Tiedote: Kaikki käyttäjätunnukset ajalta 29.8-21.11.2019 on nyt aktivoitu manuaalisesti. Voit nyt kirjautua sisään tunnuksillasi!

Green Dragon

Bongit, piiput, ruokaohjeet jne.
Matopää

Re: Green Dragon

ViestiKirjoittaja Matopää » 23.3.2016 17:34

edward_hitinmäki kirjoitti:Jos valmiin tuotteen maku on aivan järkyttävän paha niin voihan sen haihduttaa tinktuuraksi. Ebaysta saa 30-50ml pipettipulloja edullisesti. Pari tippaa tinktuuraa kielelle, fisherman's friend huuleen, jazz soimaan ja pyöräilemään. :pimp:

Mulla on tekeytymäisillään 50cl 80% green dragonia. Tällä hetkellä maku on melko paahteinen kun dekarboksyloin kasvimateriaalin 150C uunissa 7min ajan. Ajattelin kokeilla laimentaa lohikäärmeen 40% ja maustaa sen kanelitangoilla, korianterinsiemenillä, neilikoilla, maustepippureilla ja mustapippureilla ja lopuksi lisätä 100g ruokokidesokeria. Toivotaan ettei tehot kadonneet höyrynä ilmaan uunikäsittelyssä ja että maku asettuisi lopputuotteessa edes jotenkin siedettäväksi...

En usko että sun tuotteesta tehot lähti, itse dekarboksyloin n. 100 asteessa about 20 minuuttia, tosin se aika johtui osittain siitä että olin siihen mennessä hiisannut jo nelisen grammaa sinä päivänä ja sukat oli makkaralla pahemman kerran. Ja napisee tosiaan kovillakin toleilla, ainakin omat litkut.

Nuo neilikat, kanelit ym. voisi olla kokeilun arvoisia. Tosin mulla on niin herkkä yrjörefleksi että ei tuosta litkusta kyllä saa ikinä kuin korkeintaan lähes siedettävää. :D Tinktuuraksi haihduttaminen on tietysti yksi vaihtoehto, mutta jotenkin ajatus siitä että samalla se lehtivihreän maku tiivistyy on aivan kamala. Katsoo nyt mitä keksii sitten.

PS. Olenko minä jotenkin poikkeava lapsi(no kohta 30, mutta ainahan sitä on jonkun lapsi) kun nenästä kiinni pitäminen ei auta pätkääkään pahanmakuisten asioiden maun vaikutusten vähentämisessä? :think: Tai ehkä se johtuu Kymenlaakson isoimmasta septumista (14 milliä)
~ Aina jotain puuttuu, mieli puutuu ja juuttuu, mies siit suuttuu muttei suostu muuttuu ~

swazitime

ViestiKirjoittaja swazitime » 24.3.2016 8:07

Ite pistäny 60% dynamiittia mitä joskus sai alkosta ja se peittää maun hyvin. Eli jotain vahvaa likööriä kehiin! :P Ja siis 80% saarenmaa 2/3 osaa.

edward_hitinmäki
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja edward_hitinmäki » 24.3.2016 11:52

Lähetetty 24.3.2016 11:12:
Matopää kirjoitti:...

En usko että sun tuotteesta tehot lähti, itse dekarboksyloin n. 100 asteessa about 20 minuuttia, tosin se aika johtui osittain siitä että olin siihen mennessä hiisannut jo nelisen grammaa sinä päivänä ja sukat oli makkaralla pahemman kerran. Ja napisee tosiaan kovillakin toleilla, ainakin omat litkut.

Nuo neilikat, kanelit ym. voisi olla kokeilun arvoisia. Tosin mulla on niin herkkä yrjörefleksi että ei tuosta litkusta kyllä saa ikinä kuin korkeintaan lähes siedettävää. :D Tinktuuraksi haihduttaminen on tietysti yksi vaihtoehto, mutta jotenkin ajatus siitä että samalla se lehtivihreän maku tiivistyy on aivan kamala. Katsoo nyt mitä keksii sitten.

PS. Olenko minä jotenkin poikkeava lapsi(no kohta 30, mutta ainahan sitä on jonkun lapsi) kun nenästä kiinni pitäminen ei auta pätkääkään pahanmakuisten asioiden maun vaikutusten vähentämisessä? :think: Tai ehkä se johtuu Kymenlaakson isoimmasta septumista (14 milliä)

Toivottavasti ei höyrystynyt, muistaakseni THC:n höyrystymislämpötila oli ~185C, mutta ei tuollaisesta 1970-luvun uunista koskaan tiedä. Laitoin pään uuniin ja otin muutamat hitit uunihöyryä. En ole varma vaikuttiko se mitenkään. :D

Mä laitoin kahden uroskasvin kukinnot ja ylälehdet purkkiin, yhteensä tuli reilu 30g varsista ja lehtiruodeista putsattua materiaalia, luulen tämän määrän vastaavan suunnilleen 5 - 7,5g naaraskasvin kukintoa. Uroskasvien kukintojen ja lehtien kannabinoidipitoisuudet on osoittautunut yllättävän suuriksi, keitin taannoin 6 grammasta vastaavaa seosta kaakaot ja olin vielä 14 tunnin kuluttua aikamoisessa kuosissa. Toleransseista en tiedä, mutta en voi kuitenkaan kutsua itseäni "satunnaispolttelijaksi".

