Kokemuksia kannabisriippuvuudesta

...vaikutuksen alaisena...
Alueen säännöt
Kokemuksia
Alue käsittelee kokemuksia hamppuun ja sen käyttöön liittyen.
Alueelle eivät kuulu kokemukset muista huumeista (ei ”edes” Amsterdamin matkalta).
Stardust81
2 tähteä
2 tähteä

Re: Kokemuksia kannabisriippuvuudesta

ViestiKirjoittaja Stardust81 » 24.10.2008 15:55

No niin voisin kertoa hieman lisää, kun lakkoa on takana jo kohta 2 kuukautta.

Hyvin on mennyt, ei ole tosiaan ollut mitään riippuvuusoireita kahden ekan päivän jälkeen, mitä nyt on viime päivinä alkanut kiipimään mieleen ajatus ""oispa kiva olla muuten pilvessä taas". Eli ei sen kummempaa.

Vaikka ennen tuli myssyteltyä tosi usein duunipäivän jälkeen, niin hetkessä oppi takaisin siihen että illat menee ihan omalla painollaan, kotihommia tehdessä, telkkaria katsellessa jne. Selvinpäin, olisihan nuo samat tullut tehtyä pilvessäkin.

Ja nyt lakkoa motivoi vielä sekin, että sain sen kaavailemani työpaikan. Testit on sitten varmaan joskus marraskuussa. Ja vaikka niitä ei tulisikaan, niin eihän tämä harmita. Onpahan ainakin tolet nollissa kun uusi sato valmistuu!

Mitä nyt on eroja huomannut, niin unet on erityyppisiä. Niitä on ehkä enemmän, aikamoisia seikkailuita. Näin kyllä myssypäissänikin unia, mutta ne oli jotenkin erilaisia. Unirytmini on edelleen sama, unentarve myös, ehkä tulee vähän vähemmän syötyä kun ei ole joka ilta mässyt :D

Pitää kuitata sitten joskus joulukuussa ekat myssyfiilikset monen kuukauden tauon jälkeen =) (Ja olisihan se vähempikin tauko riittänyt... Mutta otetaan nyt varman päälle!)
Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.

Mauski

ViestiKirjoittaja Mauski » 26.10.2008 23:22

Itse en koe olevani riippuvainen pilvestä. Välillä menee pari viikkoa putkeen ja sitten taas välillä viikko ilman. Eikä tule mitään pakottavaa tarvetta polttaa. Välillä tekee mieli, mut ei mikään pakko saada. Voisin olla kyllä kokoaikakin pilvessä, koska koulu tulee silti samallalailla hoidettua oli pilvessä tai ei.

varkaiden

ViestiKirjoittaja varkaiden » 28.10.2008 3:16

Itse koen kannabiksen olevan niin miellyttävä asia elämässäni, etten pysty ainakaan tällä hetkellä kuvittelemaan sen käytön lopettamista. Ainoa syy miksi sen voisin lopettaa on se, että himoitsen sitä liian usein, lähes jatkuvasti : yksin ollessani poltan aina, jos vain on. Poltan silloin tällöin pienet jopa ennen kouluun lähtöä, aamuvitutus häviää ja taiteilu on heti mielekkäämpää.

On myös tullut vastaan sellaisia aamuja jolloin kaveri on tullut käymään _vähän_ isommilla paukuilla ennen kouluun lähtöä minkä jälkeen on jäänyt kummankin koulut siltä päivältä. Onneksi näin ei ole käynyt usein, mutta jollain kierolla tavalla hedonisti-mieleni nauttii kaikkien velvollisuuksien ja pakkojen sivuuttamisesta, enkä ole suurempia tunnontuskia tälläisesta toiminnasta potenut, vaikka ehkä syytä olisikin. Ganjalla kun on se mukava vaikutus, että voi unohtaa murheet ja keskittyä hetkeen, nauttia..

Toisinaan siis väärinkäytän kannabista eskapismiin.

Toinen huolenaiheeni on luovuudenpuutos selvinpäin. Joskus mietin, että olenko polttanut jo niin paljon, että ilman kannabista en enää saa itsestäni irti oikein mitään. On päiviä jolloin tunnen itseni "ihmiskoteloksi" joka miettii vain yhtä asiaa : koska saan paukut. Syöminen on myös ollut pitkien hiisausputkien jälkeen vaikeaa, kuin myös nukkuminen. Nämä kaksi viimeistä ovat kuitenkin olleet hyvin nopeasti ohimeneviä vitsauksia.

Kuitenkin, minusta tuntuu että forumilla syyllistytään pienoiseen kaunisteluun, mitä riippuvuussuhteisiin tulee. Tiedän, on paljon ihmisiä joille kannabiksen käyttö tai siitä lopullinen/hetkellinen luopuminen ei tuota vaikeuksia. Tunnenkin muutaman tällaisen tapauksen. Valitettavasti kuitenkin enemmän tunnen niitä tyyppejä jotka eivät oikein muusta puhukaan kuin poltosta, siis silloin kun sitä ei ole. Ja itse kuulun nimenomaan tähän ryhmään. En siis yritä sanoa että kannabis olisi vahingollinen aine, vaan että itselleni ja monille tutuilleni se aiheuttaa ajoittain voimakasta psyykkistä riippuvuutta.

