Kuva

Suurisatoisin lajike?

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
chong

Re: tuotoisin lajike sisäkasvatukseen?

ViestiKirjoittaja chong » 30.11.2005 19:09

ppp. taattu laatu ja paljon polttoa.

spiralmind

Re: tuotoisin lajike sisäkasvatukseen?

ViestiKirjoittaja spiralmind » 4.1.2006 18:05

chong kirjoitti:ppp. taattu laatu ja paljon polttoa.

totta.

pajari-

hyvä satoiset lajikkeet?

ViestiKirjoittaja pajari- » 25.6.2008 16:52

Morjesta arvon hampuusit!
Tuli mieleeni kysellä suuri satoisista lajikkeista ja niiden poltto ominaisuuksista, eli kummosia kokemuksia porukalla on chronikista, big budista ja muista iso satoisista lajikkeista?(kasvatus, poltto ja sadon määrä) En löytänyt aiheesta haun avulla mitään.., joten toivottavasti nyt saadaan tästäkin keskustelua aikaan... :) Itellä ei kovin isosatoisia kokemuksia kasvatuksista ole, taitaa olla toi 100g suurin sato mitä oon saanu ja sekin oli super silwer hazesta... :wink: vaikka pitäishän tosta sshz:takin enemmän satoa saada, tuli silloin vaan vähän aloittelian mokia tehtyä... :roll:

Joo, mutta tosiaan kertokaa omista kasvatus kokemuksistanne. Varsinkin tosta chronikista olis mukava kuulla vähän enemmän, kun siitä on kuulemma saatu aika huikeita satoja...

EDIT: Itteä kiinnostais enemmän noi indica voittoset hybridit, mutta saa toki noista sativaisemmistakin kertoa... :)
Viimeksi muokannut pajari-, 26.6.2008 22:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei minulla ole sinällään mitään kuolemista vastaan: ainoa vain, että seuraavana päivänä on niin pirun kankea olo...

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

Re: hyvä satoiset lajikkeet?

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 25.6.2008 17:27

Itselläni suurimmat pamput on tuottanut Skunk ja muutama siitä risteytetty hybridi. Olen kasvattanut n. 25 eri lajiketta.

Kaikki fenot siitäkään ei oo voittajia, pari perussiemenpakettia saa kasvattaa että löytää todella hyvän fenon.. Mutta se on sitten niin korkealta ylitse muiden, huhhuh..

Satoisa on myös ollut herer, mutta siinä fenovaihtelua on vieläkin enemmän.

Yhdessä Skunk + Herer combo puutarhassa on mielestäni parasta mitä kasvattaja voi toivoa. Sato ja päiväpoltot skunkista, Teho ja tiputusvainopoltot hereristä. Kasvuominaisuudet ovat lähellä toisiaan joten onnistuu hyvin samassa kaapissa.

-J :mrgreen:

EDIT: Kaveri tuumas Chronicista joskus aikoinaan että hyvää fenoa vaikea löytää, ja suurisatoiset yksilöt usein matalatehoisia. Itselläni ei tästä ole kuin polttona kokemusta, ja se oli keskivertobudia, ehkä kasvattajassa oli vika, kyseinen heppu kaatoi aina tosi aikaisin - mutta niinhän monet täälläkin toisaalta tekevät..

EDIT2: More info
Viimeksi muokannut Jack The Reaper, 26.6.2008 6:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Lemminki

ViestiKirjoittaja Lemminki » 25.6.2008 20:58

Chronic, joo, go for it!

Kasvi on nopeakasvuinen, haaroittuu hyvin, ei nirsoile. Sille on helpompi antaa lannoitevajarit kuin överit.
Ihan reilusti vaan loppupuolella AHH setti x2.Hydrossa :)
Todella juokse pää edellä seinään kukkaa, kokeneetkin polttajat ovat tärisemässä. Siis JOS osaa kasvattaa oikeen. (Lannotteiden optimointi, oikea kukitusaika, kunnon huuhtelut etc)
Sadon määrä pitää itse kokea, se voi vetää hiljaiseksi. ;) Bonuksena hajuttomuus.
Ottaa se vähän friikkiä.

lowryder

ViestiKirjoittaja lowryder » 26.6.2008 6:59

Sweet tooth on kyllä itselläni ollut ihan kevyesti satoisin. Kunnon pamppua kasvattelee.

pajari-

ViestiKirjoittaja pajari- » 26.6.2008 17:08

Itselläni suurimmat pamput on tuottanut Skunk ja muutama siitä risteytetty hybridi

Joo no tota skunk#1 mä oon itekkin päässy kerran poltteleen, kun sain sitä yhden kaverin kautta... Oli kyllä erittäin vahvaa kukua ja tuli myös otettua silloin ekat överit (niin ja tähän mennessä ainoat överit, kun oon jonkun 1.5v poltellu...):? Mutta ite en tosiaan ole ko. lajia kasvatellu, vois kyllä jossain vaiheessa testata... :P Tota minkälaisia satoja ootte saanu grammoissa mitattuna ja millasissa kasvatus olosuhteissa? Ajattelin että vois pistää pienen vertailun pystyyn ja kattoa mistä lajista on saatu suurimmat sadot ja onko polton taso pysyny määrästä huolimatta hyvänä...
Ei minulla ole sinällään mitään kuolemista vastaan: ainoa vain, että seuraavana päivänä on niin pirun kankea olo...

