Tiedote: Kaikki käyttäjätunnukset ajalta 29.8-21.11.2019 on nyt aktivoitu manuaalisesti. Voit nyt kirjautua sisään tunnuksillasi!

Tee-se-itse (DIY) LED-valaisimet

Bongit, piiput, ruokaohjeet jne.
neural_rust
1 tähti
1 tähti

Re: Tee-se-itse (DIY) LED-valaisimet

ViestiKirjoittaja neural_rust » 1.10.2017 10:07

Juurikin noin kuten tuossa ylempänä sanottiin.. +Noilla on käytössä Escrow, joten firma ei saa rahojansa ennenkuin olet antanut suostumuksesi, ja hyväksynyt tuotteen vastaanotetuksi..

pexi

ViestiKirjoittaja pexi » 13.10.2017 12:08

Suomies kirjoitti:
pexi kirjoitti:Otin myyjään yhteyttä, joka otti yhteyttä valmistajaan ja selvis, että ovatkin vain 45W. Neuvottelut käynnissä kuinka korvaavat tämän, tarjottu 2-10USD, en ole oikein tyytyväinen vieläkään, täytyy varmaan uhkailla ilmotuksella valheellisesti myynnistä, jos sais parempia tarjouksia, vituttaa ku oravaa talvella :evil: .

Siis jos noi on Ebaysta, niin ei sun mitään tarvitse uhkailla. Klikkaat vaan itsesi resolution centeriin ja valitset "tuote ei vastaa kuvausta". Saat koko summan takaisin ilman sen ihmeempiä uhkailuja.

Jos taas tuote on jostain muualta, mutta maksoit Paypalilla, niin sama homma. Otat Paypaliin yhteyttä, ilmoitat myyjän kusettaneen ja vaadit rahat takaisin. Ne hoitaa homman. Nimittäin noissa puljuissa se kuluttajansuoja toimii jenkkimallin mukaan: Jokaisen maksun voi riitauttaa määräajan kuluessa, jos kokee, ettei ole tyytyväinen ja sun "luottokorttiyhtiö" hoitaa kovistelun.

Vastasivat, että nuo ovatkin vain 45W (tarrat ja tiedot kertoo 100W), silti edelleen myyvät samalla sivulla samoja "100w". Uhkailu siksi, että lopettaisivat noiden myynnin, kun kerta tietävät etteivät ole oikeasti sen tehosia. Kirjoitinkin, että ottaisivat edes pois myynnistä.
Jos yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa niin kuinka montaa sanaa elokuva vastaa?

säätöexpert

ViestiKirjoittaja säätöexpert » 15.10.2017 11:56

Morjesta

Tuli tuossa rakenneltua neljästä creen cxb3590 cobista vege ja kukitusvalo. Ajurina meanwell hlg-240h-c1750. Tehoa siis virrasta riippuen noin 150w-250w. Löytyy ne heijastimet ja hajotuslinssit. Kuinkakohan lähellä kasveja näitä uskaltaa pitää missäkin kasvunvaiheessa? Tilana 50x60 vaatekaappi eli aika ylärajoilla ollaan kaiketi valonmäärässä neliöitä kohden jos ei hiilidioksidia sotke mukaan.

PS. Tsekatkaa http://www.rubol.nl/ , saa euroopasta suoraan käytännössä kaiken mitä tarvitsee jos tahtoo cxb3590 pohjaisia ratkaisuja rakennella.

diceman

ViestiKirjoittaja diceman » 21.10.2017 23:56

https://m.alibaba.com/product/604715591 ... 2561xOGpfn driverit 1-2 taalaa kappale? V29 cobei 2 taalaa kappale? Porukka kehuu kingbriten tuotteita ni mikä täs jujuna?

No pikkasen asiaa kyseltyäni selvisi että hinnat tuulesta temmattuja eivätkä pidä paikkaansa.

asdafe

ViestiKirjoittaja asdafe » 18.11.2017 11:43

.

gqq

ViestiKirjoittaja gqq » 19.12.2017 17:39

Digikeystä meinasin tilata 130 € tavaraa yksityishenkilönä, niin varmistan vielä, että maksanko tavaran vastaanottohetkellä vain alvin verran lisähintaa eli 130 €*0,24=31,2 € kuriilille?
"Shipping
Ship Method UPS Worldwide Saver
Incoterms:‏ DDP (Duty and customs paid by Digi-Key, VAT due at time of delivery)"