Olen kypsytellyt lohikäärmettä pakastimessa nyt vajaan viikon. En ole ravistellut purkkia vaan ainoastaan sekoitellut haarukan varrella, toivottavasti näillä metodeilla lehtivihreää ei irtoa ihan älyttömästi. Toistaiseksi maku on ollut jossain määrin siedettävä. Luulen myös et kaikista suurin kitkeryys irtoaa oksista. Täytyy käydä taas Tallinnasta poistamassa pari putelia 80% liotinta näihin alkoholikokeiluihin. Seuraavaksi olisi tarkoitus valmistaa tinktuuraa vesicuretusta kasvimateriaalista.

En mä usko, että on hirveästi hyötyä pitää nenästä kiinni jos ruoka tai juoma ei haise pahalta. Paras keino saada pahan makuista litkua alas on peittää maku jollain yhtä vahvalla. Ehkä toi swazitimen mainitsema vahva likööri vois toimia.
----------
Lisätty 39 minuutin jälkeen:

Täytyy vielä mainita tuosta lohikäärmeen maustamisesta sen verran, että ajattelin keitellä noita mausteita vedessä ~30min, jonka jälkeen suodatan mausteet pois ja lisään liemeen sokerin. Mausteliemen jäähdyttyä tarkoitus olisi tarkoitus kaataa 80% lohikäärme liemen sekaan ja pistää puteli jääkaappiin.

viherminttu

ViestiKirjoittaja viherminttu » 24.3.2016 13:25

edward_hitinmäki kirjoitti:Lähetetty 24.3.2016 11:12:
...

muistaakseni THC:n höyrystymislämpötila oli ~185C

Nyt on pakko puuttua tähän, kun se miljoonannen kerran tulee vastaan.

Jokainen lienee kuivattanut vaatteita narulla, vaikkei ulkona ollutkaan 100 astetta lämmintä. Moni on myös kuivattanut niitä pakkasella, jolloin vesi on ollut jäätyneenä. Mutta yhtä kaikki ne ovat kuivuneet.

THC:llä, niinkuin millään muullakaan aineella, ei ole 'höyrystymislämpötilaa'. Se, niinkuin jokainen muukin aine, höyrystyy kaikissa lämpötiloissa, eli sillä on lämpötilasta riippuva höyrynpaine. Höyrynpaine taas kertoo kyseisessä lämpötilassa haihtumisen ja takaisintiivistymisen suhteen, eli kuinka paljon ympäröivässä kaasussa voi maksimissaan olla kyseistä ainetta kyseisessä lämpötilassa, niin ettei sitä tiivisty takaisin nopeammin kuin haihdu (jolloin pitoisuus heti laskisi tuohon höyrynpaineen osoittamaan osapaineeseen). Höyrynpaine riippuu aineesta ja lämpötilasta. Mitä suurempi lämpötila, sen suurempi höyrynpaine.

Aineilla on myös kiehumispiste, joka tarkoittaa sitä että siinä lämpötilassa höyrynpaine saavuttaa ja aivan aavistuksen verran ylittää sen hetkisen ulkoisen eli 'ilman'paineen ja höyryä alkaa muodostua myös aineen sisällä kuplina ja lisäksi samalla jatkuvasti virrata aineesta poispäin (koska se ilmanpaine todellakin on nyt pienempi kuin höyrynpaine aineen pinnassa). Kiehumispiste riippuu aineesta ja vallitsevasta ulkoisesta paineesta. Mitä suurempi paine, sitä suurempi kiehumispiste.

Haihtumista tapahtuu kaikissa lämpötiloissa siten, että aivan ainetta vasten olevaan kaasuun kertyy höyrynpaineen verran haihtunutta ainetta. Jos kaasu virtaa jatkuvasti pois, myös haihtumista tapahtuu jatkuvasti... aivan ääritapauksissa haihtumisnopeutta rajoittavat myös muut ilmiöt, tosin. Koska höyrynpaine riippuu lämpötilasta, niin kuumassa haihtumista tapahtuu enemmän ja kiehumispisteessä eniten. Ainetta ei voi kuumentaa yli kiehumispisteen, koska kiehuminen - kuten kaikki haihtuminen - sitoo lämpöä ja jäähdyttää ainetta samaa tahtia kuin sitä yritetään kuumentaa lisää. Poikkeuksena ylikuumeneminen, jolloin kiehuminen ei ole vielä päässyt alkuun kuplanmuodostusytimien puutteessa. Painetta nostamalla voidaan tietysti kiehumispistettäkin nostaa.