Toki asiaan voi vaikuttaa jo pelkkä tekemisen puute ja vanhat ystävien kanssa totutut tradiot, liekö kutsuttu nimellä sosiaalinen riippuvuus.

Kannabis aiheuttaa mielihyvää ja siitä mielihyvästä voi tulla riippuvaiseksi.

Ps. Tavoitteenani oli kirjoittaa totuuden mukaista tekstiä ja tämä on oma subjektiivinen näkökantani.

Jorma

ViestiKirjoittaja Jorma » 28.10.2008 11:27

Sinänsä ihan kiva, että ihmiset myöntää pienet ongelmansa. Välillä tää foorumi tuntuu ärsyttävältä "alkoholihuumeineen" ja kaikki on nikotiiniövereiden, tai viinan syytä. Kannabis jäsentää asioita välillä todella hyvin. Jos vaan muistaisi ne asiat kaikki jälkeenpäin. :lol: Mutta päihdyttävä aine tietenkin vaikuttaa mieleen, esim unien on tarkoitus järjestellä myös aivoissa päivän aiheita. Ja jos menee nukkumaan myssyissä ja osa päivän tapahtumista on painunut mieleen päihtyneessä tilassa, niin pidemmän päälle se vaikuttaa perusluonteeseen. Ei siis vain tasapainoita, vaan se myös muuttaa sinua.

Itsellä tuo polttelun ajattelu menee välillä yli. Kasvatuskaudella mietti ihan liikaa niiden rehujen kastelua ja mitä seuraavaksi tekee. Ja myös järjestää spesiaalia omaa aikaa helposti poltteluun. Itsellä myös kannabis toimii kipulääkkeenä ja valitettavasti sitä valehtelee itselleen, että kannabiksen polttelu on hyväksyttävää niin. Vaikka teen itselleni harmia ja en pidä itsestäni niin hyvää huolta. Nivelkipua ---> savut. Tämä oli pakko hyväksyä. Pientä nimien ja asioiden unohtelua alkoi syntyä. Tämän huomaa parhaiten, jos ei ole koko aikaa pilvessä. Jos on hyvin suuren osan ajasta savuissa, niin ei huomaa mitään ongelmaa. Jos taas yhdet jointit iltaisin muutaman päivänä viikossa, niin sen kaipauksen huomaa ja vaikutuksen elämään. Itse en kuitenkaan halua siihen tilaan, että ei edes enää kiinnosta se epäsosialisoiva vaikutus. Haluan olla myös selvinpäin ja urheilla, liikkua, harrastaa seksiä yms ja tehdä näitä järki kirkkaana. Kannabis olkoon mauste ja lääke tarvittaessa.

Idän Pikajuna
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Idän Pikajuna » 29.10.2008 9:16

Semmonen kuukausi oli taukoa, alussa teki kyllä niin perkeleesti mieli savuja että huh. Uskoisin tämän johtuvan siitä että halusin vain nukkua ja uniongelmat ovat vittumaisia, kannabis tuo unen kymmenessä minuutissa jos niin tahdon. Parit paukut tuli poltettua viikonloppuna, mutta oikeastaan minun ei edes tee mieli poltella nyt. Hieman kuin olisin unohtanut miltä pilvessä olo tuntuu :think:. Tiedän kuitenkin että se on yksi niistä parhaista asioista mitä on joten odotan innolla että pääsen taas polttelemaan. Pointtini on se, että tauon alussa ei ollut hirveästi sitä malttia mutta nyt on.
Lehemiä sioille.

Junkkamies

ViestiKirjoittaja Junkkamies » 30.10.2008 11:23

Pakko myöntää että tulee sitä polteltua yleensä kuukausiakin putkeen jos vaan savuja löytyy. Omalla kohdallani en näe sitä ongelmaksi vaan ihan päinvastoin. Ruoka maistuu entistäkin paremmalle ja nivelkivut katoaa jne. :) Nyt jo pitemmän aikaa ilman savuja, eikä mitään sen kummempia riippuvuusoireita ole ollut. Tosin alussa oli vaikea saada unta ilman rakasta kukkaissavua, mutta onneksi se vaihe meni ohi. Mitään "pakko saada kukkaa" mietteitä ei ole ollut. Yleensä viikonloppuisin tulee vaan semmoinen mieliteko, että nyt kun olis hieman polttoo. Tosiaan nikotiiniriippuvuudesta kärsin ja tommoinen "kannabisriippuvuus" ei ole mitään siihen omalla kohdallani verrattuna. En toki vähättele sitä sillä uskon hyvinkin että joku on oikeasti riippuvainen kannabikseen. Tauko tekee hyvää. :)

Yawadap

ViestiKirjoittaja Yawadap » 30.10.2008 15:12

Itse havaitsin hyvin samankaltaisia "riippuvuus"oireita kun monet muutkin tässä langassa ovat jo maininneet.
4kk päivittäispolttelun jälkeen ensimmäiset pari-kolme iltaa meni pyöriessä kun ei uni meinannut tulla, ruoka ei oikein meinannut maistua ja tulikin syötyä hieman normaalia vähemmän.
Neljäntenä päivänä elämä kuitenkin tuntui jo täysin normaalilta kaikin puolin, tokihan se oisi mukavaa jos ganjaa olisi. :pimp:

Kärsin myöskin nikotiiniriippuvuudesta, ja jos nikotiiniriippuvuus oli lähelläkään kannabisriippuvuutta niin lopettaisin samantien. On vain niin sanoinkuvaamattomat vieroitusoireet nikotiinilla, että tiukkaa tekee aamun ensimmäisen röökinkin skippaaminen siitä käsien vapinalta ja kylmän hien pukkaamiselta. :eiei:
"Kun ei ajatukses enää kasassa pysy,
kaiva kaapistas bongi, kasvoille kestohymy."

