Kuva

Säilytys ulkona

Bongit, piiput, ruokaohjeet jne.
strömming

Säilytys ulkona

ViestiKirjoittaja strömming » 23.5.2019 12:51

Eli tilanne on se, että pitäisi keksiä joku menetelmä sadon, tai ainakin osan siitä, säilyttämiseen ulkona.
Kyse olisi ympärivuotiseen käyttöön sopivasta laatikosta/rasiasta/mistä vaan.
Säilyttääkö kukaan satoa näin?

Tommy Bong

Re: Säilytys ulkona

ViestiKirjoittaja Tommy Bong » 23.5.2019 21:55

Jossain topicissa tästä enemmänkin puhetta, haulla olis varmaan löytänyt. Tai kyse tais olla kuivauksesta, mutta kai ne siellä myös säilyy, parempaakaan en itse keksis.
Eli siis jotkut kuivatellut ainakin sangoissa, missä kissanhiekkaa ja setit tyyliin sanomalehtien välissä. Ilman tota kosteutta sitovaa ainetta (riisiä, kissanhiekkaa, etc) en itse edes harkitsisi.
Mutta laatu kärsii, kun liian kuivana säilyttelee, muistaakseni optimi kosteus oli jossain 55% nurkilla, näin ainakin omat säilynyt oikein maukkaina. Joten yhtään pidempää säilytystä en ulkona suosittelisi lainkaan.

Tiedä sitten kuinka hyvin pitäisi kosteuden stabiilina joku "ilmatiivis" patenttikannellinen kumitiivisteinen purkki, kera bovedan, mutta itse en ainakaan kovin isoa palaa sadosta siihen kokeiluun uhraisi :D

strömming

ViestiKirjoittaja strömming » 24.5.2019 11:28

Joo, mä katsoin kyllä tuon kuivauskeskustelun, mutta siitä ei nyt ole kysymys.
Eli joku tapa pitää sato jemmassa ulkona, joku astia/kaksi astiaa sisäkkäin tms. Kai joku tekee/on tehnyt näin?
Lähinnä kyse on hasiksen säilömisestä.

the greatganjalover

ViestiKirjoittaja the greatganjalover » 24.5.2019 12:07

strömming kirjoitti:Joo, mä katsoin kyllä tuon kuivauskeskustelun, mutta siitä ei nyt ole kysymys.
Eli joku tapa pitää sato jemmassa ulkona, joku astia/kaksi astiaa sisäkkäin tms. Kai joku tekee/on tehnyt näin?

Kannattaa polttaa noi hasikset jos se on noin vaikeetaa. Maissarista 2g kerralla, ei mee montaa päivää.. Hasis säilyy, ihmiset ei..

Tommy Bong

ViestiKirjoittaja Tommy Bong » 25.5.2019 18:31

strömming kirjoitti:Joo, mä katsoin kyllä tuon kuivauskeskustelun, mutta siitä ei nyt ole kysymys.

Sen ois voinu heti alkuun sanoa, että kyse on hasiksesta :D Anyways ite laittaisin vaikka vakuumiin, ja vakuumipussi tiiviiseen purkkiin, purkki pussiin etc...

Palaa sivulle “Niksinurkka”