THC:n kiehumispistettä normaalipaineessa ei tunneta! Yleisesti ilmoitettu 157 astetta on kiehumispiste noin 1 / 40 000 ilmakehän paineessa, eli ei edes lähellä. Kemiassa yleinen arvio kiehumispisteen muuttumisesta paineen mukana on suuruusluokkaa 50 astetta paineen kymmenkertaistuessa, joten hihastaravistusarviona THC:n kiehumispiste olisi noin 400 astetta normaalipaineessa. On erittäin epätodennäköistä että se kestäisi tuollaisen lämpötilan, joten luultavimmin sillä ei ole normaalipaineista kiehumispistettä lainkaan.

Aiheesta keskustelua muualla: http://www.hightimes.com/read/what-real ... -point-thc

Matopää

ViestiKirjoittaja Matopää » 24.3.2016 20:41

viherminttu kirjoitti:...

Nyt on pakko puuttua tähän, kun se miljoonannen kerran tulee vastaan.

Jokainen lienee kuivattanut vaatteita narulla, vaikkei ulkona ollutkaan 100 astetta lämmintä. Moni on myös kuivattanut niitä pakkasella, jolloin vesi on ollut jäätyneenä. Mutta yhtä kaikki ne ovat kuivuneet.

THC:llä, niinkuin millään muullakaan aineella, ei ole 'höyrystymislämpötilaa'...

Kiitos tuosta High Timesin linkistä! Korjasit meikäläiseltä montun sivistyksessä. En tosin ollut siinä luulossa että jossain määrätyssä lämpötilassa kaikki thc jotenkin maagisesti höyrystyy pois, tai että se vaatii jonkun tietyn lämpötilan. Ottaen huomioon budissa olevan useaa eri thc:takin jos labraoloissa katsotaan(THC, THCa jne.). Ei silti ollut noin paljoa tietoa vielä. :)
~ Aina jotain puuttuu, mieli puutuu ja juuttuu, mies siit suuttuu muttei suostu muuttuu ~

edward_hitinmäki
1 tähti
1 tähti

Green Dragon / Hitinmäen tarhakäärme

ViestiKirjoittaja edward_hitinmäki » 29.3.2016 21:36

Kiitokset vihermintulle muistutuksesta ettemme elä absoluuttisten lakien maailmassa ja että hamppukulttuurin piirissä elää yhä paljon tietoa vailla totuuspohjaa. Olisin kuitenkin toivonut pientä kontribuutiota varsinaiseen kysymykseen raaka-aineena käytettävän kasvimateriaalin käsittelystä ja kuumennuksesta. Uuniin kun ei laiteta kannabinoideja niiden eristetyssä muodossa vaan hiiltymiselle alttiita kannabinoideja sisältäviä kasvinosia.

Tässä on green dragon kokeiluni dokumentoituna. Alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen annoin alkoholiliemen olla pakastimessa mm. erowidissa suositellun 2-3 viikon sijaan vain 8 päivää. Lyhyempi liuotusaika johtuu siitä, että käytössä oli kuitenkin hyvin vahvaa alkoholia. En myöskään maustanut juomaa mitenkään ennakkosuunnitelmista poiketen vaan laitoin vain hieman sokeria pehmentämään makua. Seuraavan erän teen vesicuretetusta kasvimateriaalista ja maustan lopuksi paria viestiä aiemmin mainituilla mausteilla. Tämä sitten kun ehdin käydä etelänaapurissa liuotinkaupoilla.

Hitinmäen tarhakäärme

Talossa palveltiin käärmettä. Kun vieras tuli taloon, näki hän sen pilkistävän uunin alta. Vähän ajan kuluttua se tuli penkille ja kuului ääni: "Tässä istun, kun olen istunut ennenkin."

Tykötarpeet

Pääraaka-aine: reilu 30 grammaa (~5dl) varsista ja suurimmista lehtiruodeista putsattuja Sour 60 uroskasvien kukintoja ja muuta lehtimateriaalia.
Sivupotku: 50cl puteli virolaista valkoviiniä (80%).
Uuni: 1970-luvun suomalainen laatuliesi, oikeista lämpötiloista ei ole mitään takeita.
Pakastin: 1990-luvun jenkkikaappi, kahdella ** -merkillä.