örkki

ViestiKirjoittaja örkki » 30.10.2008 15:44

Olen poltellut joka ainoa päivä tämän vuoden tammikuun puolestavälin jatkuen ja poltot loppu pari viikkoa sitten. Ei ongelmia tai unettomuutta tms. Ehkä turruin jo liikaa siihen jatkuvaan poltteluun ja tämä tauko vaan tekee hyvää.
Ei tee edes mieli polttaa.

No olen mä kaljaa juonut. Kai se hieman auttanut olemaan ilman :)
Don't hurt the Rastafarian

habanannaa

ViestiKirjoittaja habanannaa » 10.11.2008 11:13

Minä olen ollut ja olen kovin kovin riippuvainen lähestulkoon kaikista asioista ja tekemisistä, jotka tuovat minulle hyvää oloa, turruttavat ajatuksiani ja tuottavat muita mukavia vaikutuksia.

Ensimmäinen kerta kun minulle sanottiin, että olet kannabisriippuvainen oli armeijan kutsunnat ja silloin se aiheutti minulle suunnatonta mielihyvää, sillä eihän sitä sinne armeijaan huolittu kun oli noin rankka diagnoosi, joka oli mielestäni aivan uskomattoman hyvä tsoukki. Mutta kymmenen vuoden päivittäisen pössyttelyn jälkeen jouduin miettimään asiaa uudelleen selkä seinää vasten kun hakeuduin katkaisuhoitoon erään toisen nautintoaineen takia.
Mietin mitä olin tehnyt , miten käyttäytynyt ja ollut valmis tekemään jotta pystyin pitämään pilven jokapäiväisenä leipänä. No niin ja sitten siihen itse asiaan. Mielettömiä raivareita, unettomuutta, hikoilua, paniikkihäiriöitä, ett tuollaisii fyysis/psyykkisii oireita. Rahan tekeminen, jatkuvaa työntekoo, verottajan, fattan ja pankkien kusetusta, petoksia. Vuosia kestänyt lätkän salakuljettelu Getamasta, Torresta, Damista, Köpiksestä + myyminen. Kehnoina hetkinä lattioilla konttailu suurennuslasin kanssa, tuhkakupeilla sama kohtalo, pölyimurin pussien sihtailu, Karstan vääntelyt niin ett monta piippaa pilalle veistelin. Kyllähän siinä nöyrtyi kun sisäisti oman toimintansa.

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin sen riippuvuuden suhteen. Nyt kun varhaiskeski-ikä kolkuttelee pystyy jo naureskelemaan asialle. Nykyään pystyn nauttimaan pilven rentouttavasta vaikutuksesta polttamalla pe/la iltaisin ja pari gr.maa riittänee koko viikonlopun rentoutumiseen, eikä edes joka viikonloppu. Ja mikä parasta! itse kasvatettua. Ns.normielämä sujuu. Eikä tarvii pyöriä kaikkeen kamaan jämähtäneiden linnakierteessä olevien antisosiaalisten psykopaattien kämpillä.
Suuri kiitos ja kunnia Hullun Puutarhurin ensimmäiselle vihreäkantiselle vihkoselle ja niille ketkä ovat K.o projektissa olleet mukana, unohtamatta omia aivoja jotka sain takaisin vaikka narikkalappu olikin kadonnut. :wanha:
Ars longa vita bre vis. Habanannaa

Jacko

ViestiKirjoittaja Jacko » 11.11.2008 2:20

Aloitin polttelun 13vuotiaana(kyllä, ihan vitusti liian nuorena :x ) masentuneena, ja masis katosikin. Ylä-aste menikin siinä sitten tunneilla silmät punaisina, musiikit korvilla ja naama kiinni paperissa piirrellen.. 6keskiarvolla pois :roll:

Amikseen mennessä kiinnostus kaikkeen paitsi muihin maailmoihin kadonnut, siellä ei edes tunneille päässyt kun istuin käytävillä pelailemassa nettipelejä(kyllä, paukuissa :| ).
amiksessa olin vaan sen 2kk jonka jälkeen faijapuolen raksalle apupojaksi.

