Kuva

Hulluus vai valaistuminen?

...vaikutuksen alaisena...
Alueen säännöt
Kokemuksia
Alue käsittelee kokemuksia hamppuun ja sen käyttöön liittyen.
Alueelle eivät kuulu kokemukset muista huumeista (ei ”edes” Amsterdamin matkalta).
virus
1 tähti
1 tähti

Hulluus vai valaistuminen?

ViestiKirjoittaja virus » 12.11.2008 8:47

Eli stoori yksinkertaisuudessaan menee about näin. Oltiin kavereiden kanssa hieman polttelemassa ja sain paniikkikohtauksen. Tämän kohtauksen jälkeen en ole ollut enää sama henkilö. Tuolla threadissa oleva Grant Morrisonin selitys osuu erittäin lähelle nykyistä ajatusmaailmaani. Tietysti prosessi on ollut käynnissä jo pitkän aikaa mutta tuo paniikkirektio vain jotenkin puski tajunnan yli laidan. Depersonalisaatio on erittäin lähellä ja en usko koskaan palaavani entiselleni, tilanne jäi pysyvästi päälle. Muutama kaveri kuvaillu tilannettani satori/bodhi:n kaltaisilta joka on mielestäni kyllä erittäin hyvin osunut.

Ganjabiksen reiluhkolla annostuksella oli varmasti näppinsä pelissä mutta enemmänkin laskisin tämän "liiallisen" ihmisten prosessoinnin piikkiin. Tapasin lauantaina kaksi erittäin erikoista henkilöä jotka toimivat illan aikana rappusina hulluuteen. Ensimmäisen henkilön järjenjuoksua on aivan mahdoton seurata, asiayhteydet ovat niin absurdeja ettet pysty tekemään mitään muuta kuin nauramaan yrittäessäsi pysyä mukana. Erittäin mahtava henkilö ja olisi varmaan hyvä stand up koomikko mutta hänellä ei ole minkäänlaista käsitystä siitä etteivät muut pysty seuraamaan hänen ajatuksiaan.

Toisella henkilöllä oli paha tapa poimia sanomatta jätetyt asiat ja sanoa ne suoraan henkilöille, vieläpä erittäin suurella tarkkuudella. Kysyin henkilöltä illan aikana tekeekö hän sen tietoisesti ja vaikka en suoraa vastausta saanutkaan kysymyksen aiheuttama hämmennys kertoi tarpeeksi. Hän ei todellakaan tiedä mitä hän tekee osoittaessaan puutteita, sanomattomia kohtia henkilöiden viestinnässä, koko prosessi on alitajuntaista. Erittäin älykäs henkilö ja vaikutti kiinnittävän kaikkiin asioihin ehkä turhankin paljon huomiota.

No omien aivojen runkkaus tapahtui tämän jälkeen. Jostain syystä mieleni päätti ymmärtää kyseisten henkilöiden ajatuksen juoksusta vähän turhankin paljon ja lähteä itse prosessoimaan tietoa samalla tavalla. On vaikea kuvata tilannetta kun tunnet järjen kaikkoavan päästään ja totaallisen sekamelskan astuvan tilalle, tässä vaiheessa olen aivan varma että olin tullut hulluksi. Noin viiden minuutin harhailun jälkeen onnistuin jotenkin kasaamaan tajuntani, tai ainakin osan siitä. Jotain kuitenkin jäi matkalle sillä en koskaan palautunut takaisin aikaisempaan tapaani prosessoida tietoa. Ihmeellisempiä hyppyjä ja enemmän yksityiskohtia, aivan kuin alitajuntani ei suodattaisi enää niin paljoa tietoa pois maailmasta.

Asiaa oli vaikka kuinka paljon enemmän kun aloitin kirjoittamaan mutta eiköhän noilla alkuun pääse. Ei sillä ettäkö aiheesta loppuisi keskusteltava, en ole vielä ehtinyt prosessoida läheskään kaikkea tuon tilanteen aiheuttamia muutoksia mutta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä asiasta. Onko kellään ollut vastaavia kokemuksia?