Työvaiheet

1. Revin lehdistä rangat ja suurimmat lehtiruodit pois, murskasin kasvimateriaalin suurpiirteisesti.
2. Levitin kasvimateriaalin uunipellille, jonka päälle olin taitellut leivinpaperin kouruksi .
3. Dekarboksyloin kasvimateriaalin noin 150c uunissa keskitasolla reilun 7minuutin ajan, tänä aikana avasin uunin luukun kolme kertaa, jottei kasvimateriaali pääsisi kärähtämään.
4. Hengitin kasvimateriaalista tulevaa höyryä ja testailin sen toimivuutta, en ole varma onko tämä placeboa vai todellista, toivottavasti en hörystänyt thc:ta huoneilmaan liian kuumalla uunilla. Myöhempi tarkastelu osoitti tämän pelon aiheettomaksi.
5. Kasvimateriaaliin tuli hieman paahteisuutta, niin ulkonäköön kuin makuunkin. Kippasin kasvimateriaalin vajaan litran vetoiseen lasipurnukkaan ja painelin sen tiiviiksi.
6. Avasin valkoviinipullon ja kaadoin pullon sisällön kasvimateriaalin päälle. 50cl riitti juuri ja juuri.
7. Sekoitin lusikanvarrella kasvimateriaalin ja viinin sekaisin.
8. Viinin väri muuntui välittömästi vihertäväksi, laitoin viinin pakastimeen tekeytymään. 4. päivänä otettiin kaverin kanssa 2cl mieheen valkovenäläisen seassa (2cl 80% gd, 4cl kahvilikööriä, ~1dl maitoa) ja kyllähän se toimi!
9. Annoin viinin muhia pakkasessa 8 päivää ja välillä otin sen muutaman kerran ulos sekoitellakseni sitä lusikalla. En ravistanut materiaalia kertaakaan.
10. Suodatin kasvimateriaalin viinistä erilliseen pulloon kahdella metallisiivilällä ja suppilolla; suppilo pullon suulle, tiheämpi siivilä suppilon päälle ja karkeampi siivilä tiheämmän päälle. Kippasin viinin pulloon ja puristelin kasvimateriaalin kuivaksi. Pulloon tuli vajaa 4dl tumman vihreää lientä.
11. Keitin noin 4dl vettä jonka sekaan laitoin noin 40g sokeria. Nostin liemen ikkunalaudelle jäähtymään kun sokeri oli täysin liuennut veteen.
12. Kippasin jäähtyneen sokeriliemen pulloon. Lopputuloksena tuli vajaa 8dl absintin väristä noin 40% vahvuista myrkkyä. Pullosta pitäisi irrota empiiristen kokemusten nojalla noin 20 kokemusta huumattuna olemisesta.

Lopuksi

Kasvimateriaaliin jäi reilu 0,5dl 80% green dragonia ja muita liukenemattomia kannabinoideja, joten päätin keittää kaakaot. Laitoin viinanhajuiset ja nahkeahkot kasvimateriaalit kattilaan ja kaadoin 7dl kevytmaitoa perään. Kevytmaidon väri muuttui välittömästi vihreähköksi. Hauduttelin kasvimateriaalia miedolla lämmöllä 20-30min ennen kuin suodatin kasvimateriaalit pois. Maidon kaadoin toiseen kattilaan ja laitoin tämän takaisin liedelle, nostin hieman lämpötilaa, että saisin kaiken alkoholin haihtumaan pois. Laitoin melko tuhdit setit fazer ögön cacao kaakaopulveria ja maustoin kaakaon lopuksi chilillä, kanelilla ja sokerilla.

Join 3dl ja keikuin övereiden rajamailla: en kyennyt muuhun kuin tieteelliseen ajatteluun ja sängyllä makoiluun. Loput 4dl meni seuraavana päivänä pakastimeen odottamaan odottamatonta.

edward_hitinmäki
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja edward_hitinmäki » 11.4.2016 20:11

No niin! Nyt on lohikäärmettä maisteltu useampaan otteeseen ja täytyy sanoa, että pidän vaikutuksista erittäin paljon. Sour 60 on autoflower-lajikkeiden parhaimmistoa päihdyttäen käyttäjänsä hyvin miellyttävällä tavalla. Pilvi on vahva, mutta selkeä - keskeinen vaikutus on aistimellisen kokemuksen vahvistuminen ja aistien herkistyminen. Annokseni ovat olleet 2cl - 4cl. Ensimmäinen toimii hyvin arki-iltoina ja jälkimmäinen soveltuu paremmin totaalisempiin rentoutumissessioihin. Lohikäärmeen tuomat nousut ovat hieman nopeammat kuin kaakaossa ja pilven kesto vastaavasti lyhyempi, mutta kuitenkin pidempi kuin poltettaessa.