Ekan ½vuotta kaikki sujui töissä hyvin, pv rytmi oli: 8:00 raksalla, 16:00 pois 80e rikkaampana
(aina palkka käteisenä päivän päätteeksi.)
kotiin suihkuun, tyttöystävän luo-> poistamaan 5-7g kukkaa(klo about. 18 ) himaan lähtö 23 maissa ja savuista jäljellä about 0.8 seuraavalle päivälle duunin jälkeen matkapaukuiks, ja sama rumba uusiks.
½v. jälkee ei duunikaa enää maistunu, sit vaa säädettii senverran et sai sopivasti savua joka pv. :eiei:

Aikuislukio yritys viimevuonna vituiks, kun savu, vauhti ja deelit vei kiinnostuksen. Vielä sama linja, tosin kaikkea tosi harvoin kun ei oo rahaa(ja vauhdit palaa kukan seassa, hyi vittu siihen en enää muuten koske :x ) .
Uni vaan haave, mistää rytmeistä tietookaa..kokoajan väsyttää, tekee vaa saamattomammaks ja masentaa ku ryssitty aika hyvin.

Mut nyt pitäs saada ittensä raahattua työkkäriin jne, löytää duuni ni jospa sitä sais elämän takas järjestykseen.
Siinä on mun kokemukset siitä mitä tämä "vaaraton" kasvi tekee noin nuorelle :? vituiks meni ja henkinen koukku aivan järjetön kyllä, noin nuorelle mielelle varsinkin. ei kyllä kokonaan voi laittaa pilven piikkiin, omaa tyhmyyttä tietenkin mukana.
Viimeksi muokannut Jacko, 11.11.2008 13:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
huumekauppa.tripod.com/

Ryynäri

ViestiKirjoittaja Ryynäri » 11.11.2008 7:32

Tänä vuonna on tullut polteltua ihan liikaa.
Aamusta iltaan ollut bongi käytössä.
Joten yksinkertaisesti päätin että en polta koko loppuvuotena enään lainkaan.
Ja vaikka savuja olis silloin tällöin ollut niin oon jättänyt vaan polttamatta ja tarjonnut ne sitten kavereille ;)
Nyt siis pitänyt taukoa jo kolmisen kuukautta.
Ensi vuonna sitten taas maistellaan, mutta aamusta iltaan rytmiin en enään mene. :oops:
Chillin like a chin chin

-pothead-

ViestiKirjoittaja -pothead- » 21.1.2009 23:58

Itse ainakin koen olevani ainakin lievästi riippuvainen kannabiksesta.

Polttelen suht harvoin, koska omistan suht huonot kontaktit & ei ole mahdollisuutta kasvattaa ja ylimääräistä rahaakaan ei ole kovin paljoa. Aina kun polttoa löytyy, niin poltan aamusta iltaan ja kukkaa menee useita grammoja päivässä vaikka 0-toleilla. Kuitenkin lähes aina, kun ei ole polttoa nitkuttaa niin helvetisti. Muutaman kerran päivässä tulee mieleen, että "voi kun olisi polttoa" ja sen jälkeen tulee ihan armoton vitutus, kun sitä ei löydy. Voisin verrata jopa niksoihin tätä olotilaa. Tälläkin hetkellä tekee aivan törkeästi mieli sihauttaa, mutta polttoa ei ole :(

En ole oikeastaan koskaan pitänyt pitempää taukoa polttelusta koko polttelu-urani aikana (pisin aika polttamatta ehkä 2 viikkoa). Täytyy varmaan kokeilla pitää pidempi tauko (vähintään 2kk), jos vaikka pääsisin eroon tästä olotilasta. En sitten taas tiedä, että miten tommonen tauko multa onnistuu :?

En kuitenkaan koe tätä niin kielteisenä asiana, kun ylemmästä tekstistä voi ehkä olettaa. "Kannabis-riippuvuudesta" ei ole ollut vielä tähän mennessä mitään muuta haittaa, kuin nuo nitkut.

Se on vaan niin kivaa sihautella :D

anderec

ViestiKirjoittaja anderec » 22.1.2009 4:04

törkein kannabisriippuvuus mikä mulla on on tää hammpu.net/forum
Joskus kun on tylsää, niin tekee mieli paukkuja kun ei oo, mutta ainakin nykyän mulla on sen varran tekemistä, että polttoa tulee lähinnä viikonloppuna ehkä mietittyä vakavammin. Voin kyllä kuvitella millaseks tää menis jos ois polttoa paljon eikä mitään tehtävää ja kaveritki hiisais joka päivä. Ei se yrtti vaan se ympäristö sanon minä. vaikka oliski polttoa nyt, niin en polttais koska tiedän ettäs illon ei sais tarvittavia aikaan joita oon nyt lykänny pahimmillaan 2 vuotta. tässäs itä sitten ollaan kello 4 aamulla tekemässä tutkielmaa, mutta ei vituta.
Kyllä mulle ihan rehellisesti sanottuna muodostuu henkinen riippuvuus kannabiksesta. tai sitten se on tää koko kannakulttuuri, joka imee mukaansa. Harvoin oikeastaan tekee mieli polttaa paukut, mutta sitä jotenki kattoo tätä maailmaa eri silmillä ku sillon ku ei vielä hiisannu. :think:
"When injustice becomes law, rebellion becomes duty." - Thomas Jefferson

MindAtLarge

ViestiKirjoittaja MindAtLarge » 2.2.2009 10:41

Tjoo, eka postatus!

