Itse tehty pistokashydro + Juurrutusnesteen ohje

Scrogit, sogit, hydrot, aerot ja muut maallikoilta yli hilseen menevät menetelmät
mufiner

Itse tehty pistokashydro + Juurrutusnesteen ohje

ViestiKirjoittaja mufiner » 14.3.2019 13:50

Ajattelin jakaa kuvia pistarihydrostani kun on niin toimiva vempele :) kahdessa viikossa puskee juuret ilman mitään litkuja :) hinnaksi tuli noin 25€

Eli vesipumppu nostaa veden kolmella kaarella muovi "tarjottimen" paalle kastellen koko pinta-alan ja tarjottimen toinen reuna on taynna reikia josta vesi palaa resoon. Pumppu on ajastimella pari kertaa vuorokaudessa sen 15min. Ensimmäinen pistokas tuli valmiiksi noin 2 viikossa. Mahtuupi noin 50 pistoa ilman etta on ahdasta mutta enempikin mahtuisi.

Kuvalinkki
Kuvalinkki
Kuvalinkki
Kuvalinkki

Luonnollisen juurrutus-stimulantin ohje:

1 osa linsseja (1Teekuppi)
4 osaa vettä (4Teekuppia)

Pistä linssit likoamaan veteen esimerkiksi kattilaan tai kulhoon kahdeksaksi tunniksi. Seuraavaksi siivilöi vesi pois mutta elä heitä menemaan vaan säilö. Peitä kosteat linssit liinalla ja jätä pimeään 24 tunniksi. Kastele linssit uudelleen samalla veellä minkä olet säilönyt ja siivilöi uudelleen ja peitä. Toista muutaman päivän ajan kunnes linssit ovat kasvattaneet muutaman sentin pituiset idut. Sen jälkeen laita linssit tehosekoittimeen säilötyn veden kanssa ja valmista löysä muusi (lisää vettä jos tarvis). Lopuksi siiviloi ja vola luonnollinen juurrutus stimulantti on valmis! Säilyy noin 2vkoa jääkaapissa :) sekoita veteen 1/10. käy kastelu veteen ja pistokkaille :)
<3

hamnbuse

Re: Itse tehty pistokashydro + Juurrutusnesteen ohje

ViestiKirjoittaja hamnbuse » 15.3.2019 7:48

Mikä sulla on valaistuksena juurrutuksessa? Itellä ollut paljon ongelmia pistojen juurrutusten kanssa ja tätä menetelmää voisi kokeilla.

mufiner

Re: Itse tehty pistokashydro + Juurrutusnesteen ohje

ViestiKirjoittaja mufiner » 24.3.2019 12:33

Se on ollut ihan teltan nurkassa jossa 400w natu ylhaalla mutta tarkoitus on laittaa se valkoisen ledin alle
<3

Palaa sivulle “Erikoisjärjestelmät”