E: Niille joilla englanti taipuu niin tuolla on lisää puintia aiheesta.
Viimeksi muokannut virus, 12.11.2008 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

sumppi

Re: Hulluus vai valaistuminen?

ViestiKirjoittaja sumppi » 12.11.2008 10:27

Kuinka vanha olet? Ja mielellään tarkemmin kuin esimerkiksi "20 ja 30 väliltä".

Kysyn tätä siksi, koska minua kiinnostaa minkä ikäisenä ihmiset saavat paniikkikohtauksia pilvessä ja minkä ikäisenä pohdiskelevat esittämäsi kaltaisia asioita. Ikä ei ole ainoa vaikuttava tekijä, mutta pilvessä erityisen alttiita panikoimaan ovat juuri kokemattomat ja nuoret käyttäjät. Itse friikkasin jonkin verran pössytellessäni 16-vuotiaana. Sen jälkeen en ole pössytellyt usein (alle 30 kertaa), mutta ne kerrat jolloin olen, en ole saanut mitään paniikkia. Tuollaisia monimutkaisia ajatuksia jaksoi ajatella noin 15-22 -vuotiaana, mutta nyt kakskutosena en ole enää jaksanut.

Diagnoosini olisi, että et ole hullu, mutta valaistuminenkin on todennäköisesti vain näennäistä.

Hobgob
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hobgob » 12.11.2008 10:52

Mielesi vaikuttaa tyhjentyneen; onneksi olkoon.

Toivottavasti et ota yhteyttä ammattiauttajiin, koska sinulle todettaisiin varmaankin psykoosi.

Kannattanee lähteä kävelylle metsään |mennä uimaan. Niillä on taipumus hoitaa mieltä.

virus
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja virus » 12.11.2008 11:22

Suurin osa saavat vastaavanlaisen kokemuksen wikipedian artikkelin mukaan 20 ikävuoden tienoilla joka itselläkin pitää aika hyvin paikkansa. Ikää tällä hetkellä on kertynyt 23 vuotta mut prosessi alkoi jo huomattavasti aikasemmin. Noin 20 tienoilla rupesin miettimään maailman menoa ja sitä miksi en sovellu yhteiskuntaan tarkemmin, lauantainen oli kyseisen matkan jonkinlainen kulmiintuma.

Juttelin kaupan tädin kanssa nopeasti asiasta ja ensimmäinen reaktio häneltä oli "sun pitää saada se jotenkin laukaistua", wut? Ei oikein mennyt jutun juoni perille asti, mie haluun tätä, mie olen aktiivisesti pyrkinyt tähän jo pidemmän aikaa mutta en odottanut muutoksen tulevan noin nopeasti. Viimeisen vuoden aikana ajattelumaailmani on muokkautunut rajusti useita kertoja itsensä tutkimisen pohjalta ja joka kerta lopputulos on mielestäni parempaan. En vain ymmärrä sitä että jos toinen näkee maailman itsensä ulkopuolelta miksi ensimmäinen reaktio on että siinä henkilössä on jotain vikaa? Tietysti ihmiset pelkäävät muutosta ja minunlaiseni hulluuden rajamailla tanssiva persoona on samalla mielenkiintoinen ja pelottava.

Minä tuskin lopetan näin ajattelua ainakaan jos katsotaan mikä on pohjimmainen motivaatio olemassa ololleni. Mie olen olento joka aikoo elää ikuisesti ja oppia kaiken, prosessissa samalla toivottavasti kehittyen läpi koko universumin niin että lopulta olen vain tietoisuus joka värähtelee maailmankaikkeuden tasolla. En elä tunteiden takia vaan yksinkertaisesta mielenkiinnosta, voi olla vaikea käsite sisäistää koska tunteiden uupuminen olisi suurimmalle osalle ihmisistä erittäin vauriollista. Elämässä ei ole mitään suurta salaisuutta, sie oot olemassa ja siinä se, kannattais ehkä yrittää tehdä sen asian eteen jotain. Kehittymällä ohi minä ajattelusta ja siirtymällä me ajatteluun saavutettaisiin jo erittäin paljon. Tietysti homma vaatii uhrauksia, minä kuvan poistaminen tuhoaa tunteiden pohjimmaisen merkityksen ja muuta tälläistä pientä mukavaa mutta lopputulos on minusta parempi.