Tähän aattelin kirjotella kun oon sitä kelaillu kuinka kannabis paransi omaa elämäntilannetta, ja näin taukoa
pitäneenä huomasin erot polttojaksoon nähden. Kannabis vaikuttaa nimenomaan jokaiseen aivan omalla tasolla.
Itse en kokenut riippuvuutta itse kasviin vaan niihin vaikutuksiin mitä se toi, kuten kaikilla varmasti :laugh:
Pystyy nauttimaan kaikista aivojen vastaanottamista sähkösignaaleista paljon paremmin THC:n (sekä muiden kannabinoidien) vaikutuksen alaisena, musiikki, syöminen, ihmisten kanssa keskustelu, jopa ajatustyöskentely toimii paremmin puhumatta
siitä kuinka aggressiot jokapäiväisessä elämässä vähenevät. Se koukutti minulla eniten kun tunsi sellaisen elämäntason nostamisen. Ja sitä tulee huomaamattaan jatkettua päivästä toiseen, ja aina kun kukut oli lopussa sitä mietti mistä seuraavaksi saa varastoon lisää. Mutta siinä havahtui nimenomaan siihen ajatukseen kun tuijotti sitä kukkakippoa ja kelas että lisää pitäs saada. Ajatuksia tuli päähän monenlaisia, muunmuassa että "olenko pilannut suhteeni kannabikseen "väärinkäyttämällä" sitä."
Eli mukavasta, satunnaisesta elämänkohentajasta tuli välttämättömyys. Huomasin myös suunnitelleeni ajankäyttöni kannabiksen mukaan, en tavannut niin usein ihmisiä kuin ennen. Tästä olin itselleni vihainen, ja tauon myötä teinkin niin että soitin kavereilleni ja menin tapaamaan kaikkia niitä tyyppejä kelle olin sanonut "käykö huomenna kun on.. ööö tekemistä nyt tässä." Täysin luonteeni vastaista tuommonen välttely, ja se oli oma virheeni.

Nyt taukoa pitäneenä ymmärrän sen, että kun saan käsiini tätä mahtavuutta, käytän sitä elämän juhlistamiseen ja siitä nauttimiseen. Teen siitä pyhän hetken ja kiitän kasvia siitä että saan nauttia siitä! Ja poltto maistuu helvetisti paremmalle kun oppii "kurinalaiseen polttoon". Itse olen sitä hedonisti tyyppiä(tai en enään, kun tajusin uudet kuviot)eli jos sain käsiini
kukua niin kyllä se meni päivittäin poltteluksi. Ja mikä parasta nyt, pysyy tolet aina alhaalla kun ei mene päivittäin hiisamiseksi! :pimp:

Wolland

ViestiKirjoittaja Wolland » 3.2.2009 15:11

Päätin vaihtelun vuoksi polttaa jointin keittiössä aamu kahvin kera. Ja siinä sitten kiinnitin huomiota johonkin naapuriin, joka rappasi auton ikkunoita. Kahvipannu pärisi ja kahvit kuppiin. Harmi, ei ole aamu lehteä luettavaksi. Siinä sitten ihastelin (5kerros) suhteellisen pilvetöntä taivasta ja katson kun ihmiset pyöräilevät kouluun töihin pois, tai vaikkapa kauppaan. Ahh-- puolessa välissä jointtia alkaa ulkoa kuulua frouuuummmmm frouuummm frouuummm.. Ja isä lapsensa kera alkaa värkkäämään autoa samaisella parkkipaikalla. Siinä huomaan sitten ettei tämä autonsa rappaaja, ole oikein edennyt. Ja huomaan että sana siivooja olisi parempi. Ikkunat ei ole kuin toiselta puolelta rapattu ja nyt hän pyyhkii ja rappaa(voivoi maalipintaa) autosta lumia poissa. Siinä sitten kahvikupin viimeisteltyä, päätänkin vielä jäädä siihen istumaan, sytytän tupakan ja katselen ja pohdin aikooko hän ikinä edes tuolla autolla lähteä ajamaan. Samassa huomaan että se jätkä on tullu pyörällä auton luokse. No puolituntia katsottuani ja pohdittuani ympäristöä, eri puolelta taloa heh.. Tulinkin tähän miettimään, että on ne ihmiset kyllä kummia.

Jokaisella on omat rutiininsa, joistakuista toisten rutiinit voivat vaikuttaa tyhmiltä jopa yhteiskuntakelvottomilta toimilta.

Siinä samassa kuitenkin huomasin ettei me ihmiset olla niin erilaisia. Tarvitsemme jotakin tekemistä, tylsyys on kirous josta
seuraa laiskuus.

Ja joku en nyt ole varma kuka ylempänä sanoi, että edes vähäisen liityttäisiin aiheeseen, työ on lääkettä mielelle, vai miten
sanoikaan. Ja tähän yhtyisin. Kannabiksen suurkulutus lähinnä kertoo, "tylsästä" tai tekemisen puutteellisuuteen
painottuvasta ajankohdasta. Savuja tulee joskus poltettua aamusta iltaan joskus eri tahtiin. Nyt olen ollut hieman huolestunut
itseeni, mutta kyllä kun tulee jotain päivärutiineja takasin, niin sillon se vähenee kuin itsestään. Ja tärkeintä on nauttia annetuista
elämän tilanteista, vaikkakin yksin olevana työttämänä, vapaa ajasta nauttiminen on erittäin hankalaa, johtuneeko sitten
jonkun mainitsemasta stressistä ärtyneisyydestä pikkupinnaisuudesta, mitä liika polttelu saa selvänä ollessa aikaan.