Virolainen Värska Originaal -vichy, Lidl Freeway -sitruunalimonadi, vasta puristettu sitruunamehu ja ruokokidesokeri toimii hyvin miksereinä. Täytyy sanoa, että tekemieni drinkkien maku on ollut erittäin hyvä ja miellyttävä. Tällaisia voisin ostaa mieluusti valtakuntamme yökerhoista. Pitänee pian suunnata etelänaapuriin liuotinkaupoille... Uusi resepti on jo mielessä! 8)

lizzy

ViestiKirjoittaja lizzy » 1.5.2016 20:10

Äiti soitti aamulla (8.30) ja sanoi oksentaneensa koko yön ja paha olo vaan jatkuu. Hetki funtsimista ja pullo taskuun ja matkaan. Äidin luo tultuani keitin hänelle teetä jonka maustoin hunajalla ja green dragonilla (15 ml) ja vähän täysmaitoa. Hän joi teen pienissä erissä puolen tunnin aikana. Jonkun ajan kuluttua alkoi kuulemma väsyttämään ja hän menikin nukkumaan. Äiti heräsi tunti sitten ja ihmetteli oliko tosiaan nukkunut koko päivän? Nyt maistuu jo ruoka ja oksennustaudista ei häivähdystäkään.

-Card-

ViestiKirjoittaja -Card- » 16.6.2016 1:57

Omat kaukaiset :foil: kokemukset Green Dragonista...

Sääntö nro 1: Mitä vahvempaa alkoholia ja vahvempaa kukintoa sen parempi.

Olen käyttänyt perus 80% viinaa ja jotain maukasta kukintoa joka menee grindatessa helposti jauhoksi.
1dl viinaa kohti ~2.5g tekee loharista jo melkoisen vahvaa. Väriltään kauniin vihreää.
Käyttämällä varsia, lehtiä tai muuta höttöä tulee juomasta pahanmakuista lähes mustaa tököttiä.

Mielestäni valmistumiseen tarvittavaa aikaa liioitellaan monissa ohjeissa. Vaikuttavista aineista on 1-2 viikossa liuennut jo ainakin 80% (satunnaisesti ravistellen). Lämpö nopeuttaa prosessia. Kiireessä olen pitänyt tätä eliksiiriä kuumassa vedessä (huom. laajentaa alkoholia).

Suosittelen sekoittamaan juoman johonkin happamaan mehuun, oma suosikkini tuorepuristettu veriappelsiini. 1:1 tai 1/3 GD ja 2/3 mehua. Todella herkullisen makuista ja tuoksuista... Ainakin huomattavasti parempaa kuin raaka 40% viinas.

Vaikutuksiltaan vastaa aikalailla hyvää pajarikänniä. Mitä vahvempaa sitä enemmän alkoholi jää taka-alalle. Kestoltaan pidempi kuin poltettuna mutta lyhyempi kuin syötynä.
Negatiivisena vaikutuksena olen joskus huomannut seuraavana aamuna vitutuksen / hermojen kireyden.
katso tätä viestiä vielä kerran ennen kuin poltat pilveä! :|

Worry2

ViestiKirjoittaja Worry2 » 22.7.2016 21:54

Terve

Sain haltuuni puoli litraa 80% virolaista vodkaa.

Ajattelin hyötykäyttää viimeiset seitsemän vuotta vanhat top44 nuput, joita oli noin 5-6g.

Asetin uunin lämpötilan 150:een asteeseen ja kukat jauhettua pellille. noin vartin lämmitys ja ruskettunut muhju tehosekoittimeen.

Viina perään ja kunnolla sekaisin.

Vettä kattilaan ja levy kakkosella.

Sekoittimen liemi pulloon ja kuumaan veteen.

väri muuttui kullanruskeaksi.

pullo kaappiin ja odotellaan.
Viimeksi muokannut Worry2, 23.7.2016 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lizzy

ViestiKirjoittaja lizzy » 23.7.2016 11:08

Etkö peittänyt mitenkään, esim foliolla? Jos olen oikein ymmärtänyt niin sellaisenaan pellillä kuumentamalla haihtuu thc taivaan tuuliin.

Jaarli

ViestiKirjoittaja Jaarli » 23.7.2016 13:39

Periaatteessa 150 asteessa ei pitäisi tärkeimpien kannabinoidien vielä kiehua, mutta hajusta huomaa, että kyllä sieltä muutakin haihtuu kuin pelkkää hiilidioksidia ja jäännöskosteutta.

Itse käytän foliota uunivuoan kantena, tai suljettua uunin kestävää purkkia. Purkissa on se hyvä puoli, että sitä voi välillä ravistella lämpötilaerojen tasaamiseksi.
Sähkölieden termostaatti on näyttänyt toimivan aika tarkasti. Purkissa oleva erillinen mittari on näyttänyt samoja lukemia, kuin uunin säädinkin.