Toisaalta tunteet ovat tässä vaiheessa erittäin vaikea asia keskustella, jos en koe tunteita minäni kautta miten voin sanoa tuntevani jotain? Tällä hetkellä "tuntuu" aivan tajuttoman hienolta tai no enemmänkin kyse on tunteiden puuttumisesta. Olo on leijuva, rauhallinen, hyväntahtoinen. En enää sano/tee asioita ollakseni hyvä tai paha ihminen, ei sinänsä enhän pidä itseäni edes ihmisenä enää. Hyvä ja paha ovat käsitteitä jotka eivät vain sovellu sanavarastooni tällä hetkellä, monet ihmisten minä ajattelusta johtuvat käsitteet ovat täysin absurdeja. Tämä ei tarkoita etten saisi mielihyvää ohjaamalla muita ihmisiä suuntaan joka on minun mielestäni parempi, eli avaamaan silmiään.

En väitä että tarjoamani suunta olisi oikea tai että olisin teidän pelastaja, olen vain jätkä joka on funtsinut vähän liikaa vähän liian monia asioita. Mie teen päätökseni sen hetkisen tiedon mukaan ja niin kauan kun mie en tiedä kaikkea mie tulen tekemään virheitä, huomaamaan olleeni väärässä. Se ei kuitenkaan poista asioita jotka jo nyt tiedän ja haluan kertoa muille ihmisille, haluan jakaa ajatukseni ihmisten kanssa niin että voimme kaikki auttaa toisiamme muokkaamaan oman kuvamme maailmankaikkeudesta.

Pössyttelyä on tullut tehtyä jo se 6-7 vuotta ja koskaan aikaisemmin ole ollut mitään vastaavaa, pidin itseäni aika vankasti jaloillaan seisovana henkilönä mutta väärässähän sitä oltiin. Nyt ei tarvitse enää seisoa jaloillaan kun voi leijua 10cm irti maasta kokoajan :P.

Kaiken kaikkiaan en sanoisi että kumpikaan on näennäistä. Kuten hobgob mainitsi jos menisin tutkituttamaan pääni saisin todennäköisesti leiman depersonalization disorder otsaani saman tien kun kävelen sisään. Kyllä olen nyky yhteiskunnan standardien mukaan hullu ja pakko myöntää, kyllähän ne aivan oikeassa ovat suurimmassa osassa kohtia. Minä en vain kärsi siitä että olen ulkopuolinen ohjailija/tarkkailija, olo on suorastaan autuas. Joka tapauksessa tilanteen aiheuttama muutos oli niin suuri että kutsuisin sitä uudelleen syntymäksi, valaistumiseksi, miksi ikinä nyt haluatkaan sitä sanoa.

I don't suffer from insanity, I enjoy every second of it.

never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

Hra Virne

ViestiKirjoittaja Hra Virne » 12.11.2008 12:00

Hei!
Mun mielestä ei kannata hakea hoitoa jos tiedostaa olevansa hullu.
Silloin pystyy näkemään maailman ns."erilaisen linssin" läpi, ja saamaan asioista enemmän irti.
Tarvit vaan kovaa mielenhallintaa selvitäksesi eteenpäin. Älä anna hulluuden viedä sua liian pitkälle mielessäsi, vaan yritä oppia sulkemaan tietyt portit. Käytä sitä luovana apuna :wink:

Tottakai jos tajuat itse käveleväsi räntäsateessa sandaaleissa ja ajattelet olevasi energia-olento joka on voittamaton, niin silloin ehkä kannattaa hakea apua...
Tollanen on vähän 50/50-juttu useimmiten, mutta juuri toi oman hulluutensa tajuaminen on se, mikä erottaa kunnon laitoshoitoa tarvivan hullun ja luovan hullun toisistaan.
Nää nyt on vaan omia mietteitä.