Ja no koska näköjään unohtuu ajatus lauseen keskellä ja muuttuu toiseksi, lopetan nyt tämän.

Riippuvuus se on riippuvuuksien joukossa, onnelinen voi olla siitä asiasta ettei se kuitenkaanniin kirjaimellisesti tuhoa elimistöä
mitä monet muut päihteet, tai riippuvuudet. Mikä siitä tekeekin juuri tämän petollisen päihteen, koska sen voi mieltää niin helposti
jokapäiväisen elämän arkirutiiniksi.

Vähän sama kuin tapatupakointi, ilman nikotiinia + pähtymys.

hydra
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja hydra » 5.2.2009 12:39

http://www.steadyhealth.com/Symptoms_of ... 52868.html

Tuo ketju herätti vähän aikaa sitten pientä väittelyä. Siinä on suurkuluttajien kertomuksia vieroitusoireistaan (ei pidä antaa ekan vastauksen hämätä). Itsekin olen kokenut joitakin tuossa ketjussa mainittuja juttuja, tosin en niin voimakkaana koska en ole käyttänyt niin suuria määriä yhtä pitkiä aikoja.

Se minua ihmetyttää että joidenkin mielestä kannabiksen lopetusoireet, jos niitä saa, eivät ole vieroitusoireita ollenkaan, vaan stressioireita siitä että joutuu olemaan vaihteeksi selvinpäin. Koska pilvessä on aina niin mukavaa tai koska ei osaa "käsitellä" jotain selvinpäin. Teoria on älytön... en voi todistaa sitä vääräksi, mutta käytän esimerkkinä itseäni: silloin kun käyttö on lähtenyt lapasesta, minulla ei ole enää ollut mukavaa pilvessä. Lisäksi negatiiviset jutut vaikuttavat mulla sekä mielialaan että fyysiseen oloon pilvessä herkemmin ja voimakkaammin kuin selvin päin.

Wolland

ViestiKirjoittaja Wolland » 5.2.2009 16:34

hydra kirjoitti:http://www.steadyhealth.com/Symptoms_of_the_marijuana_withdrawals_t52868.html

Tuo ketju herätti vähän aikaa sitten pientä väittelyä. Siinä on suurkuluttajien kertomuksia vieroitusoireistaan (ei pidä antaa ekan vastauksen hämätä). Itsekin olen kokenut joitakin tuossa ketjussa mainittuja juttuja, tosin en niin voimakkaana koska en ole käyttänyt niin suuria määriä yhtä pitkiä aikoja.

Se minua ihmetyttää että joidenkin mielestä kannabiksen lopetusoireet, jos niitä saa, eivät ole vieroitusoireita ollenkaan, vaan stressioireita siitä että joutuu olemaan vaihteeksi selvinpäin. Koska pilvessä on aina niin mukavaa tai koska ei osaa "käsitellä" jotain selvinpäin. Teoria on älytön... en voi todistaa sitä vääräksi, mutta käytän esimerkkinä itseäni: silloin kun käyttö on lähtenyt lapasesta, minulla ei ole enää ollut mukavaa pilvessä. Lisäksi negatiiviset jutut vaikuttavat mulla sekä mielialaan että fyysiseen oloon pilvessä herkemmin ja voimakkaammin kuin selvin päin.

En ehtinyt lukea noita kun parit ekat, joten linkistä ei nyt siis mitään.

