Parhaimpia tajuttuja asioita, kuten...

...vaikutuksen alaisena...
Alueen säännöt
Kokemuksia
Alue käsittelee kokemuksia hamppuun ja sen käyttöön liittyen.
Alueelle eivät kuulu kokemukset muista huumeista (ei ”edes” Amsterdamin matkalta).
dethh

Re: Parhaimpia tajuttuja asioita, kuten...

ViestiKirjoittaja dethh » 3.10.2014 18:46

Kansalainen Rosebud kirjoitti:Olen kuukausia kieriskelly pääasiassa pajareissa ja sitten selvinkinpäin näissä oudoissa ajatuskehissä, sitten kun pysäytitte minut vaan minuutiksi miettimään mihin tämä johtaa, niin ensin suutuin, sitten heti tajusin, että loose-loose tilanne. Pitäis varmaan oikeasti hankkia ihmis-ystävä.

Outojen ajatusten pyörittelemisestä ei voi seurata mitään hyvää. Jos paljastuu että kelaa tällaisia niin pidetään hulluna ja menettää kaikki, jos itselle osoittautuu että on oikeassa niin leimataan silti hulluksi ja palkkioksi jää vain eläminen loppuelämän bizarrissa maailmassa joka on vielä mutkikkaampi kuin edellinen ja silti edelleen keskellä niitä entisiä ongelmia.

Pitkään parjaamani televisionkin syvin olemus ja merkitys myös selveni tässä samalla: Pää nollille, suu kiinni, antaudun näyttelijöiden viihdytettäväksi. Mutta tänään radalle, viime kerrasta on ikuisuus.

Ei ajatusten kelailu pahaa tee, kyllä sitä itsekin tulee käytyä välillä hyvinkin diipeissä keloissa, esimerkiksi kvanttiteoria ja siitä johdetut omat teoriat todellisuudesta meinasi viedä minut hulluuden partaalle tai vähintäänkin lievään psykoosiin kerran, mutta asioista on otettu opiksi ja pitää vaan muistaa pitää jalat maassa. :) Todellisuus voi olla pelkkää harhaa, mutta entä sitten? Lopulta ainoa merkitsevä asia on tämä hetki ja läheiset ihmiset.

Kannattaa tosiaan vaalia hyviä ystäviä ympärilleen, sillä sillon kun ei itsellä ole voimia jatkaa eteenpäin, ystävät kannattelevat. Heille voi myös puhua mieltä askarruttavista asioista ja saada erilaista näkökulmaa. Asioita yleensäkin kannattaa tarkastella aina monesta näkökulmasta. Jos alkaa kuvittelemaan, että käy puiden kanssa telepaattista keskustelua, niin siinä vaiheessa voi kaverilta tulla vähän maanpinnalle palauttavaa kommenttia :D

Nauttikaa elämän pienistä iloista, sillä elämä koostuu sarjoista ainutlaatuisia hetkiä, joista jokainen voi olla viimeinen! Kulkekaa omaa reittiänne, kokekaa asioita joita voi vanhempana muistella sitten hyvillä mielin. Ei elämää kannata ottaa liian vakavasti, sillä olemmehan vain valtavalla pallolla lentäviä avaruusapinoita äärettömän kokoisessa kuplassa, ja kenelläkään ei ole käsitystä mistä tulemme, tai minne menemme.

Tähän lisään vielä itsestäni sen verran, että mulle asioiden kelailu tulee ihan luonnostaan selvinpäinkin, mulla on tosi hyvä mielikuvitus ja oon ollu musikaalinen lapsesta asti ja kiinnostunut fantasiakirjallisuudesta. Esimerkiksi päätin jo ala-asteella, että kokeilen LSD:tä joskus ja alan tutkimaan itseäni. Enkä kadu hetkeäkään reittiä, jonka valitsin :)
“If you don’t smoke cannabis, you may spend your evening balancing your checking account. If you do smoke cannabis you may spend your evening contemplating the causes of the Greek Renaissance.” -Terence McKenna

karderi

ViestiKirjoittaja karderi » 4.10.2014 23:42

Sätkän tänäpäivänä ku sytyttää stadissa (central helsinki), niin hiffaa miten vituiksi helsinki menny 40v aikana. Täynnä ulkomaista rikollista saastaa.

