Uusi-Kaledonia

Matkailuaiheista keskustelua hamppuväen näkökulmasta, hamppu muissa maissa
Alueen säännöt
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!

Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

Uusi-Kaledonia

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 5.1.2011 12:56

:mrgreen:

Uusi-Kaledonia on Tyynenmeren Jamaica

Ystävällistä porukkaa, heti kunhan ne tajuaa ettet oo ranskalainen vaan joku hullu suomalainen. Heti tarjotaan yrttiä useimmiten kunhan tämä tulee selväksi. Paikallinen tavara on suurilta osin sativaa, eikä nyt välttämättä aina ihan sitä suomi hydrokaman tasoista tehoiltaan. Osa on kuitenkin yllättävän vahvaa, mutta useimmat suht mietoja. Maksaa 5-20e/g riippuen keltä ostat.

Kanakit rakastaa sua ikuisesti jos viet jtn hyviä dänkkejä siemeniä mukanas ulkosaarille, esim Ouvea. Muista kuitenkin, että indyt eivät menesty. ;)

Sääli vaan et ranskalaiset raiskaa sen maan, varsinki sen pääsaaren. Ihan kauheen näkösiä ne louhitut vuoret. :eiei:

Muilla saarilla väestö on yli 90% alkuperäistä Kanak kansaa. He ovat luontouskontokansa (eli NATURAL HERBS = WAY OF LIFE), jolla on jotain 800 eri murretta omas kielessään. Menemällä saarille voit tukea paikallista väestöä helpommin, mutta jo pääsaari (Grande Terre) on n. 100km levee ja +400 km pitkä paksun jointin muotonen Luode-Kaakko akselilla, ja siellä riittää näkemistä. Suosituimmat saaret johon porukka menee on Ile des Pins, 20min 35e daytrip kohde pääkaupungista, ja sit nää "Loyalty Islands", kolme saarta pääsaaresta itään...

Nekin samalla akselilla, muutama kymmentä kilometriä toisistaan erossa, Ouvéa - super paratiisilaguunisaari, Lifou - Sukeltajan unelma / Trek / Maisemamesta, Mare - en käyny, mut semmone full trek place melkeimpä, tajusin ettei oo montaa mestaa mis harrastaa vesiaktiviteetteja joten ei kiitos, paratiisissa pitää pystyä huvitteleen vedessä.

Sit pääsaarelta on viel siellä luodepäässä muutamia saaria, mutta ne on SUPER UG mestoja ei oikein mtn turismijuttuja, mut AINA järjestyy, toki, jos oot HC. Mut sit kannattaa varmaan osata jo muutama sana ranskaa. :P

Kuulin semmosen tarinan, et tyyppi oli ollu auttelees jossain paikallises kyläs tehden kaikkia "miesten töitä", ajatellen sitä niinku "WWOOF" tyylisesti ruokaa ja majotusta vastaan... Poika sai hyvän bonuksen kun lähti viikon jälkeen, kenkälaatikollinen sitä itseään.. 8)

Kallis paikka tosin, kaikki maksaa PALJON. :doh:

Joten hoitakaa ilmasmajoitukset ja sit välil giteissä yötä ne on jotain 10-30e / yö, ja syökää patonkia, aamulla haet niin on kuumia ja tuoreita, silloisella kurssilla n. 50-80 eur senttiä kappale yks normi patonki.

Missää muualla en oo joutunu niin kovalle dieetille ku tääl. Uskoin, että kyllä nyt jostain sais puristettuu pois mutta menin aika huonoon kuntoon 22 päivässä..

Siis kuinkako kallista? Aurinkorasvapurkki 250ml jotain 15-20e / kpl, kaikki tuodaan ranskasta lentokoneella. Ei aussituotteita, vaan eurooppalaisia - etenkin ranskalaisia. Argh.

Mut tän takia ei oo paljoa turisteja.. Useimmat niistä on ranskalaisia, mut voit törmätä myös suomalaisiin ;)

UG kava + qq baarit viidakossa = plussaa, löytyy pienellä etsinnällä. Who's afraid of the jungle? :pimp:

Kukaan muu käynyt Uudessa-Kaledoniassa? :think:

-J :point:

Normijätkä

Re: Uusi-Kaledonia

ViestiKirjoittaja Normijätkä » 7.1.2011 22:12

Itse olen suunnittelemassa jotain pientä maailmanympärysmatkaa ja tää Uusi-Kaledonia on ollut myös mielessä. Vaikuttaa kyllä ihan uskomattomalta paikalta sen perusteella mitä nyt valokuvia oon nähnyt ja juttuja lukenut. Pidän eksoottisempana paikkana kuin Hawai'ia esim. Oon tulossa joko Etelä- tai Väliamerikasta en tiedä onko mistään tuolta mahdollista lentää suoraan noille saarille. Rahtilaivaakaan en ole sulkenut pois.

