Kokemuksia kannabisriippuvuudesta

...vaikutuksen alaisena...
Alueen säännöt
Kokemuksia
Alue käsittelee kokemuksia hamppuun ja sen käyttöön liittyen.
Alueelle eivät kuulu kokemukset muista huumeista (ei ”edes” Amsterdamin matkalta).
Eläväeläin

Re: Kokemuksia kannabisriippuvuudesta

ViestiKirjoittaja Eläväeläin » 11.2.2009 19:48

Muukalainen kirjoitti:Kaverin ex-muija joutui suljetulle osastolle yli kahdeksi kuukaudeksi kun hänen äitinsä sai tietää polttelusta. Osaston lääkärin mukaan vieroitusoireet alkavat vasta viiden viikon kuluttua polttamisen lopettamisesta. Tiesi kuulemma omakohtaisista kokemuksista. Ette siis voi tietää oletteko riippuvaisia, ennen kuin olette olleet yli kuukauden hiisaamatta. :guru:

Pakko tähän sanoo vaikken mistään mitään tiiä etten kyllä usko tollasta bashaa. Itelläni ainaki voi olla pitkän putken jälkeen pari päivää korkeintaan viikon vähä epätodellinen olo ja ehkä vähä jotain univaikeuksia. Kuukaus ku on menny taukoillessa niin en ees muista koko kasvii. Toisaalta enpä kyllä vaikka päivittäin polttasin niin hyvin harvoin aamusta iltaan.
Löytäny tässä vuosien kuluessa sellasen hyvän tahdin polttaa eli 1-3 savut illassa korkeintaan. Niin pysyy niin skarppina ku ny yleensä voin olla :D
Nojoo mut en kyl tosiaan mistään mitään tiiä et sorge :)

mensa

ViestiKirjoittaja mensa » 6.10.2010 10:40

Eläväeläin kirjoitti:...

Pakko tähän sanoo vaikken mistään mitään tiiä etten kyllä usko tollasta bashaa. Itelläni ainaki voi olla pitkän putken jälkeen pari päivää korkeintaan viikon vähä epätodellinen olo ja ehkä vähä jotain univaikeuksia. Kuukaus ku on menny taukoillessa niin en ees muista koko kasvii.

Pari viikkoo kun on ollut polttamatta niin ei muista enää että minkälaista on olla pilvessä. :D