Eli siis, mun neuvoni on että älä anna hulluuden kontrolloida elämääsi, vaan käytä sitä mausteena, koska tiedostat sen itse.
Ja yritä käyttäytyä normaalisti, älä nyt ainakaan selitä kaikille että olet kokenut valaistumisen yms. Silloin tulee niin helposti leima otsaan ja porukka voi alkaa olemaan vaivautuneita sun seurassa yms.
Pidä se omana tietonasi.
Jos opit kontrolloimaan hulluuttasi (tai valaistumistasi), niin se on hieno asia!

Ehkäpä silloin vasta valaistuu oikeasti?
Ehkä sun mielesi on vasta auennut ja valmistautuu tuskien taipaleelle :think:

Ps.Mua ei kannata ottaa kauhean vakavasti, vain omia mietteitä...

Pps. Eli siis toimii mulla :lol:
Hulluudella ei ole rajoja, rajat ovat hulluutta

virus
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja virus » 12.11.2008 12:35

Hra Virne kirjoitti:Hei!
Mun mielestä ei kannata hakea hoitoa jos tiedostaa olevansa hullu.
Silloin pystyy näkemään maailman ns."erilaisen linssin" läpi, ja saamaan asioista enemmän irti.
Tarvit vaan kovaa mielenhallintaa selvitäksesi eteenpäin. Älä anna hulluuden viedä sua liian pitkälle mielessäsi, vaan yritä oppia sulkemaan tietyt portit. Käytä sitä luovana apuna :wink:

Tottakai jos tajuat itse käveleväsi räntäsateessa sandaaleissa ja ajattelet olevasi energia-olento joka on voittamaton, niin silloin ehkä kannattaa hakea apua...
Tollanen on vähän 50/50-juttu useimmiten, mutta juuri toi oman hulluutensa tajuaminen on se, mikä erottaa kunnon laitoshoitoa tarvivan hullun ja luovan hullun toisistaan.
Nää nyt on vaan omia mietteitä.

Eli siis, mun neuvoni on että älä anna hulluuden kontrolloida elämääsi, vaan käytä sitä mausteena, koska tiedostat sen itse.
Ja yritä käyttäytyä normaalisti, älä nyt ainakaan selitä kaikille että olet kokenut valaistumisen yms. Silloin tulee niin helposti leima otsaan ja porukka voi alkaa olemaan vaivautuneita sun seurassa yms.
Pidä se omana tietonasi.
Jos opit kontrolloimaan hulluuttasi (tai valaistumistasi), niin se on hieno asia!

Ehkäpä silloin vasta valaistuu oikeasti?
Ehkä sun mielesi on vasta auennut ja valmistautuu tuskien taipaleelle :think:

Ps.Mua ei kannata ottaa kauhean vakavasti, vain omia mietteitä...

Pps. Eli siis toimii mulla :lol:
No hoitoon en kyllä meinannutkaan hakeutua :lol:. Ja olet kyllä ihan oikeassa, ei tämä varmasti ole todellinen valaistuminen, se tulee vasta sitten kun ymmärtää ja kokee kaiken. Olen jo useamman kerran elämässäni kokenut ns. valaistumisen, tajunnan rajun siirtymisen uudelle tasolle. Kyse ei niinkään ole siitä että olisin tullut hulluksi vaan sain uuden manuaalin käyttämiini työkaluihin joka antoi mindfuck +5. Hulluus on siis osa työkaluani kaikkeuden ymmärtämiseen.

Olen nyt prossannut asiaa tämän puoli viikkoa ja ei se kauhean paljoa selkeämpi ole itselle, tai no se mitä ymmärrän tilanteesta aiheuttaa vain lisää kysymyksiä. Tuskien taival tämä on ollut alusta lähtien, totuus sattuu mutta sen kanssa oppii elämään.