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 19.12.2017 17:48

gqq kirjoitti:Digikeystä meinasin tilata 130 € tavaraa yksityishenkilönä, niin varmistan vielä, että maksanko tavaran vastaanottohetkellä vain alvin verran lisähintaa eli 130 €*0,24=31,2 € kuriilille?
"Shipping
Ship Method UPS Worldwide Saver
Incoterms:‏ DDP (Duty and customs paid by Digi-Key, VAT due at time of delivery)"

Käsittääkseni nii, että kokoloppu summa(sis pk:t) x 1,24, niin saat sen erotuksen minkä kuljettaja haluaa.. mut, esim DHL tosin nykyään pakkotullaa paskaa itselseen, josta tulee sit vielä lisäkustannuksia..
kysy lafkalta, varmasti osaavat tarkemmin kertoa..

mä oon käyttänyt tätä; https://tullilaskuri.tk kun oon noita laskenut..

Humppa

ViestiKirjoittaja Humppa » 8.1.2018 13:42

Rollitupista löysin keskustelun jossa vertailtiin cob-ledien linssien ja heijastimien paremmuutta. Heijastimet saivat selvästi enemmän kannatusta.
Kuitenkin itse laittaisin mieluummin linssit, koska ne suojaavat paremmin lediä ja ovat kestävämmät vai ovatko?
Onko jollakulla kokemuspohjaisia mielipiteitä asiasta?

TRZ

ViestiKirjoittaja TRZ » 8.1.2018 18:48

Humppa kirjoitti:Rollitupista löysin keskustelun jossa vertailtiin cob-ledien linssien ja heijastimien paremmuutta. Heijastimet saivat selvästi enemmän kannatusta.
Kuitenkin itse laittaisin mieluummin linssit, koska ne suojaavat paremmin lediä ja ovat kestävämmät vai ovatko?
Onko jollakulla kokemuspohjaisia mielipiteitä asiasta?

Heijastimista on käsittääkseni suurin hyöty isoissa setupeissa kun ledit ovat korkealla ja valo halotaan kohdistaa paremmin. Ainakin pienemmissä mylar teltoissa siis melko hyödyttömiä. Linssit syövät muutaman prosentin valaisutehoa mutta tosiaan sitten suojaavat jonkin verran. Aika makuasioitahan nämä on, itse jätän seuraavasta väsäyksestä molemmat poies.. Tai ehkä laitan linssit :think: emt..

TRZ

ViestiKirjoittaja TRZ » 12.1.2018 5:56

Tilasin digikeyltä pari Veroa ja muuta härpäkettä niin UPS laittoi viestiä jossa kysyivät henkilötunnusta tullausta varten ja viestissä myös luki että tulee ALV maksettavaksi.. Paketti tuli sit kuitenkin ovelle ilman mitään lisämaksuja. :|

Humppa

ViestiKirjoittaja Humppa » 17.1.2018 11:28

Jos haluaisi tehdä DIY-COB-valaisimesta täydellisen roiske ja pölytiiviin, voiko heatsinkissä olevat ylimääräiset reijät tukkia esim silikoonilla?

pexi

ViestiKirjoittaja pexi » 28.1.2018 2:08

Humppa kirjoitti:Jos haluaisi tehdä DIY-COB-valaisimesta täydellisen roiske ja pölytiiviin, voiko heatsinkissä olevat ylimääräiset reijät tukkia esim silikoonilla?

En näe syytä, miksei voisi. Tarkista kuitenkin silikonin lämmönkesto ja mittaa heatsinkin lämpötila, jos epäilyttää.
Jos yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa niin kuinka montaa sanaa elokuva vastaa?

pexi

ViestiKirjoittaja pexi » 29.1.2018 13:59

Löytyi tällai ohje Mars hydrosta COB-versio ja topic aiheesta. Eli puretaan mars hydron ledistä ledipaneli irti ja laitetaan tilalle cobeja.

pexi

ViestiKirjoittaja pexi » 29.1.2018 18:30

Edit. Jumalauuuuuuta! Taas ihan turhanpäivästä jorinaa!