kakaganja

ViestiKirjoittaja kakaganja » 6.10.2010 18:39

Ei ole niin minkäänlaista riippuvuutta eikä tule. Tai jos tämä lasketaan riippuvuudeksi, niin sitten kaikki on riippuvuutta... paskalla käyntikin. Polttelen sillon kun on tarpeeksi aikaa (pari pvää vapaata). Taukoja on pitkiä ja pieniä. Ei tää aiheuta mtn. Vainoharhaisuus 2 pvää kestää jos hiisaa toooosi paljon ja pitkän putken.
~~~~~~
"Se on vain yrtti"

Aave

ViestiKirjoittaja Aave » 6.10.2010 19:33

Oon tässä jo monetvuodet miettny mun loson käyttöä, ja eihän se mitään ongelmia ole aiheuttanut, paitsi toiseten päihteiden kanssa..
Ja ei ongelma ole iso, ei vaan toimi. Alkoholi pistää turraksi ja mielenkiinto menee asioihin, muut psykedeelit laskematta vahvimpia pistää vain olon ulkopuoliseksi eikä innostusta riitä mihinkään. Savut laukaisee humalassa olotilan ja visuaalit yms oheellisen, jaksan taas keskittyä aineesta haettavaan olotilaan.
Riippuvuus kuin riippuvuus, toki pitkien putkien jälkeen on tullut unettomuutta ja ehkä vähän mahavaivoja ja ruokahaluttomuutta, mutta nehän nyt voi laskea vain paskoiksi päiviksi.
It ain't a crime if you don't get caught

RasSorrow

ViestiKirjoittaja RasSorrow » 9.10.2010 17:12

Hoi. Ekaa viestiä tässä kirjoittelen, lurkattu on useampia vuosia mutta en oo tullu koskaan nähneeksi vaivaa rekisteröityä.

Tosta jo suht vahvasti viestistä ja sen replystä:

Eläväeläin kirjoitti:...
Pakko tähän sanoo vaikken mistään mitään tiiä etten kyllä usko tollasta bashaa.

Mulla on yks frendi (eikä mikään urbaani leganda, oon tuntenut tän jäbän parikymmentä vuotta) - aloiteltiin hatsin polttelu about samoihin aikoihin, ja se tais olla se nimenomainen "ensimmäinen" kesä. Hepulta lähti silloin homma ns "käsistä" ja lopputulos oli että sillä oli sellainen 5-6 viikon putki, aamusta aamuun hiisailua. Lopputulos oli että vaikka heppu lopetti pajauttelut niin monta vuotta kelliskierrettä on jäbällä takana ja varhaiseläkkeellä alle kaksvitosena. Todettakoon nyt kuitenkin että suvussa oli ihan skitsofrenia tapauksia ollut ennenkin ja tälläkin jäbällä oli jo nuorempana ollut pari "episodia" eli ihan kaikkea ei voi pelkän hatsin piikkiin laittaa. Not mut varsinaiseen aiheeseen eli riippuvuuteen.

18 vuotta on ekoista omista kokeiluista ja sen jälkeen on tullut polteltua epäsäännölisen säännöllisesti ja viimeiset 3-4 vuotta - aina kun on polttoa ollut - päivittäin, välillä jo aamusta ennen duunii - ja viime aikoina kun on ollut kuivempaa niin on tullut sellaiset kelat että kyllä tässä on jonkunsortin riippuvuudet kerennyt kehittymään. Ongelma on kuitenkin tavallaan aika päinvastainen mitä vois olettaa. Olen normaalisti introvertti mutta savoissa, pienissäkin, pystyn puhumaan asioista ja viihdyn ihmisten seurassa. Perheellisenä tää on siinä mielessä stressaavaa että ainakin koen että paukuissa olen parempi ihminen kun taas selvinpäin on vibat täysin toisenlaiset. En kuitenkaan usko että sisäänpäin kääntyminen johtuu pajauttelusta koska jo nuorempana on ei oo juurikaan ketään päästänyt ns "lähelle". Perheellisenä tästä seuraa stressii kun ei vaan jaksa antaa sitä omaa aikaa ja panosta siinä määrin kun olis itse haluais. Yrteissä tulee tehtyä duunia ihan älyttömiä määriä, ulkoiltua kersojen kanssa, kämppä siivona yms perus tauhkaa.

Semmosta.

Newbie-_

ViestiKirjoittaja Newbie-_ » 9.10.2010 17:41