Ja tällä hetkellä turpa käy asiasta vähän liiankin tehokkaasti, koin jotain hienoa ja haluan jakaa sen kaikkien kanssa ja tietysti oppia itse ymmärtämään sitä paremmin. Tuskin tulen tuota kauheasti edes muuttamaan, mitä väliä on sillä jos joku pitää minua hulluna? En kuitenkaan ole niin hullu että minut pakotettaisiin hoitoon ja ihmisiä kyllä tällä pallolla riittää. En mie tarvitse sellaisia ihmisiä ympärilleni, kylmää mutta elämällä on taipumusta olla sellainen. Tietenkään en mene megafonin kanssa keskelle katua julistamaan tietoisuuttani, kyllä sitä on jo aika tarkkaan katsottu miten vastaanottavainen henkilö on ennenkuin siitä tulee kerrottua. Jotkut eivät vaan pysy käsittämään sitä että muut saattavat ajatella hieman eri tavalla.

PS. En ota liian vakavasti, tai no miten vakavasti mie asian voisin ottaa? Sie olet henkilö joka voi ainoastaan tarjota miulle omia näkemyksiä jotka auttaa meitä molempia muokkaamaan näkemystämme, millään muulla ei ole väliä.

PPS. Se on aina kiva kuulla :).

Hra Virne

ViestiKirjoittaja Hra Virne » 12.11.2008 13:19

Heh, sulla vaikuttaa olevan oikein positiivinen suhtautuminen asiaan, se on hienoa.
Anna vaan nyt ajatusten virrata ja mielen käsitellä kaikkea rauhassa, suosittelen tohon olotilaan Pekka Strengiä :yes:

Pakko yrittää kirjoittaa suht diplomaattisesti, koska forumilla on muutamia kiihkoilijoita joiden kanssa en jaksa vääntää ja viilata pilkkua...
Sen takia mainitsin erikseen että nämä ovat vain omia mietteitä eikä pidä ottaa vakavasti :wink: :lol:

Toivon kaikkea hyvää sun sisäiselle matkalle!
Muista että kun alat mietiskelemään asioita syvemmin, niin myös negatiiviset kelat tulee olemaan rankempia.
Mullakin on tapana mietiskellä asioita aivan liikaa, mutta hyvää se vaan tekee loppujen lopuksi. Välillä ärsyttää kun ei osaa antaa asioiden olla ja mennä.
Toivotaan että löydät onnellisuuden mietiskelyllä :yes:

Ajattele asiaa muiden kulttuurien kannalta, monessa idän kulttuurissa toi on aivan normaalia ja tohon pyritään.
Hehehee, eli hörhökielellä sanottuna: Pidä energiakanavat auki :foil:

Edit: Jos törmäät uskovaisiin, niin ei kannata selittää mitään tollaista ainakaan jos on kiire. Varo krishnoja erityisesti, heh. Ne vauhkoontuu moisesta :yes:
Joskus ihan läpällä selitin kaikkea ja jouduin kunnon kuulusteluun ainakin puoleksi tunniksi, outoa jengiä!

Jacko

ViestiKirjoittaja Jacko » 12.11.2008 13:44

Joo..virus, kerroit juuri viesteissäsi oikeestaan täsmäälleen sen, mitä mun päälle tapahtu pahan tripin jälkeen.
Aluksi aiheutti suurtä hämmennystä, eikä asiasta vaan kyennyt olla puhumatta hullunlailla ( :D )
Nyt parin kk:n jälkeen tähän on jo tottunut, eikä entistä edes kaipaa. Tunnen itseni paremmaksi ihmiseksi monella tavalla.
Samaan aikaan tapahtui paljon muutakin kuin tuo "valaistus" , mm. löysin hävinneen omantuntoni ja siitä seurasi 2h morkkis laatta kun koin olleeni paska ihmisiä kohtaan. paljon pieniä ja muutama isokin muutos, mutta empä nyt sanoisi että hulluja ollaan :)
Erilaisuus on hyvä asia, eiks je?
ps. onko meitä enemmänkin täälä voorumilla?
huumekauppa.tripod.com/

virus
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja virus » 12.11.2008 13:47

Hra Virne kirjoitti:Heh, sulla vaikuttaa olevan oikein positiivinen suhtautuminen asiaan, se on hienoa.
Anna vaan nyt ajatusten virrata ja mielen käsitellä kaikkea rauhassa, suosittelen tohon olotilaan Pekka Strengiä :yes:

