SOG kasvatus

Scrogit, sogit, hydrot, aerot ja muut maallikoilta yli hilseen menevät menetelmät
aagee

Re: SOG kasvatus

ViestiKirjoittaja aagee » 31.1.2012 0:31

Moro! Olis tarkotus laittaa sogi projekti pystyyn ja kysymys kuuluukin mikä näistä lajikkeista sopis parhaiten sogi projektiin, aatellu 20 kasvia 600w alle joku 7-14pv vege bubblerissa.
olis sensin super skunkkia, skunk #1 tai sitten femaleseedsin icee ja 1 skunk special x grapefruit aka. big grapefruit. Siitä oon kelannu et sais aika hyvän emon

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 31.1.2012 10:17

aagee kirjoitti:Moro! Olis tarkotus laittaa sogi projekti pystyyn ja kysymys kuuluukin mikä näistä lajikkeista sopis parhaiten sogi projektiin, aatellu 20 kasvia 600w alle joku 7-14pv vege bubblerissa.
olis sensin super skunkkia, skunk #1 tai sitten femaleseedsin icee ja 1 skunk special x grapefruit aka. big grapefruit. Siitä oon kelannu et sais aika hyvän emon

Skunk #1 tai tuo Skunk Special x Grapefruit. :yes:

Super Skunk ja Ice ovat sopimattomia SOG:eihin.

-J :mrgreen:

Routalehto

ViestiKirjoittaja Routalehto » 1.2.2012 2:25

Oon tässä kelaillu SoG-kasvatusta Homebox XL:ässä(120x120x200cm). Teltasta löytyy 350m3h UFO aktiivihiilellä, 600w natikka ja lajikkeeksi kaavailin greenhouse co:n Super Budia. Harkinnassa olisi änkeä sinne Tällainen kaveri. Näettekö tässä mitään ongelmaa?

Eräs mielipide oli, että tilasta saattaisi tulla ongelma- en itse näe näin, mutta mitä mieltä te olette?

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 1.2.2012 9:49

Routalehto kirjoitti:Oon tässä kelaillu SoG-kasvatusta Homebox XL:ässä(120x120x200cm). Teltasta löytyy 350m3h UFO aktiivihiilellä, 600w natikka ja lajikkeeksi kaavailin greenhouse co:n Super Budia. Harkinnassa olisi änkeä sinne Tällainen kaveri. Näettekö tässä mitään ongelmaa?

Eräs mielipide oli, että tilasta saattaisi tulla ongelma- en itse näe näin, mutta mitä mieltä te olette?

En nae, miksi tilasta saattaisi tulla ongelma.

NFT-tyyppinen jarjestelma on loistovalinta! Itse saanut isoimmat sadot aina NFT:sta.

eseke

ViestiKirjoittaja eseke » 1.2.2012 16:20

Routalehto kirjoitti:Harkinnassa olisi änkeä sinne Tällainen kaveri. Näettekö tässä mitään ongelmaa?

Oletko ajatellut että voisit laittaa kaksi 120x60 cm:stä yarootsin vehettä? Menee leveyssuunnassa aika nappiin tosin. Nuissa molemmissa näyttäisi olevan samankokoset resot. Eli saisit yhden sijasta kaksi 95 litrasta resoa. Jos myös päädyt joskus laittamaan eri lajikkeita, jotka poikkeavat lannoituksen suhteen toisistaan, voi pitää toisessa eri litkuja.

Itselläni on yksi tuollainen 120x60 centtinen ja juuri tuon reson koon vuoksi sen ostin. Vaikka en sitä yleensä täytäkkään kuin puoleen. Mutta tulee reissailtua aika paljon.

Edit: mainintana vielä, että nuo ei tulisi paljoakaan kalliimmaksi jos tilaat esim hydroponics.eu:sta (Ilmaiset postit)

hackre

ViestiKirjoittaja hackre » 13.2.2012 19:45

Tulossa olisi muutaman neliön SOG näillä spekseillä:

-itse tehty valumapöytä vesivaneerista TAI neliöprofiilisesta putkesta putki-nft

-50 kasvia/neliömetri(hyvä vai tarvitseeeko säätää)

-valoa noin 1,5kw(natikka)

-väliaineena hydrosora verkkoruukuissa

-ak-47 lajikkeeksi, Tähän ottaisin vastaan mielelläni neuvoja muista sopivista/sopivammista lajikkeista

-pistot emoista juurrutetaan EZcloner kopiossa josta juurruttuaan suoraan QQ

-tavoitteena nopea valmistuminen ja iso sato

-Lannoitteeksi minkälainen setti?

