erikoisjärjestelmät”