Voimakaksikko kirjoitti:no mua vaivaa selvinpäin semmonen ajatus, että "toi vois olla siistiä ja tota vois vaikka tehä...............jos olisin pilvessä", eli tavallaan rajottaa omaa elämäänsä semmoseks tylsäks laatikoks sen takia, että ei ole pilvessä ja tietosesti estelee itteään. Vaikka sitten, kun sitä pilveä on niin en tiiä tekeekö ees niitä juttuja mitä ajatteli. Mutta enivei toi on ainakin yks muitten demonien seassa.

Sama aina välil... :) ja nyt viime aikoina useemmin :D
life is life

Kaaos420

ViestiKirjoittaja Kaaos420 » 15.10.2010 1:08

ennen hiukan enemmän nyt kuukausia sihautellut vain satunnaisina viikonloppuina .. saattaahan sitä miettiä arkena? mutta kun tietää että se on paljon siistimpää kun pysyy satunnaisena, ja uskaltaa itselleen myöntää sen että jos haluaa että kaapissa on puhtaat astiat/vaatteet jne jaksaa tehdä kunnon ruokaa niin kyllä ne arkipäivät menee varsin vaivattomasti selvissä merkeissä... ehkä sitä kukkasta vois verrata tietokoneella istumiseen, siitä tulee tapa ja semmonen ajan viete/tylsyyden tappaja johon kyllä ihastuu jne mutta fyysisiä tai mitään mitkä vois "oireiksi" luetella ei kyllä varmasti esiinny ikinä... voisin veikata että jos se joillekin on ollut suuressa unilääkkeen roolissa niin varmaan sitten univaikeudet mutta tuskin kenenkään univaikeudet varsinaisesti johtuu kannabiksesta.
Jii

Dirty Sanchez
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Dirty Sanchez » 9.11.2011 0:32

Kannabis aiheuttaa epäsosiaalisuutta ja runsaasti käytettynä passivoi sosiaalista elämää. Tämä voi varsinkin pitkään jatkuessa aiheuttaa pahoja ongelmia mm. Parisuhteeseen ja muihin ihmissuhteisiin, kokemusta on.

Olen saanut elämäni aika vittumaiseen solmuun, kun elämä on pyörinyt liikaa hampun ympärillä. Luojan kiitos etten joutunut tekemisiin poliisin kanssa, siksi olenkin päättänyt lopettaa kasvattelun ainakin toistaiseksi kokonaan.

En syytä ongelmistani hamppua, kuvioon liittyy yhtälailla vuosiksi venynyt kolmenkympinkriisi, joka yllättäen kyllä ratkesi samalla lopettamispäätöksen myötä.
Voi sanoa että olen etsinyt, kadottanut ja uudelleen löytänyt itseni hamputelun myötä.

Positiivisena asiana täytyy sanoa että onneksi hankin päihdeongelmani juuri hampulla, vuosien päivittäiskäytön lopettaminenkaan ei aiheuttanut kyllä käytännössä mitään oireita, ainoastaan positiivisia.

Sen haluan sanoa, jos omatuntonne tai läheisenne sanoo että homma on menossa liian pitkälle, ottakaa se tosissanne, minä en ottanut ja voin sanoa että se kaduttaa!

Bongiin en puhaltele jatkossakaan, jos joku sattuu joskus tarjoamaan, mutta kasvattelun ja runsaamman polttelun aika on osaltani ohi.

Peace Toivottaa Dirty Sanchez

dullaPertsa

ViestiKirjoittaja dullaPertsa » 9.11.2011 21:24

Olen ollut nyt runsaat 2 viikkoa polttamatta pitkähkön "putken" jälkeen. Olen siis polttanu muutaman vuoden suht säännöllisesti, noin 2-3 kertaa viikossa keskimäärin. Mukaan mahtuu kyllä viikkojen taukoja ja jokapäiväistä polttamista, mutta tuo 2-3 krt. viikossa on ehkä se hyvä yleistys tahdistani.

Nyt tuntuu, että tälläinen polttaminen jää lopullisesti hstoriaan. En halua enää vaipua samanlaiseen horrokseen nyt kun viimein huomaan selvästi, kuinka paljon paremmin muisti toimii ja kuinka paljon paremmin pystyn keskittymään asioihin yleisesti. Ero on todella iso, paljon suurempi kuin osasin ajatella. Jotenkin tuntuu, että olen taas kieltänyt alitajunnassani pajarin haittavaikutukset tai ainakin vähätellyt liikaa niitä.