Tuo oli aivan hyvä pointti.
Nyt kun aloin tuota miettimään, niin juurikin, tämä että kun polttaa savut se on tylsää tai jopa inhottavaa. Tämä on se milloin savut ilmoittavat, että olisitkohan polttanut liikaa, et saa tästä viboja, no siitä huolimatta se yleensä jatkuu. Ja kuitenkin pätevämmät lajikkeet isommilla määrillä vielä saavat iloiseksi, ja muiden kanssa polttelu on vielä välistä ihan mukavaa.
Ja ehkä selvimpiä lopetus "oireita", aikaa kylläkin.. Ensimmäinen päivä aika nihkeilyä, toinen päivä lähden kämpiltä ulos kauppaan, huomaan kuinka kävelen erillälailla, mitä helvettiä, kävleenkö mää näin.. onpa jännä.. ja kun huomaa vastapäätä olevan tutun kerrostan, tutun tien kauppaan. Huhu, paras kauppa reissu ikinä, ja ehdottomasti voitti kaikki savuissa käydyt reissut. Itse ainakin, liian savuttelun aiheuttamana kävelen pää puskassa, enkä huomaa tai ihmettele mitään, selvänä vasta huomaa ja ihmettelee asioita. Ja sitten kolmantena päivänä olikin tila normalisoitunut suht hyvin. Tällöin olin kyllä nuorempi, eikä savujen poltto määrä ollut aamusta iltaan, vaikka päivittäistä olikin, joka lievensi ehdottomasti tätä, todellisuuden muuttumista savuisaksi, kun sillon oli enemmän yhteydessä muiden kanssa.
Mutta sitten kun se on yksinoloa, ilman minkään laista arkirutiinia tai edes mahdollisuutta siihen. Se yhdistyy nopeata laiskuuteen, mökkihöperöityy. Kotona on yleensä suhteellisen lepposaa, muiden ihmisten kanssa stressi taso kasvaa huomattavasti. Sosiaaliset kyvyt laskee oman pään sisällä olo yms. Ja sitten kun tähän lisätään se että olet esimerkiksi polttanut savut tunti sitten, miksi? en tiijä eikö näin kuulu tehdä aamulla, ai oliko se kahvi, no mutta eihän sekään ole hyvä. Ja siinä vaiheessa jos olet yksin polttanut savut, menet esimerkiks hoitamaan jotain asioita, 1-2tuntia polttamisen jälkeen, asioiden suoritus alkaa tuntumaan haastavammalta, rasittavammalta ja melkein ylitsepääsemättömiltä johtuen: ei siitä että olisit selvinpäin, muttakun ne tolet(olo tuntuu suht selvältä), ja sitten siihen ehkä pieni jumi, joka lähinnä kyllä saattaa olla pientä sekavuutta, lauserakenteiden kehittämisen vaikeutta yms. Ja nämä oireet lähtevät yleensä jos poltat vähän lisää, jolloin voit viettää suhteellisen selvänä olemista(muistikyvyt jopa jollain tavalla paranevat ehkäpä), elimistösi on rauhoitettu taas, ja jos olet sosiaalisessa tilanteessa, tai ainakin itse silloin on helpommin iloinen, mutta vaatii sitä 1-2tunnin välein polttamista, jotta pystyy nauttimaan sosiaalisista tilanteista ilman ärtymistä.(ei johdu huonoista kavereista, ja luonteeltani olen ihminen joka ei ole oikeastaan ikinä vihainen, vaitsi no nyt hienosti taas näitä oireita tullu)
Mielenkiintoista tässä on se että jos jätät(puhun monesti kohdistetusti, kun puhun lähinnä itsestäni)aamu savut polttamatta, kestää kauemmin ennenkun alkaa stressaus. Vielä mahdollinen pieni pöhnä(joka muutenkin jatkuu luultavasti kokopäivän, koska et ole nukkunut pitkään aikaan edes puolia yöunistasi selvänä). Kuitenkin itselläni viimeistään 6tuntia hereillä oloa, ja alkaa olla väsynyt siihen spurttiin mitä on ollut koska ei ole polttanut savuja. Ja tälläiseen pitkäaikaiseen toimintaan kun ei ole tottunut, se tuntuu moninkertaisesti raskaammalta mitä sen kuuluisi, itselläni tällähetkellä maksimi aktiivinen jonkun tekemis aika on ehdoton 2tuntia. Jos se siis on esimekriksi asiointia kaupungilla tai paikoissa missä on enemmän ihmisiä.

En nyt enää muista monta pointtia jäi sanomatta ja monta tuli korostettua liikaa.

Ideana oli se, että yksinpoltettuna yleensä tulee surulliseksi. Mutta siltikin ne savut tulee poltettua jossain vaiheessa vaikka ois ihan ilosta olla yksin, mutta sitten kun iskee tylsyys, liika ajattelu, omissa aivoissa uiminen. tämä hyvin vähenee savujen poltolla. Savut eivät enää piristä tai tee iloiseksi, ne rauhoittaa ja jollain tavalla tasoittaa ajatuksia, ja vähentää adhd oloa.

Mielestäni tämä stressi, maailman erillälailla kokeminen, itsensä erillälailla kokeminen, pinnanvähyys, ärtyneisyys. Johtuvat siihen että, aivosi ovat tottuneet toimia tällätavalla,(Vertaa, käytät 2tuntia laseja jotka kääntävät maailmasi peilien avulla toisin päin, alat tottua siihen päivän, vai oliko kahden jälkeen, kun otat ne pois. Et osaa enää toimia kordinaatiota vaativissa asioissa oikein, kun aivosi tottuivat tähän väärin päin olemiseen, tietenkin palautuu)

Ja mitä tärkein huomio itselläni ollut nyt lähipäivinä, on suhteellisen suuri piristyminen, alkoholin vähentäminen maksimissaan kahteen kaljaan illalla(+iltasavujen määrän pienennys, ja mielellään vielä valvoo mahdollisimman lähelle selvää oloa, mutta ei niin lähelle ettei saa unta), eikä heti ennen nukkumaan, menoa, ja itseasssa tähän stressin poistumiseen auttaa melkeinpä jopa paremmin alkoholi. Juonti tahti siis ehkä noin viinipullo 4-7päivänä viikossa. Nyt kuitenkin viimekuun aikana vähentyi ehkä 3kertaan viikossa, ja nyt ehkä se yksi kerta viikossa viinipullo, ja muuten 1-3kaljaa, per päivä. Ja tämä alkoholin suurkulutus on kestänyt nyt ehkä puoli vuotta. Joka nyt on jäämässä mahdollisesti kokonaan pois, no ei ehkä ihan. Elikkä huomioitavaa mielestäni on alkoholin juonti, sitä ei vaan helposti huomaa jos juo sen muutaman, ja polttaa savuja kuitenkin niin paljon enemmän.
(eli uskoisin minulla olevan mukana myös alkoholin ensiasteen vieroitus oireita, jos niitä vielä vierotusoireiksi edes voi sanoa, alkoholismi kuitenkin taitaak ehittyä vasta 2-3vuoden päästä keskimäärin miespuoleisilla ja naisilla noin puolessa ajassa tästä. )

Pahoittelen tekstin sekavuutta ja epäselkeyttä. Ainiin tärkeä asia on se että mitä selvempänä menet nukkumaan, sitä paremmin saat unet sitä vähemmän pöhnät, sitä vähemmän tekee aamulla mieli aamu savuihin.

