Kysymys halluspito jutuista.
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
-
sekoillaanks?
Kysymys halluspito jutuista.
saako poliisi avata repussa olevia kirjekuoria? jos oletetaan että huumekoiraa haukkuu orgasmin partaalla siinä vieressä.
ja jos hallusta löytyy jotain, niin eikö voi sanoa, että oli just tuomassa sitä poliisi asemalle, koska laissahan sanotaa, et jos löytää huumeita, ni ne pitäis viedä kyttikselle?
siis, tälleenhä voi välttyy aika hyvin mahd. syytteiltä?
oonko ihan hukassa?
ja jos hallusta löytyy jotain, niin eikö voi sanoa, että oli just tuomassa sitä poliisi asemalle, koska laissahan sanotaa, et jos löytää huumeita, ni ne pitäis viedä kyttikselle?
siis, tälleenhä voi välttyy aika hyvin mahd. syytteiltä?
oonko ihan hukassa?
voinks mä maksaa huomen?
Re: Kysymys halluspito jutuista.
suomen poliisi saa tehdä melkein mitä vaan jos VAAN EDES epäilee huumausaine-rikosta. eli kyllä saa. ja nuo setä-siniset tuskin uskoo et oot tuomassa kamaa kyttikselle??
tuskin. ainakin uskomaton kuulustelu vois seuraa, esim kotietsintä.
eli jos on pakko kantaa mukanaan, niin vähän kuin mahdollista..
eli jos on pakko kantaa mukanaan, niin vähän kuin mahdollista..

-
Vieras
Itse istuin viikonloppuna kaljalla eräässä juottolassa ja keskustelin setä sinisen kanssa poliisien oikeuksista ja hän hieman valotti muutamia asioita, tarjospa jopa kaljankin. Ensinnäkin poliisi ei saa avata kirjekuorta mikäli kyseessä ei ole epäilys törkeastä huumausainerikoksesta tai muusta vankeusrangaistukseen asti riittävästä laittomuudesta. Esimerkinkin ystävällisesti hra. konstaapeli esitti: auto pysäytetään motarilla poliisin peilauslaitteet ovat havainneet tutkanpaljastimen. Asiakas sujauttaa tutkanpaljastimen avonaiseen kirjekuoreen, nuolasee kuoren kiinni ja poliisi on avuton (mikäli nyt noudattaa tarkkoja lakipykäliä). Esimerkki2: Poliisi jälleen kerran pysäyttää sinut ja epäilee vaikka karvaisen ulkomuotosi takia löytävänsä autostasi huumausaineita. Sinun ei ole pakko nousta autosta edes ulos riittää kun avaat ikkunaa sen verran että ajokortti ja rekisteriote mahtuvat siitä ulos. Sinun ei tarvitse avata takaluukkua ellei lupaa auton kollaamiseen löydy. (vaikka sinivuokot usein yrittävät tyyliin: "onkos sulla kolmiota kontissa, katsotaanpa...) ei tod. riitä syyksi. ACAB!
Floyd kirjoitti: Ensinnäkin poliisi ei saa avata kirjekuorta mikäli kyseessä ei ole epäilys törkeastä huumausainerikoksesta tai muusta vankeusrangaistukseen asti riittävästä laittomuudesta.
Lakihan sanoo, että huumausaineen käyttörikoksesta voidaan tuomita sakkoihin tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. Tämä juuri siksi että poliisilla on oikeus monien pakkokeinojen käyttöön nimenomaan sellaisten rikosepäilyjen kohdalla, joista häkki voi heilahtaa puoleksi vuodeksi tai pidemmäksi ajaksi.
-Lyhyt ilo ei itketä-
-
sekoillaanks?
eli jos se avaa suljetun kirjekuoren ilman etsintälupia, ni sitä ei voi käyttää todisteina mua vastaan, ja mähän voin sen vielä vaatia kytiltä takasi, jos ne mun kirjekuoren sisällön vie... ovelaa.. 
voinks mä maksaa huomen?
kotietsintä lupa repun tutkimiseen....
siis ainakin muutama vuosi sitten oli näin....
poliisit rettutti mua ja muijja... otti muijjan kädestä repun ja rupes avaa sitä...
muijja katto mua ja muisti kuinka olin tietäväisenä selittänyt takaluukusta
ja repusta esimerkkinä....
muijja sano kytälle ette saa avata sitä...
kyttä katto muijja hämillään... että miten niin...
no sitten paukautin kytälle että pitäis olla kotietsintä lupa...
ja kyttä ryki hetken... ja myönsi...
että näin pitää olla...
mutta sehän saadaan kun mennään kammarille....
siihen sanoin vaan että ei kannata turhaan ajeluttaa ku repussa ei mitään oo....
ja kyttä sitte tutki repun...
EIKÄ LÖYTÄNY MITÄÄN...
jos tutkinta olisi ollut huolellinen... gestapo style niin olis tullu muutaki kuin hyvän päivän toivotukset....