_Mangomangusti_

ViestiKirjoittaja _Mangomangusti_ » 11.10.2014 10:59

Taannoin tuhdin pesällisen jälkeen kuumotellessa tuli mieleen. "kuumotus on miljoonien vuosien evoluution tulos" :think:

trippihippi

ViestiKirjoittaja trippihippi » 25.10.2014 19:23

Äsken Putousta katsellessa tajusin, että liikennevalot on vähän kuin "paikoillanne, valmiit, hep!" ja se tuntu niin suurelta oivallukselta :? Pitkästä aikaa kunnon sativaa niin sen kyl huomaa :mrgreen: :shock:

Teeonhc

ViestiKirjoittaja Teeonhc » 26.10.2014 14:25

Eilen oli just semmonen fiilis että nyt keksin elämäntarkoituksen ym, ja yllättäen aamulla ei enää muista näitä juttuja. :D
Kasvatti kukan yks, kasvatti kukan kaks
Ei tienny kukaan ja teki mielen mukavaks
Nyt peruspentil on pöydäl kasa syytteit
Me ollaan kaikki ihan normaalei tyyppei.

oldirty
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja oldirty » 27.10.2014 7:02

Teeonhc kirjoitti:Eilen oli just semmonen fiilis että nyt keksin elämäntarkoituksen ym, ja yllättäen aamulla ei enää muista näitä juttuja. :D

Mie muistan sen elämän tarkoituksen minkä sauhuissa kekkasin. Se on eteenpäin meneminen.
the Effects are very strange, and, at first hearing, frightful enough) is very general and frequent: and the Person, from whom I received it, hath made very many Trials of it, on himself, with very good Effect.

northc

ViestiKirjoittaja northc » 27.10.2014 9:48

oldirty kirjoitti:...

Mie muistan sen elämän tarkoituksen minkä sauhuissa kekkasin. Se on eteenpäin meneminen.

Komppaan edellistä. Itse olen samaan päätynyt kerta toisensa jälkeen kun olen pohtinut syntyjä syviä :think:
But if you put a droplet in the ocean, where does the droplet end and the ocean start?

Täysisusi

ViestiKirjoittaja Täysisusi » 30.10.2014 9:08

northc kirjoitti:...

Komppaan edellistä. Itse olen samaan päätynyt kerta toisensa jälkeen kun olen pohtinut syntyjä syviä :think:

Jossakin dokumentissa sanottiin, että eläimille kehittyi aivot nimenomaan siksi, että pystyisivät liikkumaan. Monet kerrat savuissa pohtinu, että juoniiko meidän aivot "meitä vastaan" muokkaamalla jotenki meidän ajatuksia ja tajuntaa täyttääksen tarkoitusperänsä. :think:
Tunteella ja taidolla

Empli

ViestiKirjoittaja Empli » 6.11.2014 14:11

northc kirjoitti:...

Itse sanoisin että yksilötasolla elämän tarkoitus on löytää onni. Elää onnellisesti ja näin ollen nauttia elämästä.
"Rikas mies on se, jolla on 100 € suuremmat vuositulot kuin vaimon sisaren miehellä".

Peltsi123

ViestiKirjoittaja Peltsi123 » 7.11.2014 22:24

Itse kun olen yrittäjähenkinen, niin tuli mieleen että ensi vuoden vappuna, kun myisi jari aarnio vappunaamareita tekisi päivässä vuoden tilin.

somnamnaa
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja somnamnaa » 8.11.2014 0:30

Peltsi123 kirjoitti:Itse kun olen yrittäjähenkinen, niin tuli mieleen että ensi vuoden vappuna, kun myisi jari aarnio vappunaamareita tekisi päivässä vuoden tilin.

Tommosen vois ostaa ja pyöritellä tynnyreitä keskustassa...