Pakko yrittää kirjoittaa suht diplomaattisesti, koska forumilla on muutamia kiihkoilijoita joiden kanssa en jaksa vääntää ja viilata pilkkua...
Sen takia mainitsin erikseen että nämä ovat vain omia mietteitä eikä pidä ottaa vakavasti :wink: :lol:
I can sense the trolls lurking nearby :lol:. Joo itsekin ihan tarkoituksella tuon selvensin ettei tule väärinkäsityksiä. Ja eipä tässä voi muutakaan olla kuin positiivinen tällä hetkellä, olen olemassa ja maailmassa on paljon mielenkiintoista asiaa opittavaksi, miksi olla surullinen?

Toivon kaikkea hyvää sun sisäiselle matkalle!
Muista että kun alat mietiskelemään asioita syvemmin, niin myös negatiiviset kelat tulee olemaan rankempia.
Mullakin on tapana mietiskellä asioita aivan liikaa, mutta hyvää se vaan tekee loppujen lopuksi. Välillä ärsyttää kun ei osaa antaa asioiden olla ja mennä.
Toivotaan että löydät onnellisuuden mietiskelyllä :yes:
Niinhän se on, oman päänsä sisältä löytää vaikka mitä kivaa mikä olis ollu ehkä parempi olla löytämättä. Tai no parempi ja parempi, olen löytänyt aivan hirvittäviä asioita itsestäni mutta ne kaikki oppii hyväksymään. Ne on pakko hyväksyä jos meinaa itsensä kanssa elää. Onnesta nyt sinänsä on vaikea sanoa, se kun on tunne joka vaatii kokijan mutta kyllä varmasti löydän tyytyväisyyden ja tasapainon.

Ajattele asiaa muiden kulttuurien kannalta, monessa idän kulttuurissa toi on aivan normaalia ja tohon pyritään.
Hehehee, eli hörhökielellä sanottuna: Pidä energiakanavat auki :foil:

Edit: Jos törmäät uskovaisiin, niin ei kannata selittää mitään tollaista ainakaan jos on kiire. Varo krishnoja erityisesti, heh. Ne vauhkoontuu moisesta :yes:
Joskus ihan läpällä selitin kaikkea ja jouduin kunnon kuulusteluun ainakin puoleksi tunniksi, outoa jengiä!
Juu tuosta kun porukka viittasivat budhismiin ja zeniläisyyteen niin heräsi kyllä mielenkiinto lukea tarkemmin niistä. Jonkunlainen perus käsitys on mutta aihetta olisi hieman syvällisemmällekkin tutkailulle.

Heh jos ovelle tulee jehovan todistat tms kysymään olisko miulla hetki aikaa jutella jumalasta niin vastaan "tottahan toki miulla on aikaa itsestäni keskustella, mitä te halusitte tietää?". Jos eivät tajua siinä vaiheessa lähteä kävelemään niin omapahan on kärsimyksensä. Mie pyrin tuhoamaan heidän maailmankäsityksen koska se on miusta täysin väärä ja sillä ei ole mitään funktiota, roska pitää siivota ;).

Hra Virne

ViestiKirjoittaja Hra Virne » 12.11.2008 14:16

Tästä muodostuu vielä joku Hamppulapset-lahko, mahtavaa :lol:
Pitää enään löytää iso hamppupelto missä juoksennella! :think:

Jacko

ViestiKirjoittaja Jacko » 12.11.2008 15:00

Hamppulapset valtaa maailman!
huumekauppa.tripod.com/

iiris

ViestiKirjoittaja iiris » 12.11.2008 15:42

been there, done that. Mulla se "juttu" vaan alkoi pikkuhiljaa, ajatukset ja arvot rupes muuttumaan
paljon lyhyellä aikavälillä ja ajattelin koko ajan että olen menettämässä mielenterveyteni. Tämän
kokemuksen aikana muutuin huomattavasti paremmaksi ihmiseksi, aloin välittää muista enemmän,
tajusin itsekin kuinka paljon rakastan läheisiäni ja ensikertaa sen heille kerroinkin, musta tuli tosi herkkä,
rupesin välittämään luonnosta ja ilmastonmuutoksesta ym. Tuntu tavallaan siltä, että tajusin yhtäkkiä asioista niin
paljon enemmän kuin ennen, että aivot ei osaa käsitellä enää semmosta määrää tietoa ja tunteita päällekkäin.
Oli kyllä ajatusmaailma täysin tukossa.