Ja en tiedä enää ees mitä tähän selitin.. Ja lähinnä looppaan samaa päivää uudestaan ja uudestaan, on hankala arivoida alkoholin yms juonti määrää.

liirumlaarum

ViestiKirjoittaja liirumlaarum » 8.2.2009 23:25

Pun Worg kirjoitti:Viimeisen puolen vuoden ajan on tullut poltettua säännöllisen epäsäännöllisesti about joka toinen päivä (sitä ennen 4 vuotta välillä päivittäin ja välillä pari kertaa kuussa), ja vähentäminen on helvetin vaikeaa. Eikä hampusta saa enää sellaisia "kiksejä" kuin haluaisin päihteestä saada.

Itse olen poltellut noin vuoden, jotkin kuukaudet gramma päivässä, jotkut gramma tai pari per viikonloppu. Ei ole hirveästi ollut ongelmia jättää väliin jos seuraavana päivänä on tärkeitä juttuja töissä tms.

Pun Worg kirjoitti:Jos on polttanut enemmän kuin normaalin annoksen, niin kaiken lisäksi aamulla ajetaan vielä silmät ristissä töihin ja täytyy oikein ponnistella vaikuttaakseen aamukahvipöydässä normaalilta.

Mun pitää usein olla tosi skarppina, pitää esitelmiä yliopistolla tms. enkä ole huomannut edellispäivän pilvenpolttelulla olevan hirveästi vaikutusta asiaan. Kerran vahingossa poltin hatsit lauantaiaamuna vaikka olin menossa illaksi radio-ohjelmaan, ja vedin senkin oikein kunnialla, heitin hyvää läppää enkä jäätynyt, jne.

Pun Worg kirjoitti:Mutta eniten vituttaa hampun pitkäaikaisvaikutukset; epäsosiaalisuus, stressi, saamattomuus. Ainakin itseäni krooninen hampunkäyttö muuttaa aivan helvetisti. Myös arki-askareet tuntuvat töiden jälkeen mahdottomuudelta

Itse olen ollut koko elämäni saamaton näiden kuvioiden kanssa, eikä pilvenpoltto ole parantanut tai heikentänyt meininkiä.

Osittain saamattomuuteen ehkä liittyy se, että harrastukset alkavat olla sellaisia joita voi pilvessä harrastaa, esim. joogaa jossa voi olla rauhassa ja pihalla eikä itsepuolustuslajeja joissa pitäisi skarpata ja keskittyä koko ajan. Toisaalta enpä ole keskittyjätyyppi ikinä ollutkaan, ja tunnen että olen saanut elämäni täyteen hirveästi kaikkea kivaa tekemistä, jota voi pilvessäkin tehdä.

Ehkä pitäisi perustaa joku ketju harrastuksista, joita pilvessä voi harrastaa ja joilla täyttää elämänsä. Tärkeää on mielestäni sekä olla lyhyen aikavälin harrastuksia kuten liikunta, joilla täyttää arki ja joista saa mielihyvää, ja pitkän aikavälin harrastuksia kuten vaikka pianonsoitto, jossa voi tuntea oppineensa jonkun ison jutun ja saavuttaneensa jonkin merkkipaalun.

AktionJaktion

ViestiKirjoittaja AktionJaktion » 9.2.2009 16:14

En polta mutta luulen että se "riippuvuus" tulee ainakin jos tekee polttelusta rutiinin.
Jos tosiaan polttaa kokoajan ja joka päivä nii kyllä se varmaa sitte rupee tuntuu vähä siltä että ilman paukkuja on "tylsempää" joillekin ihmisille.

Ne jotka polttaa esim vain bileissä tuskin on ollenkaan "riippuvaisia" ja tuskin edes ajattelevat liikaa sitä esim viikon aikana.
Ehkä se johtuu sitä että he polttavat koska ovat bileissä, eikä polta polttamisen vuoksi.

Jonku tosiaan pitää aloittaa ketju harrastuksista jotka sopivat hyvin paukuissa.
Mun mielestä musiikki, ja maalaaminen ovat ehdottomasti tälläisiä. Tai ehkä joku muu näpertely missä voi käyttää luovuutta. Vaikka savikippojen valmistamine :D

Muukalainen

ViestiKirjoittaja Muukalainen » 11.2.2009 15:10

Kaverin ex-muija joutui suljetulle osastolle yli kahdeksi kuukaudeksi kun hänen äitinsä sai tietää polttelusta. Osaston lääkärin mukaan vieroitusoireet alkavat vasta viiden viikon kuluttua polttamisen lopettamisesta. Tiesi kuulemma omakohtaisista kokemuksista. Ette siis voi tietää oletteko riippuvaisia, ennen kuin olette olleet yli kuukauden hiisaamatta. :guru:

Palaa sivulle “Kokemuksia”