Vieroitusoireita on tullut tuttuun tapaan jonkin verran: hikoilua, väsymystä, pientä paniikkia, ahdistuneisuutta, sosiaalisten tilanteiden kammoa, ärtyneisyyttä ja yleistä epätoivoa & mielialan vaihtelua. Lisäksi keskittymisvaikeuksia & muistin kanssa ongelmia, näitä siis vielä enemmän kuin mitä oli putken ollessa päällä.

Pikku hiljaa alkaa helpottamaan. Kaikista hulluinta tässä on se, että saattaa mennä pari päivää niin, että olo on ihan hyvä ja ehtii jo ajattelmaan, että koko homma on ohi. Kunnes sitten äkillisesti oireet ilmaantuvat taas...

Franco Begby

ViestiKirjoittaja Franco Begby » 13.11.2011 13:04

Pienta ahdistusta, kaikki on omien korvien valista kiinni.

Jos ei ahistusta jaksa niin sitten pari pamia naamaan.

pariseffect

ViestiKirjoittaja pariseffect » 14.11.2011 10:21

Itse en koskaan pitänyt kannabiksen polttamista millään tavalla haitallisena itselleni enkä huomannut mitään haittaa sillä elämääni. Toki polttelu rajoitti jonkin verran tekemisiä ja suunnittelin kaikki menot oikeastaan polttelun mukaan. Kiinni jäämiseni jälkeen on ollut todella vaikeaa yrittää olla polttamatta,koska ajatus ja halu polttamiseen on lähes jatkuva. Ei ole ollut päivääkään jona en olisi halunnut poltella ja ajatus on aika rassaava, en usko että lähiaikoina minnekkään katoaa. Odottelen siis innolla seulojen loppumista jotta pääsen taas takaisin normaaliin rytmiin ja saan takaisin sen lepposan meiningin jota tässä nyt ollaan jo tovi odoteltu :mrgreen:

Bumbklaatt

ViestiKirjoittaja Bumbklaatt » 14.11.2011 20:48

Eikö se ole elämää haittaava tekijä, että on rassaavaa olla ilman sillon kun joutuu olemaan selvinpäin?
THC

juhalba

ViestiKirjoittaja juhalba » 18.11.2011 11:45

Koittakaahan ymmärtää, että kaikki mikä lisää kehossa jonkun tuotantoa on epänormaalia meidän kehossamme.

Jopa meidän ajatukset ovat kemiallisia tapahtumia. Eli suosittelen tarkkailemaan ja piteleen niitä taukoja oikeasti.
Itselläni on ollut jo pidemmän aikaa nuppiongelmia, mutta olen myös huomannut että kannabis auttaa ahdistuneisuuteen.
Eli aina kun poltatte, keho tuottaa jotain ainetta tämän seurauksena enemmän ja jotain muuta ainetta enemmän.
Reaktiolla on aina vastareaktio!

Idän Pikajuna
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Idän Pikajuna » 18.11.2011 15:08

juhalba kirjoitti:Koittakaahan ymmärtää, että kaikki mikä lisää kehossa jonkun tuotantoa on epänormaalia meidän kehossamme.

Jopa meidän ajatukset ovat kemiallisia tapahtumia. Eli suosittelen tarkkailemaan ja piteleen niitä taukoja oikeasti.
Itselläni on ollut jo pidemmän aikaa nuppiongelmia, mutta olen myös huomannut että kannabis auttaa ahdistuneisuuteen.
Eli aina kun poltatte, keho tuottaa jotain ainetta tämän seurauksena enemmän ja jotain muuta ainetta enemmän.
Reaktiolla on aina vastareaktio!

Tässä ollaa mielestäni oikeilla jäljillä. Keho pyrkii luonnostaan homeostaasiin. Helposti havainnollistava esimerkki: jos käytät jatkuvasti ainetta joka nostaa ruumiinlämpötilaasi normaalia korkeammalle, keho pyrkii kompensoimaan tuottamalla vähemmän sisäsyntyistä lämpöä ja lisäämään kehoa viilentäviä toimintoja. Tämä prosessi on kuitenkin suht hidas, menee hetki ennen kuin keho tajuaa mitä on tekeillä. Jos sitten yllätät kehosi lopettamalla tämän kehon lämpötilaa nostavan ulkoisen aineen ottamisen, ei kehosi yksinkertaisesti ehdi/pysty välittömästi sopeutumaan tähän tilanteeseen, mistä seuraa se, että ruumiinlämpötilasi romahtaa matalaksi. Huomattuaan tämän, kehosi pikkuhiljaa palauttaa sisäsyntyisen lämmön tuotannon ja kehoa viilentävät toiminnot samalle tasallo kuin mitä ne olivat ennen ruumiinlämpöä nostavan aineen käyttöä.