Sen verran olen tehnyt muutoksia aiemmin kertomaani prosessiin, että nykyisin lämmitän hienonnettua kasvimateriaalia suljetussa astiassa 115 asteen lämmössä (kiertoilmauuni) n. 40 min.
Uuttamisen jälkeen kiehutan avoimessa astiassa hiljalleen hämmennellen n. 45 min, jolloin dekarboksyloituminen jatkuu. Lopulta alkoholia on haihtunut siinä määrin, että tehoaineita sisältävä hartsi alkaa näkyä pieninä ruskeina hiutaleina. Tässä vaiheessa seosta pitää sekoittaa jatkuvasti.

Tiivistynyt uute on siinä vaiheessa valmista tinktuuraa, jonka etanolipitoisuus on n. 30% ( ennen kiehutusta 80% ).

Worry2

ViestiKirjoittaja Worry2 » 23.7.2016 15:08

lizzy kirjoitti:Etkö peittänyt mitenkään, esim foliolla? Jos olen oikein ymmärtänyt niin sellaisenaan pellillä kuumentamalla haihtuu thc taivaan tuuliin.

Moi

En peittänyt mitään. Tuoksu oli melkoinen ja otin Hitinmäen tapaan testihitit uuniluukusta.

Tämä on ensimmäinen kerta, kun itse valmistan moista tököttiä. Uskoisin ettei tuosta juuri tehoja haihtunut.

Lämmitin nestettä vielä uudelleen suljetussa astiassa, jotta kaikki tarpeelliset kemikaalit liukenevat alkoholiin. Lämmittämisen ansiosta liukeneminen tehostuu huomattavasti, joten siivilöin purut pois viikon kuluttua.

Maku on paahteinen, eikä mielestäni ollenkaan huono. tarkoitus on jatkaa juomaa noin puolella litralta vettä ja lisätä sekaan sokeria.

Tuosta voi sitten ottaa tarvittaessa "neuvoa-antavan" vaikkapa snapsilasista.

KushComa

ViestiKirjoittaja KushComa » 2.8.2016 12:44

Onko foorumilaiset tehneet vastaavaa tinktuuria kasviglyseroliin? USA n amerikasta ohjeita löytyy, vaan ei suomalaisia.
Kysymys kuuluukin löytyykö Suomesta (varmaankin luontaistuotekaupat) riittävän puhdasta tavaraaa jota huoletta voi syödä?
Googletus kertoi apteekin VG stä (85% kasviglyserolia sekä 15% vettä).

Ehkä ohi aiheen, mutta itseäni houkuttaa tehdä muuhun kuin alkoholiin. Saa vaikka aamukahviin pipetillä laittaa

sat1vax
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja sat1vax » 2.8.2016 12:52

KushComa kirjoitti:Onko foorumilaiset tehneet vastaavaa tinktuuria kasviglyseroliin? USA n amerikasta ohjeita löytyy, vaan ei suomalaisia.
Kysymys kuuluukin löytyykö Suomesta (varmaankin luontaistuotekaupat) riittävän puhdasta tavaraaa jota huoletta voi syödä?
Googletus kertoi apteekin VG stä (85% kasviglyserolia sekä 15% vettä).

Ehkä ohi aiheen, mutta itseäni houkuttaa tehdä muuhun kuin alkoholiin. Saa vaikka aamukahviin pipetillä laittaa

On tullut tehtyä Propylene Glygoliin ja Vegeglyseriiniin. Tosin nämä ovat menneet sähkötupakka käyttöön
Mutta kummatkin "pohjat" ovat luonnonmukaisia tuotteita, +99% puhtaita ja elintarvikekelpoisia

Suoraan Vegeglyseriiniin tai Pgseen en ole liottanut/keittänyt, vaan tehnyt öljyä materiasta butaanin tai asetoonin avulla ja sen sittemmin liottanut näihin pohja-aineisiin

Olen lukenut tästä mainitsemastasi tikstuura metodista ja käsittääkseni täysin toimiva ihan semmosenaan

Itse käyttäisin ehkäpä tuota Propylene Glygolia mielummin kuni Vegeglyseriiniä. On juoksevampaa ja näistä se mitä käytetään useammin oraalisesti mm ruuissa jne (säilytys- ja kosteusaineena). Ja käsittääkseni tähän on helpompi liottaa kasvimaterioita

Tuossa muutama linkki mistä saa ihan suomen sisältä nuita kasvipohjaisia Vg ja Pg pohjanesteitä. Huomattavasti apteekin tavaraa halvempia ja puhtaampia

Propyleeni Glygoli

Vege Glyseriini

-Sat1vax

KushComa

ViestiKirjoittaja KushComa » 2.8.2016 12:57

Oi kiitos nopeasta vastauksesta ja selvennyksestä että sähköröökin kannabismehut käyvät myös oraalisesti :).