Hampuusipelimanni
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hampuusipelimanni » 26.6.2008 21:17

Chroniccia kasvatin yhden sadon ja täytyy sanoa että helppo oli kasvatettava ja budia tuli paljon... mutta... mutta... Tässäkin tapauksessa näytti pitävän paikkansa vanha sanonta "ei se määrä vaan se laatu" eli Chronic osoittautui mielestäni poltoltaan hyvin keskinkertaiseksi perusbudiksi ja pidemmän päälle jopa tylsistyttäväksi. Toinen samaan kategoriaan lukeutuva "mitäänsanomaton" mutta kohtuullisen hyväsatoinen lajike on mielestäni Dutch Passionin Power Plant. Sativavoittoisia hybridejä löytyy kyllä paljon parempiakin kuin tuo edellämainittu PP ja Nirvanan PPP tuskin tekee asiaan poikkeusta...

Jos voisit vielä hieman tarkentaa haetko enemmän indica- vai sativapainotteista satoisaa lajiketta niin jatketahan keskustelua. Itse etsin emokaappiini n. 50-75% sativaperimän omaavia hybridejä joissa indicaa olisi vain suurempi satoisuus ja kukitus olisi noin 9-10 viikon luokkaa... :mrgreen:
Volcano digit -I dig it!

Horst Bulau
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Horst Bulau » 29.6.2008 16:26

Jack The Reaper kirjoitti:Itselläni suurimmat pamput on tuottanut Skunk ja muutama siitä risteytetty hybridi. Olen kasvattanut n. 25 eri lajiketta.

Kaikki fenot siitäkään ei oo voittajia, pari perussiemenpakettia saa kasvattaa että löytää todella hyvän fenon.. Mutta se on sitten niin korkealta ylitse muiden, huhhuh..

Juu, fenojen vertailu on erittäin mielenkiintoista:

Tässä juuri curetan ensikasvatukseni tuloksia, Skunk #1. Niin erilaiset fenot että neljästä loppuun asti selvinneestä kasvista tuli jätettyä kaikki neljä emoa kasvamaan re-vegeen, yksi peräti hermis ( pojasta tuli tyttö ja jätin sen uteliaisuudesta kasvamaan) joka tuli olosuhteiden pakosta korjattua jo seitsenviikkoisena ettei pölytä pistoja samassa kaapissa. Joka kasvi curettuu omassa purkissaan.

Tuo hermis tuoksuu erittäin voimakkaasti mänty/sitruuna -osastolle näin muutaman viikon curetettuna, kypsin tyttöni ei pääse lähellekään tätä tuoksua (ainakaan vielä, kukkien cure on melko aluillaan) ja vaikutus on erilainen myös. Hermis on kovin voimakkaasti indicainen, perusrauhoitus oikein... vaikkakin jo kasvutavan vuoksi ei kukasta voi puhua vaan "trimmilehtikukkasiemenenalku" -hötöstä paremminkin. Mutta erittäin vahva ja vainoton iltapala jos niikseen tulee, oikein kiva ylläri.

Pihkaisen hedelmäinen,hyvin vahva maku. Jopa petroolivivahde löytyy. Tytöt ovat hillitymmän makuisia ja vaikutuskin on enemmän "up", yksi tytöistä tuoksuu lähinnä heinäpaalille jota ihmettelenkin hieman, ihan kuin olisi vähän raaka vaikka ei pitäisi olla... :think: Kaksi on tutumman oloista perus-skunkkia joka sopii oikein annosteltuna about tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Tein paljon virheitä ja taimet kärsivät jo pieninä ties mistä mokistani, kasvoivat isoinakin liian pienissä astioissa... mutta kovin mukavaa - ja monipuolista- satoa tuli silti aika kivastikin , ainakin siihen nähden että nämä olivat kuoleman porteilla taimivaiheessa pariinkin kertaan... ihan väärät mullat yms.

Että Skunk#1: n suhteen mulla on pelkkää positiivista kerrottavaa. Ai niin, toletkaan ei tunnu hirveästi nousevan vaikka olen kyllä aktiivisesti testaillut näitä viime viikkoina. Että sekin vielä. :yes:

hikkasuki

ViestiKirjoittaja hikkasuki » 29.6.2008 19:59

Kalichara ainakin on todella satoisa sillä kaveri sai yli g/w. :)
Muutenkin on vaan hyvää sanottavaa Mandala seedsin siemenistä.
Kaikki ei niin satoisia varmaan ole kuten sadhu joka on täydellinen sog-kasvi mitä siitä tiedän.