Eli itse ei huomaa omia virheitään joten mättääkö tässä yhtälössä mikään?

Sähköt, tilat ja ilmanvaihto järjestetty asianmukaisesti ellei jopa esimerkillisesti, ei vielä kauheasti kokemusta nft:stä tai sog-kasvatuksesta joten hyvät neuvot on enemmän kuin tarpeen!

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 14.2.2012 7:18

hackre kirjoitti:
-50 kasvia/neliömetri(hyvä vai tarvitseeeko säätää)

-ak-47 lajikkeeksi, Tähän ottaisin vastaan mielelläni neuvoja muista sopivista/sopivammista lajikkeista

-Lannoitteeksi minkälainen setti?

Kasvimaara ihan hyva, mutta kovin paljo tuon paalle en menisi.
Voit parjata hyvin 35-40 :kin.

Itsella meinaan noissa 50/nelio seteissa on usein ollut ongelmana tilan yksinkertainen loppuminen - enemman ei olekkaan parempi, valttamatta.

Lajikevalinta hyva, tosin itse oon vaan kerran AK-47 kasvattanut - SOG:ssa toki.

Lannoitteiksi ostaisin 5L tonkat GHE FloraBloom ja FloraMicro, kylkeen BioNova The Missing Link. Silikaatti ja pH down, eikai siina paljo muuta tarvita..

Maddox

ViestiKirjoittaja Maddox » 22.2.2012 0:54

Heeei!
Jack, kun nyt jaat ahkerasti tietojasi, haluaisin esittää kysymyksen.
Miltä tämä projekti näyttää silmääsi?
Heijastimeksi tulee näillä näkymin megaluxin v-heijastin, valona 150w spna ja kaapin mitat 42*48 senttiä.
Systeemiksi ajattelin 16 white russian- pistokkaan flood & drainia ja kookosta yhden litran air-poteissa. Miltä se kuulostaa?
Rakennan näillä näkymin itse tuon pöydän noille ruukuille kun ei sopivan kokoista tahdo löytyä mistään.
Tuossa vielä kuva systeemistä mittakaavoissa, heijastin on tosin eri kuin kuvassa.
Ilmanvaihto kopissani pelaa tietokonetuulettimella yläkulmassa ja 4x passiivisisääntuloilla alhaalla.
Vesiviljelyn perusteet ovat hallinnassa. ja satoa tavoitteena vähän päälle hessu niin pärjää ensi satoon asti.

Kuvalinkki
Viimeksi muokannut Maddox, 23.2.2012 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 23.2.2012 10:32

Ihan loistosuunnitelma!

Maddox

ViestiKirjoittaja Maddox » 23.2.2012 13:38

Kiitos rohkaisusta! SOG-hommat on minulle uusia (toisin kuin ilmeisesti JTR:lle) ja vähän jännittää juuri nuo rehumäärät mutta eiköhän tästä selvitä, muutama onnistunut sato kuitenkin jo takana.
Tavoitteena olisi jossain vaiheessa siirtyä jatkuvaan sadonkorjuuseen, eli 4 pötköä aina suunnilleen 3 viikon välein ja viereisen kaapin alaosastoon pieni mama/pistokasboksi.
Olisi aina fressiä polttoa eikä missään vaiheessa mitään hirveitä määriä.

Kuun vaihteen jälkeen lähtee tämä prokkis käyntiin!

En malta odottaa.

Osaisiko joku antaa suuntaa, kuinka usein olisi hyvä floodata tuo ylempi allas noin pienten ruukkujen kanssa?
4-5 kertaa päivässä on kuulemma hyvä, 3-4 kertaa päivällä ja 1-2 yöllä?
Tarvitseeko floodaustiheyttä muuttaa kasvatuksen edetessä?