Laiskimus

ViestiKirjoittaja Laiskimus » 6.12.2016 20:00

Viikonloppuna ois tarkotus pistää Dragonit taas tulille. Ajattelin heittää sekaan kuivattua mangoa pieneks silputtuna, koska a) se vois parantaa sitä hirvittävää makua ja b) jos tuo mango kerta tehostaa vaikutusta, niin luulis sen tuossakin meikän vajaavaisen tietämykseni mukaan jotenkin auttavan. :) Tarkotuksena olis 2-3dl 60% viinanperkelettä lorauttaa purkkiin ja heittää sekaan n. 3-5g alanuppuja ja pieneks silputut lehdet ja varret kahesta skunkista.

Onkohan tuolla dekarbomikäliellä mitään väliä, että suorittaako sen nopeammin kuumassa uunissa (n.150C) vai hitaammin vähän viileämmässä (n.100C)?

Edit: Asiaa tarkemmin mietittyäni, taitais ne viinanlillut imeytyä noihin mangopaloihin.

Laiskimus

ViestiKirjoittaja Laiskimus » 17.12.2016 10:42

No nyt on lohikäärmeet purkissa. :-) Käytin noin 3dl 60-volttista Koskenkorva Vodkaa ja kukkaa menikin noin 6g + lehdet ja varret pienenä silppuna. Yrtit viihtyi 125-asteisessa uunissa noin vartin verran. Tarkoituksena ois antaa suurinpiirtein kuukauden verran muhia purkissaan välillä raivokkaasti ravistellen. Harkinnassa tipaton ja savuton tammikuu, joten jos siinä helmikuun alkupuolilla pääsis maistelemaan. :pimp:

lizzy

ViestiKirjoittaja lizzy » 17.12.2016 16:32

Suksyllä sadon valmistuttua tein uuden erän tätä taikajuomaa.
Raaka-aineena käytin kokonaisen STA puskan, varren jätin kyllä metsän hengille.
Kaikki silpuksi ja kuivumaan kunnolla. Silppu foliopussiin ja 140 asteiseen uuniin, puolisen tuntia, jäähdytys.
Ulos pussista, astiaan, virolaista 80 prosenttista päälle, kaksi pulloa (1l)
Muutama päivä liotusta ja siivilöinti.
Liemi kaksoiskattilaan la lämmitystä.
Haihdutin niin kauan että jäljelle jäi 1/2 dl jonka laitoin pipettipulloon.
Yksi pipetillinen (n. 0,3 ml) riittää kivunhoitoon koko yöksi paremmin kuin hyvin.
Vahvaakin on, kuten voi arvata, menin onneton ottamaan yhtenä sunnuntaina kolme pipetillistä (n. 1 ml)
ja huonostihan siinä kävi. Aamulla olisi pitänyt mennä töihin mutta maailma pyöri ihan tavattomasti enkä meinannut kyetä edes kävelemään, heikotti ja oli huono
olo. Rokulipäiväksihän se meni ja kesti pitkälle iltapäivään ennen kuin karuselli pysähtyi ja olo parani.
Varovasti sen Lohikäärmeen kanssa.
Sans logique

edward_hitinmäki
1 tähti
1 tähti

Green dragon / Hitinmäen emäliina

ViestiKirjoittaja edward_hitinmäki » 19.2.2017 17:15

Edellisestä green dragonista alkoi olla jo kohtuuttoman pitkä aika. Viimeiset tipat valuivat janoisiin suihin kesä-heinäkuussa ja reilu puoli vuotta ilman tätä jumalaista juomaa on liian pitkä aika ihmiselle. Päätin tehdä tämän huolella ja ajatuksella. Lopputuloksesta oli tarkoitus saada vielä parempaa kuin viimeksi.

Hitinmäen emäliina
Pyhän virran pyörtiehen
Siitä kaunis taimi kasvo
Liina liitoton yleni
Pellavas peräti nousi
Pyhän virran pyörtiellä
Tuuli tuuli kolmtieltä
Hampun päätä puistamahan
Siementä sirottamahan
Tuonne tuuli kanto
Pyhän virran pyörtiehen

Tarvikkeet
Pääraaka-aine: noin 40 grammaa (~5dl) eri kasveista peräisin olevaa materiaalia. Reilu 5g kukitetun naaraan kukkaa, muutama terttu ulkona kasvaneiden urosten kukkaa, trimmihöttöä, jämäkukkaa sekä varsista ja suurimmista lehtiruodeista putsattua lehtimateriaalia.
Liuotin: 50cl pullo kankeaa viruvalgea (80%).
Uuni: 1970-luvun suomalainen laatuliesi.
Pakastin: 1990-luvun jenkkikaappi, kahdella ** -merkillä.