Pentti

ViestiKirjoittaja Pentti » 9.11.2014 19:35

Ton naamarin kanssa voisi antaa sapluunan, jossa daavidin tähti.

Haloween muuten meni jo.

Salmiakki

ViestiKirjoittaja Salmiakki » 6.3.2015 11:48

Sato vuokra-asunnot. :D

Kukkis

ViestiKirjoittaja Kukkis » 6.3.2015 12:17

Salmiakki kirjoitti:Sato vuokra-asunnot. :D

Tääpäs oli muuten aika nokkela. :D Täällä ainakin Sato vuokraa juuri niitä sato-kämppiä.

rehupekka

ViestiKirjoittaja rehupekka » 10.3.2015 1:35

Teeonhc kirjoitti:Eilen oli just semmonen fiilis että nyt keksin elämäntarkoituksen ym, ja yllättäen aamulla ei enää muista näitä juttuja. :D

Mulla on käyny sama, paitsi et unohdin sen samalla hetkellä kun karvat nous pystyyn ja kelasin "huhhuh mikä jut---" ja sit unohtu. Vähän harmitti.:(

caddict

ViestiKirjoittaja caddict » 10.3.2015 11:37

rehupekka kirjoitti:...
Mulla on käyny sama, paitsi et unohdin sen samalla hetkellä kun karvat nous pystyyn ja kelasin "huhhuh mikä jut---" ja sit unohtu. Vähän harmitti.:(

Sama täällä. Haluan aina kirjottaa niitä ylös mutta en ikinä jaksa / muista :eiei:

juupadai

ViestiKirjoittaja juupadai » 9.7.2015 16:44

Tänään tajusin että kerrostaloni ilmanvaihto hyppää isommalleen aina kello 16:15.
Onkohan isännöitsijä "alanmiehiä/naisia"? :pimp:
Keep it green.

Putkonen

ViestiKirjoittaja Putkonen » 9.7.2015 20:00

:lol: Hyvä ajoitus!

Taitaa kumminkin ilmastointi tehostua sen takia että siihen aikaan ihmiset tapaa aika usein tehdä ruokaa ja monet kotiutuu töistä jne...

Mutta tuostahan sitä tietää että milloin sinne purkille pitää alkaa suunnata :laugh: Kun kohina korvissa kovenee, käy kulkurin katse kohti kukka-purkkia.
“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

serinus1

ViestiKirjoittaja serinus1 » 20.12.2015 7:43

Katselin takassa loimuavaa tulta, ja rupesin kelailemaan palamisen taustalla olevia fysikaalis-kemiallisia prosesseja. Tajusin, että en ole koskaan kunnolla ajatellut mitä palamisessa oikeastaan tapahtuu ja siksi mieltänyt tulen silleen tavallaan aika lapsellisella tavalla, että puu (tai mikä tahansa) palaa siksi koska siinä on tulta. Hieman kun pyörittelin asiaa mielessäni, hoksasin että asiahan on tietenkin päinvastoin eli tuli tulee siitä kun puu palaa. Ihan hyvin siihen nähden, että on tullut suoritettua yliopistossakin kemiaa näköjään ilman sen kummempaa ymmärrystä asiaan...
En ole päihdyksissä. Ajatukseni ovat selkeämpiä kuin koskaan.

edward_hitinmäki
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja edward_hitinmäki » 20.12.2015 11:14

Yksi päivä oivalsin mistä sana parturi juontaa juurensa. Parturi on miesten karvanhoitoon erikoistunut henkilö, jonka alkuperäisen merkityksen on täytynyt olla partataituri, sillä parran merkitys miehiseen olemukseen on ennen ollut merkittävämpi kuin viime vuosikymmeninä. Partataituri on henkilö, joka hallitsee parran leikkaamisen, muotoilun ja trimmaamisen. Harva nykyajan parturi on enää todellinen parran taitaja...

Näin sitä tuli taas tehtyä tärkeää kulttuurihistoriallista selvitystyötä ja tutkittua suomen kielen sanojen alkuperää! Olisi jäänyt parturi mysteeriksi ilman cannabis sativa sativaa.

Palaa sivulle “Kokemuksia”