Vegevaihe varmaan parempi jättää muutamaan päivään tai laittaa suoraan 12/12?

ville viljeliä

ViestiKirjoittaja ville viljeliä » 1.3.2012 11:26

Jtr. miks silikaattiia lisäksi?
eikös bloomissa jo oo silikaatti valmiina? :think:
Siis tarviiko lisätä siitä huolimatta?
jos tein rikoksen,niin missä on uhri???

90wLed

ViestiKirjoittaja 90wLed » 2.3.2012 12:53

Voisko joku antaa vinkkiä mikä olisi hyvä lajike SOGiin ja minkä siemenpankin?. AK-48 ja AK-47 ei oo vaihtoehtona. :?
Edit. Olisko nirvanan Northern light, PPP tai Crystal soveltuva SOGiin?
Edit2. Huomenna lähtee jotain noista tilaukseen et pikaset vinkit on enemmän kun tervetulleita. :pimp:
"Lehmät pitää tappaa siksi, ettei synny lisää vasikoita."

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 11.3.2012 12:58

GHE FloraBloom sisältää aika vähän silikaattia mutta olet oikeassa..

Kaikki lajikkeet eivät tarvitse lisäsilikaattia mutta paksuimmat pamput ovat joskus herkkiä homehtumaan ilman silikaattia. :think: Riippuu toki lajikkeesta homeherkkyys. Ilmanvaihto tärkeää.

Ilmeisesti oot lyöny jo mieles lukkoon noiden lajikkeiden kanssa niin en sano mitään muutakuin että onnea..

pipegrandpa

ViestiKirjoittaja pipegrandpa » 12.3.2012 0:54

Montas pistokasta tollaseen 20L NFT pönttöön kannattais laittaa? Mietein ite kahdeksaa, mutta jotenkin
luulen siinä olevan pari liikaa? :think:
"Love is the flower you've got to let grow."

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 12.3.2012 8:36

Mulla on ollut satalitrasessa NFT:ssä 55 pistoa, eli laskennallisesti 11 olisi teoreettinen maksimi?

Kahdeksan kuullostaa paremmalta, eihän tohon millään moisia mahtuisi? :think:

sienikoira

ViestiKirjoittaja sienikoira » 12.3.2012 9:15

Jack The Reaper kirjoitti:Mulla on ollut satalitrasessa NFT:ssä 55 pistoa, eli laskennallisesti 11 olisi teoreettinen maksimi?

Kahdeksan kuullostaa paremmalta, eihän tohon millään moisia mahtuisi? :think:

Onksul tommone 120x100 laatikko?.

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 17.3.2012 9:11

sienikoira kirjoitti:Onksul tommone 120x100 laatikko?.

Oli vuosia sitten tämmöinen;

Nutriculture Gro-Tank 100/GTM - 122cm pitkä, 109cm levee ja 22cm korkee.

Kaverilla on pohjoisessa tarpeettomana tämmöinen, mutta itselleni tulis halvemmaks tilata ulkomailta kuin lähtee hakeen sitä siltä. Mut jos joku nyt tästä on kiinnostunut ja asuu pohjoisessa niin laittaa privaa...

Dominator^

ViestiKirjoittaja Dominator^ » 29.3.2012 14:50

Moro, olen sogiin lajiketta valitsemassa ja kun tuo mummia on loppu kaikkialta niin mikä lajike olisi sogissa suht satoisa ja nopea? Ja ois hyvä jos siitä kukasta potkuakin löytyisi :yes:

TheWedge88

ViestiKirjoittaja TheWedge88 » 29.3.2012 16:23

Skunk #1 nopea ja satoisa mutta poltto ei mitään vahvinta, ainakaan 8 viikon kukituksella..

Ak-47 hitaampi, mutta satoisa ja erittäin vahva joka iskee heti ja laittaa kyllä huilaamaan heikkomielisemmät..

Näistä siis itsellä kokemusta. Onhan noita muitakin hyviä mutta nämä ovat ainakin helppoja ja varmoja tuottajia.
"Onko kukaan kokeillut toimiiko jos pyörittäis tampoonin karstassa ja työntäisi sen "thc supon" peräsuoleen?"

Dominator^

ViestiKirjoittaja Dominator^ » 31.3.2012 16:06

Käykö white widow tai snow white sogii? jos käypi niin mistä siemenpankilta kandeis tilaa?

Palaa sivulle “Erikoisjärjestelmät”