Työvaiheet
1. Revin lehdistä rangat ja suurimmat lehtiruodit pois, murskasin kasvimateriaalin ja kukat suurpiirteisesti folioidulle uunipellille.
2. Levitin kasvimateriaalin tasaisesti koko alalle ja peitin materiaalin foliolla.
3. Dekarboksyloin kasvimateriaalin noin 125c uunissa 30min ajan. Asuntoon tuli todella voimakas pilven käry. Avasin ikkunan, säädin venttiilit auki, laitoin ovet kiinni ja menin suihkuun.
4. Suihkun jälkeen hengitin huoneilmaa ja otin parit henkoset uunista eikä tullut mitään vaikutuksia.
5. Kippasin kasvimateriaalin vajaan litran vetoiseen hollantilaiseen lasiseen pikakahvipurnukkaan.
6. Avasin pakkasessa olleen viinapullon ja kippasin sisällön kasvimateriaalin päälle.
7. Sekoitin lusikanvarrella kasvimateriaalin ja kankean viron viinan sekaisin.
8. Liemi muuttui välittömästi vaaleanvihreäksi ja siirsin astian pakastimeen valmistumaan.
9. Aloitin projektin hieman ennen joulua ja tämä venyi useammalla viikolla kun sairastuin kausi-influenssaan ja siitä seuranneeseen jälkitautiin. Kasvimateriaalit sai
olla pakastimessa liuottimen seassa peräti viisi viikkoa. Sekoitin lusikanvarrella kasvimateriaalia noin kerran viikossa.
10. Keitin noin 5dl vettä jonka sekaan laitoin kaksi kanelitankoa, kaksi ruokalusikallista korianterinsiemeniä, kaksi ruokalusikallista mauste- ja mustapippureita.
Sokeria en laittanut tällä kertaa lainkaan kun tuntui, että se tarttui kannabiksen öljyihin ja tahmasi lasinreunan. Suodatin noin 30min kuluttua mausteet pois ja
annoin liemen jäähtyä.
11. Suodatin kasvimateriaalin kahdella metallisiivilällä ja avarakaulaiseen purkkiin; tiheäverkkoinen siivilä purkin suulle, suppilo siivilän päälle ja karkeampi
siivilä suppilon päälle. Kippasin raaka-aineet siivilään ja painelin lusikalla kasvimateriaalin kuivaksi. Pulloon tuli vajaa 4dl tumman vihreää lientä.
12. Kippasin 4dl jäähtynyttä maustelientä pulloon. Lopputulos on 8dl sakeanvihreää keskiaikaista lääkettä. Pullon pohjalle kertyy trikomisosetta, joten juomaa tulee ravistaa ennen nauttimista.

Cacao
xi. Kasvimateriaaliin jäi reilu desi alkoholia ja runsaasti hyödyntämättömiä kannabinoideja joten keitin näistä erän kaakaota. Toiseen kattilaan laitoin 4dl maitoa ja aiemmin käytetyt mausteet. Toiseen kattilaan laitoin viinaiset kasvimateriaalit ja 8dl maitoa.
xii. Keittelin kumpaakin erää noin 30min miedolla lämmöllä. Suodatin kummatkin kummatkin maidot ja kippasin ne isompaan kattilaan. Laitoin runsaati fazer ögön cacaota, lisäsin vielä hienonnettua kanelia, chiliä ja sokeria.
xiii. Tuli aika ärhäkkää kaakaota jossa on maustetta ja vieno viinainen sivupotku.
xiv. Uskomaton määrä tiskiä tiskattavana.
xv. Join 3dl kaakaota ja makoilin soffalla loppuillan rentoutuneena. 9dl meni pakastimeen odottamaan kollektiivista päihtymistä.

Loppusanat
Green dragonin valmistamiseseen menee kokonaisuudessaan lähestulkoon täysi työpäivä, mutta lopputulos on erittäin miellyttävä ja riittoisa - 8dl:sta valmista juomaa riittää noin 40 käyttöannosta. 2cl tarjoaa vahvan ja erittäin mukavan pilven. Ensimmäisellä kerralla otin 4cl ja se oli melko intensiivinen kokemus. Olin kovassa flunssassa ja reilussa kuumeessa niin verenpaineiden sykkeiden noustessa ja pilven kiiriessä yhä korkeammalle tuli hieman paniikki, että miten vartalo kestää tämän koettelemuksen, mutta onneksi sain mielellä rauhoitettua itseni ja loppupilvi menikin euforiasta nauttiessa.

Palaa sivulle “Niksinurkka”