..........
siis ainakin muutama vuosi sitten oli näin....
poliisit rettutti mua ja muijja... otti muijjan kädestä repun ja rupes avaa sitä...
muijja katto mua ja muisti kuinka olin tietäväisenä selittänyt takaluukusta
ja repusta esimerkkinä....
muijja sano kytälle ette saa avata sitä...
kyttä katto muijja hämillään... että miten niin...
no sitten paukautin kytälle että pitäis olla kotietsintä lupa...
ja kyttä ryki hetken... ja myönsi...
että näin pitää olla...
mutta sehän saadaan kun mennään kammarille....
siihen sanoin vaan että ei kannata turhaan ajeluttaa ku repussa ei mitään oo....
ja kyttä sitte tutki repun...
EIKÄ LÖYTÄNY MITÄÄN...
jos tutkinta olisi ollut huolellinen... gestapo style niin olis tullu muutaki kuin hyvän päivän toivotukset....
..........
sekoillaanks? kirjoitti:eli jos se avaa suljetun kirjekuoren ilman etsintälupia, ni sitä ei voi käyttää todisteina mua vastaan, ja mähän voin sen vielä vaatia kytiltä takasi, jos ne mun kirjekuoren sisällön vie... ovelaa.. :D
Harmi vaan ettei toimi kuin amerikassa :/
Miksi edelleenkin elätellään jotain jenkkisarjafantasioita etsintäluvista? Ömeerikan ihmemaassa etsintäluvan myöntää tuomioistuin, täällä tutkinnasta vastaava ylempi viranomainen eli sitä samaa porukkaa fasistisen poliisijärjestelmämme sisällä. Eli sinilakeilla ei tarvitse olla näyttää minkäänlaista paperia jos he haluavat tutkia repun tai asunnon. Luvat saadaan kyllä kuntoon jälkikäteenkin.. Ja kynnys kotietsintään tai henkilöntarkastukseen on todella matala, riittää epäilys rikoksesta josta voi saada 6kk vankeutta ja esim käyttörikoksen maksimirangaistus on juurikin tuo 6kk.
keep your head clear
Itsekin olen sitä mieltä että poliisit ei saa penkoa kenen tahansa autoa ilman kotietsintä lupaa, mutta poliisihan voi soittaa tullin paikalle tekemään tarkistuksia, nimittäin tullilla on jossain suhteessa enemmän oikeuksia kuin poliisilla.
Repun penkomisesta en osaa sanoa, kerran jouduin kyttien kanssa tekemisiin ja tietenkin mulla oli hampun kuvalla varustettu paita päällä, repussa ei ollut hamppua mutta muuta hauskaa kyllä mistä olisin saanut kovennettua ko. rikokseni yhteydessä. Kysyivät mitä repussa on, sanoin vaan että penkokaa vapaasti jos huvittaa, ei siellä mitään ole. Eivät penkoneet - onneksi. Otin tietoisen riskin ja se kannatti.
Repun penkomisesta en osaa sanoa, kerran jouduin kyttien kanssa tekemisiin ja tietenkin mulla oli hampun kuvalla varustettu paita päällä, repussa ei ollut hamppua mutta muuta hauskaa kyllä mistä olisin saanut kovennettua ko. rikokseni yhteydessä. Kysyivät mitä repussa on, sanoin vaan että penkokaa vapaasti jos huvittaa, ei siellä mitään ole. Eivät penkoneet - onneksi. Otin tietoisen riskin ja se kannatti.
Pitääkö sitä pirun disclaimeria hakata aina kahteen kertaan ennenkuin pääsee sisään! 
-
sekoillaanks?
toivottavasti tää lainsäädäntö rupeis muuttuu jo mein elinaikana... 
voinks mä maksaa huomen?
- the guess who
sitä mä olen miettinyt ihan leikilläni että kuinka jos joku säilyttäisi yrttejänsä kassakaapissa tai vastaavassa jykevässä lukollisessa lippaassa eikä suostuisi avaamaan, sanoisi ettei muista tunnuslukua (tai avain kadonnut) tjsp. oisko kytillä lupa ja aikaa sekä resurssit murtaa kaappi ? jos juttuna olisi juuri joku epäilys pössyttelystä tai yhtä mitätöntä
hassua ois kyllä jos rupeisivat hitsaamaan sen auki ja sieltä löytyski lappu jossa lukisi jotain tyyliin "heh. emmä nyt oikeasti uskonu että te oisitte tätä auki ruvenneet hitsaamaan !" eikä mitään muuta
hassua ois kyllä jos rupeisivat hitsaamaan sen auki ja sieltä löytyski lappu jossa lukisi jotain tyyliin "heh. emmä nyt oikeasti uskonu että te oisitte tätä auki ruvenneet hitsaamaan !" eikä mitään muuta

In my time of need, there's no-one to give me weed but when somebody else is in need, he comes to me asking for weed.
Aivan loistava idea. siinähähän runkkais kaikki suomen kassakaappi-ammattilaiset jonkun pikku-pikku-kukka-pussin takia 
are you satisfied with the life you're living?
Palaa sivulle “Politiikka ja media”