Kokemus avasi jotenki silmät ja tajusin paljon asioita.
Hyvin monimutkainen ja vaikeaselkoinen juttu, mutta erittäin kasvattava sellainen. Ajan kanssa se "tila" sitten
tasoittui, mutta muutokset ajatusmaailmassa jäi. Onneksi. Tämä tapahtui siis 17-18-vuotiaana.

virus
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja virus » 12.11.2008 15:46

iiris kirjoitti:been there, done that. Mulla se "juttu" vaan alkoi pikkuhiljaa, ajatukset ja arvot rupes muuttumaan
paljon lyhyellä aikavälillä ja ajattelin koko ajan että olen menettämässä mielenterveyteni. Tämän
kokemuksen aikana muutuin huomattavasti paremmaksi ihmiseksi, aloin välittää muista enemmän,
tajusin itsekin kuinka paljon rakastan läheisiäni ja ensikertaa sen heille kerroinkin, musta tuli tosi herkkä,
rupesin välittämään luonnosta ja ilmastonmuutoksesta ym. Tuntu tavallaan siltä, että tajusin yhtäkkiä asioista niin
paljon enemmän kuin ennen, että aivot ei osaa käsitellä enää semmosta määrää tietoa ja tunteita päällekkäin.
Oli kyllä ajatusmaailma täysin tukossa.

Kokemus avasi jotenki silmät ja tajusin paljon asioita.
Hyvin monimutkainen ja vaikeaselkoinen juttu, mutta erittäin kasvattava sellainen. Ajan kanssa se "tila" sitten
tasoittui, mutta muutokset ajatusmaailmassa jäi. Onneksi. Tämä tapahtui siis 17-18-vuotiaana.
Olet ollut erittäin onnekas sitten, hyvä niin :).

Itselläkin asiat alkoivat hitaamman puoleisesti, ennenkuin olin parikymppinen en edes tajunnut että vika voisi olla minussa. Tästä rupesin tutkimaan ensin muiden ihmisten käyttäytymistä jotta tulisin yhteiskunnassa paremmin toimeen. Noh tietysti kun oppii ihmisistä niin oppii myös itsestään. Ystäväni on ollut erittäin suurena katalyyttinä tapahtumassa, hänen ansiostaan rupesin ymmärtämään ihmisistä huomattavasti enemmän. Pienempiä "valaistumisia" on matkan varrella tullut pari kappaletta mutta ei mitään näin maata järisyttävää.

Erittäin mukava kuulla kokemuksia joltain joka on kokenut jotain samanlaista :).

Jacko

ViestiKirjoittaja Jacko » 12.11.2008 16:32

Mulla tuli ensin toi älytön shokkivalaistuminen, sen jälkeen sillon tällön tullu semmosia ahaa ilmiöitä muistuttavia pienempiä "valaistuksia". millos me lähetää valtaa maailma?
ps. kaveri keksi paukuissa teorian, huvittavan sellaisen. me ollaan evoluution seuraava askel :foil:
huumekauppa.tripod.com/

virus
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja virus » 12.11.2008 17:02

Jacko kirjoitti:ps. kaveri keksi paukuissa teorian, huvittavan sellaisen. me ollaan evoluution seuraava askel :foil:
No niinhän se tavallaan on ja kyllä miun mielestä ihminen voi kehittyä ns post-humaniksi, evoluutio jatkuu vaan hieman eri tavalla. Transhumanisti kun olen niin tuo evoluutio on pyörinyt jokusen verran päässä, lähinnä siinä että jos siut siirretään tietokoneeseen ni oletko sie enää ihminen vai kehittyiköi/kehitettiinkö siusta evoluution seuraava askel? Evoluution seuraava huipentuma on tekninen singulariteetti, tuossa pisteessä olemme joka tapauksessa luoneet uuden elämän muodon.