Skunk specialit tuottivat lyhyellä vegellä isoimmat pamput mitä olen nähnyt lehtien/kasvin kokoon nähden. :shock:
Se onkin mainostettu hyvin tässä ketjussa tuo haisuli.

nahkaparturi

ViestiKirjoittaja nahkaparturi » 3.7.2008 12:23

Täällä on myös suurimat sadot antanut Skunk#1, ja polttokin on sieltä parhaimmasta päästä, sativaisesta kun tykkään. Myös itse risteytetty Skunk#1xK2 teki jättisadon.

Cannattaja

ViestiKirjoittaja Cannattaja » 7.7.2008 21:18

itsellä ei kasvatuskokemusta ko lajista mutta Big Bud antaa kyllä hyvän sadon myös pienellä vaivallakin.
panostamisella voisi tulla hyvääkin satoa...
big budista vois joku enemmän kokemusta omaava kirjotella minkäsuurusta satoa on saanut

ja hei... voisko pistää ihan suurinpiirteisiä grammamääriäkin laitella tänne, koska tuo "reilusti satoa, vähän satoa, paljon satoa, sikana satoa" ei oikein kerro MITÄÄN !!!

tuo CHRONIC jäi kiinnostamaan, onko lisäinfoo?

Lemminki

ViestiKirjoittaja Lemminki » 8.7.2008 11:02

Chronic. En keksi parempaa.

Lajike on oikeasti hyvä ja todella tasapainoista ja tymäkkää polttoa, jos ei källi lannoitusta, aikaa ja huuhtelua.
1,05 per watti, tila alle 1m3
Viimeksi muokannut Lemminki, 10.7.2008 20:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ottaa se vähän friikkiä.

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 8.7.2008 11:46

Grammamääristä..

Skunk itsellä on tuottanut n. 0.75g / w satoa perus siemenpussirundeista.

Pistokkaita en koskaan jaksa pahemmin ottaa paitsi kavereille, mutta hyvää skunkkifenoa kaappi täyteen -> varmana sais yli 1g / w.

-J :mrgreen:

Cannattaja

ViestiKirjoittaja Cannattaja » 8.7.2008 20:38

rohkenen epäillä hieman tuota 1g/W satoa edes hyvissä kotioloissa edes suurinpiirtein normaali kasvatus laitteistoilla...

yhtyykö kukaan noin suuriin satoihin edes "helpohkolla"...

speizzzfeizzz

ViestiKirjoittaja speizzzfeizzz » 8.7.2008 20:44

Cannattaja kirjoitti:rohkenen epäillä hieman tuota 1g/W satoa edes hyvissä kotioloissa edes suurinpiirtein normaali kasvatus laitteistoilla...

yhtyykö kukaan noin suuriin satoihin edes "helpohkolla"...

kyllähän 1g/w on ihan realistinen vedessä, taidolla, satoisasta lajikkeesta kasvatettuna.
☺_( -_-)___☺ FU

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.7.2008 21:10

Pohjolan Haisulilla
passiivivesiviljelyllä
1g/W. :elvis:
PH on skunkki hybridi
ja budit olivat uskomattoman pitkiä
noin 50-70cm
vähän kuten FIN 420 sisällä
jolla tuotin aikoinani siemeniä.
FIN 420 sisältää myös skunkkia.

hyvällä fenolla sato on kyllä uskomaton.

skun hybridit
chronic
ja juicy fruit
ollu satoisimpia omissa kasvatuksissa.

jtr

mitä pistokkaita ole antanut kavereillesi?

aattelin vaan
jos on vaikka
samoja kamuja
tai kaveris antanu kavereille
ja ne tuttujani
niin olis kiva tietää
keneltä saamani pistot
on lähtöisin. (:

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 9.7.2008 7:45

riva komik kirjoitti:jtr

mitä pistokkaita ole antanut kavereillesi?

aattelin vaan
jos on vaikka
samoja kamuja
tai kaveris antanu kavereille
ja ne tuttujani
niin olis kiva tietää
keneltä saamani pistot
on lähtöisin. (:

Anna kun arvaan; Kerron mitä pistoja olen antanut, ja sä haukut mut taas kerran lyttyyn, tai muuten vaan käyt aggressiivisesti syyttämään jostain? :lol:

Kaikenlaisia pistoja oon antanut ;)

Niin sativaa kuin indikaakin.

-J

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.7.2008 10:42

ennemminkin
rispektit menis oikeeseen osoitteeseen
ja olishan se
hyvä tietää
jos näitä laittaa
vaikka edelleen eteenpäin.