Vieroitusoireet erilaisilla aineilla ovat aika pitkälti itse vaikutusten vastakohtia: Ulostuslääkkeestä tulee vieroitusoireena ummetusta, ahdistuslääkkeen lopetus saa helposti aikaan ahdistusta, unilääkkeen vieroitusoireena unettomuutta and so on. Avainsana on tottumus, keho ei totu johonkin aineeseen yhdessä yössä eikä se sen tapahduttua myöskään totu olemaan ilman sitä ainetta yhdessä yössä. Se, mitä vaaditaan että juuri sinun kehosi muodostaa riippuvuuden johonkin asiaan on täysin yksilöllistä.
Lehemiä sioille.

juselius
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja juselius » 18.11.2011 21:35

juhalba kirjoitti:Koittakaahan ymmärtää, että kaikki mikä lisää kehossa jonkun tuotantoa on epänormaalia meidän kehossamme.

Ei pidä paikkaansa, sillä keho ei tuota mitään ilman että sinne laitetaan jotain sisään. Jo pelkkä ruoan koostumus määrittelee sen mitä aineita keho ja aivot tuottaa.

Ihmiskeho on tarkoitettu nauttimaan kannabistuotteita aivan yhtä paljon tai vähän kuin esimerkiksi toisten eläinten maitoa.
"miten pillulla voi paikata mitään kun sekin on vaan reikä" - Naftal

esko-pappa

ViestiKirjoittaja esko-pappa » 18.11.2011 21:59

juselius kirjoitti:...

Ei pidä paikkaansa, sillä keho ei tuota mitään ilman että sinne laitetaan jotain sisään. Jo pelkkä ruoan koostumus määrittelee sen mitä aineita keho ja aivot tuottaa.

Ihmiskeho on tarkoitettu nauttimaan kannabistuotteita aivan yhtä paljon tai vähän kuin esimerkiksi toisten eläinten maitoa.

Tarkoitatko tällä nyt jotenkin kannabisreseptoreja? "Koska ne ovat siellä pitää käryjä poltella" - samalla tavalla voisi perustella että horkkaa pitää käyttää koska keho itsekin hormoneja tuottaa. Ei sen enempää kinastelua asiasta, pistää vain vittumaisesti silmään tuollainen lausahdus.

kosalo

ViestiKirjoittaja kosalo » 19.11.2011 12:55

Kannabis ei aiheuta fyysistä riippuvuutta, lievää henkistä ehkä vähän. Mut jos siitä sanoo että on koukussa on koukussa ihan kaikkeen.

Ýli 10 vuoden kokemuksella.

Kun elämässä on muutakin tekemistä kuin polttelu, jää se helposti taka-alalle ja vain sopiviin hetkiin.
Arki rytmiä ei kannata sovittaa polttelun ympärille vaan päin vastoin niin vältyy ns. kannabisriippuvuudelta.

Ei ole ollut mitään ongelmia: uni tulee ruoka maistuu ja muisti ei toimi yhtään paremmin eli toimii hyvin. Ei hermostuta jne...

Bodhisattva

ViestiKirjoittaja Bodhisattva » 21.11.2011 1:59

juselius kirjoitti:Ihmiskeho on tarkoitettu nauttimaan kannabistuotteita aivan yhtä paljon tai vähän kuin esimerkiksi toisten eläinten maitoa.

Ethän sä nyt voi verrata noita keskenään. Tolla logiikalla tosiaan tohon vois laittaa vaikka syanidin, rikkihapon, sen horkan ja vaikka heroiinin.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.11.2011 15:08

olen ollut kannabis riippuvainen jo 7vuotta eikä loppua näy. itse luulen kannabiksen aiheuttavan minulle paranoidisen skitsofrenian mut on siihen liitynyt myös muita päihteitä sekä stress että masennus. henkinen koukku pilveen on yleisempää kuin luullaan.

Huorraa1

ViestiKirjoittaja Huorraa1 » 23.11.2011 21:16

testi kirjoitti:olen ollut kannabis riippuvainen jo 7vuotta eikä loppua näy. itse luulen kannabiksen aiheuttavan minulle paranoidisen skitsofrenian mut on siihen liitynyt myös muita päihteitä sekä stress että masennus. henkinen koukku pilveen on yleisempää kuin luullaan.

Jos luulet että se tekee sen sulle niin lopeta jo hyvä mies ellet ole niin pohjalla että ei skitsofrenia haittaa...

Palaa sivulle “Kokemuksia”