Hemp Orgies

ViestiKirjoittaja Hemp Orgies » 13.11.2008 1:17

Mäki aloin kerran tekemään jotain helkkarin intialaista chakraa humalassa vaikka en oo koskaan moista sanaa varmaa kuullukkaa. En mä silti valaistunu oo, olin vaa humalassa joka päätty aika kaameaan humalaan.
FFS

iiris

ViestiKirjoittaja iiris » 13.11.2008 2:24

Jacko kirjoitti:ps. kaveri keksi paukuissa teorian, huvittavan sellaisen. me ollaan evoluution seuraava askel :foil:

Hmm, mä ajattelin tämän kokemuksen aikana usein, että olen mieletäni hieman fiksumpi ja kehittyneempi, kuin
ihmiset jotka eivät kyenneet kanssani samanlaiseen ajatteluun ja keskusteluun. Kuulostaa sairaan itsekkäältä näin sanottuna,
mutta ajattelin jotenki että ihmiset jotka kokee tämän, siirtyy tavallaan toiselle levelille ja just ymmärtää niin paljon enemmän
asoita kuin ihmiset, jotka eivät tälläista koskaan koe. Eli koin siis myös sellaista lievää ylemmyydentunnetta kaiken sen hulluden keskellä.

Jacko

ViestiKirjoittaja Jacko » 13.11.2008 3:30

Mä en tuntenut mitään ylemmyyden tunnetta, kun ei oo tapana vertailla itseään muihin, vaan itteensä.
Tajunta on laajempi ja muutenkin pidän itseäni parempana ihmisenä kuin ennen.
huumekauppa.tripod.com/

Elfai

ViestiKirjoittaja Elfai » 13.11.2008 11:51

Hemp Orgies kirjoitti:Mäki aloin kerran tekemään jotain helkkarin intialaista chakraa humalassa vaikka en oo koskaan moista sanaa varmaa kuullukkaa. En mä silti valaistunu oo, olin vaa humalassa joka päätty aika kaameaan humalaan.

:lol: Ei sitä voi sanoa olleensa jurris jos ei tommosta oo käyny! :)

Hra Virne

ViestiKirjoittaja Hra Virne » 13.11.2008 13:33

Hemp Orgies kirjoitti:Mäki aloin kerran tekemään jotain helkkarin intialaista chakraa humalassa vaikka en oo koskaan moista sanaa varmaa kuullukkaa. En mä silti valaistunu oo, olin vaa humalassa joka päätty aika kaameaan humalaan.

Mahtavaa :laugh:
Kehossa on 7 chakraa, ne on niitä kehon energia pisteitä, eli tarkoitat varmaan asanaa? Ne on joogan asentoja. Ja joogalla, kehon puhtaudella, meditaatiolla yms. saadaan chakrat auki ja susta tulee valaistunut hihhuli, ta-daa! Oon joogannut&joogaan aina välillä, mut ei se ikinä oo maailman tärkein asia mulle ollut.
En nyt oo ihan sataprosenttisen varma et miten noi asiat menee, oon jutellut kaikenlaisten sadhujen, joogahihhuleiden yms. kanssa, mut jotkut on vaan niin helvetin sekavia ettei niistä oikein selvää ota :roll:

Eli en tiedä mitä oikein oot tehnyt :think:
Ei oo varmaan ollut kaunista katseltavaa, heh!
Ehkäpä saavutit hetkellisen nirvanan, ei se välttämättä pelkästään alkoholista johtunut :wink:
Kaveri lähetti mulle joskus hienon kuvan missä oli joku suuri joogamestari ihan solmussa ja teksti, joka kertoi että se asento on vuosien työn tulos ja vaatii äärimmäistä kehon ja mielen hallintaa.
No, vieressä oli sit kuva missä juoppo on sammunut tarkalleen samaan asentoon kadulle :lol: Eli alkoholi voi edesauttaa nirvanaan pääsemistä...

Onhan kaikki tälläinen ns.mystiikka mielenkiintoista, kunhan ei liian vakavasti ota.

Palaa sivulle “Kokemuksia”