TRZ

ViestiKirjoittaja TRZ » 7.2.2018 21:19

TRZ kirjoitti:Tilasin digikeyltä pari Veroa ja muuta härpäkettä niin UPS laittoi viestiä jossa kysyivät henkilötunnusta tullausta varten ja viestissä myös luki että tulee ALV maksettavaksi.. Paketti tuli sit kuitenkin ovelle ilman mitään lisämaksuja. :|

Niin tähän vielä lisäys että UPS:lta tuli sitten jälkikäteen lasku postissa mutta ei muita kuluja kun tuo alv..

toohi
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja toohi » 28.5.2018 9:40

Lojui tuossa nurkissa jotain vanhoja komponentteja ja olisi ollut kovasti muuta tekemistä, niin päätin pakoilla hetken velvollisuuksia ja näpräilin kivan pikku yrttivalon. Tekninestihän tämä ei ole kummoinen, kun käytetty halvimpia mahdollisia komponentteja, mutta ehkä tätä nyt kehtaa muuten vain vähän esitellä. :)

Ominaisuudet:
  • 1 x 24 W Coolwhite COB vegeen (30W) ja 2 x 18 W Warmwhite COBia kukkaan (2x30W)
  • Lämpöohjattu tuuletin - lähes äänetön
  • Pistokeliitännässä sisäänrakennettu häiriösuodatin ja sulake
  • Ylilämpösuoja (85C)

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
[Tarkkasilmäiset saattavat huomata, että vege- ja kukitusnappeja kytkiessä oli silmät näemmä jo niin kierossa, että meni liittimet vähän ristiin. :mrgreen: ]

Saa kysellä, jos jäi kiinnostamaan. :)

-toohi

Pentti

ViestiKirjoittaja Pentti » 29.5.2018 21:38

Wautsi se ihan näyttää panelilta eikä irtojohtohässäkältä!

Itse laittaisin 100W cob:in vaikka ajaisin pienemmällä teholla, noi kun ei just paljoo enempää maksa.

Lämpöohjattu tuuletin on ehkä rajallisen hyödyllinen, lediä toisin kuin prosessoria ajetaan aina samalla teholla.

Ilmeisesti esikasvatuslamppu?

toohi
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja toohi » 30.5.2018 16:09

Pentti kirjoitti:Wautsi se ihan näyttää panelilta eikä irtojohtohässäkältä!

Itse laittaisin 100W cob:in vaikka ajaisin pienemmällä teholla, noi kun ei just paljoo enempää maksa.

Lämpöohjattu tuuletin on ehkä rajallisen hyödyllinen, lediä toisin kuin prosessoria ajetaan aina samalla teholla.

Ilmeisesti esikasvatuslamppu?

Kiitos. :mrgreen:

Nää tosiaan löytyi hyllystä, kun tuli joskus aiemmin tilattua, mutta totta tosiaan 100 wattisella pääsisi varmaan vähän parempiin hyötysuhteisiin.

Lämpöohjattu tuuletin tekee paneelista käytännössä äänettömän. Siilissä on pinta-alaa sen verran reilusti, että tuulettimen tarve ylipäätään viileämmillä keleillä vähän kyseenalainen, mutta ottaa sitten kierroksia tarpeen mukaan. Lisäksi tehovaihtelua tässä paneelissa tulee jonkin verran riippuen pitääkö kaikkia lamppuja päällä. Hintaeroa normaalilla ja lämpöohjatulla tuulettimella on 0,5€. :)

Kyllä tolla olisi tarkoitus (kokeilla) vetää kasvien ihan koko elinkaari eräässä stealth-projektissa. Aiemmin tuon virkaa hoiti 12w kiinalainen sinipuna-ledi, jolla lopputulos oli siinä hylätyn ja huonon rajamaastossa. Nyt kun tehoa on 5x enemmän ja lämmöt pysyy kohdillaan helteistä huolimatta, niin voidaan päästä jo tyydyttävään. :)

-toohi

TRZ

ViestiKirjoittaja TRZ » 1.6.2018 0:13

Just tollaset "katotaas mitä kaapista löytyy ja pistetään kasaan" väsäykset on harrastusmieleessä siistei:D Itekki hamstrannu välillä vaikka mitä roinaa ja niille on sit löytynytki yllättävästi käyttöä kasvatushommis.. Tääkin sun valaisin vissiin kumminkin vissiin ihan huolella kasattu :) Että ei pala koko talo, ku on noit arveluttavimpiakin systeemejä nähty.. Ainaki vegevaloks esim. ulkokasveille luulis olevan pätevä.. Mut laita ihmeessä infoo jos tulee käyttöön. :)

Pentti

ViestiKirjoittaja Pentti » 4.6.2018 7:39

TRZ kirjoitti:Just tollaset "katotaas mitä kaapista löytyy ja pistetään kasaan" väsäykset on

monen uuden suosikkisafkan lähde.

Palaa sivulle “Niksinurkka”