Olis tarkoitus lähteä vähän ajan päästä Italiaan. Mutta en ole ihan varma miten siellä nyt suhtaudutaan sauhuttelijoishin. Aikaisemmin mulla oli kuva, että siellä ollaan tosi liberaaleja hamppua kohtaan, mutta kohta jo kuulinkin, ja www.webehigh.com sivulla lukee edellee Firenzen kohddalla:
"There is no legal distinction in Italy between hard and soft drugs. Weed is treated the same as heroin. While it might be safe for locals to smoke openly, tourists are fair game for the ubiquitous police presence."
Joten ei oikeen kiinnosta ostaa mitään mikä rinnastetaan heroiiniin.
Eilen kumminkin tarkistin vielä asiaa ja Rooman kohdalle on tullut tämmönen, jonka päiväys on uudempi, kuin ton Firenzen jutun. Smoking levelkin oli rooman kohdalla 4,5.
Legislation: Marijuana is illegal, but is tolerated for personal useage. A new law may be passed allowing up to 5 grams of any drug for personal usage
Onko Italiassa tosiaan nyt joku laki muuttunut ja uskallettais ehkä poltellakkin siellä jotain. Kertokaa te joilla asiasta tietoa olis.
Italiaan
Alueen säännöt
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!
Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!
Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
Re: Italiaan
Imolassa nuorista kuulemma 100% poltti tupakkaa ja jos kysyi "Do you smoke?" tarkoitti se hatsia. Todella paljon kuulemma paloi siellä.
berlusconi kuulemma kiristi tota huumepolitiikkaa... en tiedä josko se nyt sitten taas lähtisi uudestaan lievenemään.
-
kuparisilmä
Italiassa voi poltella varsin vapaasti, yleisesti ottaen huomattavasti avoimemmin kuin suomessa. Puistot ja muut hieman syrjäisemmät paikat käy hyvin. Tietenkään ei kannata mennä pahimpiin turistien suosimiin kohteisiin (museon portaille tms.) pajauttelemaan, ainakaan päivällä. Joissakin suuremmissa kaupungeissa on epävirallisia sauhuttelu alueita, joissa saattaa olla satoja ihmisiä istuskelemassa ja pajauttelemassa chiluista ja jopa bongeista. Kytät seurailee tilannetta mutta eivät yleensä puutu asioihin jos kaikki sujuu rauhallisesti. Tarjolla on vain ja ainoastaan (yleensä erittäin laadukasta) hashista, joka maksaa turistille kympistä ylöspäin per gramma.
Viime kesänä kun olin Torinossa niin sieltä sai aika hyvän näköistä muovailuvahamaista tummaa hasista. Totuus oli kumminkin toinen... vaikka oli parempaa kuin suomi-pl, ei yltänyt läheskään samalle tasolle barcelonan tai ranskan hasisten kanssa. Jos jotain kumminkin haluaa niin kannattaa kysellä puistossa hengaavilta nuorilta, ne osaa varmasti jeesata. Varovainen pitää olla, multa meinasi lähteä kultaketju kaulasta ja lompsa taskusta kun joku pentu tuli pomppimaan mun ympärille (esitti tanssivansa ripaskaa tai jotain vastaavaa). Poltella voi kyllä varsin vapaasti, en kyllä ihan poliisin vieressä rupeaisi sihauttamaan. No worries kunhan käyttää vähän järkeä.
Jos mä oon rikollinen, kuka on uhri?
joo kiitos vastauksista. Ehkä sitä siellä sitten uskaltaa vähän pajautella
. Vähän on vielä jäänyt epäselväksi, vaikka oon koittanu netistä etsiskellä, että rinnastetaanko vaikka hamppu heroiiniin vai saako sitä olla muutama gramma ilman mitään huolta. Ja jos paikallinen polizai kääntäis taskut ympäri, niin mitä tapahtuis?