Ja olin jossain määrin tietoinen asioiden kalleudesta ja kysynkin miten pitkälle tuolla pärjää luonnon antimilla? Kuulostaa romanttiselta haaveilulta mutta mulla on kokemusta kuukausien reissuista tropiikkiin, lähinnä Kaakkois-Aasiaan. Mulla on Hennessy Hammock pykälässä (on suunniteltu mm. sademetsissä käytettäväksi) eli ulkona tulee nukuttua. Mutta siis miten tuolta löytää eri hedelmiä, tietty vuodenajat vaikuttavat varmasti mutta yleisesti ottaen? Olettaisin että jos jonkun paikallisen puukanootin ostaisin niin verkolla saisin varmaankin kalaa, tai sitten harppuuna käyttöön. En kuitenkaan oleta saavani tukea luonnosta ihan sataprosenttisesti, joten en aio riutua vaan käytän rahaa kun tarvitsen.

Voi tosin olla että menen esim. Salomonsaarille, jos en tuonne.

Mites tuolla muuten pärjää ihmisten kesken jos ei Ranska ole hallussa?

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 11.1.2011 12:55

Normijätkä kirjoitti:Itse olen suunnittelemassa jotain pientä maailmanympärysmatkaa ja tää Uusi-Kaledonia on ollut myös mielessä. Vaikuttaa kyllä ihan uskomattomalta paikalta sen perusteella mitä nyt valokuvia oon nähnyt ja juttuja lukenut. Pidän eksoottisempana paikkana kuin Hawai'ia esim. Oon tulossa joko Etelä- tai Väliamerikasta en tiedä onko mistään tuolta mahdollista lentää suoraan noille saarille. Rahtilaivaakaan en ole sulkenut pois.

Joo on varmasti eksoottisempi paikka kuin Havaji.. Se yks rahtilaivahan missä on hyvät majotusvaihtoehdot menee Lontoo-Miami-Panamankanavan kautta Tyynenmeren saaret läpi.. En nyt vaan muista firmaa, vanhalla koneella olis kai hinnatkin PDF:nä..

Ja olin jossain määrin tietoinen asioiden kalleudesta ja kysynkin miten pitkälle tuolla pärjää luonnon antimilla?
Kanakit on luonnonannin kansaa, joten kai se onnistuu?

Kuulostaa romanttiselta haaveilulta mutta mulla on kokemusta kuukausien reissuista tropiikkiin, lähinnä Kaakkois-Aasiaan. Mulla on Hennessy Hammock pykälässä (on suunniteltu mm. sademetsissä käytettäväksi) eli ulkona tulee nukuttua.

Olet siis megasissi. Selvä. :shock:

Mutta siis miten tuolta löytää eri hedelmiä, tietty vuodenajat vaikuttavat varmasti mutta yleisesti ottaen?

Uuden Kaledonian luonto on muistaakseni 75% semmosta mitei muualta löydy, eli aika erikoisia juttuja, taitaa sun taitos olla newbie tasoa sinne... Et löydä mitään.. :lol:

Olettaisin että jos jonkun paikallisen puukanootin ostaisin niin verkolla saisin varmaankin kalaa, tai sitten harppuuna käyttöön.
Kanootti on hyvä tapa nähdä Uutta-Kaledoniaa..

En kuitenkaan oleta saavani tukea luonnosta ihan sataprosenttisesti, joten en aio riutua vaan käytän rahaa kun tarvitsen.
Selvä. Patonki ja levite jos syöt 3x päiväs mahan täyteen niin maksaa jonku 4-6e.

Voi tosin olla että menen esim. Salomonsaarille, jos en tuonne.
Niin, mitä vittua mä yritän tässä sua neuvoa, painu sinne vaan, siellä on niin paljon halvempaa. :doh:

Mites tuolla muuten pärjää ihmisten kesken jos ei Ranska ole hallussa?
Kyl ehkä 1 jostain 100:sta ihmisestä puhuu 1-10 sanaa englantia, kunnolla englannin kielitaitoisia on ehkä 1:1000. Pärjää, mutta kulttuurillinen immersio jää kokematta.

-J :mrgreen:

Normijätkä

ViestiKirjoittaja Normijätkä » 14.1.2011 21:03

Arvostan vinkkejäsi ja avokätisyyttä tiedonjaossa. :)

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 15.1.2011 0:02

Normijätkä kirjoitti:Arvostan vinkkejäsi ja avokätisyyttä tiedonjaossa. :)

Voin yrittää vastata spesifisiin kysymyksiin, en mihinkään minkä voi oppia helposti turistisaitilta/opaskirjasta..

Viimeksi tuli oli oltua taas aika tuiskeessa, nytkin aikamoisissa, Jack's Cleaner BX1 F2 toimii Volcanosta (classic @ 9)...

Uusi-Kaledonia voisi olla mahdollinen paratiisi kielitaitoiselle. Jos ranska taipuu, hyvät palkat ovat tiedossa, ja voit rahoittaa paikallista ganjankasvatusta sillä.. :pimp:

Tottakai on ikävää että lehdissä on joka päivä satojen kasvien bustauksia mutta kunhan siellä on pidempään tajuaa että se on semmonen juttu, jota tapahtuu kokoajan. Joka viikko ne yrittää pysäyttää OG pojat mutta joka viikko ne plänttää vaan seuraavat sata! Ihan parasta "viihdettä". Toki huono puoli on tuo jahtaus, mutta tuolla bob ja yrtti on niin ok kuin olisi jossain jamaicalla (en oo ollu mut uskoisin et vois olla samalla tavalla, hehheh) että ne poliisit ei voi ikinä pysäyttää niitä..

-J :mrgreen:

Palaa sivulle “Matkailu”